ועד הבית יכול להתערב בענייני שכנים בעייתיים?

30 Rock

New member
ועד הבית יכול להתערב בענייני שכנים בעייתיים?

שלום,

אני לא בטוח שאני במקום הנכון אבל זה הכי קרוב שמצאתי אז here goes


לפני שנתיים קנינו דירה בקומה ראשונה מתוך 6. בקומה מעלינו גרה שכנה מאד בעייתית, שקנתה 2 דירות בבניין כשבנו אותו ולכן מתנהגת כאילו היא המלכה של הבניין. אחרי שעברנו לבניין והתחלנו להכיר את השכנים שמענו מכל אחד ואחד מהם איך היא התעללה בהם כשעברו לבניין.
בכל מקרה, השכנה הזאת מנקה את הדירה שלה כמה פעמים בשבוע ובכל פעם כזאת היא דופקת את השטיחים מחוץ לחלון (כך שכל האבק שלה נופל אלינו) ומשפריצה אקונומיה דרך החלון (מה שלא פעם הכתים לנו כביסה).
הבוקר, בזמן שהיא דפקה שטיחים, אישתי יצאה אל המרפסת ואמרה לה "את מעיפה את כל האבק אלינו הביתה". תגובתה של השכנה היה "בעיה שלך. לכי תקני דירה גבוהה".

זאת רק דוגמה אחת מתוך רבות בהן השכנה הזאת מתייחסת אלינו כאילו אנחנו אנשים נחותים ולא רצויים בבניין.
האם יש טעם לפנות לועד הבית? האם הוא יכול להתערב בעניינים שכאלה? האם האגודה לתרבות הדיור יכולה להתערב בדברים כאלה?

תודה רבה,
Rock
 
ועד הבית יכול להתערב ולנסות לפשר

אבל אין לו שום יכולת לכפות פתרון או להעניש, ולפי תיאורך שלך אין הרבה סיכוי שיצליח לשפר את המצב.
עם זאת רצוי כן לפנות לועד וגם לאגודה לתרבות הדיור (שאין לה סמכויות ) ולו רק לצורך צבירת תיעוד שמיציתם את האפשרויות לפני שתפנו לתביעה משפטית.
כאמור כדאי שתתחילו לצבור ראיות כנגדה והוכחת נזקים (אקונומיקה שהורסת לכם כביסה היא נזק ממשי) וכן לפנות אליה רשמית (מכתב רשום שמתרה בה , רצוי מעורך דין).
 
תגובה לדייר בעייתי

הייתי מציע כפי שרשמו לפניי ,לאסוף ראיות ולהגיש נגד הדייר תביעה אישית (או מכתב עו"ד בשלב ראשון) על עוגמת נפש ונזקים (תביעה של סכום לא מבוטל) ומניסיון , סביר להניח שזה ירתיע את הדייר מלהכנס אתכם לעימותים.
בגדול, זה לבצע פעולה מונעת ומרתיעה (להזמין משטרה או להגיש תלונה) כנגד אותו דייר בעייתי ומציק, כך שישקול אם לבצע להבא את מהלכיו.

יונתן
 

ruven7

Active member
תפני לאגודה לתרבות הדיור

בעניין התערבות עו"ד.
יש גוף ששמו ברח לי כרגע שתמורת 200 ש"ח ישלח לה מכתב התראה מעו"ד.את הרוב זה מרתיע.יש גם חוקים נגד רעש של חבטת שטיחים.
אם זה לא ירתיע להמשיך בתביעה.
גם אני שוקל אמצעים נגד שכן שהמזגן שלו מרעיש בצורה לא סבירה והוא -לא מעניין אותו.אי אפשר לדבר איתו, בכלל.
 
זה לא מתפקידו של ועד הבית להתערב

בסיכסוכי שכנים, וועד הבית הוא לא מגשר, לגבי אקונומיקה, בהחלט תקחי את הדברים שניזוקו ותפני לבית דין לתביעות קטנות והם ידאגו שהשכנה תפצה אותך, לגבי דפיקת השטיח, כל עוד זה נעשה בשעות מקובלות מותר לה לנקות את השטיח למרות שלא מוצא חן בעינייך ואת תסגרי את החלונות על מנת שהאבק לא יכנס לביתך.

יש גבול כמה מגבלות אפשר להטיל על אנשים, תכף תגידי שגם אסור לה להשקות צמחים כי זה מטפטף אצלך, ואז אשאל אותך ומה את עושה שיורד גשם?

אולי את רגישה מאוד וכל דבר מפ]ריע לך ואת זו שממרת לשכנה את החיים, כדאי שתחשבי על זה, בסך הכל הפעולות נעשות בביתה ובשעות המקובלות.
 

ruven7

Active member
יש הרבה תחום אפור

אבל החוקים לגבי רעש כולל חבטת שטיחים ברורים.
אם כביסה שלי היתה ניזקת מאקונומיקה הייתי דורש פיצוי על נזקים או מחפש דרך להחזיר מידה כנגד מידה ולחילופין פונה לתביעות קטנות.
 
למעלה