ורוניס (הקדמה+קובץ)

ange noir

New member
ורוניס (הקדמה+קובץ)

כמו שהתלוננתי יותר מפעם, המערכת של תפוז מקבלת רק 7000 תווים בהודעה, לפיכך הסיפור עצמו ישורשר כתגובות להודעה זאת (בנוסף לקובץ שמצ"ב להודעה זאת). הסיפור הזה הוא חלק מסדרת האנג´ליט וקשור בעקיפין לשני סיפורים אחרים שפורסמו בפורום הסיפורים של האגודה (משטרה מקומית וטוליק). תודה רבה למר לונג על ההגה העצות. וכעת הסיפור:
 

ange noir

New member
ורוניס (חלק I)

"להורים שלך יש חוצפה." קבע הנער. "זאת זכות בסיסית של כל תלמיד בבית הספר הזה." היא משכה בכתפה. "עדין," השיבה. "מה אני יכולה לעשות בנידון?" שניהם ישבו בשתיקה, שני נערים צעירים על ספסל בלב פארק. הוא שחור שיער וחיוור עור שקעקוע של דרקון מבצבץ מצווארונו, היא כחולת עור ואדומת שיער שניכר בה שהתיסכול רק גואה בתוכה. "מיקט, אני כבר לא יודעת מה אני אעשה." המשיכה. "אני פשוט משתגעת מהם. קודם, הם לא מרשים לי ללבוש בגדים נורמלים, עכשיו הם מגבילים אותי מהפעילויות בבית הספר, וזה עוד לא הכל... הם רוצים שאפרוש מהלימודים." מיקט נראה מזועזע. "הם איבדו את מה שנשאר משפיות הדעת שלהם?" "היית צריך לראות את הקרבות שהלכו ביניהם כשאבא שלי רשם אותי לבית ספר ציבורי... אמא שלי כמעט הרגה אותו. כל מה שהיא עושה מאז זה ללחוץ עליו להוציא אותי, בזמן האחרון זה התחיל להשפיע." היא נאנחה. "אני לא יודעת מה יש להם נגד הבית ספר. הוא נחשב מהטובים בפלנטה, הלימודים חינם...מעבר לזה, אני אוהבת להיות פה. מה אני הולכת לעשות איתם?" " ורוניס, אין לי ממש מה להגיד לך." השיב מיקט. "את תמיד יכולה לעזוב את הבית." "ולעבור למגורים ציבוריים, כמוך?" אמרה ורוניס בזילזול. "בית ספר כבית?" "מה רע?" שאל. "אני גדלתי בחסות המדינה מגיל אפס, והאמת טוב לי ככה." "אתה לא מכיר שום דבר אחר." "תשווי בין אלו שנמצאים בחסות ציבורית לבין אלו שחיים עם ההורים שלהם בבית ספר הזה." אמר. "אלו שבחסות ציבורית מסתדרים יותר טוב, ההשגים שלהם יותר גבוהים, אני אפילו אעיז ואטען שאנחנו יותר מאושרים." "אתה לא מבין," אמרה. "זה פשוט לא הולך, כחולים הם לא מסוג הגזעים שיכולים להסתדר ללא מערכת משפחתית, זה בגנים שלנו. הרעיון של הגזע שלך למונוגמיה זה לבלות יותר משבוע עם אותו בן זוג." "חששתי מזה." "ממה?" "למקרה שלא שמת לב, הגזע שלך נוטה בזמן האחרון יותר ויותר לפתח נטיה של דחיה כלפי גזעים אחרים, אפילו בתוך הברית." "זה מגוחך." הפטירה. "ואיך אתה יודע בכלל? אתה בגילי, אין לך את הכלים לבוא בכזו הצהרה." "אין לי ממש הורים לשאול, אז שאלתי את המשגיח שלי, זה מה שהוא טוען." "ומה כבר הוא יודע?" "די הרבה," אמר בחיוך. "בינום ישיש וחביב." "אתה יודע בכלל מי ההורים שלך?" "כמובן, אני אפילו ניפגש איתם מפעם לפעם. למעשה, אני חושב שהיחסים ביני לבין הורי טובים מאלו שלך והורייך." "הם לא מכירים אותך." פסקה ורוניס. "ושלך מכירים אותך? תודי בזה, בניך לבינם אין שום קשר מלבד גנטיקה. אם את רוצה, היום, גם את זה אפשר לשנות." "אנג´למיט משוגע, רק יצורים כמוכם מספיק מטורפים כדי לשנות את הגנום שלהם." "גם בלי זה אנחנו עדין חיים פי שנים מכם." מחיאות כפיים נשמעו, שניהם הרימו ראשיהם כדי לראות שד מבוגר מביט עליהם בחיוך רחב. "הדגמה מעולה של דיון גזעני." ציין השד. "זה דבר די משעשע כשאתם חושבים עליו, כל אחד מכם מנסה