זהירות מטרה לפניך.

הזוייה

New member
זהירות מטרה לפניך.

כל אחד, לטעמי זקוק שתהיה לו מטרה בחיים, קלישאתי אבל נכון. מטרה לא בהכרח חייבת להיות טיפוס להימלאיה ב10 ימים (שעשיתי כבר והיה נפלא) או לדעת היכן ממוקם ההארד דיסק במחשב (אכן, אין לי הבנה בדברים הללו). בעולמי הפנימי ההזוי והמשונה, מטרה ברוב הפעמים הינה משהו כה פשוט, סמלי,קטן, סתמי אך בעל חשיבות מרובה. בכדי לפאר ולרומם את הסבר המושג אני אבהיר את כוונתי. אני לדוגמא, אדם של עשייה, שגם אם אין בעשייה תמורה או תגמול, עצם הדרך והפעולה זה גורם לי לצמיחה, לעוררות פיזיולוגית, ולהרגשה טובה. לשמחתי התפקיד שלי בעבודה הוא כ"כ דינאמי שלעיתים אני מודה לאלוהים שלו הייתי פקידה בחברת ביטוח או בבזק (סליחה לא התכוונתי לפגוע באף אדם) הייתי משתעממת עד מוות. המשימות, המטלות נותנות בי אש וניצוצות. נקרא לזה כריזמה, אמביציה איך שלא נקרא לזה זה כנראה טמון בי משחר ילדותי בדם. בסדנת חוזקות שעברתי (מחקר שנערך על ידי ארגון Gallup במשך מספר רב של שנים מצביע על כך שהאנשים האפקטיביים ביותר הם אלו שמבינים את נקודות החוזק (strengths) ואת דפוסי ההתנהגות שלהם. לאנשים אלה היכולת הטובה ביותר לפתח אסטרטגיות התנהגותיות שנותנות מענה, ואף יותר מכך, לדרישות שמציבים חיי היומיום, הקריירה והמשפחה. גיליתי על עצמי משהו שכבר ידעתי, אבל הסדנה בהחלט אישרה את חשיבתי: שאני אדם למדן- "אתה תמיד תימשך לתהליך הלמידה. התהליך יותר מהתוכן או התוצאה הסופית, הוא שמרגש אותך במיוחד..." היו עוד 4 תמות מתוך 34. הם נותנים רק את 5 החוזקות העיקריות, שמתארות אותי, אבל אצרף אותן בהזמנות לפוסטים אחרים. אחרי שחזרתי מכנס שהעברתי, של 5 ימים עמוסים עד שעות הלילה המאוחרות גיליתי שלא היה ברשותי מחשב או גישה לאינטרנט, לא יצא לי לראות טלוויזיה ולא לקרוא עיתונים. במקרה לקחתי איתי ספר מתוך מחשבה שיהיה לי זמן לנבור בו, והפלא ופלא- כלום מהנ"ל לא היה חסר לי. נזכרתי בימים היפים שלפני 20 שנה. מבית הספר-לצופים-מהצופים- לצה"ל-מצה"ל –לעבודה- מהעבודה-לטיול בחו"ל- מטיול לחו"ל – לעבודה- מהעבודה- ללימודים – מהלימודים לעבודה- התזזיות שלא פסקה, הרצון לעשות, ללמוד, לרגש ולהתרגש. והנה אנחנו כבר בשנות ה 2000 תקועים מול מסך מחשב. למרות כל זיקוקים הדבר הנורא מכל הוא להגיע למצב שפתאום אין מאיפה להוציא עוד רעיונות, היצירתיות בורחת ונכנסים למצב של קיפאון. ואשב ואחשוב לעצמי: איה מעדתי? איך נפלה בארזיי שלהבת? (שלהבת הזו נדחפת בכל הזדמנות). לאבד את האסרטיביות שמטרתה להביא אותנו למקום טוב יותר בחיינו. לסטות מהדרך, להחליף את המטרות האלו עם מטרות משנה, להתקבע, לאבד את המטרה הראשונית, להתמזמז בדרך על עקרונות מטופשים, לאבד את הביטחון העצמי, להזניח את הדימוי העצמי, לנבול ולקמול. לסיכום, המטרה בחיים תושג בקלות יותר כאשר נהייה קשובים למטרות האמיתיות בחיים. אולי ראוי שנעשה רוויזיה מחודשת במושגים תבניתיים ולמוותר על המובן מאליו בכדי להגיע למטרה.
 

magy

New member
אשרי האיש

החי עם לוח שנה עם יומן משרדי עם לוח יומי אשרי האיש שמחכה למחר ואוי לאיש שאומר לעצמו עוד יום עבר אשרי האיש שמולו מטרה בליבו כוונה בנפשו תעוזה וכמו הקטר בראש הקרונות מושך את חייו לא עסוק בטרוניות אשרי האיש שראשו במרומים ורגליו נטועות כמו שורשים סתם..........הרהור שעלה בי כרגע בעקבות כתיבתך....... אני גם מהרהרת בחרוזים.......
 
