ז'אנריםם... - שאלה! :]

Fuck Me1

New member
ז'אנריםם... - שאלה! :]

תכבו לי איזה ז'אנר זה כל להקה.. (פאנק/אימו וכד'...) =] פאניק! אט דה דיסקו מיוז AFI סימפל פלאן גרין דיי מיי כמיקל רומאנס Yellowcard לינקין פארק HIM זה יוזד אוונסנס סיסטם אוף אה דאון הקילרז רד הוט צ'ילי פפרז גוד שארלוט דה אול אמריקן ריג'קטס פול אאוט בוי בלינק 182
 

milkofamnesia

New member
אני לא יודע אם תאהבי את ההגדרות שלי

פאניק! אט דה דיסקו אימו מיוז חיקוי לרדיוהד אימוAFI סימפל פלאן אימו גרין דיי אימו ממוסחר היטב מיי כמיקל רומאנס אימו שו?Yellowcard לינקין פארק overrated מוזיקת שטןHIM זה יוזד אימו אוונסנס חרטא סיסטם אוף אה דאון חרטא מארמניה הקילרז להקה של שתי שירים רד הוט צ'ילי פפרז לכי תביני.. גוד שארלוט אימו דה אול אמריקן ריג'קטס אימו פול אאוט בוי אימו בעלי סממנים קנדיים בלינק חלוצי אימו
 

Yadun

New member
לא שאכפת לי

אבל אתה משתמש במושג אימו מלא אל תקרא להכל אימו כי יש דברים שהם מרחק שנות אור מהאימו הטוב
 

zappa19

New member
שמע

אני לא מכיר חלק מהלהקות שרשמת אבל בגדול אני יכול להגיד לך שקצת בעייתי להגדיר את הסגנונות שלהם. בכללי, כולם ברשימה שלך שייכים למוזיקת רוק אבל יש מליוני תת כותרות לסגנונות של הלהקות הללו. אף אחד לא יתן לך תשובה מדויקת. באתר www.allmusic.com רושמים על כל להקה סגנון וכל מני פרטים נוספים אבל לך תדע עד כמה זה אובייקטיבי.
 

moe7

New member
החברים צודקים

רוב הלהקות שייכות לזרמים אופנתיים מהשנים האחרונות [הרבה אימו (אותו גילו במקומותינו - במפתיע - רק לאחרונה), לינקין פארק הם ה-"NU-מטאל" היחיד שם, נכון?]. היו גם כמה דינוזאורים, במונחי רלוונטיות, הפפרז וגרינ-דיי עורכים אדפטציה מדי כמה שנים, כך כל אחת מהן נמצאת באיזשהו אופן בקטגוריה משלה. פעם למה שהפפרז עשו קראו "Fאנק-מטאל", לגרין דיי קראו "Pאנק-רוק". למיוז קראו "ניו-פרוג רוק" (מושג ששמעתי רק בהקשר של מיוז, יש עדיין המון להקות פרוג קונסרבטיביות שבחיים לא יזכו לתוספת "ניו-", בגדול מיוז מכונים "אלטרנטיב רוק"). הקילרז הם נביאי ה"ניו וייב ריוובל". HIM נכנסים תחת "גות'-מטאל" (לפי ויקיפדיה יש עוד HIM, הפעם כפוסט-רוק ניו-יורקי). אבל היי, אם יש לך די ביצים להשתמש בכינוי הפרובוקטיבי והחינני שבחרת, שימי זין על מה שאומרים בצ'כונה, למי אכפת איך קוראים לזה? את אוהבת, זה כל מה שבאמת משנה.
 

PrinceOFdespair

New member
באמת משנה הז'אנר?

את שומעת ואוהבת, אז משנה איך קוראים לזה? בכ"מ זה נע בין אימו לניו מטאל עם קצת Fאנק מטאל באמצע, וקצת מטאל גותי אפילו, (HIM)
 