להתגרות בשני ע"י ציין נקודות שבעיניו נראות פגומות ובעיני השני נראות כמעלות. כל זה כמובן מוכיח שאתם עוקבים יותר מדי אחרי הזירה הפוליטית." "יוצרים ריקניים." אמרו ורוניס ומיקט ביחד. "המורה." "לפחות על משהו אתם מסכימים. עכשיו מיקט, אם אתה לא מתנגד, אני רוצה לדבר עם ורוניס ביחידות." מיקט קם, קד קלות והתרחק מהמקום במהירות. "ורוניס," פתח המורה. "אני מבין שיש לך קצת בעיות עם ההורים שלך." היא משכה בכתפה. "אני מניח שזה הגיוני, בין הכחולים לאנג´למיט יש תחרות לא כל כך סמויה, והיחסים הם בגבול האיבה, כמעט. הוריך בטח לא מתלהבים מזה שהם נאלצים לשלוח אותך לבית ספר מעורב." "הם נפלו בהגרלה." צינה ורוניס. "משפחות אחרות היו רואות בזה דבר חיובי. בית הספר הזה די נחשב, למרות היותו ציבורי. הסיבה שיש הגרלה היא כמות הבקשות איתה אנו נאלצים להתמודד מידי שנה." הוא נאנח. "למרות שפחות מאחוז מהם מגיעות מאנג´ליק." "כמו שאמרת, יש גזעים שפשוט לא מסתדרים." "לא אמרתי את זה." "כן אמרת," השיבה ורוניס בהתרסה. "אמרת שבין הכחולים לאנג´למיט יש תחרות לא כל כך סמויה, ויחסי איבה כמעט." "הדור שלך... למה חייב להיות לכם זיכרון צילומי." "במאתים שנות הקיום של הברית היא נלחמה מעל שלוש מאות מלחמות, סייעה בעוד כארבעים, ובין לבין יש כבר כמה שנים טובות מלחמה קשה מול הכוורת. אי אפשר לצפות ממישהו בלי זיכרון צילומי לזכור את כל זה וזה רק החומר של היסטוריה מודרנית. יש לי עוד חמש עשרה שיעורים שונים, אתה לא מצפה שיצור בעל זיכרון מוגבל ישרוד בכיתה." "יצור בעל זיכרון מוגבל לא היה מתקבל לבית הספר הזה." "למה?" "צייני למעני שם של גזע אחד בברית שיש לו זיכרון מוגבל." "אין." "ובשל כך תלמיד כזה לא יתקבל לבית סיפרנו. כעת, בחזרה להורים שלך." "מה איתם?" "כמו שאמרתי, אנחנו מבינים שיש לך בעיות עם ההורים שלך, ואפילו לוחצים עליך לנטוש את הלימודים." "נגיד, אז?" "זה לא ´נגיד´, זאת עובדה קיימת, צינת זאת בעצמך." "צותתם?" "לא צריך, כמעט רבע מהתלמידים פה הם טלפתים, היה לכמה מספיק איכפת ממך כדי לבוא לדבר עם ההנהלה. נוסף על זה, ההורים שלך פנו לבית הספר ודרשו להגביל ממך גישה לפעילויות מסוימות של שיכבתך." "הסכמתם?" "את לא רצינית! בעלי המניות שלנו יהרגו אותנו." "ומי בעלי המניות?" "הצי ומועצת הלורדים." אמר המורה בחיוך. "בכל מקרה, הבנו שהם אסרו עליך להשתתף בפעילויות הרשות." היא הנהנה בשתיקה. "כל זה מפריע למערך החינוך התקין שלך. למעשה המצב הגיע לכך שבהתאם לנוהל של בית הספר והמנדט שלו יש לנו שתי ברירות." "שהן?" "אני כבר מגיע אליהן, אבל לפני זה אני רוצה שתדעי שמרכיב עיקרי במימוש ברירות אלו הוא העדפותיך." "אני מבינה, מה האופציות?" "סילוק מבית ספר," צל נפל על פניה. "או הוצאתך ממשפחתך והעברת האפוטרופסות לבית הספר." "אני צריכה להחליט עכשיו?" "מה פתאום? לא, לא." אמר המורה. "אבל את כן צריכה להחליט בקרוב, לכל היותר תוך שלושת הימים הקרובים. את יכולה להתיעץ במי שאת רוצה, ההחלטה בידיך. אבל גם אחרי שתחליטי, ועדה מטעם בית הספר תצטרך לאשר זאת. אני לא חושב שזה צריך להדאיג אותך, בד"כ הם מאשרים את בחירת התלמיד." "היו מקרים כאלו בעבר?" "בודדים." הפטיר המורה. "אני אניח לך לחשוב על הנושא." אמר והלך. היא נשארה לשבת שם עוד מספר דקות ואז קמה והלכה גם היא.
 

ange noir

New member
ורוניס (חלק II)

