ותיק בשטח חדש בכביש

yoel96

New member
ותיק בשטח חדש בכביש

שלום לכולם
עקב השבתה ע"י האורטופד הושם שלט אין כניסה לשטח אם זאת לא זונחים אהבה ולכן מנסים לראות את המאהבצ על הכביש.
ביום שלישי הולך למדידות אופניים ברוזן את מינץ מרידה קרבון, מערכת 105 קראנק רגיל
מישהו רוכב באיזור הסוללים צומת המוביל, אלונים? רציתי לדעת האם כבישים אלו נחשבים יחסית בטוחים - באם יש למישהו המלצות על מסלולים באיזור אשמח לקבל

תודה
יואל
 

ItsikH

Member
בעייתי משהו, אם כי פתיר
כבישים 77 ו-79 מסוכנים ביותר, קצת קשה להמנע מהם, ב-77 [המהירות המותרת היא 100 ואכן מתקיימת] אני נצמד כמה שניתן לימין השול, בשום פנים לא עולה על מחלפים - הנכון הוא לרדת ולעלות מצידו השני. יש כבישים צדדיים וחלקם נחמדים, אך המרחקים בהם מוגבלים ביותר, הנה למשל כביש 7153 - הגישה מאלונים לבית לחם ההגלילית. אזור נצרת וסביבתה - סכנת חיים לרכיבה. שווה לשקול לקחת את האופניים ברכב לכרמל או לגליל העליון.
אפשרות אחרת לכביש מתון יותר וארוך מעט יותר - דרך זרזיר לכיוון נהלל עד תל עדשים [לא מומלץ להמשיך בכביש 60] וחזרה. לא יודע אם יש גישה ישירה מהסוללים לזרזיר בלי לעלות על 77.
 

yoel96

New member
הקיצר

תודה רבה
הקיצר ביטוח חיים מוגדל, שכפץ קפלד ולהחזיק אצבעות
 

oren_hershco

New member
משהו בנקודת המוצא שלך נשמע קצת מוזר

יש המון סוגים של רכיבת שטח וגם לא מעט סוגים של רכיבת כביש.
האותופד שלך מכיר איזו הוכחה ל"עובדה" שכ-ל סוגי רכיבת השטח רעים לגב שלך, וכ-ל סוגי רכיבת הכביש בסדר?
מישהו בכלל מכיר "עובדה" כזו, כאילו בשטח העומס על הגב גדול יותר?

נשמע לי קצת מוזר.

לא רוצה לזלזל באורתופד, אבל שמעתי על מספיק מקרים בהם חווצ הדעת של האורתופד העידה על בורות בספורט. לא סתם קיימת גם התמחות ספציפית שנקראת "רפואת ספורט".

הייתי הולך לקבל עוד איזה חוות דעת או שתיים.

אתה אמור לרכב בכביש רק אם אתה ממש אוהב את זה, ולא כי האורתופד אמר (בכל זאת - הפעילות הספורטיבית הכי מסוכנת בישראל(
 

אילון22

New member
רכיבת כביש היא הפעילות הספורטיבית הכי מסוכנת בישראל?

מהיכן הקביעה הזו?: מספר הרוגים? מספר פצועים?מספר נכים?
הסטטיסטיקה שלך כוללת גם את הספורט המוטורי (אופנועים)?
 

ItsikH

Member
מחזק, בפעם הראשונה שנסעתי לחו"ל עם האופנים
הקפדתי לוודא עם הביטוח ובאמת התפלאתי - רכיבת אופניים לא נחשבת ספורט אתגרי, גם לא רכיבת כביש. אני סומך על חברות הביטוח שבודקות את הסיכון היטב.
 

יאיר1313

New member
שני מסלולים בסיסיים טבעון שפרעם וטבעון עין השופט

הראשון - טבעון - כ. חסידים - ק. אתא - שפרעם - ביר- מכסור צומת המוביל.
בצומת המוביל ניתן לפנות מזרחה לכיוון צומת גולני כשעד מחנה סדנת שמשון ניתן לרכב בשוליים מבלי להיכנס למחלף גולני החדש. ושם להסתובב בחזרה לצומת המוביל.
במידה ובצומת המוביל אתה "מקצר" הפניה היא דרומה לכיוון זרזיר כעביה ואלונים ומישם לטבעון .
קטע הכביש מחוואלד (איבטין) לנחל ציפורי עם חירוץ שוליים עמוק. היתר ללא חירוץ.

