מורן עומרי
New member
ושוב אנחנו כאן...
היי מאיה, תקציר מהיר - עומרי בן שנתיים (+ כמה ימים). הוא היפוטוני והתחיל ללכת רק בגיל שנה ו- 9, אבל כיום הולך טוב ואין בעיה מוטורית בולטת. בשתי בדיקות שמיעה שנערכו לפני 8 חודשים ולפני 4 חודשים היתה ירידה קלה בשמיעה (30) וא.א.ג. מצא מעט נוזלים אך המליץ לא לטפל בשלב זה. התפתחות השפה, כמו ההתפתחות המוטורית, הינה איטית מאוד. מילים ראשונות בגיל שנה ו- 3, ובכל חודש הוסיף מילים בודדות. מאז שהתחיל ללכת יש קפיצה משמעותית מאוד בדיבור וכיום מונה אוצר המלים שלו בערך 85 מילים. בחודשיים האחרונים הוסיף 40-50 מילים. יש כל הזמן שיפור גם במילים וגם בהיגוי. אבל - וזה אבל גדול - עדיין יש בעיות היגוי (קאבו לכדור, bao לבלון, באבו לבקבוק, תו לחיתול וכו'), משבש אותיות שורקות (מה גה במקום מה זה, גגול לסגול) או משמיט אותן (חמה לחמש, תיים לשתיים). הבעיה הכי גדולה - לא התחיל לצרף מלים. הצירוף היחיד שהיה עד כה - "נעליים איפה"? לזכותו יאמר שהוא כבר מבחין ומשיים כמה צבעים (צהוב, כחול, אדום, לבן, ירוק וסגול), יודע לספור עד 5 ועם קצת עזרה עד 10. הילד תקשורתי מאוד, אוהב חברה, מחייך לכולם, נהנה ממשחקים, אבל התחושה שלי שהבנת השפה שלו פחות טובה מבני גילו, אם כי כולם אומרים כמה שהוא חכם. האם בכלל שהכל אצלו היה מאוחר אך הגיע עלי להניח שגם הדיבור ישתפר בקרוב (נניח בשנתיים וחצי) או שכדאי לפעול כבר עכשיו? תודה מראש על תשובתך
היי מאיה, תקציר מהיר - עומרי בן שנתיים (+ כמה ימים). הוא היפוטוני והתחיל ללכת רק בגיל שנה ו- 9, אבל כיום הולך טוב ואין בעיה מוטורית בולטת. בשתי בדיקות שמיעה שנערכו לפני 8 חודשים ולפני 4 חודשים היתה ירידה קלה בשמיעה (30) וא.א.ג. מצא מעט נוזלים אך המליץ לא לטפל בשלב זה. התפתחות השפה, כמו ההתפתחות המוטורית, הינה איטית מאוד. מילים ראשונות בגיל שנה ו- 3, ובכל חודש הוסיף מילים בודדות. מאז שהתחיל ללכת יש קפיצה משמעותית מאוד בדיבור וכיום מונה אוצר המלים שלו בערך 85 מילים. בחודשיים האחרונים הוסיף 40-50 מילים. יש כל הזמן שיפור גם במילים וגם בהיגוי. אבל - וזה אבל גדול - עדיין יש בעיות היגוי (קאבו לכדור, bao לבלון, באבו לבקבוק, תו לחיתול וכו'), משבש אותיות שורקות (מה גה במקום מה זה, גגול לסגול) או משמיט אותן (חמה לחמש, תיים לשתיים). הבעיה הכי גדולה - לא התחיל לצרף מלים. הצירוף היחיד שהיה עד כה - "נעליים איפה"? לזכותו יאמר שהוא כבר מבחין ומשיים כמה צבעים (צהוב, כחול, אדום, לבן, ירוק וסגול), יודע לספור עד 5 ועם קצת עזרה עד 10. הילד תקשורתי מאוד, אוהב חברה, מחייך לכולם, נהנה ממשחקים, אבל התחושה שלי שהבנת השפה שלו פחות טובה מבני גילו, אם כי כולם אומרים כמה שהוא חכם. האם בכלל שהכל אצלו היה מאוחר אך הגיע עלי להניח שגם הדיבור ישתפר בקרוב (נניח בשנתיים וחצי) או שכדאי לפעול כבר עכשיו? תודה מראש על תשובתך