"אני לא מבינה מה בכלל את מתלבטת." אמרה הנערה, היא נראתה רגילה לחלוטין, קעקוע יחיד, שניכר בו היותו מלאכותי ניצב מעל עינה הימנית. "בד"כ את מבינה." השיבה ורוניס באכזבה. "אני טלפתית, אז אני יכולה לזהות את המניעים שלך. עדין, זה לא מעניק לי את היכולת להבין אותם, זה הכל." הנערה נשעה לאחור בכורסה האמורפית למחצה בה ישבה, ורוניס ישבה מולה על כורסה דומה. "אני גם לא ממש מבינה למה באת אלי , לא נראה שגם את מבינה." "חשבתי שזה לא מנומס לחדור למוחו של אחר ללא רשותו." "אני לא חודרת," השיבה הנערה בהתגוננות. "רק קוטפת מחשבות מהאוויר." "את יכולה לספר לי עמדת התת מודע שלי?" "אין לו..." היא אנחה. "ילדה, אני לא יכולה לתת לך את כל התשובות. אישית, אני גם לא יכולה לעזור לך. גדלתי עד גיל שבע עם אמא שלי ואז היא החליטה שהיא לא יכולה להתמודד איתי יותר והעבירה אותי למדינה. אני לא יכולה להגיד שאני מצטערת, היא לא היתה אמא טובה, היא היתה שוכחת להאכיל אותי, איבדה אותי לפחות פעם ביום, לפעמים בכוונה, ואז היתה צועקת עלי. היה לה איזה רעיון שילד יהיה דבר פשוט וכיף. כשהיא גילתה שהיא לא מסדרת עם זה היא העבירה אותי למדינה... היום שתינו יותר מאושרת." "אבל ההורים שלי הם לא כאלו." "בדיוק בגלל זה אני לא יכולה לעזור לך. דיברת עם צ´ארלי? היא יצור די מבריק, מסוגלת לחשוב על הדברים המדהימים ביותר כפתרונות." "לא דיברתי איתה עדין." "אז דברי." "אבל היא אנימו." "ו..." "היא לא מסוגלת להבין את מהות התא המשפחתי או חשיבותו." "אז? גם אני לא מסוגלת, עדין באת עלי." "כי לא ידעתי את זה. אומנם קל לך ולמיקט לדבר על זה שגדלתם בחסות המדינה, אבל אתם לא מנדבים את המידע הזה." "´ילדי צי´." "מה?" "ככה ההורים שלך ושכמותם קוראים לנו." השיבה הנערה. "כי מי שמפעיל את ´מערך הטיפול בנוער חסר משפחה´ זה הצי. למרות שאני מתנגדת לשם, כל הנערים והנערות שם הם משפחה אחת." "שמאמינה מאוד בגילוי עריות." אמרה ורוניס בבוז. "היי! חירות מינית היא ערך תרבותי אצלנו. אני לא יורדת על קונספט התא המשפחתי החסום ערכית שלכם." "אולי יש לי בעיה של התנגשות ערכים." "יש." פסקה הנערה. "מצד אחד בבית לימדו אותך על חשיבות המונוגמיה, המשפחה, המוסר המיני ובכלל. בעוד שבבית הספר, היכן שאת רוב היום, את לומדת על חירות מינית מוחלטת, אובדן הצורך במשפחה, ועל המוסר המאוד קלוש של שאר הגזעים בברית." "אז את אומרת שאת לא מוסרית?" "לפי הערכים שלך." "למה כל זה יוצא לפני השטח עכשיו? אף פעם לא דיברת על דברים כאלו." "כי חשוב שתדעי איפה את עומדת. את עומדת לעשות את ההחלטה הכי חשובה בחייך, הכי חשובה, לבחור לאיזו קהילה את רוצה להיות שייכת וזה בסופו של דבר ישפיע על כל עתידך." "יש לך עתיד בתור יועצת." "תודה, אני כבר במסלול הכשרה להיות יועצת של ספינה." "צי?" "כמובן." "לא קצת מוקדם להחליט מה את הולכת לעשות בחייך?" "לא. זה גם לא כל החיים שלי, רק שלושים השנים הקרובות, בשביל אחת כמוני זה לא כל כך הרבה." "שלושים שנה - כמות הדברים שאת יכולה לעשות בזמן הזה." "מה? ילדים? משפחה? יהיה לזה מספיק זמן כשאהיה מבוגרת יותר. למה את ממהרת?" "כשאת תתחילי להביא ילדים לעולם אני כבר אתקרב לגיל הבלות. במקרה הטוב ובהשגחה רפואית נאותה אני אולי אחגוג את היום הולדתי השלוש מאות, לך יש לפחות שבע מאות שנה וגם כשתמותי את עדין תהיה בעלת גוף, מבנה ביולוגי, ויכולת פעילות של בת שלושים." "אני לפעמים שוכחת את זה. אין לי הרבה חברים כחולים. למעשה, מלבדך, אין לי בכלל, כל השאר טלפתים או כאלו... את יודעת." "איך זה בכלל כשטלפתים מזדינים?" "כמו כל אצל היצורים האחרים, רק שאתה חווה גם את מה שהשני מרגיש." "ואורגיה?" "את צריכה להיות באחת כדי להבין, חמישים מוחות חולקים גל יחיד של תענוג, אין מקביל." "בכל מקרה, זה לא מקרב אותי להחלטה." "זה כן מציג לך דבר שלא תזכי לחוות אם תעזבי את בית הספר לטובת משפחתך. בואי נודה בזה, אם את עוזבת את בית הספר, סיכוייך להיות בקשר אם טלפתים, כל שהם, צוללים. מעבר לזה, סיכוייך להגיע לקשר מיני עם טלפת, הם הופכים ללא קימים. אם את בוחרת במשפחה שלך את מוותרת על כל הגזעים האחרים. את באמת רוצה בזה?" "אני לא יודעת." "תסמכי עלי, דברי עם צ´ארלי." ורוניס הנהנה, קמה ויצאה מהחדר.
 

