זהו, מחר מתחילים!!

זהו, מחר מתחילים!! ../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif

אחרי שהייתי שעות בכיתה, ניקיתי, קרצפתי,
סידרתי, קישטתי, השארתי לילדות ממתקים על השולחנות, ו(כמעט) הכל מוכן, נשאר לי רק להתפלל להצלחה... תחזיקו לי אצבעות!!
 

גליה13

New member
אורית תחזקנה ידייך- בהצלחה

ולוואי וכל תלמידי ישראל יז\כו למורה משקיענית ואיכפתית כמוך!
 

Diana M

New member
בהצלחה אוריתוש יקרה../images/Emo20.gif

מי יתן ותהייה זו לך שנה של הצלחה , אהבה , והגשמה עצמית. לגבי הילדות אין ספק. הן כבר הרוויחו.
 
היום הראשון מאחורי, ואני בחיים!../images/Emo45.gif

הייתם מאמינים?? תודה על האיחולים, אני אכן מקווה שלא אאכזב ולא אתאכזב. בינתיים היום הפתיחה היתה ממש נחמדה, והילדות חמודות להפליא. (אפילו שבהפסקה היה לי קשה לא לחזור לתלמידותי מהשנה שעברה...) הגשר הקרוב שעלי לחצות, הוא התחלת השילוב של חלק מהילדות, זה מאד מעסיק ומטריד אותן, ומטבע הדברים גם אותי. (באיזה מקצוע? באיזו כיתה? מי המורה? זה קשה??? איך אצליח לעשות מבחנים? מה יהיה אם לא אבין? וכו´ וכו´) מקווה לעבור גם את זה...
 

