ועדת השמה

שיריתה13

New member
אנחנו גרים

בהרצליה. כרגע מה שדומיננטי אצל הילדה זו בעיה נפשית קשה. בעבר איבחנו אותה כPDD. הילדה יכולה לסכן את עצמה ולכן יש לה סייעת צמודה. האם את חושבת שיקחו אותה ממנה? הבטיחו לי בעיריה שתהיה לה מישהי צמודה כי זו אחריות כבדה מדי שלא תהיה לה מישהי צמודה. ביחדיו עדיין לא קיבלו אותה. צריכה להיות ועדת שיבוץ בעירית ת"א. האם את יכולה לעזור לי?
 

שיריתה13

New member
תודה רבה לך

בקשר לבית ספר לוטם, שמעתי עליו מהורים שמנסים להעביר את הילד שלהם משם. הם חושבים להעביר אותו ליחדיו. הם טוענים שהמסגרת שם היא שיקומית בלבד ולמעשה לא מלמדים בכלל לימודים "רגילים". אבל התרשמתי שהמקום מקסים וירוק. את יודעת מה, שווה באמת לבקר שם ולבדוק. אנחנו, המשפחה, ערוכים לעבור דירה במקרה ונמצא מסגרת שממש תתאים לילדה, אז אם יש לך משהו נוסף להמליץ לי עליו, אפילו אם רחוק נורא, אשמח לשמוע. גם אני לא חושבת שיחדיו זה לטווח ארוך. אני חושבת שכדאי שהיא תגדל קצת ואז אעביר אותה למסגרת אחרת (של PDD והפרעות נפשיות). שמתי עין על בית ספר צורים בהוד השרון. להתראות שיריתה
 

Diana M

New member
סייעות צמודות

סייעות צמודות ניתנות לילדים בעלי נכויות פיזיות קשות, מחלות כרוניות הדורשות השגחה מתמדת או ילדים המהווים סכנה לאחרים או לעצמם. תפקידה של הסייעת האישית לדאוג לשלומו ובטחנו של הילד ושל הסובבים אותו. נכון וטוב כאשר הסייעת אינה "צמודה" כל היום לילד. אלא פעילה עם כל הכתה או הקבוצה. כך הילד אינו חש חריג יחסית לאחרים וגם אינו מפתח בה תלות רבה מדי. לעיתים אין ברירה וזה אכן המצב אך הכיוון של הצוות צריך תמיד להיות להפחית תלות זו. ככל שהסייעת פחות "צמודה" המשמעות היא שהילד מסוגל לתפקד בכוחות עצמו. לכן אין לראות בהפניית הסייעת לילדים אחרים פגיעה בזכויות. בכל מקרה היא תהייה מכוונת כך שבעדיפות א´ תתפנה תמיד לילד לו הוקצאה. דיאנה
 

שיריתה13

New member
דיאנה, תודה על ההבהרה

לבת שלי יש סייעת צמודה בגן כבר שנה שניה (לא אותה הסייעת). בתחילת השנה היתה מטרה לתת לילדה קצת חופש ע"מ שתהיה חלק מהקבוצה, אך הנסיון הקצרצר לא עלה יפה. הבת שלי פשוט לא מסוגלת. הבת שלי במצב שהיא מסכנת את עצמה, ולכן צריכה השגחה צמודה. היום המצב בגן הוא שהילדה שלי די מבודדת, נמצאת הרבה בטיולים בחצר עם הסייעת, בחדר מנוחה עם הסייעת, וגם במפגשים הסייעת צמודה אליה, ואפילו באוכל יש מישהי שיושבת לידה.(משתדלים להחליף מידי פעם את הסייעת במישהי אחרת מהצוות). מאד כואב לי שהיא מבודדת מפעילויות הגן, אבל אני יודעת שאין ברירה, שהיא פשוט לא מסוגלת כרגע. בגלל זה כ"כ חשוב לי שתהיה לה סייעת צמודה בבית ספר. הייתי רוצה שהיא תשתלב כמה שאפשר אבל קודם כל בטחונה חשוב לי. לא כך?
 

שיריתה13

New member
ועדת השמה

היינו בועדת השמה לקראת בית ספר. קיבלנו אישור לסייעת צמודה עבור הבת שלי. הציעו לנו להכניס אותה לבית ספר לאוטיסטים, בית ספר טוב. לבת שלי יש גם קווים אוטיסטים וגם בעיה נפשית. קיימת מסגרת מתאימה אך ישנם בה ילדים יותר גדולים. הילדים אלימים (כך נאמר לי) וכדי להגן עליה, עדיך לא להכניס אותה לשם כרגע. מצד אחד אני מרוצה ומצד שני חוששת. מרוצה מאד מסייעת צמודה (כל היום). אבל חוששת שאולי בבית הספר "יחדיו" לא ינתן מענה לבעיות שלה.
 

Diana M

New member
בטחונו של ילד קודם לכל

בוודאי שכן. בטחונו של ילד קודם לכל דבר וענין! שיריתה, מחזקת את ידייך, אני יודעת כי הדברים נאמרים בכאב. מאוד מקווה כי במסגרת החדשה ימצאו פתרונות מקצועיים ויעילים אשר ייסיעו לילדתך לחוש רווחה נפשית ובעקבות כך תתרחש גם התקדמות אישית. כיצד את מסתדרת בבית? האם בבית המצב שונה או שגם שם נדרשת השגחה צמודה ואם כן, האם יש לך סיוע?
 

שיריתה13

New member
גם בבית

נדרשת השגחה צמודה. אבל הבית ערוך לקראתה. מה שמסוכן נעול ואפילו עשינו שיפוץ בבית לא מזמן (סגרנו את המטבח בקיר ודלת ומנעול). היתה תקופה שהיא יכלה להיות לבד בחדר שלה, אבל עכשיו היא סוערת מדי גם בשביל זה. קשה, קשה מאד. אני נעזרת בבייביסיטר, אבל עכשיו גם הן לא ממש יכולות להסתדר איתה. אז אני שולחת את הבייביסיטר להיות עם הבנים, ואני צמודה לילדה. אני מנסה להשיג עזרה בחינם, אבל עד עכשיו לא הצלחתי. מקוה ומאמינה שיהיה טוב יותר.
 

תמי11

New member
שריתוש

אני רודפת אחריך
שלחתי לך אימל
 
למעלה