ange noir

New member
ורוניס (חלק III)

צ´ארלי היתה זאבה, זה היה ללא ספק הנתון הכי בולט בה. קטנה, שעירה ועם סט ניבים לבן ומרשים. מי שהכיר אותה יותר טוב ידע גם שמדובר היה במי שאולי יום אחד תהפוך לאחת מהמוחות הבולטים בברית, כרגע היא הסתפקה בלהיות המצטינת בכיתה. היא היתה שכובה על הריצפה, ראשה נח על גפיה הקדמיות. ונרוניס ישבה לפניה בישיבה מזרחית זקופה. "אפשר לשאול למה את כל כך מתוחה? אנחנו מכירות שנים." פתחה הזאבה. "שנה וקצת, ותאמיני לי, את לא היית ההעדפה הראשונה שלי למקור עצה." "אני יודעת. קודם מיקט, אז אריאל ורק אז באת עלי, כי אריאל הניחה את הרעיון במוחך." "היא לא..." מילמלה ורוניס בלחש. "היא לא שתלה לך מחשבה בראש באופן טלפתי, אבל היא מבינה מספיק בפסיכולוגיה כדי להכניס למישהו רעיון לראש בלי טלפתיה." "גם כן חברה." הצהירה בציניות ורוניס. "חברה מאוד טובה הייתי אומרת, איכפת לה מספיק ממך כדי להפר חלק מהכללים להם היא כפופה." "זה עדין לא נחמד." "נכון, אבל מצד שני גם האנג´ליט לא נחמדים במיוחד, הם עדין המנהיגים שלנו מבחירתנו." "זה שונה, הם לא נחמדים רק לאחרים." "הם יכולים להיות מאוד לא נחמדים גם לעושי צרות, M2 כבר הופצץ פעם ממסלול כדי לנטרל גורמים מסוימים שם, אף פעם לא פירסמו למה." "מאיפה את יודעת את זה?" "יש לי חברים בצי." "אז מה הם הפציצו?" "חבורה של עריקים שברחו מהטירונות וניסו להתחבא שם, הם אפילו יצאו משם בשלום בזכות שיריונות הקרב שלהם. כמובן שהם עשו את זה הישר לתוך כיתה של צנחנים שנשלחה לעצור אותם." "אז שוב, למה הם המנהיגים שלנו? נרדמתי בשיעור אזרחות." "כי הם היחידים שיכולים למלא את התפקיד בצורה מספקת, האופי הלא יציב שלהם נסבל כי הם עושים את העבודה שלהם יותר ממצוין." צ´ארלי כחכה בגרונה. "ועכשיו מהבעיות של הברית, לבעיות שלך." "את כבר יודעת מה הבעיות שלי." "נכון, אבל כשאת תגידי את זה, אני בטוחה שתוכלי לתת לי גם קצת פרשנות מצידך ולא את העמדות של מיקט או אריאל. כמה שהם נהדרים והכל, את יודעת טוב מאוד מה הם חושבים על ההורים שלך." "הנקודה היא כזאת, בית הספר נותן לי ברירה: או לעזוב את הבית או לעזוב את בית הספר." "הברירה פשוטה, תעזבי את בית ספר." השיבה צ´ארלי, עיניה של ורוניס נפערו בתדהמה. "מה את מופתעת? את לא באמת רוצה להגיד לי שאת רוצה לבלות את הזמן שלך עם בני גזע אחר וללא המשפחה שלך." "נכון... אבל..." "מצד שני אנג´למיט הם בעלי מודעות ויכולת נהדרת להסתדר בין גזעים שונים, אחרי הכל הם בעצם חמש גזעים שונים. את הצלחת עד עכשיו להתאים את עצמך נהדר לסביבה הזאת, למרות אווירת ההפקרות המינית המאוד חזקה. ישנו גם השיוון הגזעי, שמנוגד לכל מה שחינכו אותך. אפילו למדת לאהוב את זה." "גם זה נכון... אבל..." "בין חינוך מבית של משפחה לבין עולם של חברה..." "את בטוחה שאת לא טלפתית?" "זה מה המבדקים אומרים. בכל מקרה אני מנחשת שבראש שלך הולך משהו דומה." "כן." "אני מקרבת אותך להחלטה." "לא." "ואולי