זהו, נראה לי שאנו פה ...

זהו, נראה לי שאנו פה ...

אז זהו, קיבלנו אבחון שהאיחור של הילד כבר בגדר פיגור. לא יודעת איך בדיוק מעכלים את זה ומה זה אומר, אבל דבר ראשון אני רוצה למצוא לו מסגרת (גן) שהכי תקדם אותו. נאמר לי שאני צריכה לפנות לעו"ס של העירייה (תל אביב). יש המלצות לגיל 3.5 ? אנו צריכים שיעבדו מאוד על תחום התקשורת, שזה כרגע הכי בעייתי. אה כן, הוא גם עיוור ... הרופא אמרה לי שהוא צריך להכנס להגדרה של ילד סומאטי בקופ"ח. מה זה נותן ? איך עושים זאת - לפנות לרופא ילדים או ישירות למשרד עם האבחון מתל השומר ? שירי
 
ערב טוב לך שואלת,,,,,,,,,, אורית בטח יודעת

הכי טוב, והיא בטח תכנס ותדריך אותך מה עושים, דבר אחד אני יודעת שברגע שהילד מוגדר כסומאטי אז זה אומר שאת יכולה לקבל טיפולים לילד ללא הגבלה מעבר למה שמקצה קופת חולים שלך,וזה נותן רופא התפתחותי של הקופה, אני עשיתי את זה עם קטרין שלי, ואיך מעכלים ?מה אני אגיד לך, הזמן, הזמן , וזה אומר שתלמדו לאט לאט איך לטפל נכון בילד והכי חשוב להיות עם תקוה גדולה בלב , וכל מה שהוא ישיג ויתקדם תהיו מאושרים פי אלף, אז מחבקת אותכם מכאן ובהצלחה
ותישארי איתנו תוכלי לקבל כאן המון עזרה ותמיכה , מבטיחה לך
 
ערב טוב לך , וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

הגעת למקום הנכון. ריקוש ענתה לך, בדברים של טעם. ועוד מעט אוריתי, מנהלת הפורום תכנס וגם תענה לך. "במקרה" היא גם יו"ר אקים ת"א, ותוכל לתת לך את התשובות המושכלות והמדוייקות ביותר. מחבקת אותך מכאן, ומאחלת בריאות והצלחה. בברכה, אריאלה.
 
שירי הגעת בהחלט למקום הנכון ../images/Emo24.gif

אני מניחה שהאבחון שהילד עבר הוא אבחון פסיכולוגי שמציג תמונה של פיגור? ובכן, אני מניחה שהגננת שלו בגן הנכחי (היכן הוא כרגע?) תפנה את הילד לוועדת השמה בעריית ת"א ואת תופני לגן אקים בת"א. בתי שהתה בגן אקים 4 שנים ומאוד התקדמה שם. בגן הילד יקבל את כל הטיפולים שהוא צריך- כולל בתקשורת וגם כולל תקשורת תומכת חלופית אם צריך. נשמח לסייע לך גם במסגרת סניף אקים המקומי ואת מוזמנת לפנות אלי בכל עת שתזדקקי לטל' 050-6442556 אורית
 
תודה על התגובות

הילד כרגע לומד בגן אלי"ע בפתח תקוה (שזה גן לילדים לקוי ראיה). האבחון הוא מהתפתחות הילד של תל השומר (ד"ר גביס ורבקה סופרין). האם גן אקי"ם בת"א (איפה הוא בכלל ממוקם) יקבל אותו גם כילד עיוור לגמרי ? אני התרשמתי מהתפתחות הילד, שלא כל מסגרת תרצה/ תוכל בהכרח להתמודד עם מגבלה נוספת זו. אני אפנה הבוקר לעו"ס בעיריה, אני מקוה שהיא תבהיר לי את הפרוצדורה ולמי אני צריכה להעביר את האבחון הנ"ל. שוב תודה, ואני בהחלט אבקר פה . שירי
 
ברוכה הבאה שירי../images/Emo140.gif

אם את מת"א, תראי שדברים בקרוב יתחילו להסתדר ולהיות ברורים. את תחת חסותה של אורית, יו"ר אקי"ם תל-אביב (שגם מנהלת הפורום הזה) ואין כמוה דואגת למשפחות שלה בת"א (והרבה גם לאלה שמחוץ לת"א)
 
הי שירי

לא שמתי לב לעובדת העיוורון, ואכן נראה לי שהילד יופנה לגן לילדים עם לקויות ראייה ולא לגן אקים. בכל מקרה, אני אשב בוועדות מחר בבוקר אז אנסה לברר עבורך לאיזו מסגרת נראה שישבצו אותו ע"פ האפיונים. אורית
 
המשך וסליחה אם יצא קצת ארוך ...

שלום שוב, הילד נמצא עכשיו במסגרת של לקוי ראיה (גן אלי"ע בפתח תקוה), הבעיה היא ששם ההתמקדות היא ב(אין) ראיה ושיקומו לפי זה ופחות בצד התקשורתי . הוא מקבל כרגע פחות משעה קלינאית בשבוע וזה רחוק מלהספיק. הבנתי שבמסגרות האחרות יקבל הרבה יותר. ע"פ האבחון הוא מוגדר כרגע בקופ"ח כילד סומאטי - מה זה בדיוק אומר ? אני רוצה להגיע לועדת השמה חדשה עוד השנה, ואולי להעבירו מסגרת גם עוד השנה (לקראת פסח). התקשרתי לעו"ס שאמרה שצריך הערכה מעודכנת מהגן הנוכחי שלו (בנוסף לאבחון מהתפתחות הילד). הם קצת משחקים עם זה, ואמרו שזה לא התקופה שהם כותבים הערכות. מישהי בצוות מתחלף, והם קולטים ילדים חדשים. די כעסתי עליהם ואני מקווה שאם אתעקש יתנו לי במהרה אפילו עכדון של ההערכה משנה קודמת. העו"ס אמרה שיש יותר מ 40 מסגרות בת"א ולפי הנתונים צריכים לראות מה הכי טוב. בכל מקרה, מורה שיקומית מצד הראייה תדריך את הצוות שירצה להתמודד עם הילד. ואם לא ציינתי - הילד ממש מקסים,בריון וחזק, צוחק ומחייך, מטייל בכל הבית, מטפס על כל מה שאפשר, מזמזם לו מנגינות . ורק לי קשה, ממש אני מרגישה כבדות פנימית ... שירי
 

smo

New member
פירוש המילה סומאטי, זה גופני, אם אני לא טועה

בסופו של הדבר ההגדרות האלה מעידות על סוג הטיפול לו זכאי הילד מבחינת הקופה באתר משרד הבריאות יש פירוט של סל השירותים בהתפתחות הילד: "בילדים עם נכויות התפתחותיות סומטיות ייקבע מספר הטיפולים ע"י הגורם המקצועי מטעם קופ"ח המבטחת, לפי הצורך."
 
למעלה