ושוב, עוד ערב לטובתך:

לורוצה

New member
ושוב, עוד ערב לטובתך:

(מצטער, גם אותו קראת והגבת, אבל מזמן) ריח שמפו / יין מגתו כמה זמן לוקח למאוורר להשלים מחזור? נראה לי שחצי דקה, אולי ארבעים שניות. ממרומי שבתי אני יכולה לראות אות המאוורר מפנה את פניו הנה והנה, במחזוריות מרגיעה ומורטת עצבים כאחת. ויש זווית מסוימת אחת שבה הוא מופנה בדיוק לעבר פני, ומשב רוח מכה בי, מלווה בניחוח עשיר של שמפו. ממנו. אני מתבוננת בו, בחולצתו הלבנה, מעלעל בסידור שלו בשעמום קל. נדמה לי שאני יכולה לראות את השערות שלו, מופרדות כך, שערה שערה, כולן מדיפות את אותו ריח רענן, ריח של מקלחת ונעלי בית ושמיכה. ריח של נקיון, ריח שמפו. שמעתי מספרים שבמרתפי המעבדות של פרוקטור אנד גמבל יש מסדרונות ארוכים , מכוסים בכלובים מרושתים מהרצפה עד לתקרה, מלאים בארנבים אדומי עיניים. ומדענים מסורקים בחלוקים לבנים עוברים מכלוב לכלוב עם מבחנות מלאות בשמפו נסיוני ומטפטפים את מה שבתוכן לתוך עיניהם של הארנבים, כדי לבדוק אם זה צורב . ארנבים הם אילמים ולכן אף אחד לא מתהפך בלילה על מטתו כשבאזניו מצלצל בכי בארנבית. אבל דמעותיהם הצרובות, המאשימות, מתערבבות בשמפו ואנשים עם חוש ריח עדין דיו יכולים להריח אותן. הוא מרים את כף ידו אל לחיו המגולחת למשעי. צפרניו ננעצות בלחי והוא מגרד, חורש ארבעה תלמים מדממים , והדם וחתיכות העור מצטברים מתחת לצפרניו המטופחות. הוא ממשיך להתבונן בסידור בשלווה ואני ננערת, רואה שהוא בסך הכל מסיר לכלוך בלתי נראה מלסתו התחתונה, מותיר עליה את טביעות אצבעותיו, בלתי נראית, אך קיימת. המאוורר חולף על פניו שוב ואני מזהה ריח נוסף, חריף יותר. אפטרשייב, נראה לי. אחי אמר לי שכשמתגלחים היטב העור נותר חשוף ופגיע, והאפטרשייב צורב בו, כמו יוד על פצע. הוא לא נראה סובל. אני מתרכזת בלחי שלו, מתנועעת בקצב לכה דודי. אולי היא קרנית למגע, בלתי חדירה, בלתי פגיעה? אני מתרכזת עוד יותר ונדמה לי שאני מצליחה לראות את הנקבוביות בעורו, חורים זעירים וזבי זיעה. רסיסי זיעה זעירים טסים לעברי במשב המאוורר החולף, כל כדרורית קטנה מצופה בשכבת אפטרשייב ניחוחי. אף אחת מהיושבות לצידי לא חשה בהן, אבל אני מרגישה איך שהן מתנפצות על עורי, קליפתן הדקה נבקעת ותוכן נמרח על פני. אני שמה לב פתאום שאני מנגבת את לחיי בידי. אני מסיבה את מבטי ונועצת אותו בסידור. לכו נרננה… מישהו נכנס באיחור ומתיישב לידו. שפתיו נמתחות לחיוך חושף שיניים, הוא אוחז בידו ולוחץ אותה, מנענע אותה - מעלה, מטה, מעלה, מטה… מושך אותה אל פיו המחייך ונוגס ממנה בתאוותנות. הוא קובר את ראשו בתוך הבשר המדמם וזולל, מרים את פניו, מרוחים כולם בדמו של ידידו וחתיכות בשר מהבילות משתרבבות מבין שיניו ומגרגר, גרררר..גרררררר…….גררררררר…..נוהם המאוורר כשהוא חולף על פני שוב, ממלא את כולי בריח שמפו. ואני יודעת, שכמה שהוא לא יקרצף, יגרד וישטוף, זה לא יעזור. זה לא ירד ממנו. אני יודעת. ממני זה לא ירד.
 

לורוצה

New member
סביר מינוס (אני באמת מתאמץ!)

