ושוב בעניני חוקה

ושוב בעניני חוקה

אני מעונין לדעת מה אומר החוק לגבי שעות נדרשות עבור הגדר מכשירים. האם ניתן לצבור שעות אלו תוך כדי עשית הגדר (במקביל)? האם שעות סימולטור נחשבות? אשמח לקבל תשובה מישהוא שהתנסה בנושא לאחרונה...
 
Again the law says one thing, but .

The MINHAL will say something else. there is no point of saying what is going on now In Israel in the MINHAL. The best way is to folow the law and come to the MINHAL and say this is what I did, I am asking for an examinar. This is what I did all the time, and it worked. You need 40 instrument hours, only 20 I think with an instructoe, so 20 can be done with a safety pilot. TAYAS MEAVTEACH, not BITACHON. 20 can be done in a simulator. Shlomo.
 
תודה, אבל..

אני מכיר את החוק ויש לי את החוקה (האמן לי, קראתי אותה יותר מפעם אחת) הבעיה, כמו בבעיות קודמות שעלו כאן קודם, הינה שיש הבדלים בין הכתוב (בצורה סתומה ולא ברורה) בחוקה לבין מה שקורה בפועל בחיים. לדוגמא: בחוקה כתוב במפורש כי לניווט סולו ניתן לצאת אחרי 3 שעות עם מדריך - בחיים הדרישה הינה 5 שעות. או הוויכוח הארוך לגבי כמה שעות סולו נדרש לבצע ע"מ לקבלל רשיון (ניצן להבין מהחוקה או 5 שעות או 5.5 שעות או 3 שעות בחפיפה) בשורה התחתונה, מעניין אותי ממי שעבר לאחרונה את התהליך להגדר מכשירים מה הדרישות בחיים (ולא בספר).
 
אני אבהיר את השאלה..

האם הניווטים שעושים תוך כדי הקורס לקבלת רשיון תופסים למינמום הנדרש (50)? האם השעות שעושים תוך כדי הסמכה להגדר (20 שעות זוגיות) נכללות ב 125 שעות ונכללות ב 50 שעות? האם 20 שעות "זמן מכשירים מדומה) תופס במנין ה125 שעות? ומה הכוונה ל"קורס אימונים" אשר מקצץ את כמות השעות הנדרשת מ- 40 ל- 30 תודה
 
הבהרות

שעת טיסה היא שעת טיסה היא שעת טיסה שעת טיסה כמפקד המטוס נכללת לצורך כל חישוב. לדוגמה טיסת ניווט בלילה כמפקד - תחשב כשעות טיסת לילה, כשעות טיסת ניווט , וכשעות טיסה כמפקד. כל שעה שנצברה גם במהלך קורס - ובתנאי שהטיס שימש כמפקד המטוס - נחשבת. שעת טיסה שנצברה במהלך קורס או הסמכה - היא שעת טיסה למנין. שעת סימולטור נחשבת רק במנין השעות לצבירת הגדר מסוים אך לא כשעט טיסה מצטברת. קורס אימונים הוא קורס מסודר במסגרת בית ספר לטיס לפי תוכנית לימודים שאושרה על המינהל.
 
שלילי...

לפי מה שביררתי, ובעקבות תאונת הססנה בתל-ברוך.. שבה התברר שהטייס רשם על אותה שעת טיסה - גם שעת לילה, גם שעת ניווט וגם שעת מכשירים אסור!!! לרשום על אותם שעות יותר מ´דבר´ אחד (או ניווט או לילה או מכשירים) - כלומר אין צבירת שעות במקביל!
 
רישום מקביל

לפי מה שאתה אומר כל אחד יכול לבחור איזה סוג רישום לעשות על כל שע"ט. אם אני עושה 2 שע"ט ניווט בלילה - לפי דבריך אני יכול לרשום שעה אחת כשעת ניווט ושעה אחת כשעת לילה ???!!! או חצי שעה חכשירים,חצי שעה ניווט ושעה לילה .... או כל קומבינה אחרת. מה שכתבי קודם היה לאחר בירור עם גורם מוסמך במינהל. לדעתי שע"ט = שע"ט.
 
ואלאק...

אין לי מושג!! בגלל זה אני שואל האם יש "כתובת" מוסמכת אליה אפשר לפנות בשאלות אלו, ולא להסתמך על הפירוש הסובייקטיבי של פלוני או אלמוני את החוקה.
 
המסקנות מהתאונה

היו שבהלך היותך מתלמד לרשיון פרטי, עשה הפרדה ותלמד לנווט לחוד, מכשירים לחוד ולילה לחוד. ניצן צודק לגמרי בכך שכבעל רישיון תוכל לרשום באותה שורה בלוג-בוק את כל הפרטים במקביל . בי. יובל
 
לא צריך להסתבך...

אמנם נסיוני כטייס הוא דל מאד , אך אני נמצא כבר למעלה מ -30 שנה במגעים עם משרד התחבורה על אגפיו השונים. נסיוני מלמד אותי שצריך לקרוא את החוקים בדיוק כלשונם ולפעול לפיהם. אתה לומד ומתאמן לפי "הספר" ואז מבקש בחינה - רוב הסיכויים שהמנהל יקבל את זה לא פיקפוק. אם תנסה לבקש מהם פרשנות מראש - אתה נופל לתוך "שאלת קיטבג" ...
 
אולי אני אספר מה אני עושה...

ואולי זה יעזור לך. (בסה"כ גם אני מנסה לגלות מה צריך לעשות) אני עושה 20 שעות סימולטור + 20 שעות טיסה. כרגע יש לי סה"כ 113 שעות. לפי מה שגיליתי, צריך 125 שעות סה"כ ע"מ לקבל הגדר כלומר מותר ללמוד לפני שיש לך 125 שעות אבל למבחן צריך 125 שעות. אני גיליתי שהדרך הכי טובה לגלות מה צריך לעשות בשביל הגדר זה או אחר היא ללכת לאנשים שהשיגו את ההגדר או למדריכים שמלמדים את זה. בד"כ הם כבר אכלו את זה מכל כיוון. להם יש מושג על הדרישות כיוון שכמוך, בכל פינה הם בדקו. לפי מיטב הבנתי, לצבור שעות מותר ללא מדריך רק כאשר יש טייס בעל הגדר מכשירים במטוס וזה יחשב לך רק אם יש לך את התיאוריות. וגם לזה אני חושב שיש גבול (5 או 10 שעות מכלל הרשיון). קורס אימונים? זוג המילים האלה מהווה חידה בכל מקום שרואים אותם בחוקה. עדיין לא הצלחתי למצוא הסבר טוב מה זה אומר. זה מופיע גם בדרישות להגדר מאווירון ברשיון מסחרי, וגם שם, לא יודעים בדיוק מה זה אומר.
 
למעלה