זהו. קו מס' 1 של דן הופך להיות למושלם. משרד התחבורה יקנה

משה12333

New member
זהו. קו מס' 1 של דן הופך להיות למושלם. משרד התחבורה יקנה

בשבילו מכונת תשלום שמחזירה עודף במזומן. המכונה תחליף את המכונה הקיימת באוטובוסי הקו שאינה מחזירה עודף.

כרגע משרד התחבורה בוחן את המכונה החדשה שהומצאה ע"י חברה ישראלית והוא מאד מתלהב ממנה. המכונה החדשה גם מדפיסה קבלה ולא רק כרטיס נסיעה.

קו מס' 1 הוא קו האוטובוס הכי מוצלח בארץ. הוא משמש כקו BRT בין פ"ת לבת-ים והוא כולל: אוטובוסי BRT חדשים, תדירות חלומית (ברוב הפעמים שלושה אוטובוסים נוסעים ביחד האחד מאחורי השני), עלייה מכל הדלתות, תשלום אוטומטי, נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.

מעניין אילו הפתעות לאזרחים שר התחבורה מכין להבא. בכל פעם הוא מצליח להפתיע מחדש. שר תחבורה משכמו ומעלה.

 

mishat

New member
אכן קו לא רע, אבל בוודאי לא מושלם

שלא באשמתו, הוא, כמו כל התחבורה הציבורית נאלץ לעמוד בכל הרמזורים בז'בוטינסקי, בכל עיר, ועיר, ושלא באשמתו, נאלץ להזדחל אחר מכוניות שנוסעות בנתיבו, ופונות ימינה בפנייה הקרובה.
אכן, קו לא רע, אבל אי אפשר להשוות אותו לקו רק"ל העתידי, שיסע בנתיב משלו לאורך ז'בוטינסקי כולו (בין אם מתחת לקרקע, או מעליה) בפ"ת, ב"ב, ור"ג, מתחת לכל העיר תל-אביב, לאורך כל שדרות ירושליים, עד הכניסה לבת-ים, וצפוי להיות מהיר ממנו פי כמה וכמה.
 

משה12333

New member
עדיף שהוא יהיה בצד ימין ויסבול מהפרעה של הפונים ימינה, מאשר

שהוא יהיה במרכז ויהרוג בכל חודש אדם אחר כפי שקרה בציר המוות בפ"ת.

גם עדיף שהוא יהיה בצד ימין ויסבול מעמידה ברמזורים הרגילים, מאשר שהוא ייסע בנתיב מיוחד עם רמזורים מיוחדים שהקמתם והפעלתם היקרה יגרמו למשרד התחבורה לבטל קווי אוטובוסים רבים כפי שהוא עשה בקווי חיפה והקריות.

כך, הוא גם לא הורג אנשים וגם לא מבטל קווים אחרים (קו 66, קו 51, קו 82 ודומיהם).

הכנסת גם עוסקת כרגע בחקיקה מיוחדת שתאפשר לעיריות להציב מצלמות על עמודים במדרכות ליד הנתיב של התחבורה הציבורית ולשלוח קנס לנהגים לפי הצילום. אף נהג לא יחנה בנתיב הימני או ישתמש בו סתם, אחרי פעם אחת שהוא יקבל לביתו דרישת תשלום לקנס עם צילום של רכבו מצורף אליה.

 

Bus Nerd

Active member
וזה בלי לדבר על תדירות ו־bunching

ברק"ל, בגלל עדיפות ברמזורים ותוואי תת"ק בחלקו, תופעת הbunching תהיה הרבה פחות נפוצה, מה שייתן headways טובים בהרבה משל קו 1.
בנוסף, התדירות, בעיקר במקטע התת קרקעי, תהיה גבוהה בהרבה, מדברים על רכבת כל 90 שניות בשעות השיא. את זה אי אפשר לעשות עם אוטובוס.

ואגב, אם כל הכבוד לקו 1, אני מצטער אבל הוא לא עונה על ההגדרה של BRT כל עוד אין לו עדיפות ברמזורים וכל עוד הוא נתקע בפקקים בשדרות ירושלים.
 

משה12333

New member
תעשה ניסוי. תעמוד בתחנה לת"א של השוק בפ"ת או בתחנה לת"א של

הקניון הגדול/בלינסון.

אתה תראה שבאים אליך שלושה אוטובוסים של קו מס' 1 ביחד.

הם יוצאים מהתחנה המרכזית בפ"ת בשלשות.

לא תראה אף פעם, בשום כיוון נסיעה, אוטובוס יחיד בקו מס' 1.

הביקוש לקו הזה הוא כה גדול בשל החידושים הטכנולוגיים שלו, עד שאין ברירה לקברניטי הקו להצמיד ביחד כמה אוטובוסים.