כן, את לא יכולה לדעת... גם אני לא." "אני לא מבינה איך כל זה עוזר לי להגיע לאן שהו." "מה את רוצה?" "קצת מהכל, את החירות של בית הספר ואת החברים שלי. אבל גם את התמיכה של המשפחה שלי." "למה את צריכה כל דבר מזה?" "אני כל הזמן אומרת לכולם שיש לי שבע מאות שנה לחיות,ש אני לא רוצה להצטרף לצי, או להפוך למומחה. אני רוצה למצוא איזו עבודה טובה ונחמדה, שיתנו לי דירה ורכב, לפרוש בגיל חמש מאות ולחיות את שארית חיי על הריבית. אבל כל זה לא נכון כי יש לי רק שלוש מאות שנים לחיות ואני רוצה לחיות. לעזאזל! אני רוצה לחיות!" "ומה זה אומר?" "ההורים של יתפגרו לא הרבה לפני, הם מצפים שאני אתמוך בהם כלכלית ופיזית במאה האחרונה לחייהם. לאזעזל איתם, זאת תהיה גם המאה האחרונה שלי ואני רוצה לחיות אותה לפחות." "למה את לא תחיי את שתי המאות שיקדמו אליה?" "רוב המשרות על הפלנטה הזאת מאוישות ע"י אנימו או אנג´למיט, וזה אומר קצב התקדמות שנמדד בעשרות שנים. לי אין עשרות שנים, ידרשו לי מאתים שנות עבודה להגיע למצב שבו אוכל לפרוש וחיות, בדוחק." "ועם ההורים שלך תצטרכי לעבוד כמעט עד המוות." היא הנהנה בעינים מאדימות. "זה מה שהם מצפים שאעשה, כך מחנכים אצלנו. ההורים תומכים עד גיל איקס ואז, התפקידים מתהפכים." "אבל?" "אבל אני לא רוצה לעבוד עד המוות." "את לא קצת צעירה מכדי לחשוב על זה?" "ענין של חברה." השיבה ורוניס. "בשיעור היסטוריה לימדו אותנו שבני אדם חיו עד מאה ולכן התפיסה המחשבתית שלהם היתה: ´כאן ועכשיו´, כשהם דואגים לשנים ספורות. לי יש שלוש מאות שנה, אבל לרוב מי שאני מכירה יש פי שתים וקצת. כשאני מנסה לחשוב לפי הסולם שלהם אני יכולה לחשוב רק על המצבה שלי... מדהים כמה מעט זמן זה שלוש מאות שנה." "זה די הרבה, יותר משליש מהחיים שלי." "אבל יש לך כבר רעיון מה תעשי בגיל הזה, חשבת על זה." "אני אנימו, זה מה שאנחנו עושים, חושבים." "את יודעת מה שיעור ההתאבדויות בקרב האנג´ליק?" "תשעים אחוז מקרי המוות, אני חושבת." "שמונים ותשע." תיקנה ורוניס. "אני לא יודעת אם אני לא אהפוך לחלק מאותה סטטיסטיקה." "מה אמרו ב´חולית´ על המבחן?" "שהרבה ניסו, ואם הם נכשלו, הם מתו... תודה על העידוד." "ככה את צריכה להתייחס לחיים, מבחן ארוך של בחירות. למעשה זה יותר כמו משחק, על החיים שלך, אבל משחק..." "ויודעים מי ניצח לפי זה שנשארים חיים בסוף היום." השלימה ורוניס את המשפט. "קראת יותר מדי אדינגס." "זה לא אומר שהוא טועה." "זה גם לא אומר שהוא צודק." "תחשבי על כל זה, תחשבי על האפשרויות שלך, אני בטוחה שבסוף תגיעי להחלטה נכונה עבורך." הזאבה נעצב בה מבט. "תגידי, בכלל דיברת עם ההורים שלך על זה?" "לא, אני כבר יודע מה הם יגידו." ורוניס קמה ופנתה לצאת, אז היא נעצרה ופנתה חזרה לזאבה. "ואת, מה היית בוחרת?" "אף אחד, אני יותר חכמה מהמורים ואם המשפחה לוחצת... אני הייתי מעדיפה עצמאות מוחלטת. אבל זאת רק אני. בכל מקרה ורוניס, דברי איתם." ורוניס חייכה חיוך עקום ויצאה מהחדר.
 

