ועדת השמה ביום ראשון הקרוב

שרון123

New member
ועדת השמה ביום ראשון הקרוב

אתמול הודיעו לנו, שוועדת ההשמה לירדן תהיה ביום ראשון הקרוב בבוקר. היום ניפגשנו עם צוות ביה"ס (יועצת, גננת, גננת שי"ח), כולם תומכים בהמלצה לכיתה קטנה. אמרנו להם, שאם תיפתח כיתה בשוהם, אנחנו בפנים, ואם לא, נצטרך להחליט על פתרון אחר. זה מה שהחלטנו להגיד בועדת ההשמה. יש הצעות, טיפים? כל תגובה תתקבל בשימחה.
 

Diana M

New member
ועדת השמה

אני לא ממש מכירה את המיקום הג"ג שלכם ולא יודעת מה מרחק ישובים קרובים אחרים. לא הייתי ננעלת על ענין כתה רק בשוהם. נראה כי קיימת תמימות דעים בצוות לגבי הצורך של ירדן בכתה קטנה. חבל למנוע ממנה מסגרת מתאימה רק בגלל הצורך לנסוע לישוב סמוך. והיום המדיניות היא כזו שאם תתנגדו להצעה אחרת, לא ילחצו עליכם יאפשרו לירדן ללמוד בכתה רגילה בשוהם ולקבל מעט מאוד תמיכה במסגרת סל שילוב. לו אני במקומכם הייתי מבקשת לשמוע מה הסיכוי כי תפתח כתה בשוהם ומי עתיד ללמוד בכתה , כלומר מה אופי אוכלוסיית הכתה. כמו כן הייתי מבקשת מידע על מסגרות מתאימות נוספות באזור והולכת לצפות ונותנת תשובה סופית רק לאחר שתתרשמו. לא חייבים להסכים במקום. לסיכום, מה שחשוב זה למצוא לירדן מסגרת שתתן את המענה הכי הולם לצרכים שלה. גם אם זה יבוא על חשבון לימודים בישוב. עצה נוספת , לברר מה מקבלים בכתה המיועדת מלבד מחנכת וסייעת. דהיינו משאבים במסגרת סל שח"ם (שרותי חינוך מיוחד) כמה שעות ריפוי בעיסוק/קלינאות תקשורת/טיפולים באמצעות הבעה ויצירה. האם יש לכתה ליווי מקצועי של פסיכולוג ו/או יועצת חינוכית. אחת הסיבות שמפנים ילד לחנ"מ זו הטענה כי במסגרת כזו הוא יקבל הרבה יותר משאבים ומענה הולם יותר לצרכיו. לצערנו לעיתים הבטחות אלה ריקות מתכן. רצוי לדעת מראש מה צפוי בנושא. בהצלחה עדכני אותנו שרוני דיאנה
 

שרון123

New member
דיאנה יקרה../images/Emo140.gif

קודם כל, יש לך בכלל ספק אם אני אעדכן אתכם?
הנושא שמטריד אותי ביציאה משוהם, הוא לא הצורך בנסיעות (נו, טוב, גם זה, כבר כתבתי שיש לי פוביה מהסעות...), אלא הבידוד החברתי שירדן תצטרך להתמודד איתו. ירדן ילדה מאד מאד חברותית. אין יום שהיא לא מבקשת ללכת לחברים/ות. גם ככה, קצת קשה למצוא לה חברים שיסכימו להיפגש איתה אחה"צ, ואם היא תצא מחוץ ליישוב, זה יהיה הרבה יותר קשה. היא פשוט תהיה לבד יום אחרי יום, ואין לי ספק שזה יהיה לה מאד קשה (אני חושבת גם על הזמנות לילמי הולדת). צוות ביה"ס דווקא, מאד תמך בהחלטה הזאת שלנו. הכי נוח למועצה, לשלוח את ילדי החינוך המיוחד, החוצה משוהם. זה הכל עיניין של תקציבים. אבל אם אנחנו, והורים אחרים, נגיד שאנחנו לא מוכנים לצאת משהם, כניראה שלמועצה יהיה שווה יותר לפתוח כיתה קטנה ולא לטפל בכל ילד בניפרד. היום בביה"ס ממש רמזו לנו ברמזים עבים להתעקש. כמובן שאם לא תפתח כיתה קטנה, נעשה חושבים מחדש. ונשקול את כל האופציות בצורה אובייקטיבית, בלי לפסול אף אחת. בכל מיקרה, אנחנו נגיש בקשות לסייעות (פדגוגית, לקויי ראיה, קלינאיות תקשורת, סייעת כמו שיש לנו היום(שעוזרת פיזית)) בכל מיקרה כל מה שכתבת יודפס, וישאל בוועדה. הם לא ידעו מאיפה בכלל באתי להם, אני בטוחה שרוב ההורים מגיעים עם הרבה פחות ידע
 

שרון123

New member
ודיאנה...

