ונעבור לטיסה

ונעבור לטיסה

ראשית, טסתי היום עם הזלין 2 מקומות של קובי לחיפה לעשות קצת אורבטיקה. ממש מוזר המטוס הזה לעומת הפיטס - מצב האף לטיסה הפוכה, למשל, הוא בשמיים, כך ש SLOW ROLL לא ממש הצלחתי לעשות. גם הרגישות של הסטיק מצד אחד לעומת הרגלים מצד שני מאד הפריעו לי. אני תוהה אם ה 200 כ"ס של הזלין הם אמיתיים, המטוס מרגיש הרבה יותר חלש. לעומת הארובטיקה, שבה המטוס מאפשר רק דברים בסיסים, הרי שבטיסה הוא כייפי, ראות מעולה, יופי של מכשירים. שנית, הפיטס עכשיו רחוץ ומווקסס (עם וקס), ערוך למסדר המפקד, שחלק מחברי הפורום עשו היום. הטיסה הבאה ככל הנראה ביום שני לקראת צהריים.
 
איך זה הולך...

צריך הגדר בשביל לעשות אווירובטיקה? ז"א אם המטוס טכנית מורשה לעשות פניות של +90 מעלות או טיסה הפוכה למשל, זה כל מה שצריך? ברור מה עדיף (לא לעשות בכלל ללא הדרכה)... השאלה מה החוק אומר.
 
החוק

כל מטוס יכול לעשות פניה של 65 מעלות, או הרמת אף של 35 מעלות. בחוק, הנ"ל מוגדר ארובטיקה. הדרישות לביצוע הן רק גובה מינימום מעפ"ש, וטייס ונוסעים עם מצנח. כמובן שיש לעקוב אחרי ספר המטוס ולהיות עם הסמכה, כרגיל. ועדת הבדיקה האחרונה המליצה על קסדות, אזור אימון עם הרבה גובה, והדרכה/הסמכה. נכון להיום שוב דבר לא יושם, ורק נוסף איסור על ארובטיקה באזורי הרצליה.
 
ואיך הם יודעים שאתה יודע לצנוח?

צריך לעשות הגדר באייכמן בתל נוף...? (בצחוק הרי זה לא מתאים, אין לך חוט שקושר אותך למטוס שצולל לאדמה במאתיים קשר כמו בצנחנים... נראה לי קצת לא מתאים, משום מה... זה יהיה כמו הקוסמונאוט הרוסי שאמר פעם על שיטת החזרה לכדור הארץ של החלליות שלהם... "אני בוטח בהם שיחזירו אותי לכדור הארץ אבל לא ברור לאיזה עומק... " הומור ענק של טייסים לא...?) מי שלא יודע "אייכמן" קוראים בסלנג של הצנחנים למתקן מטיל האימה שממנו מתאמנים בקפיצות מדלת מטוס דמה מעל מגדל, ובאומגה כזו למטה. (אל תתחילו איתי, לא עשיתי את זה אבל זה נשמע כף....)
 

adunsky

New member
מצנח רחיפה

אם יהיה לך מזל וליד המטוס שצולל ב- 200 קשר תהיה איזה תרמיקה טובה, תוכל גם לטפס איתה לבסיס הענן ולצאת משם ישירות לטיסת קרוס.
 
דרישות מצנחים

אין דרישה ללמוד צניחה, ומאחר ומדובר במצנח חירום, גם לא ממש אפשרי להתאמן איתו. דרוש רק שהמצנח יקופל באופן מקצועי פעם בשנה. בפועל הרבה תאונות ארובטיקה נגמרו בצניחה, חלקן מוצלח יותר וחלקן מוצלח פחות. לפני חודשיים ב EXTRA 300 (או אולי EXTRA 230) בדרום אמריקה המאזנת "הלכה לטייל" (המחבר שלה לגוף נשבר), המטוס נכנס לצלילה ספירלית ב 500 רגל, הטייס צנח ונחת בשלום! הוא הספיק לראות את המטוס נכנס באדמה ועושה ענן עשן רציני... בפורום ארובטיקה (הבינלאומי) מישהו אמר לו שזה יפה מאד, אבל אם הוא רוצה להחשב צנחן הוא עדין צריך לעבור את הקורס
היו גם הרבה מאד מקרים של צניחה מגובה נמוך במטוס בספין, 1500 1000 ואפילו 500 רגל. זה נגמר בין רגל שבורה, פצוע קשה, מוות עם מצנח עדין סגור, וכו´. בארובטיקה זה נחשב PLAN C - BAIL OUT
 
למעלה