ange noir

New member
ורוניס (חלק IV)

*** ורוניס ניצבה מול הדלת האפורה, מאחוריה ניצב הדבר שהיא ניסתה לא להתמודד איתו ביומים האחרונים, הוריה. אחרי שעזבה את צ´ארלי היא הסתובבה ברחובות, מנסה להבין את מחשבותיה הסותרות והמתערבלות. שום דבר לא הסתדר בראשה, היא רצתה את אמא ואבא שלה; היא רצתה את החברים שלה; היא רצתה להיפטר מהכל; היא רצתה לחיות לבד; היא רצתה לחיות כחלק ממשהו ועם מישהו. היא חשבה על כל מה ומי שסבב אותה, ולמה היא לא רוצה אותו. היא תהתה אם ככה היו בני האדם, כשהיו. בינה לבינם לא היה הרבה יותר מקצת דמיון פיזי וכמה ז´אנרים ספרותיים שתרבוה שמירה. עדין, היא חשבה איך הם היו. יצורים שונים, דינם שיהיו מרתקים בצורה זאת או אחרת. היא חשבה על מה שידעה על בני האדם, נסערים רגשית, חסרי יכולת שליטה עצמית או יכולת לחשוב קדימה, חיים משנה לשנה על זמן שאול לרוב... למה זה נשמע לה כל כך מוכר? זה העתיד ממנו היא ניסתה להימנע בכל כוחה. האם כדי להימנע ממנו, היא צריכה לפעול כאנטי תזה לתפיסה האנושית? זה מה שההיגיון אמר. מצד שני, ההיסטוריה מלמדת שבני גזעה היו פעם אנושיים, משהו מזה היה חייב להישאר, ועכשיו זה משפיע עליה. היא ניסתה לחשוב מה יתרום לעתידה. כל אחת מהאופציות טמנה בחובה עתיד שונה בעל יתרונות וחסרונות. אם תעזוב את הלימודים היא תהנה מהגיבוי של הוריה ותמיכתם, בנוסף תמיכה של הקהילה, ביטחון. אבל הצד השני של אותו מטבע הוא שהיא תאלץ לבלות את רוב קיומה בלשלם על אותו ביטחון בעבודה, בעבדות! לממן את כל הנוגעים בדבר. האופציה השניה: אם תעזוב את הבית. היא תהנה מהקשרים שתפתח מבית הספר, מחופש האפשרויות הבלתי מוגבלות. גם לזה היה מחיר, שום דבר לא היה בטוח, היא תאלץ להרוויח כל דבר ומעט מאוד דלתות יפתחו בפניה מעצמן, הביטחון יהיה דל. הדלת נפתחה, אימה עמדה מאחוריה. "איפה היית?" אמרה. "דאגנו לך." "שלום אמא." השיבה ורוניס. "אנחנו צריכים לדבר. את אני ואבא, עכשיו." ורוניס נכנסה והתישבה בחדר המשפחה, אביה כבר היה שם ואימה נכנסה כעבור כמה שניות. "אני צריכה לדבר איתכם." פתחה ורוניס. "המצב בבית הספר... ומה שאתם מעמיסים עלי. נוצר מין מצב שלפי הפרוטוקול של ההנהלה, הם יכולים וחייבים להתערב." "מה זה אומר?" שאלה אימה בחשש. "שיש לי אולטימטום," אמרה ורוניס. "בחירה ביניכם לבין בית הספר." "טוב," אמר אביה. "זה מצער אך ברור מה את צריכה לעשות." "אני שמחה שאתה מסכים איתי." אמרה אימה. "אני לא חושב." אמר. "אני חושב שהיא צריכה לעזוב את הבית, אותנו." "מה!!!" צרחה אימה. "ורוניס חמודה, הוא לא רציני." היא נעצה בו מבט חד. "תגיד לה שאתה לא רציני!" פקדה. "אני מאוד רציני." אמר בשלווה. "כשקיבלנו את ההצעה לשלוח אותך לבית הספר הזה. שלחתי אותך, למרות מחאות אימך. עשיתי זאת מכיוון שהיה לי ברור שתוכלי לקבל שם הרבה יותר משתקבלי בבית." "בכל מובן." סיננה אימה בארסיות. "הרבה הורים לא יסכימו איתי על זה, אבל לפי דעתי העתיד שלך חשוב מהעתיד שלנו כמשפחה. לבד את תצליחי להתפתח יותר טוב והרבה יותר, הסיכויים שלך להתקדם יגדלו, רשימת האפשרויות שלך תגדל ..." "ובאיזה מחיר?" התפרצה אימה. "אפס ביטחון בנוגע לעתיד, חוסר ודאות, מופקרות..." "חופש." שמעה ורוניס את עצמה אומרת, משהו בתוכה נשבר והשתחרר. הוויכוח של הוריה נקטע. "התנהל בראשי אותו וויכוח בדיוק בדרך הנה, הסתובבתי כל הלילה ועוד קצת עם הוויכוח הזה בראש שלי, רק כדי לבוא הנה ולשמוע אותו חי. אני רוצה חופש, זה מה שאני רוצה. שניכם חושבים על העתיד שלי, אבל אני רוצה כרגע לחיות, אני רוצה חופש! ואני רוצה שיהיה לי החופש הזה גם בעתיד הנראה לעין, כשאסיים ללמוד... כמו שזה נראה לי החופש שלי לא יבוא מלהישאר פה." היא קמה "אני הולכת לארוז." "יש לך חוצפה." אמרה אימה. "אחרי כל מה שעשינו עבורך... את פשוט איבדת את שפיותך." "תודה על הכל." השיבה ורוניס ונכנסה לתוך חדרה "מפה אני אמשיך לבד." *** ורוניס נשמה נשימה עמוקה, בידה האחת החזיקה תיק קטן ובו מעט בגדים, כמה זיכרונות מבית אמא ואבא ריחפו בראשה. לפניה התנשא בגאון בניין בית הספר. היא הביטה עליו והריצה בלשונה את המילה "בית ספר... בית - ספר... בית... ספר... בית... בית!" אמרה ונכנסה מבעד לשער, העולמות עוד מצפים לה.
 