השני (והמועדף לדעתי,)
טבעון - צ. השומרים - צומת התשבי - ושם או פניה שמאלה מזרחה (עם בעיות חציית מסלולים) לכיוון מגידו עד משמר העמק או המשך דרומה מיקנעם דרך וואדי מילח (אגב, מילח... מהמילה מלח.) לצומת אלייקים ושם שמאלה מזרחה לכיוון רמות השופט.
רמות השופט <הטרפז> יפורט בהמשך.
במידה ובתשבי אתה פונה מזרחה לכיוון מגידו אתה רוכב עד משמר העמק ועולה בעליית משמר העמק דרומה לרמות השופט.
[(עליית משמר העמק קשה יותר מעליית וואדי מילח.) לעניין עליות וניתוח מסלולים ממליץ לך להתייעץ באריה סדובניק - אשף ניתוח השיפועים באחוזים, גרפים וכוליי..)]
הטרפז
מהרגע שאתה על הרמה ישנו המסלול המכונה בעגה <הטרפז> בין הקיבוצים דליה, עין- השופט רמת -השופט עליו ניתן לחזור מספר פעמים. ניתן להאריכו לכיוון גלעד ועוד וורסיות נוספות.
במסלול הטרפז הוכשר בשנה או השנתיים האחרונות גם מסלול אופניים וריצה פנימי ייעודי - (אני מעדיף את הכביש כדי להמנע מרצים ורוכבים צפופים, וההפתעה במיפגש איתם. (פרדוכסלית, רכב הבא מאחור נשמע ומאותרא על ידי הרוכב ממרחק רב, ואילו רוכבי אופניים ורצים במסלול צר יחסית יכולים להגיח ללא התראה.)
יתרון מסלול הטרפז מעבר למתינותו (וכמובן באופן יחסי,) מודעות הנהגים (המקומיים לפחות,) לרוכבי אופניים הנוהרים לשם בסופי שבוע, בין רוכבי שטח ובין קבוצות ויחידים של רוכבי כביש כולל טריאתלתים.
בימים כמו היום באופן ספציפי עקב הפננינג ארועי טבע שהיה באזור היו הכבישים עמוסים בנהגים לא מקומיים בכבישים עם שוליים צרים יחסית. (המזמינים תכיפות צפירות מרובות .)

פרק בפני עצמו הוא הכרמל ובו שתי עליות מרשימות - מנשר לדניה, ומהצד השני עליית בית אורן. ובנוסף עליה מתונה יותר מקניון חיפה לאחוזה (כביש פרוייד - ווינשל - פלימן)
בהצלחה.


יאיר
 

moshik171

New member
אם יש לך בעיות גב אני ממליץ על צמיגים ברוחב 25 ולא ה 23

הסטנדרטי.
 

yoel96

New member
תודה לכולם

הרבה חומר למחשבה , יחד עם זאת מניסיון גם ברכיבה על מסלולים לבנים ורגועים שגרמו להשבתה של יום ויותר נראה לי שהאורטופד צודק
נתראה בכביש
 

fieten

New member
לא הייתי קונה אופני כביש.

כי הם מוגבלים לרכיבה רק בכביש וזה מאד מסוכן בארץ (אלא אם אתה רוכב בפארק הירקון ובמסלולים נקיים מכלי רכב).
אופני הרים או תיור עם גלגלי 29/700C יהיו הרבה יותר ורסטיליים ויאפשרו (במיוחד אם תדאג לשני זוגות גלגלים) רכיבה גם בשבילים וגם בכביש וגם רכיבה משולבת (שבילים + קטעי כביש לקישור). ככה אפשר לתפור מסלולים ארוכים שחלקם על כבישים פחות מסוכנים וחלקם על דרכי עפר /מדרכות שבילי אופניים.
בסיס לאופנים כאלו לדעתי יהיו שלדת כרומולי 29 טובה ומכלולים קלים (ומזלג קשיח או בולם לפי העדפה אישית). צמיגי Scwalbe (35-40 ממ) טובים ימנעו פנצרים כמעט לחלוטין.[URL]http://www.chainreactioncycles.com/il/en/schwalbe-cx-comp-cyclocross-bike-tyre/rp-prod24615[/URL]
או [URL]http://www.chainreactioncycles.com/il/en/schwalbe-marathon-mondial-touring-tyre-raceguard/rp-prod83203[/URL]
דוגמאות לשלדות:
[URL]http://gunnarbikes.com/site/bikes/rock-hound/[/URL]
[URL]http://www.vassagocycles.com/bandersnatch/[/URL]
או פשוט לתכנן niner sir9 עם מכלולים טובים.
שתי ציפורים
במכה אחת...הסיכוי גם להישאר בחיים עולה
והרבה יותר שימושי.
 

nachshon4

New member
אתה צוחק?