אופס, מטרה לא מתוכננת

אז אוקיי. באיזה שהוא שלב בחיים מתחילים להרגיש שאולי המטרות שלנו כבר לא אלה שרצינו ותכננו ויתר הדברים מסביבנו הם לא בדיוק הנכונים והטובים לנו ואז אנחנו עושים שינויים. עוזבים בית, בעל, עבודה, מקום מגורים, ומתחילים הכל מחדש ואפילו מצליחים בפעם הזאת להגיע לאן שרצינו. ואז פתאום - בום- כל מה שעשינו - כלום לא שווה. פתאום צצה לה מטרה שלא רצינו שתהיה שלנו אבל אין ברירה. אין אלטרנטיבה אחרת אלא להגיע למטרה הזאת ועל מנת להגיע אליה צריך לעשות שינויים מאוד קשים ,כי הרי כבר היה לנו טוב, אז שום אסרטיביות ושום לוחות שנה ושום דבר לא מתאים למטרה הזאת , רק, אופטימיות וכוח רצון. ואז אם, אם, הכל בסדר צריך להתחיל שוב מחדש.אז באמירה, כל מה שאמרת נכון ויפה אבל החיים מובילים אותנו לפעמים למקומות שאין לנו שליטה עליהם והמטרות הקודמות שלנו הופכות להיות חסרות חשיבות וערך. ואין ברירה.כמו שאמרתי, אין אלטרנטיבה אחרת. זהו.
 

magy

New member
כמו שאמר איזה חכם....

החיים, הם מה שקורה לך, בזמן שאתה מתכנן משהו אחר.....לגמרי... והנה בדיחה שקיבלתי במייל. בדרך כלל אני לא קוראת בדיחות ושבעתי מכל החומרים במייל......לא חדש לי....ואין לי כח לכל השטויות.... הפעם הקדשתי דקה......ולא הצטערתי..... אפילו למדתי משהו מהבדיחה..... אם תגיד לעצמך שהכל מוצלח אצלך.......אז בסוף תאמין.....פחחחחחח ילדים מוצלחים ארבעה גברים נפגשים בבאר ומשוחחים ביניהם. אחד הגברים קם והולך לשירותים, ושלושת האחרים מספרים על הילדים שלהם. אומר הראשון: "כל כך דאגתי שהבן שלי יהיה לא-יוצלח. הוא התחיל בתור שוטף מכוניות בסוכנות רכב אחת. אבל מסתבר שהוא קיבל הזדמנות להוכיח את עצמו, מינו אותו לתפקיד איש מכירות, והוא מכר כל כך הרבה מכוניות עד שהוא קנה את הסוכנות. למעשה הוא כל כך עשיר, שרק לאחרונה הוא קנה לחבר הכי טוב שלו מכונית מרצדס חדשה כמתנת יום הולדת.. " אמר הגבר השני: "גם אני דאגתי מאד לבן שלי. הוא התחיל בעבודת נקיון, לגרוף עלים יבשים עבור חברת מקרקעין ונכסי דלא ניידי, אבל נתנו לו הזדמנות, הוא הפך להיות סוכן מכירות שמרוויח עמלות. הוא כל כך הצליח, עד שקנה את החברה... הוא עד כדי כך מצליח ועשיר שהוא נתן לחבר טוב שלו בית מתנה ליום הולדתו!" "כן, כן, אני שומע אתכם..." פתח ואמר הגבר השלישי. "הבן שלי התחיל כמטאטא רצפות אצל סוכן בורסה אבל שיחק לו קלף, עשו ממנו ברוקר, הוא כל כך הצליח שעכשיו הוא הבעלים של כל הסוכנות.. בעצם, הוא כל כך עשיר שרק לפני כמה זמן הוא נתן לחבר טוב שלו מיליון דולר במתנה לכבוד יום ההולדת שלו..." בשלב זה חזר הגבר הרביעי שהלך לשירותים. "אנחנו מספרים כאן על כמה הילדים שלנו מוצלחים" הסבירו לו שלושת הגברים האחרים. והוא אמר: " האמת, שאני קצת נבוך להודות, אבל הבן שלי הוא ממש אכזבה ענקית. הוא התחיל כעובד במספרה, בעצם הוא עדיין ספר אחרי 15 שנות עבודה... למעשה, רק לאחרונה גיליתי שהוא הומוסקסואל, ויש לו לא רק חבר אחד אלא כמה. .. אבל מה אגיד לכם, אני מנסה להסתכל על זה מן הצד החיובי. החברים שלו נתנו לו ליום הולדתו האחרון מכונית מרצדס חדשה, בית חדש, וגם מיליון דולר במזומן..."
 

הזוייה

New member
אני לא חושבת

שהמטרות הקודמות הופכות לחסרות ערך, הן פשוט לא בעלות שימוש, אלא אם כן הקמת בית יתומים לדוגמא, שהופך לשם דבר ומיד את אצה רצה למטרה הבאה. היום בבוקר, כשהלכתי לעבודה, ראיתי 5 הומלסים עומדים כמו בישיבת הנהלה, אחד היה עם עגלת סופרמרקט ריקה, השני היה עם שק מלא בקבוקי מים מינראלים קטנים ריקים, השלישי סחב שק עם פחיות והרביעי אחז במטאטא. החמישי –לא היה לו כלום בידיים. אחד מהם פינה לי את הדרך, ראיתי את פניו של המסומם. ואני, רק לפני 5 דק' זרקתי שקית אשפה עם בקב' מים מינראלים, שאין לי שום חשיבות כלפיהם, ולהם יש מטרה- לחיות בשביל הסם.
 
