ועדת השמה לתלמידה בכיתה ה'

ועדת השמה לתלמידה בכיתה ה'

שלום, אני מורת שילוב בבית ספר יסודי. אחת מתלמידותיי בכיתה ה' בעלת לקויות למידה (דיסלקציה) מתקשה מאד בקריאה והבעה בכתב. הקושי בא לידי ביטוי בפערים לימודיים גדולים בכל המקצועות. נבנתה עבורה תכנית אישית בה המחנכת והמורים המקצועיים מתאימים את הלמידה לרמתה. כלומר מקריאים עבורה את החומר המצומצם, מצמצמים את כמות השאלות וכו'. אולם התלמידה ואמה מתנגדים נחרצות להתאמות שנעשות עבורה. האם טוענת שהילדה מסוגלת להתמודד עם החומר הלימודי ומבקשת שבתה תלמד ברמת הכיתה. למרות שיחות רבות להצגת המצב הלימודי המורכב של בתה, האם והילדה מתעקשות . ציוניה של הילדה נמוכים מאד. יש לציין שמבחינה חברתית , לילדה מספר חברות ולמרות שאינה דחויה, היא אינה 'חברה שווה' בחברתן , בשל הקושי שלה לפרש מצבים חברתיים המוביל לחוסר סבלנות מצד הבנות לקשייה/חוסר הבנתה את הסיטואציות החברתיות. הדילמה בפניה צוות בית הספר ניצב הוא האם להעלות את הילדה לוועדת השמה לשם מעבר לכיתה קטנה, שם תלמד בהתאם לרמתה הלימודית, תקבל יחס יותר אישי ותתקדם . אולם , מצד שני לא כל כך רצוי לבצע מעבר בכיתה ו' לכיתה קטנה משום שהיא לפני מעבר לחטיבה. לכך נוספת התנגדות האם והבת למעבר.
 
ועדת השמה לפני כיתה ו - האם כדאי?

את מתארת מצב מאתגר הן לילדה, הן לצוות המיקצועי הבית סיפרי ולהוריה שמתקשים לקבל את מצבה, וכידוע שאי קבלת מצב על ידי ההורים ,הוא חלק מההדחקה ומההתמודדות עם המצב, ביחס לשאלתך לגבי ועדת השמה - חייבים את הסכמת ההורים.
לעניות דעתי, כדאי ואף רצוי להעבירה לכיתה קטנה לפני כיתה ו כדי שעד המעבר לחטיבה תצמצם את הפער הלימודי עד כמה שניתן וגם תכיר חברים חדשים שחלקם ימשיכו איתה לחטיבה.

בהצלחה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מצטרפת לויקי- ההורים הם המחליטים
הצוות יכול להמליץ, להציע,
אבל מי שמחליט הם ההורים.
&nbsp
לפי מה שאת מתארת, נראה גם לי שיתכן שייטב לילדה
לעבור לכתה קטנה בשנה"ל הבאה.
יש הורים החשים רתיעה מכתה קטנה בגלל הסטיגמה על חינוך מיוחד.
נראה שלאם הזאת חשוב מאד התחום האקדמי, גם התאמות מרתיעות אותה
והיא לא מבינה שלא מדובר בהקלות אלא בהתאמות שדוקא מסייעות בתחום זה.
אולי אפשר יהיה להרגיע את חששותיה ולרכך התנגדותה
אם היא תוכל לבקר בכתה קטנה או לפחות לפגוש את מחנכת הכתה הקטנה
לשמוע ממנה על דרכי ומטרות העבודה בכתה, על האני מאמין החינכי שלה,
על הישגי התלמידים והתקדמותם הלימודית.
אפשר להציע לה מפגש כזה ולהדגיש שנכונותה לקיימו
אין משמעה הסכמתה לועדת השמה,
זה רק לצורך איסוף מידע לשם החלטה מושכלת-
וכאמור- ההחלטה תהיה שלה, אף אחד לא ילחץ עליה.
 
למעלה