נכנסת לפורום אופני כביש, קראת על אדם שקונה אופני כביש ומתעניין בכבישים בהם אפשר לרכב עם אופני הכביש שהוא קונה, ואתה מציע לו לא לקנות אופני כביש כי הן מוגבלות לרכיבה על הכביש?
 
לא הייתי קונה אופני כביש

רק כי כבר יש לי אופני כביש..
ולענייננו - " רכיבת כביש זה מסוכן ביותר "
לעומת רכיבת שטח, שזה שיא הבטיחות... ???
&nbsp
כדאי שתבדוק את מספר הנפגעים מדום לב בזמן רכיבה בשטח ( נתון שקשה להשיגו, אבל הוא גבוה באופן מאוד מפתיע ...)
&nbsp
אנחנו בהחלט חוקרים ומסיקים מסקנות מתוך הקונספציה הראשונית שמנחה אותנו, ומתוך תאורת הפנס שמאירה לנו חלק מן הנתונים...
&nbsp
רכיבת כביש בהולנד מסוכנת ביותר ( כי רוכבי אופניים מעורבים ברבע 25% !! מן התאונות הקטלניות) ועדיין היא מאוד בטוחה...
&nbsp
הליכה במעבר חציה בארץ היא הדבר הכי מסוכן להולך רגל, ועדיין הייתי ממליץ לו לחצות במעבר חציה ולא באופן אקראי בכביש
&nbsp
יש באמת פרסום רב לכל תאונה של רוכב כביש, ובצדק, אבל זה עדיין לא מפחית את מספר הנפגעים בשטח, וגם לא יוצר סטטיסטיקה "נכונה" שמצדיקה את המסקנה שלך.
&nbsp
זה בסדר גמור שאתה לא מעוניין לרכוב בכביש, אבל אין צורך לעשות מזה מסקנה מדעית.
&nbsp
רכוב בזהירות
יוסי
&nbsp
 

nightjar

New member
שאלה של רוכב שטח סקרן

האם אתה חושב שרוכבי השטח שנפגעו מדום לב לא היו נפגעים אם היו רוכבים בכביש?
 

ItsikH

Member
שאלה לגיטימית ותשובות אפשריות
ראשית יש לציין, דום לב הוא רק אחד ממגוון ארועי לב אפשריים.

האפשרות של ארוע לב בזמן מאמץ גופני ממש לא קשורה לטיב המאמץ, ולעולם המאמץ עצמו אינו הגורם הישיר לארוע - שום מאמץ גופני לא מזיק ללב ולא יוצר נזקים ארוכי טווח כשלעצמו. בכל המקרים המדווחים המאמץ לא יצר שום בעיה בלב אלא רק ביטא בעיה שכבר היתה קודם לכן, ושום מאמץ לא יצר אותה.

יש מגוון סיבות בגללן ארועי לב נדירים כל כך בקרב רוכבי כביש דווקא ביחס לרוכבי שטח. תאורטית, אם אדם חסר כל רקע ונסיון משמעותי יעלה על אופני כביש וינסה את כוחו במאמץ גבוה, האפשרות הזו שוות ערך לאופני שטח במצב דומה. בפועל זה די נדיר.

נתחיל מזה שרבים מרוכבי הכביש נבדקים בקביעות, ורוכבי שטח - נדיר שנבדקים ספציפית לצורך הפעילות.

הפעילות ברכיבת כביש היא בעיקר אירובית מצד אחד [נתון חיובי ובריא במיוחד ללב בטווח הארוך], הרבה יותר מאשר בשטח, ומצד שני שינויי המאמץ מועטים אצל רוכב שאינו תחרותי [ואם הוא תחרותי הוא נבדק כאמור], והשליטה במאמץ ובדרגת הקושי הרבה יותר זמינה.

רבים מרוכבי הכביש משתמשים במד דופק ומודעים לדופק בכל רגע - עוד אמצעי שבמקרים מסוימים מאפשר זיהוי בעיות מראש.
 