הקרב על הבית / בת עמ"י התעוררתי באישון לילה לקול צרחה מבוהלת: "היתה חדירה! היתה חדירה!"... למען האמת לחישתה של הכרית הרכה קסמה לי יותר וכמעט שסירבתי פקודה, אך לבסוף קמתי, רוטנת ועפוצה, בעינים חצי עצומות. שירכתי רגליי לסלון שם כבר היו ערוכות שאר הלוחמות וישראלה המפקדת. "אוקי", אמרה ישראלה בקול ענייני, "היתה לנו חדירה בגזרה הצפונית, אנחנו מתפצלים לחוליות. אוריה ומוריה הולכות לבדוק מה המצב באיזור הדרומי, קרי: השירותים, רחלי ועירית הולכות לגזרה המערבית, קרי:חדר השינה." "בנימינה", פנתה אליי, "אנחנו הולכות לשדה הקרב." "כן המפקדת", אמרתי בעוז, אך ידיי רעדו קמעה. "אוקיי, בספירה לאחור, 1,2, תזוזה", מיד כולן התפזרו בשטח. "בואי", לחשה ישראלה. צעדנו בשקט לאורך המסדרון, סורקות בעיננו את השטח, בינתיים אין כל זכר לפולשים. רטט עבר בגופי, לקח לי דקה כדי להבין שזה מכשיר הקשר. קירבתי את ה-esc לפי ולחשתי: "שומעת, עבור." קולה של מוריה בקע מהפלאפון: "הנשק שלי פגום, מה לעשות?" "גשי להחליפו בנשק אחר מהמחסן במגירה שמתחת לכיור הבשרי", עניתי בלחש וניתקתי. המשכנו לצעוד ככה עוד חמש שניות ולפתע- בהבזק של שנייה הבנו מה קורה וצרחנו. "אימא'לה! איזה גועל!" "מה קרה?", שמענו צעקה מהגזרה המערבית. כנראה צרחנו חזק מאוד, אם שמעו אותנו עד לשם.. "נתקלנו בכוח עויין גדול, אנחנו צריכות תגבורת!", צעקה ישראלה. היא תפסה בידי ואמרה ברגש: "אם משהו יקרה, אני מבקשת סליחה על זה שגמרתי את הוופלים אתמול.." דמעות עמדו בעיני, זה היה רגע נדיר שלעולם לא אשכח... לפחות לא עד הפעם הבאה שלא יישארו לי וופלים. "תלכי את מהצד השמאלי ואני מהימני ונתקוף", לחשה ישראלה. "בספירה לאחור,1,2,להתקפה!!" שני סילונים מתמשכים נתזו מנשקנו, אחרי שכבר יכולנו לנשום, פקחנו את עיננו וישראלה צעקה: "ניצחון!! הסלון בידנו!!" כשהתפזר הערפל שנוצר מהירי, יכולנו לראות בבירור את כל כוחות האויב מוטלים ללא רוח חיים על הרצפה והגאווה העצמית אפפה אותנו, באותו רגע הגיעו שאר החוליות ובראותן את המחזה, פרצו בצהלות שמחה וניצחון. שעות ארוכות התחבקנו והזלנו דמעות של שמחה והודיה לה' על שצלח לנו את המלחמה... פתאום נשמעה דפיקה בדלת, זו היתה המורה של כיתה ט', הקרויה צפרירה שגרה במחתם האולפנה וביתה צמוד לביתנו, היא לבשה חלוק כחול ולא נראתה מרוצה במיוחד. "בנות אולי אפשר קצת יותר בשקט, כבר 11 בלילה! לכנה לישון!", אמרה ברגז ופנתה חזרה לביתה. הבטנו אחת בשנייה, מעט מבויישות, אחר החזרנו את תרסיסי ה-k 300 לארון שמתחת לכיור הבשרי, העפנו מבט אחרון לאויבותינו הקטנות שעל הרצפה והלכנו לישון. - - - - - - - - - - - - - וכבר נאמר על כך הפתגם: "דרוך על נמלה ישראל, ראה כי מתה, וחייך...."
 