סיפור נחמד ביותר :) ממליץ לקרוא

כבר אמרתי לך מה אני חושב ועם השינויים הוא אפילו טוב יותר.
 

ange noir

New member
קשה לי להאמין שסיפור זה כל כך טוב?

כי אחרת למה התגובה היחידה לו היא חיובית? אם אין תגובות אחרות סימן שאו שזה סיפור ממש טוב (ואז אני ממהר לשלוח אותו לאתר האגודה או "בלי פאניקה") אושזה כל כך גרוע שאף אחד לא חושב שאפילו מזכה תגובה. הסיפור הזה אחרי הכל עומד בפני עצמו למרות שהוא חלק מסדרה של סיפורים, כל אחד מהם עומד בפני עצמו, כל ההבדל הוא שכולם ביחד יוצירם תמונה רחבה יותר מאשר כל אחד בנפרד בדומה לסיפורים שב"נידחים" או ב"הגבעות הירוקות של הארץ". לא איכפת לי שיאמר שהסיפור הזה הוא בבחינת הסיפור הגרוע ביותר שפורסם בתולדות המד"ב בארץ אבל לפחות שתהיה ביקורת כל שהיא, עבר כבר יותר משבוע מאז שפרסמתי אותו, קשה לי להאמין שאף אחד מלבד יולי ומר לונג (שעזרו לי עם ההגה) קראו אותו. ____________________ SI PLACET NECAMUS APRES MOI LE DULUGE
 
הסיפור הזה הוא בבחינת הסיפור

הגרוע ביותר שפורסם בתולדות המד"ב בארץ... לא, לא באמת תראה זה שסיפור טוב או לא טוב זה משהו אחר (דרך אגב סיפור ממש נחמד) אבל לא לכל סיפור שאני קורא יש לי תגובות לסופר שיתרמו לו לפי דעתי
 

Lu Tze

New member
נראה לי שהסיבה למיעוט התגובות היא

בגלל האורך של הסיפור. בעיקרון לכל אחד יש סוגי מד"ב מועדפים עליו אז אם הסיפור הוא קצר כולם יקראו אותו אבל אם הוא ארוך אז יקראו אותו רק מי שזה הסיגנון שלי. אם אתה רוצה הערות אז הדבר היחיד שיש לי (שקראתי חלק וחצי) לומר זה שבחלק הראשון, השיחה, אין ממש תיאורים והיא סתם לויה שם ולא עושה כולם וגם כמה פעמים התבלבלתי במי אומר מה (אולי זה בגלל שיש לי הפרעת קשב...). חוץ מזה, המצב שלי יותר גרוע, תגובה אחת ל"פוקר בעולם הבא"! וזה סיפור שממש חשוב לי לקבל עליו תגובות אפילו אם הוא גרוע! תגיבווווו!
 

ange noir

New member
נעשה עסק

אתה תקרא את הסיפור שלי עד סופו בעיון (ואת ההפניות אם בא לך) ותגיב או תתן רושם ואני אקרא את שלך בעיון וללא משוא פנים (עידן לא קראתי את התגובות עליו) ואגיב. הולך?
 

Lu Tze

New member
סחיטה! זה מה שזה! נו, שיהיה,

בכלל אני מנסה להגיב לכל סיפור כאן... אל תיעלב, אבל אותי הסיפור שיעמם, אבל הזהרתי אותך מראש שזה לא הסטייל שלי ואני ואמר את זה מנקודת מבט סובייקטיבית. אני אנסה לתת לך ביקורת בונה: עדיין יש את הבעיה, שגם אני סבלתי ממנה ועדיין סובל לפעמים, של דיאלוגים בלי שום תיאורים ובלי הקשר, תנסה להוסיף קצת תיאורים. עוד דבר זה שהסיום בא בצורה מהירה מדי, לא היה ממש מעבר בין האמצע לסוף והייתה לי הרגשה של קטיעה. תורך.
 

tarfon

New member
ביקשת - קיבלת :

