הפרכה מפורטת להפרכות דעסאמס (II):
(5) חיפוש חיות בכל העולם עם שני סימני כשרות מלבד המנויות בתורה כעוד ראיה לתורה משמים כבר ראינו שהתורה כשלה במנין היוצאים מן הכלל, ושהיתה צריכה לציין גם את הקנגרו וגם את הספורטיב למור. האם בעל חיים זה כשר? http://www.ultimateungulate.com/chevless.html הוא בעל רגל בת שתי אצבעות, אשר בראש כל אחת פרסה, ויש לו קיבה תלת-מדורית והוא מעלה גירה. הוא נראה כצבי, אולם גדלו כחולדה (ראו תמונה שם). יש לו שניים בלחי העליונה. כשר או לא? סכום נושא מס. (5): ראה נושא מס. (1) בענין הקנגרו: The preferred solution would be to state that the Torah’s list is not exhaustive, and is merely a good rule-of-thumb for Jews living in the Middle East (6) הנוסח האחיד לכל ספרי התורה כעוד ראיה לתורה משמים ה- Masoretic Text (ולהלן MT) גובש רק אחרי חורבן בית שני. http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/CohenArt מה שמצוי בידינו _אינו_ מה שניתן בסיני (בהנחה, רק לצורך דיון זה, שניתן משהו בסיני). http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=11104329 אין לנו עדויות על מעמד הר-סיני כלל http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=10885233 סכום נושא מס. (6): אין ראיה שמקור התורה בשמים (7) ידיעת חז"ל במבנה הקנים בגוף כעוד ראיה לתורה משמים לא התעמקתי בסוגיה זו ואני מזמין מומחי זואולוגיה הבקיאים בגמרא להפריך (call for papers). (8) ידיעת חז"ל בצפונות ארס צפורני החתול הזאב והארי כעוד ראיה לתורה משמים לא מניה ולא מקצתיה. ביסודו של ענין היתה תצפית. חז"ל שמו כנראה לב ששריטות חתול, יש להן לפעמים תוצאה קשה. כל מי שעיניו בראשו, כולל פלאח, היה מבחין בתופעה זו. כלומר, _אין_ כל רבותא בהבחנה בתופעה ואין בכך גדולה, ממש כשם שאין רבותא בדווח שהריון נקבת נחש נמשך שבע שנים. הגדולה יכלה להיות מופגנת באספקת הסבר _נכון_. האם סופק הסבר נכון? לא!!! לא חז"ל ולא כותב התשובה לקטרוג דעת-אמת ספקו את ההסבר הנכון. ההסבר הנכון הוא זה: ברוק של חתול עשויה להמצא (לא אצל כל חתול) בקטריה מסוימת Bartonella henselae, אשר משערים כי מועברת ע"י פרעושים. הבקטריה עוברת לצפרניים בזמן לקוק החתול את כפותיו ומשם לאדם, דרך שריטה בעור. הבקטריה עשויה להמצא גם על הפרווה לשם היא מגיעה עקב לקוק עצמי. אזור החדירה האפשרי, בנוסף לעור פגוע, הוא העין. אדם המלטף פרווה של נשא ומשפשף עיניים - יפגע. הפגיעה אינה רצינית וחולפת ללא טפול, אלא אם כן יש לאדם בעיה חסונית. במקרה זה עשויה התגובה להיות קשה. החתול עצמו אינו חולה, אלא נשא. מקור הזהום _אינו_ זוהמה או שאריות טרף מתחת לצפרני החתול. ואינו תלוי ב- "אופן הדריסה" כפי שמתפלפלים שם, היינו, כן נשלפו הצפרניים או לא נשלפו הצפרניים. פצע גדול יותר או קטן יותר. הרי אנו יודעים שדווקא צפרני החתול נקיות משאריות מכיוון שהוא מתלקק ומתמרק כפייתי מכל שמץ של לכלוך וזוהמה נראים לעין וכי מקור הבקטריה מן הרוק שבפיו ולא מבשר מרקיב, שלא כל חתול נגוע בבקטריה ולפיכך יש חתולים ששורטים ואינם גורמים לזהום, ושמספיקה שריטה בעור ולא משנה כלל "אופן הדריסה". http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/001614.htm סכום נושא מס. (8): חז"ל ראו משהו, אולם _לא_ ספקו את ההסבר הנכון. לחז"ל הבנה בשריטות חתול, כמו לפלאח. (9) היתר הריגת כינה בשבת כעוד ראיה לתורה משמים כינים נוצרות מפריה ורביה מינית. הנקבה מזדווגת פעם אחת בחייה ומקבלת מן הזכר מטען זרע המשמש אותה כל מהלך חייה (כ- 30 יום). חז"ל לא צפו ברציפות בנקבות והן הזדווגו שעה שנרדמו בשמירה ושברו אותה. ראיה לתורה משמים בוודאי שאין כאן. ההפך הוא הנכון. http://www.lice.com/help-center/f-a-q.html#anchor11 (10) אושר טהרת המשפחה כעוד ראיה לתורה משמים לית מאן דפליג כי כל גבר נשוי יודע ומכיר בחשיבותה של אשתו לו ולמשפחתו ומוקיר ואוהב אותה אולי אפילו יותר מאשר את עצמו. לא זו הבעיה. אין מדובר ביחס גבר לאשתו אלא ביחס ההלכה לנשים, וכאן התמונה פחות ורודה. הרושם העגום הוא כי תכלית האשה היא להיות אינקובטור לגזע העליון ולשרתו, ותו לא. הרמב"ם, ספר נשים, הלכות אישות, פרק כ"א: http://www.snunit.k12.il/kodesh/mtr/aisu021.html פסוק שביעי: "נמצאו כל המלאכות שכל אישה עושה לבעלה, חמש מלאכות - טווה, ורוחצת פניו ידיו ורגליו, ומוזגת לו את הכוס, ומצעת את המיטה, ועומדת לשמש בפניו" פסוק עשירי: "כל אישה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן - כופין אותה ועושה, אפילו בשוט" סכום סופי: daasemes אינו מצליח להדוף את טענות המקשנים... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)...