לורוצה

New member
דוקא אחד טוב:

הדייט שלי עם פרנץ / מורגן לה פיי כשהתקשרו להציע לי את פרנץ לא ביררתי הרבה פרטים. כבר יצא לי לשמוע עליו בחוגים החברתיים שבהם הסתובבתי. ידעתי שהוא בשנות העשרים המאוחרות שלו, בעל תואר במשפטים ועובד בחברה לביטוח מפני תאונות. הוא היה מקורב לאנשי התיאטרון היהודי והתעסק קצת בכתיבה. אפילו לא שאלתי איך הוא נראה, הייתה לי תחושה שהוא ימצא חן בעיני בכל מקרה. נפגשנו בערב חורפי בבית קפה באחד מרחובותיה הצדדיים של פראג. אני זוכרת שהירח היה כמעט מלא באותו לילה. הוא לבש מעיל שחור ארוך, הזמין קפה ונראה מכונס בתוך עצמו. אני הופעתי בשכמיה אדומה ובבארט אפור, הזמנתי שוקו חם ופתחתי בשיחת חולין עליזה, נחושה בדעתי לפרוץ את שתיקתו. הוא היה משועשע מנסיונות הדיבוב שלי והחליט לשתף פעולה. מעולם לא הכרתי מישהו שדיבר בלהט כזה. דיברנו על ספרות ותיאטרון. סיפרתי לו שג'יין אוסטין היא הסופרת האהובה עליי, והוא טען שהיא רומנטיקנית מדי בעיניו. היה מרתק לשוחח איתו - הוא היה משכיל, דעתני מאוד ובעל צורת חשיבה יחודית (ויש שיקראו לה מוזרה). השיחה זרמה עד שעשיתי טעות ושאלתי אותו על עבודתו. הזיק בעיניו כבה, ואני נשכתי את שפתיי במבוכה ומיהרתי להחליף נושא. כעבור שנים נודע לי שאביו דחק בו ללמוד משפטים בניגוד לרצונו, וכי היחסים ביניהם היו מעורערים. פרנץ המשיך את השיחה מהנקודה שבה הפסקנו, אך מדי פעם היה מסך שקוף יורד על עיניו, וחשתי שהוא נמצא במקום שאליו אין לי כניסה. התבוננתי בעיניו החודרות ומאוד רציתי לשאול אותו מה הוא באמת רוצה להיות, אך לא העזתי. היה מאוחר כשעזבנו את בית הקפה, ובכל זאת החלטנו לטייל קצת בפארק. ליד המזרקה נעצרתי והטלתי לתוכה מטבע. הוא שאל מהי המשאלה שביקשתי, ואמרתי שאני בסך הכל רוצה להיות מאושרת. הוא חייך לעצמו חיוך קטן ולא הסביר מדוע. התיישבנו על ספסל ישן ומתקלף בקצה הגן, וכעבור חצי דקה בדיוק קמתי בצרחה כשגיליתי מקק קטן מטייל על קצה הנעל השמאלית שלי. פרנץ לא הסכים להרוג אותו, ואפילו לא לבעוט בו קצת כדי שיתרחק מאיתנו. הוא טען שגם לשרצים צריך להתייחס כמו אל בני אדם. הבטתי בו בניסיון לרדת לסוף דעתו, אך נראה היה שהוא שוב שקוע בעולמו הפנימי, וכבר לא היה בי כוח לנסות לדובב אותו. יותר מכל דבר אחר רציתי להגיע לחדרי ולעצום את עיניי. במבט לאחור, אולי הייתי צריכה להישאר איתו עוד קצת, אבל אין ביכולתי לשנות את העבר. הפגישה שלנו הסתיימה בסתמיות, ולשנינו היה ברור שאין טעם להמשיך. רק מתוך נימוס הוא ליווה אותי עד פתחו של מעון הדיירים שלי, ואני נפרדתי ממנו במהירות המירבית כדי שבעלת הבית שלי לא תראה אותנו ותשתף אותי במשך שעה ארוכה בהגיגיה על בחורות צעירות שנפגשות עם גברים זרים בשעה כה מאוחרת. לא ראיתי אותו יותר. שלוש שנים אחר כך שמעתי שהוא התארס, אך עוד באותה שנה ביטל את האירוסים. שנה לאחר מכן יצא לאור סיפור קצר שלו בשם "הגילגול". קראתי אותו בימים שציפיתי ללידת בתי הבכורה, ואני לא מוכנה להבטיח שלא בגללו תקפו אותי צירים מוקדמים. באותה תקופה גם נודע לי שהוא חלה בשחפת ומצבו הולך ומידרדר. תכננתי שוב ושוב לכתוב לו, אך תמיד דחיתי זאת ליום שלמחרת. ב - 3 ביוני 1924 הוא נפטר בבית הבראה סמוך לוינה. ביום ההלוויה שלו, שנערכה שמונה ימים אחר כך בבית העלמין היהודי בפראג, ילדתי בן וקראתי לו בשמו. הרבה שנים חלפו מאז. פרנץ שלי כבר הפך אותי לסבתא. מדי שנה, ביום ההולדת שלו, אני שבה בזכרונותיי אל הגבר ההוא שהיכרתי לערב אחד. כבר אמרו עליו כמעט הכל - שהיה גאון מתוסכל ובודד, שעולמו הפנימי היה מעין מבוך בלתי פתיר, שביטא את מצוקתו של האדם בעולם המודרני המנוכר ושהוא עוד ימשיך להשפיע על דורות רבים של קוראים. עליי הוא בהחלט השפיע - כבר שנים אני לא צורחת כשאני רואה מקקים.
 