Diana M

New member
שילוב,

אורית, סוגיית השילוב היא סוגייה חשובה ומשמעותית ביותר. ועל כן יש לתת את הדעת ביסודיות רבה טרם התחלת הביצוע. כשלב ראשון אני מציעה שיחה עם מנהל/ת בית הספר ברור העמדה שלה לגבי נושא השילוב. בשנים האחרונות למדתי כי השילוב מצליח בבתי ספר בהם המנהלים תומכים בנושא ונכשל מראש במקומות בהם מנהלים אינם מאמינים בשילוב ואינם רואים בו צורך. אם מנהלת בית הספר שלך תומכת בנושא ניתן להתקדם לשלב הבא. אם לא אני מציעה עבודה איתה בנושא. עבודה משמע שיחות בהן תתקיים חשיפת עמדות, דיון, זיהוי אינטרסים הדדיים וגיוס לנושא. ענין זיהוי האינטרסים הוא קריטי. חשוב להביא מנהל למקום בו הוא מבין כי יש לו אינטרס לעשות דבר מסויים, כי הוא הולך להרויח מכך. (חינוך לערכים, שעות , הדרכה, חשיפה וכ"ד. איש איש ומה שמדבר אליו) אני ממליצה לא לעשות שלב זה לבד. אלא לגייס אנשים נוספים. כגון, מדריכת השילוב הבית ספרית, מנהלת מתי"א, פסיכולוגית, יועצת בית הספר, מורות שעבדו בשילוב במקומות אחרים. בקיצור ליצור לובי לנושא בבית הספר. בהנחה שקיימת תמיכה של ההנהלה בנושא. השלב השני הוא זיהוי המחנכות איתן ניתן לעבוד. לא רצוי ולא מוצלח לעשות שילוב אצל מחנכות אשר מתנגדות לנושא. ואני חייבת לציין כי דווקא בחינוך הדתי השמרנות רבה יותר וההישגיות גבוהה מאוד. משמע לא תמיד כל מורה תרצה תלמידה חלשה בכתתה. מבחינתה עדיף שתהייה אצלך ותתקדם בקצב שלה. על כן עליך לזהות את המורות אשר מוכנות להתגייס לנושא. זו צריכה להיות מורה שיש לך איתה מערכת יחסים מקצועית טובה ואתן מסתדרות. מטרות השילוב, לצערי הרב, פעמים רבות אני שומעת שילוב, שילוב, אך לא ברור מדוע ולמה בעצם משלבים. ומסיבה זו זה גם נופל. עליכן (הצוות שעוסק בנושא) לשאול את עצמכן מדוע בעצם חשוב לכן לשלב באופן גלובלי ואז להתחבר לכל תלמידה ותלמידה ולזהות את התחום המסויים בו היא יכולה להשתלב ולהשיג את אותן מטרות עליהן דיברתן (התחברות לבנות הגיל, רכישת מיומוניות חברתיות בחברה רגילה, מקובלות חברתית, התקדמות בתחום לימודי בו היא טובה, התקדמות באחד מתחומי ההכשרה בהם היא מצטיינת וכד´). השילוב צריך להיות חלק מתוכנית הלימודים האישית של כל תלמידה משולבת (תל"א) יש להכין את הבנות לשילוב ולא לוותר גם כאשר בת אומרת כי אינה רוצה בכך. היא אינה רוצה כי היא חוששת, חרדה, שבעת כשלונות. יש לעשות איתה עבודה בנושא. לרוב חוויות הצלחה מבטלות את ה "לא רוצה". יש לזכור כי כל ילד רוצה להצליח בחברה הנורמטיבית של בני גילו. אפשר להתחיל באופן מאוד מינורי והדרגתי. אך להתמיד ולא לוותר גם כאשר מתעוררים קשיים. יש צורך בהערכות מערכתית. תאום מערכות עם המחנכת המשלבת. תאום שעות סייעת, יתכן כי בחלק מהשיעורים היא תלווה בת לשילוב. אין להוציא לשילוב בשעות חווייתיות בהן הילדה תרגיש כי היא מפסידה ומשום כך לא תרצה ללכת לשילוב על כל הנושאים הללו יש לתת את הדעת. יש לזכור כי השילוב אינו חד צדדי. זה לא מצב בו המחנכת המשלבת תורמת לך ולבנות כתתך. גם לך יש מה לתרום לה והרבה. מערכי שיעור מיוחדים, יעוץ מקצועי, פעילות חווייתית אליה תזמיני אותה ואת הכתה שלה. ועוד ועוד. יש לשמר את ההדדיות לאורך כל הדרך. הורים, יש להכינם כמובן לנושא ולבקש את מעורבתם ותמיכתם. התמיכה והעידוד של ההורים חשובים מאוד להצלחת הנושא. ולסיכום, שילוב, אינו פרוייקט או תוכנית או התנסות. שילוב הוא אידיולוגיה ודרך חיים. אנשים בעלי צרכים מיוחדים הם חלק מלא ושווה מכל מארג חברתי. החברים ה"נורמטיביים" נהנים משילובם בחברה לא פחות מבעלי הצרכים המיוחדים. על מנת לממש אמונה זו יש צורך בעבודה יסודית ומאורגנת. האדם הכי מתאים ליצור איתו קשר בנושא זו מדריכת מתי"א, או מנהלת המתי"א שלכם. מאחלת לך המון הצלחה
 
ווואו, דיאנה, הפחדת אותי כל כך! ../images/Emo5.gif

כל כך הרבה דברים שצריך לתת את הדעת עליהם, איך מתחילים בכלל??? אני ממש פוחדת מזה, מהלוגיסטיקה המסובכת (שילוב של 8 בנות, כל אחת בשעות אחרות, בכיתה אחרת, במקצועות אחרים) נראה לי שהכיתה תהפוך להיות תחנת רכבת...
האם עלי לעבור את כל המסלול הזה, אם הילדות השתלבו מעט כבר בשנה שעברה? (חוץ מהמורות החדשות, כמובן). האמת, חטפתי פיק ברכיים מדברייך, מקווה להתאושש ולהתחיל להזיז עניינים. תודה על כל ההנחיות, המשיכי להדריך אותי, אני משוועת לזה!!
 

