לימור 0105
New member
ועדת השמה לתלמידה בכיתה ה'
שלום, אני מורת שילוב בבית ספר יסודי. אחת מתלמידותיי בכיתה ה' בעלת לקויות למידה (דיסלקציה) מתקשה מאד בקריאה והבעה בכתב. הקושי בא לידי ביטוי בפערים לימודיים גדולים בכל המקצועות. נבנתה עבורה תכנית אישית בה המחנכת והמורים המקצועיים מתאימים את הלמידה לרמתה. כלומר מקריאים עבורה את החומר המצומצם, מצמצמים את כמות השאלות וכו'. אולם התלמידה ואמה מתנגדים נחרצות להתאמות שנעשות עבורה. האם טוענת שהילדה מסוגלת להתמודד עם החומר הלימודי ומבקשת שבתה תלמד ברמת הכיתה. למרות שיחות רבות להצגת המצב הלימודי המורכב של בתה, האם והילדה מתעקשות . ציוניה של הילדה נמוכים מאד. יש לציין שמבחינה חברתית , לילדה מספר חברות ולמרות שאינה דחויה, היא אינה 'חברה שווה' בחברתן , בשל הקושי שלה לפרש מצבים חברתיים המוביל לחוסר סבלנות מצד הבנות לקשייה/חוסר הבנתה את הסיטואציות החברתיות. הדילמה בפניה צוות בית הספר ניצב הוא האם להעלות את הילדה לוועדת השמה לשם מעבר לכיתה קטנה, שם תלמד בהתאם לרמתה הלימודית, תקבל יחס יותר אישי ותתקדם . אולם , מצד שני לא כל כך רצוי לבצע מעבר בכיתה ו' לכיתה קטנה משום שהיא לפני מעבר לחטיבה. לכך נוספת התנגדות האם והבת למעבר.
שלום, אני מורת שילוב בבית ספר יסודי. אחת מתלמידותיי בכיתה ה' בעלת לקויות למידה (דיסלקציה) מתקשה מאד בקריאה והבעה בכתב. הקושי בא לידי ביטוי בפערים לימודיים גדולים בכל המקצועות. נבנתה עבורה תכנית אישית בה המחנכת והמורים המקצועיים מתאימים את הלמידה לרמתה. כלומר מקריאים עבורה את החומר המצומצם, מצמצמים את כמות השאלות וכו'. אולם התלמידה ואמה מתנגדים נחרצות להתאמות שנעשות עבורה. האם טוענת שהילדה מסוגלת להתמודד עם החומר הלימודי ומבקשת שבתה תלמד ברמת הכיתה. למרות שיחות רבות להצגת המצב הלימודי המורכב של בתה, האם והילדה מתעקשות . ציוניה של הילדה נמוכים מאד. יש לציין שמבחינה חברתית , לילדה מספר חברות ולמרות שאינה דחויה, היא אינה 'חברה שווה' בחברתן , בשל הקושי שלה לפרש מצבים חברתיים המוביל לחוסר סבלנות מצד הבנות לקשייה/חוסר הבנתה את הסיטואציות החברתיות. הדילמה בפניה צוות בית הספר ניצב הוא האם להעלות את הילדה לוועדת השמה לשם מעבר לכיתה קטנה, שם תלמד בהתאם לרמתה הלימודית, תקבל יחס יותר אישי ותתקדם . אולם , מצד שני לא כל כך רצוי לבצע מעבר בכיתה ו' לכיתה קטנה משום שהיא לפני מעבר לחטיבה. לכך נוספת התנגדות האם והבת למעבר.