לורוצה

New member
מאותו בית היוצר

מעברים / מורגן לה פיי אין נקודה מדוייקת שאפשר לשים עליה את האצבע ולהגיד: "הנה, כאן זה התחיל". בעצם, יכול להיות שיש, אבל בואו לא נבזבז זמן בחיפושים אחריה. חבל על כל השעות שזה יקח לנו. זמן הוא דבר נזיל ביותר, ואתם כבר הפכתם את שעון החול שלכם. אז ניקח נקודה אחת מתוך הזמן האינסופי הזה, ונקרא לה: "התחלה". הבוקר שפקח את עיניו של אייל, שאל תוך חייו אנחנו נכנסים כרגע, לא היה שונה בהרבה מרוב הבקרים שלו. המחשבה הראשונה שלו הייתה שקפקא היה גאון. אולי לכם נראה מוזר להתעורר עם מחשבה כזו, אבל אייל חשב שזה מאוד הגיוני. לפני שהלך לישון אתמול הוא קרא את "הגילגול", ועכשיו כמעט שציפה להתעורר בגופו של שרץ. הוא קצת התאכזב כשגילה שהוא לא, זה היה יכול לתת לפחות אישור חיצוני להרגשתו. הוא הסתכל על אדם זר שהחזיר לו מבט דרך הראי: 1.75, מבנה גוף ממוצע ועיניים חומות עייפות של ילד שחגג יום הולדת 26 לא מזמן. אבל מה יש מבעד למראַה? הוא אימץ את נפשו לראות ולא היה שם כלום. ארץ הפלאות שלו הלכה לאיבוד, או שאיננה עוד. על שולחן הכתיבה שלו הייתה מונחת רשימה ביבליוגרפית מעוררת אימה, שמתחילת הסמסטר הוא התעלם ממנה בהפגנתיות, בבחינת מה שלא רואים - לא קיים. כעת כבר לא היה מנוס אלא להתמודד - הבחינות הלכו והתקרבו בצעדי ענק. הוא נאנח והכניס את הדף לתוך הקלסר. אחסוך מכם את הדיווח השגרתי על כל מה שאייל עשה עד שיצא מהבית, ואיך פספס את האוטובוס שניה לפני שהגיע אל התחנה, ופתאום התחיל לרדת גשם והוא נזכר ששכח את המטריה, וחיכה כך רטוב ועצבני במשך חצי שעה... אבל, אני נסחפת. הרי הבטחתי שלא אבזבז את זמנכם. אז הנה, אייל הראה תעודת זהות לשומר והרגליים שלו כבר בתוך הקמפוס. בפעם המיליון ואחת התחשק לו לשאול את השומר מאיפה הוא יודע שאין לו פצצה בתיק, אבל זה עלול להסתיים רע אז הוא שוב ויתר על הרעיון. הוא פסע לאט בתוך המגוון האנושי העצום שהקיף אותו, חושיו הרגישים ערים לכל תנועה וצליל. הוא זיהה את התיק הכתום מרחוק וחייך לעצמו. כל יום שני, באותה השעה, אייל חוצה את הקמפוס לכיוון אחד והבחור-עם-התיק-הכתום הולך לכיוון ההפוך. הם אף פעם לא אומרים שלום אחד לשני, ואולי הבחור בכלל לא מודע לקיומו של אייל. יש אנשים כאלה - הם עוברים מולך, אבל לא ממש רואים אותך. זה גורם לתחושה מאוד לא נעימה, כאילו אתה אוויר. למעשה, אייל היה משוכנע שאם הוא יתעטף פתאום באיזו גלימת היעלמות, אף אחד לא ישים לב לחלל הריק שישאיר. הם פשוט ימשיכו ללכת, אולי אפילו