TON3

New member
בטח משנה

דבר ראשון ממש באסה שחוץ מנסיך הדיכאון ומוי7 לא נותנים לך תגובות נורמליות אלה רק ביקורות שיטחיות על הטעם שלך במוזיקה... (אני אישיתי לא מת על על הפאנק הזה). אבל לצורך הדיון... חלוקה לזאנרים חשובה... (כן כן מוזיקה טובה לא יכולה להסתכם בשני מילים וכל הפלצה פלצה) אבל צריך לשים דברים על איזה מדף מסוים אחרת איך נמצא אותם בתוך כל הבלגן?! ככה אני מוצא דברים חדשים רוב הזמן, אני שומע משהו שאני אוהב מפרק אותו לזאנרים ויוצא למסע חיפושים אחר דברים שנשמעים דומה או שמגעים באותם מקורות והושפעו מאותם דברים... לפעמים אנחנו נהיה בעלי מזל ונמצא אמנים שמרוממים גבוה גבוה מעל כל ההגדרות האילו כי הם משתנים בכל אלבום ואפילו שירים לפעמים... אבל אני שואל אותכם, איך הם יבלטו מתוך עולם הזאנרים אם הם לא יהיו מוקפים באלפי "שטוחי הצליל" ומאותגרי הכתיבה שלא מצלחים לשבור את הנוסחה שנתנה להם את הלהיט שהשיגה להם את החוזה?! לדוגמא: אדוני בק (ואני מציין אותו כי אני בדיוק שומע את sea changes) אמן אדיר לדעתי שבאלבומים כמו odaley או midnight voltures כל שיר מעיף אותך למקום אחר ויכול להתחבר לזאנר אחר מקצת פאנק/מטאל ועד היפ הופ/טריפי... אבל לעד ישאר קאנטרי פולקי פסיכודלי קלות... וטענה אחרונה... תארו לעצמכם איך יראו כל פורמי המוזיקה בעולם מבלי זאנרים... חצי מהווכוחים שלנו מתבססים על זאנרים... ראו ערך:milkofamnesia
 

moe7

New member
אני חושבת שבמקרה הזה,

תתי-הז'אנרים נזילים, אם תחפש ב"מיוזיק סרץ'" או במנועי הלינקים האחרים שמתיימרים לחבר בין הרכבים "דומים", הדימיון עדיין יהיה שיטחי לחלוטין. אנחנו לא מדברים כאן על זמרות טין-פופ שעובדות עם אותם מפיקים וצוות סונגרייטרים שבדים, כאן מדובר (אמנם בהרכבים מיינסטרימים אבל עדיין) בכאלה שכותבים בעצמם. אתה יכול לשייך סאונד מסוים למפיק מסוים ולתקופה מסוימת ולהכריז על "ז'אנר" מסוים, זה משהו שבדרך כלל עושים עיתונאים כדי לתת שם ל"סצינה" ולנפח "אותה", אבל יש בה מעט מאוד קוהרנטיות (דוגמאות צעקניות: גראנג' ובריט פופ מהניינטיז ופריק-פולק ואנטי-פולק מהאואיז).
 

TON3

New member
יש אמת בדבריך

נכון מבקרים קופצים ומכריזים בשמות כדי שיהיה להם מה לכתוב בכותרות... אבל אני לא חושב שזה לא עומד במבחן הזמן בסופו של דבר אני חושב שזאת דרך למפות את ההיסטוריה... אנחנו לא חייבים להיות אנליטים כל כך שכאשר מישהו זורק זאנר לזירה זה אומר משהו אחד בלבד. ואם איזה אמן שנכלל (כביכול) לאותו זאנר קצת יוצא מין המסגרת בצליל או הפקה הוא מיד נופל מהזאנר, בואי נתיחס לזה כאל שם כלל... כמו רהיטים וכיסאות... וחוץ מזה את מציינת את "הכרזת זאנר" בהקשר לתקופה/סאונד כדבר דיי שלילי... ודוגמא אמרת גראנג'... תופעה שכללה סאונד מקום ותקופה... שגם השפיעה לכיוונים שונים... למה לא לתת לזה שם?! במקום להגיד "אני מחפש משהו שמושפע מהלהקות האילו שעשו מין סוג של רוק בתחילת שנות התשעים בסצנה של סיאטל... נו אתם יודעים... עם כל אילו שמתו ממנת יתר" לא יותר קל להמציא שם שכולל בתוכו את כל אילו... ובנוגע לכל מנועי החיפוש האילו שאלק מחברים בין כל הזאנרים... נכון שיטחי לחלוטין אבל... הנושא הוא שיטחי... נתון מסוים שמיצג בשבילי נקודת התחלה... כאשר אנחנו מדברים על אלפי תתי הזאנרים שמופעים כמו פטריות אחרי הגשם הכל פתוח לדיון... וזה לדעתי חלק היופי... מי כמונו יודע שלתווכח על מוזיקה זה כייף
 

EgeBamayasi

New member
בעולם האומנות

הבינו איפשהו שם בשנות ה70 שזה בזבוז זמן למפות את כל הז'אנרים וחלק מהרעיונות של פוסט-מודרינזם זה שכבר אין סגננות ואסכולות משום מה בעולם המוסיקה זה לא ככה והמצב רק מחריף, אולי בגלל שבעולם המוסיקה, במיוחד ברוק, יש יותר מדי בני נוער שרוצים לקטלג ולהיות מקוטלגים סתם שטויות...
 

