ועוד על סרטי צילום ופיתוחים

winny

New member
ועוד על סרטי צילום ופיתוחים

פיתחתי עד עכשיו שני סרטים - אחד של פוג´י (אני חושבת ש- 200) והיום סרט של קודאק (100). הפיתוחים נעשו בשני מקומות שונים. ועכשיו לשאלה - הפיתוח של קודאק נראה לי הרבה יותר חי. האם ההבדל נובע מסרטי הצילום השונים, או שהוא נובע מפיתוחים במקומות אחרים? או שאולי זה בכלל קשור לזה שהסרט הראשון צולם בפונקציות אוטומטיות, והשני בצילום ידני?
 

komandatore

New member
רוב הסיכויים להבדל הגדול

הוא בפיתוח במקומות השונים-עכשיו את יודעת לאן לא ללכת
 

winny

New member
הם דווקא היו מאוד נחמדים שם, אבל

מאחר והמקום השני היה גם יותר קרוב....
ממה שראיתי המפתח עובר על התמונות במחשב לפני שהוא שולח אותן להדפסה, וזה נותן לו הזדמנות ל"חדד" את הצבעים בתמונות, להפטר מעודף צהוב וכו´... הוא ממש עובר תמונה תמונה ומדפיס אותה בצורה האופטימלית... הבנתי ממנו שה"עידונים" הקטנים האלו לא נובעים מצילום לא נכון שלי, ולא יפריעו לי ללמוד מהפיתוח. האם זה נכון? האם זה באמת רק "מחייה" את התמונה, או שזה גם מתקן טעויות שלי?
 

Photo Ganim

New member
יש חשיבות רבה ...

למקום בו את מפתחת סוג הנייר עליו מדפיסים את התמונות המיכשור וכמובן אופן ההדפסה אני ממליץ בחום פיתוח על גבי נייר צילום "קודאק רויאל" ולשם ההשוואה האמיתית פשוט קחי את אותו נגטיב (אם כי ישנה חשיבות גם לפיתוח הנגטיב והיכן פותח) והדפיסי את אותה תמונה או תמונות על גבי ניירות צילום שונים במקומות שונים ושיפטי בעצמך לעניות דעתי השינויים יכולים להיות תהומיים!!!!! לכן אל תמהרי לשפוט את עצמך
 

winny

New member
אז אם השינויים תהומיים

מה זה אומר? זה נשמע לי כמעט כאילו הצילום שלי מתגמד בהשוואה לפיתוח. הפיתוח יכול לקחת תמונה מדהימה ו"להרוג" אותה, והוא בטח יכול לעשות גם ההיפך, לא? אז איך אני שופטת מה נובע ממני ומה מפיתוח? האם פיתוח טוב מוציא את המקסימום מהפילם, או שהוא גם משפר את מה שאני פקששתי? למשל עודף אור וכו´...
 

komandatore

New member
כמו שיש צלמים גדולים

יש גם מפתחים גדולים עם כשרון אמנותי משלהם ולשם קבלת תוצאה מאוד מוצלחת צריך לפנות אליהם- כמו למשל בהדפסת ענק,בפרסומת וכשיש דרישות מיוחדות או צורך בתיקון לאחר הצילום, במחיר שיביע היטב את האיכות...
 

Photo Ganim

New member
את צודקת אבל ישנה הסתיגות...

הצילום ממש לא מתגמד לעומת הפיתוח לעניות דעתי תמונה מוצלחת מורכבת משלושה אלמנטים הצרופים יחד: א. הצלם עצמו והציוד בו הוא משתמש ב. הפיתוח ג. סרט הצילום בו הוא משתמש הגורמים הנ"ל יחד יוצרים יחד תמונה טובה כל אחד מהם הלוקה בחסר משפיע משמעותית על התוצאה כשאני חושב על זה קשה לי לדרג אותם בסדר חשיבות אם כי אני מניח שסדר כתיבתם הוא סדר החשיבות בהחלט פיתוח יכול לשפר ולפצות על נתוני צילום הלוקים בחסר אם בOVER ואם בUNDER כמובן במסגרת גמישות סרט הצילום וחשיפתו ההבדל התהומי בין תמונה לתמונה נובע מהמדפיס ומכמה באמת הוא משקיע בהדפסת התמונה וכמה המכשור שברשותו מאפשר לו...
 
למעלה