יעברו דרכו. הם לא יודעים כמה כואב להיות שקוף. עכשיו הרוח נושבת קרירה (דרך אגב, אף פעם לא הבנתי את ההיגיון הגלום בשיר הזה. אם יש רוח, איך בדיוק הוספת קיסם תעזור למדורה?) והריח של אחרי הגשם קורץ לי לזנוח אתכם בנקודה הזו, להתיישב על ספסל עם כוס שוקו תעשייתי מהמכונה ולצלול אל תוך הספר החדש שלי (גרסיה מרקס, אם זה מעניין אתכם). הבעיה היא, שאייל הולך כרגע לפגישה עם המרצה שלו ואתם בטח לא רוצים לפספס את זה. אז נמשיך כרגיל. אייל נכנס לתוך בניין אפור וישן. הוא עלה לקומה השניה, ודפק בחשש על הדלת בעלת השלט הכסוף: "פרופ' ג'קי היידל, ראש המחלקה הסגורה". הדלת נפתחה מאליה והוא מצא את עצמו עומד בחדר אמבטיה. מכיוון שכבר יצא לו להיכנס לשם בעבר, הוא לא שפשף את עיניו בתימהון כפי שאתם בודאי עושים כרגע, אלא המשיך לצעוד לאורך המסדרון החשוך עד שהגיע אל הדלת האחורית ופתח אותה. הפרופסור ישבה על ספת עור בצבע ירוק זרחני, ובחיוך חושף שיניים הזמינה את אייל לשבת לצידה. כל הקיר ממול לספה היה מכוסה בתמונה ענקית של גבר זר, בעל שפם ומבט חודר, ואשר מתחתיו הייתה טבועה הסיסמא "האקדמיה היא האלוהות" (שהמהדרין נוהגים לאמרה שלוש פעמים ביום בשפה הלטינית). אייל בהה באיש בחוסר נוחות, עד שקולה הקר והגבוה של הפרופסור התחיל להדהד בחדר. היא איימה עליו שאם הוא לא יתחיל לקחת את התואר שלו ברצינות, בעוד עשרים שנה עדיין יראו אותו מסתובב באוניברסיטה ומבצע עבודות רס"ר עבור מדור סטטוס, שהוא כידוע המדור האחרון לפני שערי הגיהנום. אייל ידע שאין טעם להסביר, פשוט לשתוק ולחכות שזה יחלוף. הוא לא התכוון לפרוש בפניה את שלל הבעיות הנפשיות שלו, והאמת היא שגם אתם לא צריכים לדעת את הכל. אלו החיים הפרטיים שלו, ובתור מי שנכנסו לתוכם בלי לבקש את רשותו, תאלצו להסתפק במה שאני מספרת לכם. אייל נכנס לתפילת מנחה, מנסה להיאחז בעוגן הקבוע של שגרת יומו. אחרי תפילה קצרה (מדי), הוא פתח באקראי ספר שהיה מונח לפניו - עין אי"ה, מסכת שבת דף נ"ה, והתחיל לעבור ברפרוף על פני השורות: "...המהירות היא חסרון לעצמה כשתגיע לתחום הפזיזות, שהיא מניעת התישבות הדעת מהמעברים של החיים, שהם ראויים להיות נאהבים כשהם לעצמם, וראוי לאדם השלם שישא את עֻלם באהבה ובמנוחה, שרק אז תגיע לו התכלית הנרצית מחיי הזמן, גם מחיי עולם המושגים על ידם...". יש בזה משהו, חשב, אבל הראש שלו כאב נורא והוא גם לא רצה לאחר לשיעור. הוא קם ויצא מבית המדרש, משאיר אחריו את הספר פתוח. ______________ (עוד מעט יבוא המשך - ג.ד)
 