אני לא חולקת על דעתך

מקסימום מחליקה. אבל את מדברת על דברים של מוסר של קודים חברתיים של מה היינו רוצים לראות בעולם מושלם. אני בכלל בכיוון אחר. רק המטרות הפרטיות האישיות שלי שינו כיוון. אולי פעם נמצא אותן מחדש. (אז כנראה האופטימיות לא אבדה לי בכל זאת.)
 

ענבר.

New member
זהירות מטריה מעליך.

כמעט כל החיים שלי (גם כן חיים...) הייתי עסוקה בלסמן מטרות. ציירתי עיגולים, צבעתי בטוש זוהר, דחפתי באמצע של העיגול נקודה זוהרת, כיוונתי עם עין שמאל, זו הלא פוזלת, ו...ו... פגעתי במטרה אחרת. רגע הפגיעה היווה עבורי את נקודת האל חזור, אימצתי את המטרה הפגועה, גם אם היא לא היתה על מסלול האספלט שלי, והלכתי איתה בחדווה גילה ודיצה. ביום שהרגשתי שהמטרה מעייפת, משעממת, לא עגולה יותר, הגעתי למטווח, כיוונתי, יריתי ופגעתי במטרה חדשה, שוב, כזאת מטרה בלתי מתכוננת בעליל. עם השנים, עייפתי מלצאת למטווחים, ואולי זו התחושה שעשית כמעט הכל, אז מה עוד חדש? סתם לכוון? היה צליל פסימי בשורות למעלה? לא. לא לכך התכוונתי. רק רציתי להגיד ש...רק רציתי לחזור הביתה בשלום. היום, אני פחות בעיניני מטרות ויותר בעיניני ההנאות הקטנות של החיים. סתם ככה, הנאה על הדרך. לחיי ההנעות !!
 
ההנעות גורמות הנאות

אבל גם (אם לחזור רגע לפסימיות שתקפה אותי לאחרונה) הכוח המניע להגיע למטרה שאינה מתוכננת , או אולי בגלל זה, לפעמים ככה לא בדיוק.(כמו אצלי עכשיו למשל) וצריך הרבה כוחות. יחי ההנעות האלה שאת התכוונת אליהן. ושיהיה הרבה הרבה וכמה שיותר. רק בריאות.
 
הצעת יעול טובה במיוחד נגד אכזבות

במקום להתאמץ ולסמן מטרה ולכוון ולא לפגוע, יותר עדיף לירות , ואז לסמן את המטרה סביב הפגיעה. זה תמיד תמיד מצליח , אי אפשר לפספס!
 

הזוייה

New member
יש ימים

שפתאום הדוור של הבניין נראה לי חושני בטירוף, השליח שמביא את עיתון הארץ מזכיר לי אי טרופי, ודוד מהמכולת ששואל אותי כל יום אם אני צריכה פרה בבית, בגלל שקית החלב היומית שלי,מושך את חושיי. זה בסדר, גם לי יש מטרה, פרועה במקצת, אבל מטרה, להשחיל את הטבעת למוט. נקרא לזה הנאה והנעה. אני הולכת ברחוב עם חזה זקוף (זה בסדר, עדיף עכשיו מאשר אח"כ שאני אזדקק לשופל להרים אותו), שיער אסוף ובקבוק מים. הנה המטרה לפניי, יש לי תחושה כאילו כל הרחוב עומד דום בשבילי. (סתם יש אור אדום ברמזור),נהגי אוטובוס מתפתלים כשאני עולה במדרגות האוטובוס וידם צמאה לנקב אותי (את הכרטיסייה) אנשים מצביעים עלי ברחוב:" הנה מטרה מהלכת" אבל התכוונו לבלונדה שבדיוק חצתה את הכביש מאחורי. ולא לא קוראים לי ג'ון מלקוביץ. לחיי ההנאות
 

הזוייה

New member
יש סייל חדש בבוטקה של פנינה.

מוכרים שם הכל וורוד, כול את ה"זמן הוורוד" הכי יפה זה וורוד פוקסיה, מסטיק בזוקה וורוד. וורוד זועק של פרוות מינק חדשה בנחלת בנימין
 

דרומית50

New member
להרחיב את מה שאמרת

נהיה מאושרים אם נקשיב לקול הפנימי שלנו ונלך על פיו ולא לקולות שאחרים רוצים שנחשוב שהם הקוראים לנו. אדם שקשוב לאני הפנימי שלו ולאמת שלו לעולם לא יהיה משועמם כי האמת הפנימית שלנו קשורה לרוחניות ולצמיחה אישית בתחום זה.וזה התחום הרחב ביותר שישנו ואם נמשיך ונלמד מתוך נקודת האמת שלנו על עצמנו נראה שלעולם לא נשתעמם
 
למעלה