ItsikH

Member
ראשית, תשאל כל אורתופד במיון ויספר לך מי הם הקליינטים
הרכובים הרבים ביותר שלו - רוכבי השטח מככבים ממש, כולל פציעות קשות ביותר, מדי סוף שבוע הם עיקר התעסוקה במיון האורתופדי.
ושנית "אלא אם אתה רוכב בפארק הירקון ובמסלולים נקיים מכלי רכב" - ההזדמנות בה שמעתי זאת מאורתופד במיון היתה מפגש עם רוכב קטנוע ב...שביל אופניים בפארק הירקון, בראש ציפור, הרוכב נמלט מהמקום והתיק נסגר מ"חוסר ראיות" למרות שהיה לי מספר הרכב.
 

אילון22

New member
איציק נגע בשתי הנקודות העיקריות של הסכנה ברכיבת שטח- ארחיב

א. פגיעות אורטופדיות- שלד שריר- לחדרי המיון מגיעים הרבה רוכבי שטח שביצעו סלטה-מורטאלה (כשמה-כן היא- היפוך המוות) ונפגעו בע"ש צווארי. דבר זה נדיר ברכיבת כביש- אלא אם מדובר במקרי "עדירה" של רוכב על ידי נהג, אשר למזלנו הם נדירים מאד. מגיעים גם רוכבים עם שברים בעצם הבריח, שברי גפיים מסוגים שונים וסוגים שונים של קריעת גידים ושרירים.
ב. ארועי לב- נראה לי שחתך הגילים ברכיבת שטח הוא גבוה יותר, מה שיכול להסביר ארועים של אריתמיה (הפרעת קצב) ואיסכמיה ("התקף לב"). בנוסף- מניסיוני ברכיבת שטח מתבצעים הרבה מאד "אינטרבלים" של רכיבה עצימה ביותר- שמקפיצה את הדופק ועלולה ליצור עומס יתר על שריר הלב (לדוגמה- פיסטינים עם עליות קצרות ותלולות).
 
תצפית על השוני בין כביש ושטח, ומידת הסיכון

שהייתי בקורס מדריכי אופניים, מדי יום א' היינו מתחילים בחצי שעה על אירועי השבוע וסופ"ש באופניים
הכבישונים המתחרים ( אני למשל ) סיפרו עלילות גבורה מן הכביש, אימון או תחרות, והשטיחונים מן הנעשה בשטח,
פעם בכמה זמן גם אני ספרתי ספורי שטח ( זכר לתחרויות מרתון שאני עושה מעת לעת)

עלה באופן מובהק, בערך פעם בשבוע או שבועיים, שמישהו מן המדריכים סיפר על מישהו באיזור הרכיבה של אותו מדריך שחטף דום לב/ אירוע לב בשטח, וחולץ (או שלא ) על ידי אמבולנס וכו'.

לאורך כל התקופה לא היה שום איזכור של רוכב כביש שחטף דום לב, ובשנה שאחריה היו שני מקרים בלבד - אחד שחטף דום לב באיזור נס הרים וחולץ הודות לרוכב רופא שנקלע בדרכו, והשני משהו שידע על בעיות לב והתעלם, וחטף דום לב בבית.

התובנה (תצפיתית - לאור הנסיון ולא לאור מחקר ! ) שלי היא שפרופיל המאמצים ברכיבת שטח חריף ונתון לתנודות הרבה יותר מפרופיל המאמץ בכביש,
זה נגרם משום שבנוסף לקושי שמזמן הטיפוס/רכיבה במישור יש גם קושי שנובע ממאמץ מתקפי ( פולס) כשרוכב הרים מנסה להתגבר על מדרגה גבוהה, על מכשול וכו' . במצב כזה מגויסים פלג גוף עליון באופן מאוד מאוד עצים, ברמה ששום רכיבה בכביש לא מתקרבת אפילו, ולזה מתלווה גם לפעמים עצירת נשימה ולחיצה חזקה באיזור החזה כדי להתגבר על המכשול.

בנוסף - אפקט הרוכבים האחרים בשטח חריף יותר, וגורם לכאלו שעדיין לא בכושר סביר להצטרף לחברה שכבר קורעים את השבילים ומאתגרים את חסרי הכושר, בנוסף לעובדה שבשטח יש הרבה פחות אפקט של הדבוקה ביחס לכביש - רוכב כביש בכושר בינוני מינוס יכול להחזיק בדבוקה שתרכב מהר ביחס לכושרו, כל זמן שלא יעלה קדימה להוביל.

בקיצור - מצטרף לראיה של איציק ואילון , ועל סמך נסיוני הסיכון לדום לב בכביש גדול יותר

רכב בזהירות

יוסי
 

אילון22

New member
במשפט האחרון לבטח התכוונת לרכיבת שטח..

אוולי איציק יגאל את השרשור הזה ויעלה אותו למעלה...
 
למעלה