לורוצה

New member
הנה הוא בא

הוא נכנס (באיחור כמובן) לקורס הבחירה שלו, "פוסטמודרניזם ודה קונסטרוקציה בספרות". הרבה מילים מוזרות התעופפו בחלל הכיתה - אפיסטמולוגיה, מטאפיקציה, פוליפוניה וכו'. המרצה שלו אף הגדיל לעשות והוציא מפיו את הביטוי "אילוזיה טמפוררית" במקום פשוט להגיד "אשליה זמנית". כנראה יש מכסת מילים לועזיות לשיעור שאם לא עומדים בה מעיפים אותך מהסגל האקדמי או משהו כזה. אייל לא היה בטוח אם זה משעשע או עצוב. הוא חצה את הדשא לכיוון היציאה מהקמפוס, מזמזם לעצמו את "אהבת נעורי", כאשר מתוך המכולת יצאה האקסית שלו ונופפה לו לגשת אליה. זה נראה לו אירוני מדי אפילו בשבילו. הם דברו רק שלוש דקות, אבל אייל חש הקלה עצומה כשהיא אמרה שהיא ממהרת לשיעור. הוא הסתכל עליה כשהלכה והתרחקה ממנו. דווקא יפה לה הכיסוי ראש. בדרך הביתה הוא חשב על הולדן קולפילד, פוסע לו בשדרה החמישית בניו יורק ומדמיין איך בכל פינת רחוב הוא יורד מהמדרכה ופשוט נעלם, כאילו בלעה אותו האדמה. אייל שם לב פתאום שהוא הולך מהר מאוד, והתיישב על ספסל לכמה דקות כדי להסדיר את נשימתו. נשמתו המשיכה להלום. כשנכנס הביתה, חטף משהו מהמקרר והשתדל להתחמק משאר בני הבית. אחרי מקלחת חמה שהייתה הדבר הכי טוב שקרה לו באותו יום, הוא התכרבל מתחת לשמיכת הפוך שלו, עצם את עיניו וניסה בכל מאודו לשכוח. כעת, אתם ודאי חושבים לעצמכם, חייבת להגיע נקודת המִפנה, משהו שיהפוך את הקערה על פיה, ישנה סדרי עולם ועוד כמה ביטויים. ובכן, צר לי לאכזב אתכם, אבל זה לא מה שעומד לקרות. אייל לא יקום מחר בבוקר עם חיוך גדול, יביט במראה ויהיה מרוצה מעצמו. הוא לא יתחיל פתאום להיכנס לכל הקורסים וללמוד ברצינות ובהנאה. הוא גם לא יכיר מישהי שתדע לקרוא אותו מבעד למילים ושתמלא את ימיו ולילותיו בחלומות לבנים. -------- זוכרים את החוברות האלה, כשהיינו קטנים, שהיה צריך לחבר בין המון נקודות ואז קיבלנו צורה של חיה או משהו אחר, ואיך למרות שהנקודות היו ממוספרות (מה שהפך את המלאכה לדי פשוטה), בכל פעם הופתענו מחדש כשגילינו מה יצרנו? גם אייל היה פעם ילד. כשגדל, הוא גילה שמהלך חיבור הנקודות שלו השתנה. ראשית, הן לא היו ממוספרות, כך שהוא לא תמיד ידע לאיזו נקודה להמשיך, ובחירות רבות שעשה התבררו כלא מוצלחות במיוחד. בנוסף לכך, הקווים שהיו אמורים להוביל אותו בבִטחה מנקודה אחת לשניה היו לפעמים סוטים ממסלולם ומשנים כיוון, מביאים אותו למקומות שכלל לא חשב להגיע אליהם. והיו גם כמה קווים שהתרסקו באמצע דרכם (כמו בלילה הארור ההוא בלבנון, כשהבין שנועם שלו לא יהיה עוד). והנקודות המנותקות שבו הלכו והתרבו, שנה אחר שנה. ובנקודת זמן אחת בלתי מוגדרת, אייל אזר אומץ והחליט לעצור את הקווים מלהמשיך ולנוע, וביקש לא למהר את המהלכים, אלא לשהות בתוכם ולנסות להשלים. בלי לחשב את הזמן הנדרש, בלי לשקוע בעבר או לדאוג לעתיד. פשוט להיות. זה היה הכל מלבד פשוט, וזה לקח המון זמן, אבל אייל השתדל לא לספור. ובוקר אחד, כשהסתכל על עצמו במראה, הוא ידע שהדרך נמצאה. לא היו שם תרועות חצוצרה ונאומי ניצחון. הוא ידע שהעבר עדיין מצולק והעתיד בלתי נודע, התואר ממשיך להעיק ועוד אין מישהי באופק שתבוא ותהיה הכל. אבל מעבר למראה חייך אליו אדם צעיר שהוא איבד מזמן, והבטיח לו שהמהלכים ימשיכו להתגלגל, ושבינתיים החיים הם מה שיש עכשיו. ועכשיו טוב.
 