האמת היא שרק עכשיו התפנתי לקרוא את הסיפור שלך, בשל החג הייתי קצת עסוק. אז ככה, הסיפור נחמד מאוד בעיני, והוא מתמודד בכבוד עם המטרה המועדפת עלי במד"ב, דהיינו הצבת דילמה במצבים מיוחדים והתמודדות עימה. אבל יש כמה בעיות קטנות שנובעות אולי מחוסר הקפדה בעריכה : הגזעים המתוארים לא מתוארים מספיק לטעמי. ראוי לתת עוד שורה על כל גזע, כדי שנבחין בהבדלים בינהם. האם ה´אנג´ליק´ ה´אנג´למיט´ וה,אנג´ליט´ הם אותו הגזע ? האם זו שגיעת כתיב או שמדובר בגזעים שונים ? או אולי מדובר בתת-גזעים ? ראוי להסביר את זה או לתקן. למה חושבים שורוניס תחיה 700 שנה למרות שהיא תחיה רק 300 ? האם הגזע שלה חי פחות זמן ? אם כן זה לא מפתיע שהיא תחיה כמו כל הגזע שלה. אם היא סובלת ממחלה נדירה הוריה, לכל הפחות, אמורים להיות מודעים לזה. הבחירה בבית הספר די מובנת, בסופו של דבר, אבל לי לא ברור איך היא תקבל את החופש שלה. היא בוחרת בפחותה שבין הרעות, אבל לא מצליחה לפתור את כל הבעיות שלה. זה לא בהכרח דבר רע. לא צריך להיות לסיפור סוף הוליוודי שבו הכל ורוד ונוצץ, אבל יהיה נחמד אם היא תצליח להתחכם מעט ולפחות להמתיק את הגלולה, נניח שהיא תעלה על איזו פריצה בחוק שתאפשר לה להתקדם מהר יותר בסולם הדרגות, או משהו כזה. בסך הכל זה סיפור נחמד מאוד בעיני. מצטער שלקח כ"כ הרבה זמן להגיב עליו...
 

ange noir

New member
לא מדובר בשגיאת כתיב

מדובר בשלולשה גזעים שונים שנבדלים בתוכלת חיים, יכולות ומעט במראה. הם, כמובן, לא יכולים להתרבות ביניהם. הגזע של ורוניס חי "רק" 300 שנה בעוד שהגזע שממנו שאר הנערים איתם היא לומדת חיים בין 700 ל1000 שנים. הנקודה היא שמכיוון שהגזעים נראים די דומה היא לא ממהרת לציין את שם הגזע שלה סיבות שמוסברות מעט בסיפור (אני אעשה את זה ברור יותר בשיכתוב). אשר לנקודת הרעה הקטנה יותר, למה להמתיק את הגלולה? סוף יכול בהחלט להיות לא טוב ולא רע אלא אפור. כמו שציינת, לא צריך סוף מלוקק (אני אחד מאלו שחושבים ש"דוח מיוחד" היה צריך להסתיים בכך שמכניסים את אנדרטון לסטאזיס).
 

ange noir

New member
שכחתי לציין

מכיוון שמדובר בעולם שלם, יש בו עוד כמה סיפורים, לשניים מהם (שמתקשרים ישירות לסיפור) יש קישורים בהקדמה, את השאר אתה יכול למצוא בעמוד הסיפורים של התא הרחובותי
 

Yuli Gama

New member
איך טוליק מתקשר?

למשטרה מקומית יש קשר דיי ישיר, אבל איך הסיפור טוליק מתקשר לורוניס? אפרופו, הסיפור אמור להיות ממוקם כרונולוגית לפני "משטרה מקומית"?
 

ange noir

New member
טוליק לא קשור באופן ישיר

זה פשוט עוד מידע על העולם. הסיפור אמור להיות ממוקם אחרי "משטרה מקומית", כרונולוגית.
 

Yuli Gama

New member
פשוט

ב"משטרה מקומית" היא אומרת שהיא רוצה לעבוד עד גיל מסויים ולצאת למחייה מהריבית (נו לא ממש במילים כאלו :) ואילו ב "ורוניס" היא נראת כבוחרת לעצמה חיים אחרים לחלוטין.
 

ange noir

New member
הסבר

יש בסיפור הזה קטע שבו היא אומרת: "אני כל הזמן אומרת לכולם שיש לי שבע מאות שנה לחיות, שאני לא רוצה להצטרף לצי, או להפוך למומחה. אני רוצה למצוא איזו עבודה טובה ונחמדה, שיתנו לי דירה ורכב, לפרוש בגיל חמש מאות ולחיות את שארית חיי על הריבית. אבל כל זה לא נכון כי יש לי רק שלוש מאות שנים לחיות ואני רוצה לחיות. לעזאזל! אני רוצה לחיות!" במשטרה מקומית יש קטע כמעט זהה של אותה דמות שבו היא אומרת כתגובה על השאלה למה היא לא לקחה קורסים מסויימים: "היא נעצה בו מבט מלוכסן "ת´השתגעת?" שאלה "ההורים שלי יהרגו אותי. חמ"ז, מה לי ולקורסים האלו, ´ני לומדת מה שיעזור לי, יש לי שבע מאות שנה לחיות, ´ני לא רוצה להצטרף לצי, או להפוך למומחה. ´ני רוצה למצוא איזו עבודה טובה ונחמדה, שיתנו לי דירה ורכב, לפרוש בגיל חמש מאות ולחיות את שארית חיי על הריבית."" זה כמעט בדיוק להפך למה שהיא אומרת פה, למעשה את תשווי בין הדמות בין שתי הסיפורים תראי שהדמות פה היא מעט יותר בוגרת ומפוכחת ממה שהיא היתה. איפה שהוא באמצע היא הבינה שהיא לא יכולה לקבל את כל מה שיש למי שסובב אותה כי היא לא כמוהם.
 
למעלה