לא כ"כ נעים לי להמשיך להציק כאן עם חוויות ירדן במועדונית, אבל אני אשמח אם תקראי את ההודעה שלי שבקישור, ותגידי מה לדעתך אני צריכה לעשות. מה שבטוח, הפעם אין סיכוי שזה יעבור בשקט. (וחני יקרה, אם את כאן, אני אשמח גם לדעתך) המון המון תודה משרון שעצובה היום
 

Diana M

New member
סייעת

שרון יקרה, קראתי. זו תחושה קשה לשלוח ילד למסגרת בידיעה כי לא סומכים על מי שאמור לטפל בו. גם כך לשלוח ילד הסובל ממחלה ולא לדעת מה קורה איתו במהלך היום זו תחושה מעיקה, הרצון הכי טבעי של כל הורה הוא להגן על ילדו ובעיקר כאשר מדובר בילד חולה. אני קוראת את הודעותיך בנושא מזה זמן מה וחושבת שזה מצב לא נכון. אמנם הורים אינם שותפים לבחירת הסייעת , לא הם משלמים את שכרה, הרשות המקומית היא זו שמעסיקה אותה, אך עדיין אני חושבת כי יש מקום לפנות לרשות להסביר את המצוקה שלכם ולבקש עבור ירדן סייעת אחרת. יחד עם זאת, לאור העובדה שירדן עוזבת את המסגרת ועוברת למקום חדש, אני לא בטוחה שיש טעם בצעד כזה בשלב הנוכחי. תני לירדן לסיים במקום בו היא נמצאת כעת ואחרי כן לדעתי יש מקום לכתוב מכתב לרשות בענין הסייעת עם העתק למפקחת על החינוך המיוחד. נשיקות וחיבוק לירדן המתוקה והרבה שנים מאושרות יחד. דיאנה
 

חני ב

New member
אני כאן ../images/Emo13.gif

תיכף נכנסת לקרוא את הקישור. לגבי היציאה משהם, עומדת מאחורי כל מילה שלך במאה אחוזים.
 

חני ב

New member
עוד משהו שרון

את חייבת לברר על עוד ילדים עם בעיות (אולי דומות לשל ירדן) כדי ליצור קשר עם ההורים ע"מ שתהיו כוח אחיד וחזק מול המועצה, כדי שבסופו של דבר תפתח פה עוד כתה קטנה. חברה שלי שבנה בכתה הקטנה אצלכם בבי"ס, יחד עם עוד כמה הורים לילדי PDD חברה אליהם, ויחד בכוחות משותפים נאבקו על זכותם של ילדיהם. הם גם בחרו את המורה שלימדה אותם שנתיים.
 

שרון123

New member
עכשיו אני רשמית שייכת לפורום הזה../images/Emo13.gif

חזרנו מוועדת ההשמה. ישבנו עם צוות ענק של נשות חינוך. ממש לא הצלחתי לקלוט מי זו מי, אמנם יו"ר ועדת ההשמה הציגה את כולן, אבל אני ממש לא הצלחתי לעקוב אחריה. גננת השי"ח, הפסיכולוגית, ואנחנו, הצגנו את ירדן. מיח"א שלא הצליחו להגיע, שלחו בפקס את חוות הדעת שלהם. הייתה הסכמה גורפת שירדן צריכה לעבור לחינוך המיוחד. אבל עדיין אין לדעת איפה ואיזה כיתות א' יפתחו. בסוף הדיון, הציעו שוב לשקול בכל זאת גם גן שפתי טיפולי, שייתן לירדן חיזוק נוסף לפני כיתה א'. הן אמרו שבגן הזה יש הרבה יותר אפשרות לטיפולים פרה-רפואיים. בביה"ס אין להם בכלל תנאים וציוד לטיפולים שכאלה. הכנתי רשימת שאלות גדולה, אבל מכיוון שהן בעצמן לא ידעו בדיוק מה האופציות, ואיזה ילדים יצטרכו כיתה קטנה, לא היה שום טעם לשאול את רוב השאלות. ב 15 ליוני, יגמרו כל ועדות ההשמה, ואז יציגו לנו אופציות ספציפיות, ונצטרך להחליט.
 
למעלה