לורוצה

New member
מסתבר שמצאתי לי יוצר חדש לעיין בו

ושמא יוצרת? זרה / מורגן לה פיי מריה מתעוררת בארבע לפנות בוקר, או בחמש אם זה לילה שקט במיוחד. הזקנה במיטה מולה משתעלת. היא ניגשת לארון התרופות שבמטבח ומוציאה את המנה היומית: אחד כחול, אחד ירוק ועוד שניים לבנים. מרסקת אותם לתוך כוס מים וחוזרת אל החדר הקטן. הזקנה שלה ממלמלת משהו שנשמע לה כמו "שירותים". מריה עוד לא יודעת עברית כל כך טוב, אבל "שירותים" זו מילה הכרחית. היא נותנת לה לשתות את התרופות ומנגבת את הרוק שנוזל מפיה. אחר כך הן הולכות לשירותים. רק שש בבוקר עכשיו, ומבעד לחלון, ירושלים מתעוררת משנתה. יום שלם נפרש בפניהן, על כל השעות המתות שבו. הזקנה יושבת ומדברת לעצמה, מזכירה את הנכדה שבאה לבקר אתמול. גם מריה בדיוק חשבה עליה- היא סטודנטית, כמעט בת גילה, אבל כל כך שונה. היא לא הייתה עוזבת את החיים שלה כדי לטפל במישהי, אפילו אם זו סבתא שלה. היא נזכרת במבטה של הנכדה אתמול, כשריח חריף של שתן הציף את הסלון והיא לקחה את הזקנה למקלחת. זה היה מבט של מבוכה, ולרגע אחד קטן מריה הרגישה שהן שוות. עכשיו היא עומדת במטבח ומבשלת בסיר קטן כמה חתיכות של עוף ותפוחי אדמה. הדלות של התבשיל מעציבה אותה. היא נזכרת בארוחות המשפחתיות בכפר שלה, המון ריחות וטעמים וצבעים, ממלאים את כל החושים. והלב מתפקע מגעגועים. שעות שלמות חולפות כך, בלעשות כלום. אם היו אומרים לה פעם שהילדה שטיפסה על עצים כדי לקטוף אגוזי קוקוס תהיה מסוגלת לחיות בפאסיביות הזו, היא לא הייתה מאמינה. עוד כוס קפה ועוגיה יבשה מוצאים את דרכם לתוכה. שיחה קצרה עם חברה שעובדת בתל אביב ותוכניות לסופשבוע, וכשהיא חוזרת אחרי חמש דקות שוב יש שלולית קטנה באמצע הסלון. במקלחת היא מסבנת את הזקנה באיטיות, שרה לה שירים משם, וקצת מתגעגעת לסבתא שלה שמתה בשנה שעברה. היא לא נסעה ללוויה, וכל אותו שבוע שיננה לעצמה בעיניים דומעות שעדיף שהיא תשאר פה ותשלח כסף מאשר שתבוא הביתה בידיים ריקות. היא מלבישה את הזקנה בכותונת חמה כי הלילות עדיין קרים, ומביאה לה גם כוס תה למיטה. השעה שמונה והן רואות קצת חדשות עד שהזקנה מתעייפת ומריה משכיבה אותה לישון. היא עצמה מנסה להישאר ערה אבל עיניה נעצמות. היא חושבת שזה קצת מצחיק, להתעייף מלעשות כלום, אבל היא יודעת שזה לא הגוף- זו הנפש שלה שעייפה כל כך. יום אחד זה יסתיים. היא עוד לא יודעת מתי, אבל יכולה בינתיים לדמיין איך זה יהיה. היא תחזור אל הכפר, אל עצי הקוקוס של ילדותה, אל הצלילים שפורטים על נשמתה מנגינות קסומות. אולי אפילו תמצא אהבה, ותביא לעולם ילד שיוכל לגדול לתוך חיים אחרים, טובים יותר. עם המחשבה הזו היא נרדמת וחיוך בעיניה. עד הבוקר הבא.
 

לורוצה

New member
הממפפ?!

אפטרון? רגילה? תעדכן, תעדכן... (מוצ"ש או משו? יכוליות? נראה, נדון, ניתן תשובה) ואגב, אחי אצלינו סופסוף בשבת, אז אל תציע...
 
למעלה