החדשה 1

New member
../images/Emo140.gifאורית, תירגעי...

אין לך מה לדאוג! אני מקווה שאת מודעת לכך שהשבועות הראשונים יהיו קשים - בדיוק מהסיבה הזו! בגלל כל העניינים הקטנים האלה של סדר וארגון, אבל גם זה יעבור, ואת תראי איך זה יבוא לנו בקלות. אל תדאגי, יהיה בסדר
 

Diana M

New member
נכון, אורית,../images/Emo13.gif תרגעי..

בהחלט לא היתה לי כוונה לגרום לך לדאגות או חששות מיותרים. אלא להסביר כי שילוב הוא מושג המייצג הליך שיש לבצעו באופן מובנה ומושכל אחרת הוא לא יצליח. ואכן אחת הסיבות המרכזיות לכשלים זו הערכות או אי הערכות מתאימה. יחד אם זאת אם כבר פועל בבית ספרכם הליך מסוג זה אין כמובן צורך להמציאו מחדש. (אם הוא מוצלח, להמשיך ואם ישנן בעיות זו ההזדמנות לבחון מדוע ולתקן) אין לי ספק כי לא תהייה לך בעיה בנושא.
 

Diana M

New member
חדשה1 יקרה,

מסכימה איתך כי אין שום מקום ללחץ או חשש וכי הדברים אכן מסתדרים על הצד הטוב יותר, בתנאי כמובן שפועלים לשם כך ועושים בנדון. בהחלט לא חושבת כי נכון להתייחס לכך כאל "עניינים קטנים של סדר וארגון" בניית מסגרת מתאימה חיונית לצורך יציקת תכנים. ללא הערכות ותוכנית שום דבר לא יצלח בשום תחום. איחולי הצלחה ליום הראשון.
 

החדשה 1

New member
:תיקון: אלו לא "עניינים קטנים",

כל דבר צריך לקחת בפרופורציה ולהסתכל על החיוב שבו. אורית ואני נהיה חייבות לעבוד קשה ובאופן יסודי ביותר, אבל לא אנחנו ממציאות את הגלגל, ולפחות בבית ספרי ישנם הרבה אנשים טובים שכבר בנו מסגרות של שילוב מוצלח בשנים קודמות. מאחלת לכולם שנת לימודים טובה וקלה בהצלחה לכולם, להשאר רגועים!
 

Diana M

New member
"השילוב" זה נושא חדש לחלוטין

במושגים של מערכת החינוך. עד לפני חמש שנים איש לא דיבר או עסק בשילוב. גם כיום חמש שנים אחרי. בבתי ספר רבים עדיין לא יודעים לשלב, למעשה יש יותר לא משלבים מאשר משלבים. כך שאין לסמוך על כך שההליכים כבר בנויים ופועלים. ברוב המקרים אין זה נכון. ומניסוני, לאחר חמש שנות שילוב בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים, גני ילדים ומוסדות חינוך מיוחד. מי שהאחריות נופלת עליה, זו תמיד המחנכת או הגננת. מפני שהיא זו אשר בפועל תגרום לדבר לקום או ליפול. מקווה עבורך כי בבית ספרך אכן הדברים כבר הוטמעו וכי עליך יהיה רק להכנס להליך מובנה.
 