TON3

New member
ובעולם הפילוסופיה

איפה שפוסט מודרניזם כמובן התחיל, מיהרו והמציאו את הDeconstructism אחרי כמה שנים... והמשיכו למפות ולחלק. כי כמובן שהרעיונות של אותו זרם באיזה רמה התנגדו לרעיונות של פוסטים הפלצנים... ואיך הם ייצגו את העובדה שהם לא חלק מאותו זרם... הם קראו לעצמם בשם אחר שמיצג את הרעיון הבסיסי דרך אגב הסיבה שבפוסט מודרניזם טענו שאין יותר סיגנונות היא שהם טענו שהכל כל כך סוביוקטיבי בעולמנו החדש ששום דבר לא זהה... אם אני ואתה נסתכל על אותו שולחן אנחנו לא נראה את אותו שולחן. אז איך נוכל ליצג משהו בזרם אם לאף אחד אין שום דבר משותף עם כלום?! פלוץ!!!!!!
 

moe7

New member
זה אמנם נוח, אבל אני רואה בעיקר את

ההשלכות המכוערות. לגראנג' סופחו גם להקות חוץ-סיאטליות (שפיזית, לא היו חלק מ"הסצינה"), נאמר הסמשינג פאמפקיס. ופאלפ היו לחלוטין בשוליים עד פריצת ה"בריטפופ", סצינה שאפילו לא מזוהה עם סאונד מסוים, אלא היבט פרו-צווארון כחול-בריטי-פטריוטי, תדמיתי (קחו את בלר, סווייד ואואזיס ותשוו אותן מוסיקלית, בכולן מככבות גיטרות, אבל איפה כל אחת מהן נמצאת ביחס לאחרות...). פאלפ והפאמפקינס הם אחלה דוגמאות להיבט השלילי שבקטגוריזציה, שתי הלהקות היו שם לגמרי במקרה כשהמגפות הגדולות של הניינטיז סחפו את צמד צידי האוקיאנוס האטלנטי, ברגע שאלה שקטו (לעיתונים נמאס והמייג'ור לייבלז התחילו לייצר אינספור חיקויים), ההרכבים הותיקים המשיכו במסע האבולוציוני שלהם, בלי כל מני הגדרות מגבילות. הגדרות זה בכלל משעמם.
 

TON3

New member
ושוב אני טוען

האם אנחנו כל כך הדוקים שנטען שאם להקה כמו הפמקינז לא הגיחה מסיאטל אז "היא לא יכולה להיות גראנג'"?! לא נראה לי... זאנר יכול להיות צליל או מקום או רעיון או חלק מהם... כלומר שאין כל כך תבנית... אז כן בלר סוויד ואואזיס לא הכי דומות בעולם אבל יש להם בסיס משותף... הצלחה ופופולריות שהגיע כגל ממקום אחד. ובנוסף אני לא מבין איך הגדרה יכולה להיות מגבילה... אני בטוח שאף אמן בעולם לא יושב בבית ואומר לעצמו "אוי הם אמרו שאני רוק, אז איך אני יכול להכניס את הקצב הג'אזי הזה ואת זמרת האופרה המוכשרת הזאת?" הוא יעשה מה שהוא רוצה... והמבקרים יעשו מה שהם רוצים. ולהפך האמנים שמרוממים מעל ההגדרות האילו ומשתנים ומשתפרים (או לא) הם המוכשרים שבינהם... ולסיכום אני אגיד שבכל דבר יש רע... וכל המבקרים והלייבלים הגדולים מנצלים את הנושא הזה לרעה ומחרבנים לנו על התרבות!!!! אבל כל דבר יכול להיות מנוצל לרעה והכסף הגדול תמיד ישחיט לנו את מוזיקה... אז החכמים שבינינו יתעלמו מהם...
 

EgeBamayasi

New member
אז בסופו של דיון אנחנו מסכימים

רק שאני למשל, חושב ש90 אחוז זה בולשיט ואתה, למשל, 50 אחוז |:
 

TON3

New member
בערך...

וכדי לפייס את העניין אני לא אמשיך... אבל אני רוצה לדעת איפה fuckme1... פתחת קן צרעות וברחת מכל העניין?!
 
למעלה