ועדת המדרג : ביקור בכרמל

skcazy

New member
ועדת המדרג : ביקור בכרמל

פעם ראשונה , בושה לספר , פקדתי את עליות הכרמל - כלומר לפחות את אלו שיש להן יחסי ציבור מעולים .. בית אורן ( ביתא ) ונשר ( נשר ) ...
בית אורן - מצומת אורן ועד צומת דמון 9130 מטר ו 487 מטר גובה נצבר ... בהתחלה - עליה אינטימית חלקה - מתאימה מאוד לאימוני איטנרוולים עם שיפועים נוחים . לקראת הק"מ השישי יש "ברדה" הגונה ומייד אחרי נפתח הנוף . בירידה היא מזכירה את צור הדסה אבל הנוף יפה בהרבה . קושי יחסי - בינוני דומה מאוד לעלייה לצור הדסה ( מהק"מ ה 7 ועד ה 15 ) .

נשר ... ( 6060 מטר וגובה נצבר 446 ) , נפתחת ונגמרת בשיפועים דו ספרתיים סביב 12% עיקולים רכים ( לא ספרתי כמה ) , ונוף שמוציא מריכוז מירידה ... זו עליה מצויינת לנג"ש טיפה פחות קשה מנסי ...אבל שווה ביקור ...

נסו ותהנו .

אגב עברתי ברכב את הקיר של עין חוד ... נראה לי להמליץ על אריה וכל מי שעלה שם להדליק משואה או לאישפוז כפוי - מה שיבוא קודם .

רכיבה בטוחה
 

ariasdo

New member
זה היה הלוך ושוב או המשך סיבוב מעגלי דרך ...

עוספיא , דליה , בת שלמה , פוריידיס , וכו' .

לגבי עין חוד ברכב זה יותר קשה מאופנים , מכוון שאת הפניה לקיר מתחילים לאט .
ובטיפוס באופנים ניתן לתפוס מומנטום מהירידה לפני בהצמדות לימין ובמצב שמכונית לא יורדת . ( המקום די מסוכן אין שדה ראיה לרכב עולה או יורד )

במסעדת נוף הואדי בעין חוד יש מנה של מוג'דרה בורגול אחד הטובות בארץ .

לגבי דרגת הקושי בעין חוד זה קיר קל עד בנוני – בגלל המומנטום לפני (קטע רלוונטי זה כ 240 מ' 18% ממוצע ומקסימום 29% נקודתי .)
בעיקרון בעידן קומפקט וקסטה 28 כמעט כל רוכב מנוסה מסוגל לטפס , ואני בטוח שגם אתה יכול , צריך רק להתרגל לשיפוע קצת מעל מה שהרגלים רגילות .

לצורך קנה מידה קיר דומה באורך , אחד מרבים בואדי ערה ( אבו נופל בכניסה דרומית באום אל פחם )
אורך כ 230 מ' אבל בשיפוע ממוצע של כ 25% והכולל קטע ארוך בסוף עם 30% , בגלל שהקיר הנ"ל רובו ישר ונראה ממרחק רק מלהסתכל עליו נבהלים .

אריה סדובניק
 

skcazy

New member
פספסתי את המוג'דרה

...אכלתי במסעדת הבית ...גם שם טעים .
&nbsp
את המסלול שלי רכבתי מהבונים עד יגור וחזרה ( 60 ק"מ , שלוש שעות).
&nbsp
התרשמתי מכמות הרוכבים ...
&nbsp
לגבי טיפוס קירות... הקטע הכי קשה בטרנס אלפ היה ביום האחרון , עליה של 18% לא ארוכה אולי 300 מטר או מעט יותר עליתי בשארית כוחותי רבים עברו שם להליכה . לא נראה לי לנסות קירות של 20% ככה סתם ...
 

YotamKa

New member
פספסת גם את נשר

זו עלייה קשה יותר מנס-הרים בכל פרמטר. מתחילה קשה מאד ומסתיימת קשה. באמצע לא קל כמו תחילת נס הרים למשך 2 קילומטר. נס הרים זו בעצם עליה של 3.5 קילומטר, נשר של 6.5.
כנראה רכבת שם לאט ונהנית מהנוף, ובנס-הרים אתה כבר משועמם ולכן מתאמץ.
 

ariasdo

New member
בכללי אתה צודק אבל בנס הרים יש קטע מיוחד שהוא הגורם

המשפיע לקושי ברכיבה ( הקטע שנמצא במרכז העלייה כ 2.5 ק"מ עם 9% ממוצע )
שברובו זה ישורת ארוכה ומעצבנת חלק גדול מהרוכבים .
בנשר למעט ה800 מ' הראשונים עם שיפוע ממוצע קצת מעל 11% עד למבנה הבטון בצורת ח
השאר יחסית מתון כ % 7.1 ממוצע שהשיפועים משתנים עד האנטנות שזה כ 5.5 ק"מ
ובנוסף במרכז העלייה יש ממש ירידה דבר שמורד את השיפוע הממוצע .

יש רוכבים שיותר קל להם בעליה עם שיפועים משתנים יש מקום להתאושש , ולאומת זאת קטע ארוך עם שיפוע גבוהה וממוצע יציב יכול להתיש יותר .
זה כמובן תלוי כל אחד בהתאם ליכולתו ולקצב שלו ולמה שמתאם לו .

אם הפוסט היה במאה הקודמת לפני הקומפקט והקסטות הגדולות הטעון שלך היה הרבה יותר משמעותי
כי להתחיל את נשר עם 39/23 ואפילו 39/25 יכול להקשות מאוד אבל היום בעדן קומפקט 34/28 כל רוכב מחליק את הקטע הזה בלי בעיות .

במאה הקודמת אלו שטיפסו שם עם 42/21 שהאופנים שקלו הרבה יותר זה מעוד קשה במיוחד הקטע הראשון .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
הורדו את זה התמונה מסוף 2011 שם בערך השיפוע מתמתן



 

skcazy

New member
אל תגזים ....זה לא פספוס ....

נשר עליה נחמדה ויפה ...נסי קשה יותר לדעתי אבל זה עניין סובייקטיבי ... שתי העליות מתאימות מאוד לנג"ש ,
אגב ...
&nbsp
.נשר מתחילה ממש מתוך שכונה זה פחות ידידותי ..והנוף בירידה ...שווה ביקור בטח לרכב שם נגד הרוח לא ממש קל ..
&nbsp
&nbsp
 
למעלה