ועדת שילוב

ועדת שילוב

עברו 3 שנים, אז עושים ועדת שילוב.
בפגישה הרשמית האחרונה אמרו לי שבטוח יששאירו לו 24 שעות. יש לי בכל זאת סיבות לדאוג? להתכונן?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
תמיד להתכונן- זה לא סגור עד שזה סגור
תמיד יכולים לצוץ פתאום כלמיני "אילוצים" למערכת.
לא סיבה להכנס ללחץ כמובן,
אבל כן להגיע מוכנה עם טיעונים וביסוס להם מכל מי שאפשר.
 
אני אף פעם לא יודעת איך להתנהג

אם אגזים - אולי יגידו שלא מתאים לשילוב.
ואם דווקא אגיד שמתנהג לרוב יפה וכד' - אולי יקטינו לו שעות. האם זה המקום לבקש עוד הוראה מתקנת? או ריפוי בעיסוק שמגיע לו ולא קיבל השנה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כן, זה בהחלט המקום
אין צורך להגזים לשום כיוון, פשוט להציג דברים כהווייתם.
לתאר כוחות וגם אתגרים ולצידם המענים הנדרשים
כדוגמת אלה שהזכרת
(אם ביקשת גם בשנה שעברה ולא קיבלתם, שווה לציין זאת).
&nbsp
מתנהג יפה זה אולי נחמד, השאלה מה זה אומר:
למשל-
ילד שלא פותח את הפה יכול להחשב מתנהג יפה, הוא לא מפריע לאיש,
אבל אם התוצאה היא שהוא לא מסנגר על עצמו
ואם הוא רוצה להביע את עצמו ו/או לצור קשרים
אבל מרוב שהוא "מתנהג יפה" זה לא קורה, אז ברור שיש צורך במענה כלשהו.
&nbsp
וכאמור, אם תוכלי להציג גם תמיכה של איש מקצוע או צוות כלשהו בדברייך- מה טוב.
&nbsp
&nbsp
 

grayart

New member
יגידו שלא מתאים לשילוב???

נניח שה אומרים? אז מה?
בחינוך מיוחד אין בעיה להשיג פחות מהזכאות.
מסביב כולם יכולים ללחוץ, להפחיד, לשכנע, ולשקר, אבל בסופו של דבר אלו ההורים שמחליטים מה יהיה, גם אם גורמים לך להאמין אחרת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ההורים מחליטים
נכון, המילה האחרונה היא של ההורים (כמעט תמיד), וחשוב להיות מודעים לכך
כי יש לא מעט אנשי מערכת מלאים בעצמם שמנסים לתת לנו הרגשה
שהם אלה שיחליטו והם גם אלה שיודעים מה נכון לילד/ה שלנו.
הבעיה היא שלעיתים נדרשת מההורים עמידה איתנה,
מאבק שמצריך כוחות נפש - לעמוד לבד מול שולחן מלא בגברות חינוכיות,
זה ממש לא קל...
וגם נגישות לידע (למשל: לפני כמה שנים הסתבר במחקר חינוכי
שחלקם של ילדים של עולי אתיופיה בחנ"מ גדול מחלקם באוכלוסיה-
למישהו היה קל יותר לנהל את ההורים האלה
).
&nbsp
נכון גם שחנ"מ זה לא אי גזרה או סוף העולם. אפשר למצוא גם כתות חנ"מ טובות.
הבעיה היא שגם לשם כך ההורים צריכים להיות אסרטיביים, לעמוד מול המערכת
ולמצוא את הכתה הנכונה לבנם/בתם ולא את זו שלמערכת נוח לשלוח אותו/ה אליה.
&nbsp
שורה תחתונה: המערכת שתפקידה ויעודה לסייע, לתת שירות מיטבי,
הופכת לעוד אתגר להתמודד איתו.
לעוד משאבת אנרגיה שמופעלת על אנשים
שהרבה פעמים גם ככה האנרגיות שלהם על הקצה...
&nbsp
וגם בשביל זה אנחנו כאן

כדי לתמוך זה בזה גם בהתמודדות הזאת
להזכיר- כמו שעשית- שלאיש אין הזכות או הכח להפקיע מאיתנו
את האחריות ההורית שלנו למצוא לילדינו את הסביבה החינוכית המתאימה להם להבנתנו.
&nbsp
 
למעלה