ועיני לאה רכות

שיבולית

New member
ועיני לאה רכות

אני מניחה שאת כולנו לימדו כבר מהגן בהקשר ל- "וללבן שתי בנות שם הגדלה לאה ושם הקטנה רחל, ועיני לאה רכות ורחל היתה יפת תאר ויפת מראה" כי רחל הייתה יפה, ואילו עיניה של לא5ה היו נפוחות מבכי וכו'... שאלתי - למה לפרש את הו"ו של ועיני כו"ו הניגוד? הרי רכות גם היא סוג של יופי? מה גם שראיתי כמה מפרשים שהולכים בכיוון הזה (שהוא יותר פשוטו של מקרא לדעתי)... מה התועלת בכך שכבר מהגן מוטמע בראשנו כרי לאה הייתה בוכה וכו'?
 

shushu10

New member
צדקת. יש שני סוגי פרשנות ל"רכות"

וכן גם לגבי האות וו. האם שמתם לב שכל הפסוקים בפרק זה וגם בפרקים אחרים מתחילות באות וו! למה?
 

שיבולית

New member
אני חושבת

שזה כדי להכניס אותנו לקצב מהיר (כמו המהירות בה התרחשו המאורעות) ולשוות תחושת דראמה לאירועים ולגרום לנו לציפייה להמשך...
 

ronity3

New member
לא זוכרת איזה פרשן אמר, אבל אני למד

תי שעיניה היו ארוכות, וה א נשמטה.
 

tzimisce

New member
פשוטו של מקרא

הוא שרכות הוא לשון נקייה לאיזשהו פגם חיצוני בעיניה של לאה . המובן של "רכות" אינו מחוור כל צורכו בימינו (וגם לא היה בימי חז"ל) אולם ברור שמדובר בפגם כל שהוא ובלשון נקייה . גם מתוך ההקשר וגם מתוך ההפירוש המילולי של המילה . לאורך הדורות פרשנים רבים פירשו את הביטויי ברדרכים שונות , חלקם דרשו אותו לשבחה של לאה מתוך נסיון להסיר גנות מנשות האומה , ראי למשל את תרגום אונקלוס לפסוק "ועיני לאה יאין" ...
 

שיבולית

New member
רך = לשון נקיה לפגם?

יש לך אולי עוד מקרים בהם התנ,ך מביא לשון נקיה לתיאור פגם של דמויות? למיטב הבנתי התנ"ך אינו מכסה על פגמים... לדעתי תרגום אונקלוס יותר קרוב לפשט...
 
למעלה