מהי באמת מטרתו של השילוב??../images/Emo12.gif

קודם כל, בתור התחלה, הייתה לי היום שיחה עם סגנית בית הספר. היא הביעה נכונות לתמוך בכל פרויקט השילוב, לעמוד מאחורי ככל שידרש, וספקה לי מידע לגבי המורות בכיתות, אצל מי כדאי לשלב, מי מהן פתוחה ורגישה ובעלת גישה לתלמידים מתקשים. התחלה טובה...
דיאנה, לגבי דברייך מאמש, אודות הגדרת מטרות השילוב, אני אכן שואלת את עצמי לא פעם ולא פעמיים, מה אני רוצה להשיג בזה, ומתחבטת בשאלה. (חוץ מהלחץ העצום שמופעל עלי מצד ההורים, אני מנסה לגלות לעצמי מה אני מצפה להשיג באמצעות השילוב) מצד אחד, אני אכן מקווה להשיג את השילוב החברתי בחברה נורמטיבית ותקינה, וכן לאתגר את התלמידות המסוגלות לכך, בלמידה בכיתה רגילה. אבל מאידך, יש משהו בכל הסיפור הזה, שמחדד מאד לילדים את חריגותם, נותן להם עוד יותר הרגשה שהם לא שייכים לחברה הנורמלית בבית הספר ובכלל, ומעליב. (כמה שהקבלה מצד תלמידי הכיתה הרגילה ומצד המורות תהיה חיובית). וכל זה בלי לדבר על האפשרות שהילדה תכשל ולא תצליח, עם כל העזרה והסיוע, לעמוד במטלות. זה כבר ממש יכול לשבור אותה לחלוטין, לא? האם לא יוצא שכרנו בהפסדנו??? נ.ב. חדשה, אשמח אם תשתפי אותי בצורת השילוב כפי שהיא נהוגה אצלכם, ומה זה דורש ממך.
 

Diana M

New member
אוריתוש , כל כך מעריכה אותך

על דבריך הכנים. בואי נמשיך דיון חשוב זה תחת הנושא שפתחה אסנת. את מעלה נקודות חשובות ביותר ויש לי רבות מה לומר בנושא. מבטיחה להתייחס לכך בהרחבה מחר (כעת אני פשוט בשלבי עייפות קטלנית
) לילה טוב
 
הרגשות של הילדים

אני מבינה שאת כאשת מקצוע מעלה את השאלה הזאת אני אתן לך את התשובה הכי כנה שיש לי ממבט מקצועי - יש לבדוק לגופו של ענין ילד ילד ילדה ילדה ולכן יש להכיר היטב את הילד ילדה המשולבים ותוכנית מבצעים לאחר הכרות זאת אין לכאן או לכאן גם לא באותו ילד גם הוא שואל את עצמו אבל בוא נביא בחשבון שגם בין הילדים הרגילי ב- """" יש פערים יש הרבה ילדים שמעבירים את שנותיהם בלי לשתף את מחשבותיהם לעיתים קרובות אם בכלל . לכל אחד יש בגילים שונים את השאלה הפנימית הזאת איך קולטים אותי אחרים איפה אני ממקם את עצמי איך אני מרגיש בנוסף אני שוב מבינה זה מתוך רגישות ושאת מתחברת לילד./ה וחושבת על הרגשות שלו אבל בואי ותשאלי את עצמך האם חלק מהשילוב זה לא בעצם ללמד אותו למצוא את הצדדים הבריאים החזקים את המיוחד באישיות שלו שדוחפת אותו קדימה, האם אותו ילד שליבך יוצא אליו לא מתמודד במשפחתו באותן מגוון שאלות ובעיות ושוני ורמות שונות למשל אח מחונן אולי! המראה הזאת הי בעצם החברה ובית ספר אינו שונה ,להיפך תתיחסי שעם הרגישות שלך את יכולה לתת לו במקום הזה בדיוק את הכלים איך לקבל את עצמו ואיך להנות בחברה . הרי בית ספר זה מיקרו של המקרו החברתי את מעלה שאלה שרק מראה כמה את טובה לילדים כי בעצם זה מהות השילוב נגעת בדיוק בנוקדה המרכזית איך הילד רואה עצמו בשילוב ואיך קולטים אותו ולכן השילוב כל כך חשוב כי מלמד את שני הצדדים שמכל אחד יש מה ללמוד ולהשכיל מהיבט אישי כאמא לילד פדד, שחיה כל נשימה וכל התקדמות שלו וכל מאבק כל זמן שהמסר שהילד העביר לי שלאחר כל מעידה הוא קם חזק יותר עם יותר כלים זאת אומרת שההתמודדות היתה שווה ובמקום. הוא למד להראות לחבריו יפה מאד את הצדדים החזקים שלו היה לו שם כינוי בארץ בכתה - מילון למילים נרדפות כי השפה שלו עשירה ובלי שגיאות כתיב . בני כאשר נמצא בין חברים המתמודדים עם אותו קושי מראה הבנה ורגישות כלפיהם אבל מחפש תמיד חברים ומאושר להיות בין ילדים "רגילים" ומנסה להצחיק את הבנות. הוא מאד מודע ליכולות שיש לאחיו שהוא מחונן אבל את יודעת מה הרבה פעמים אני ובעלי מאמינים בפנים שלו יש אופי להתמודד עם קשיים, לגדול לא כי לו בא הכל בקלות לסיכום ואולי זה יתן לך על קצה המזלג איך חלק מהם רואים עצמם בני אומר אחי הוא יהלום מלוטש אני יהלום בלתי מלוטש! זה אומר שהוא יודע שעם עבודה והתמדה הוא יבריק כמו אחיו. בי
 