 

משה12333

New member
תסתכל על הקו הזה במציאות. אתה לא תראה אף פעם אוטובוס בודד.

תמיד אתה תראה שני אוטובוסים ביחד.

לעיתים קרובות אתה תראה שלושה אוטובוסים ביחד.

וזה בתחילת מסלול הקו וגם במרכזו וגם לקראת סופו.

וזה בשני כיווני הנסיעה.

הקו הזה הוא הפנים החדשות של התחבורה הציבורית בארץ.

לפחות יצא משהו טוב אחד מהקו האדום.

(גם לקו הירוק יש קו אוטובוסים שכזה).

 
הנה חלק מההפתעות ששר התחבורה מכין:

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4893088,00.html[/URL]

"
במקביל להתקדמות ההכנות לכריית מנהרות הקו האדום, מקדמים בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) את תכנון קרונות הרכבת ועיצובם. היום (ד') פורסמו הדמיות ראשונות של הקרונות במבט מבפנים ומבחוץ.

הקו האדום של הרכבת הקלה המחבר את פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים יופעל באוקטובר 2021. במקביל מקדמים בנת"ע את תכנון הקו הסגול מבקעת אונו לתל אביב ואת הקו הירוק מראשון לציון וחולון עד הרצליה דרך תל אביב במטרה להפעיל אותם בשנת 2024.
"
 

משה12333

New member
איזה קרונות? עדיין אין סוס וכבר רותמים אליו את העגלה? עיצוב

הקרונות או קניית הקרונות הם סתם לצרכי יחסי ציבור של שר התחבורה.

כרגע שוברים את הראש מה עושים עם החפירה התת-קרקעית. לחפור בתוך מי תהום זו צרה צרורה שמעטים מאד בעולם העזו להתמודד איתה.

 

Bus Nerd

Active member
לא "שוברים את הראש"

משתמשים בטכנולוגיה שקיימת בכל העולם והיא לא טכנולוגיה חדשה. אנחנו לא הראשונים ולא האחרונים שכורים רכבת תת קרקעית.
זה לא "אתגר" כזה רציני כמו שאתה מנסה לתאר אותו. אף אחד לא "שובר את הראש" על זה.
&nbsp
כמו כן, ברור שצריך להזמין את הקרונות מראש, כי לוקח המון זמן לייצר קרונות בהתאמה אישית והם צריכים להיות מוכנים בזמן לנסיעות המבחן. אי אפשר להזמין קרונות רק אחרי שהמסילה כבר מוכנה.
 

משה12333

New member
רק באמסטרדם חפרו מנהרות אופקיות בתוך המים אבל כל אמסטרדם

היא שקועה בתוך מים וכל פרוייקט בניה הכי קטן שמתבצע בה מצריך משאבים עצומים של שאיבות מים רצופות.

באמסטרדם כבר רגילים לבנות בתוך המים ומתמחים בכך כבר 100 שנה. אם מידי פעם באמסטרדם משאבה מפסיקה לעבוד, מיד כל המרתף של הבית מתמלא תוך שניה במים עד שהמשאבה חוזרת לעבוד.

אלה חיים אחרים שם שלא מוכרים פה.

פה אין ניסיון בחפירה אופקית בתוך מים.





 

d70

Well-known member
למה לשקר? הוסבר כבר שבכל העולם חופרים בלי בעייה
רק בישראל תחת שר התחבורה כץ וראש העיר ברוורמן שאתה טורח ליחצ"ן הכל נעשה קשה.
 

shershku

New member
מבין את הסלידה שלך ממנו

אבל הביקורת היא כלפי כל שרי התחבורה לדורותיבם, החל ממשלת גולדה (קרי, כל השרים אחרי פרס).
זה אחד הסיבות למה בוזבזו עשרות מיליארדי שקלים. זה וניהול כושל של הפרוייקט.
 

d70

Well-known member
למה לשקר? בכל העולם *כן* חופרים מנהרות עם מי תהום
והודגם לך יותר מפעם אחת שכולם מתמודדים בהצלחה.אפילו העזתים ..
 

ש מים

New member
"שקר" ו-"טעות"

"שקר" הינו אמירת אי-אמת בכוונה תחילה.
"טעות" נאמרת ללא ידיעה/ללא כוונה.

אני מסכים שמשה שוגה וטועה רבות בטענותיו, אבל כל עוד לא הוכח הדבר נא לא להשתמש במילה "שקרן".
 

amit1270

New member
כשמסבירים לו חזור והסבר שהוא טועה, והוא ממשיך כאילו כלום

טענת אי הידיעה או הכוונה נופלת, ולכן מדובר בשקר.
 

bralor4247

New member
האם אתה חושב שהגולשים אינם יודעים את ההבדל?

משה אינו טועה, הוא משקר
מוזר שיש לך ספק בעניין
 
למעלה