יהלום

דרך אגב זה לא מושג ששמע אצלינו זה בא מהסרט של אלדין כאשר נאמר שם ע"י דמות- שמופעיה בשעון חול רק יהולום בלתי מלוטש יוכל ....המסר עבר שרק דמות כזו יהיה לה נגישות לפתוח ולעבור במחסום שאחרים לא יכולים חישבי כמה חזר מה שנאמר שם !!!
 
איזו הגדרה מדהימה!!../images/Emo62.gif

יהלום מלוטש ויהלום לא מלוטש... אחלה יהלומים יש לך שם!! אימצתי את גישתך, לראות בבית הספר מיקרו של המקרו החברתי, יש בזה כל כך הרבה הגיון. וזה, אגב, גם מוסיף עוד לאחריות שאני לוקחת על עצמי בכל הפרוייקט הזה, להכין את התלמידות להתמודדות בחיי היומיום בתוך כל מעגל חברתי. תודה על דברייך המאלפים!!!! שבת שלום
 
../images/Emo91.gif../images/Emo91.gif

דיאנה, מה דעתך להכניס את הודעתך למאגר המאמרים של הפורום? אני בטוחה שיש עוד הרבה שעשויים לגלות עניין בשילוב.
 
שילוב -תנאים כלים מהות

אני חושבת שדיאנה ממש האדם לעשות זאת כי יש לה ראייה מאד אינטגרטיבית. רוצה רק לשתף איך אני אישית הייתי מרגישה שיענה על צרכיי אנשי מקצוע והורים : רואה זאת לא כל כך כמאמר, לדעתי יותר בראשי פרקים עם נקודות חשובות שבתהליך שילוב - (תהליך - כלים - נקודות אדומות - הגדרת יעדים איך להוציא לפועל וחלק שני יותר מעשי - שיטות לשילוב איך בפועל לפי אוכלוסיה והצרכים שלה איך מפעילים את אותם כלים . איך עושים הדרכה שוטפת למי שמעורב בשילוב עם דוגמאות כאשר תמיד הפורום ממשיך להיות מקום בו מעלים שאלות שמתעוררות בשטח הרי בדיוק זה המקום הפורום הזה אני חושבת שהרבה אנשים גם הורים שרוצים להגדיר איך הם רואים את השילוב מה היעדים שלהם יכולים כך למצוא את הרגלים והידיים ולהתחבר באמת למה שהם שואפים עבור הילד - במילים בוא ננסה יחד לתת בשר לנושא. ארוחת ערב מאחורי - תוכנית למחר רשום - ועכשיו FOX TIME - חדשות בי
 
למעלה