זהירות, מי שהתכוון לקנות רכב בן שנה מהיבואן (בעיקר כלמוביל וצ'מפיון) - הם רושמים רכבים על שם עובדיהם כדי שלא ירשם כרכב חברה

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
מספר יבואני רכב רשמו בחודשים האחרונים כמויות גדולות של מכוניות חדשות לחלוטין על שם עובדיהם ועובדי גופי סחר ברכב משומש – וכך עקפו את הדרישה לרשום את המכונית על שם החברה אחרי שנה, כנדרש מהן.
הסיבה לכך היא הצורך של היבואנים לעקוף את רוע הגזירה, שקובע כי אי אפשר למכור בארץ מכוניות שגילן שנה ומעלה ולהגדיר אותן "חדשות", כשהקונה הוא "יד ראשונה".

לפי החוק, כאשר מכונית מיובאת לישראל, יש ליבואן הרכב בדיוק שנה מהיום שבו יוצרה המכונית במפעל, כדי למכור אותה כחדשה. אחרי שנה היא כבר תיחשב "יד שנייה".
בחודשים האחרונים, לאור ריבוי של מכוניות שלא נמכרו תוך שנה, מצאו יבואני הרכב וחברות הסחר דרך חדשה להתמודד עם המצב:
רישום של מכוניות שהן בנות כמעט שנה על שם עובדים שלהם או עובדים של חברת הסחר.
כלומר, כאשר מכונית מגיעה לגיל 11 חודשים, היבואן ממהר לרשום אותה על שם עובדיו, או על שם עובדים של חברת סחר - והמכונית הזו נחשבת למכונית מיד ראשונה פרטית.

כלומר, יבואן הרכב יכול למכור אותה במחיר גבוה יותר מהמחיר שבו היתה נמכרת לו נרשמה כרכב חברה.
המשמעות היא שבמקום לקנות מכונית בת שנה ומעלה במחיר שמשקף את הקושי של היבואן להיפטר ממנה ואת מה שעשוי להיות מצב מכאני פחות טוב מאחר שעמדה שנה במחסן ובשמש, הלקוח רוכש את אותה מכונית בדיוק במחיר גבוה יותר.

לכתבה המלאה:
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/h1g8twlda
 
נערך לאחרונה ב:

lemner40

Well-known member
מספר יבואני רכב רשמו בחודשים האחרונים כמויות גדולות של מכוניות חדשות לחלוטין על שם עובדיהם ועובדי גופי סחר ברכב משומש – וכך עקפו את הדרישה לרשום את המכונית על שם החברה אחרי שנה, כנדרש מהן.
הסיבה לכך היא הצורך של היבואנים לעקוף את רוע הגזירה, שקובע כי אי אפשר למכור בארץ מכוניות שגילן שנה ומעלה ולהגדיר אותן "חדשות", כשהקונה הוא "יד ראשונה".

לפי החוק, כאשר מכונית מיובאת לישראל, יש ליבואן הרכב בדיוק שנה מהיום שבו יוצרה המכונית במפעל, כדי למכור אותה כחדשה. אחרי שנה היא כבר תיחשב "יד שנייה".
בחודשים האחרונים, לאור ריבוי של מכוניות שלא נמכרו תוך שנה, מצאו יבואני הרכב וחברות הסחר דרך חדשה להתמודד עם המצב:
רישום של מכוניות שהן בנות כמעט שנה על שם עובדים שלהם או עובדים של חברת הסחר.
כלומר, כאשר מכונית מגיעה לגיל 11 חודשים, היבואן ממהר לרשום אותה על שם עובדיו, או על שם עובדים של חברת סחר - והמכונית הזו נחשבת למכונית מיד ראשונה פרטית.

כלומר, יבואן הרכב יכול למכור אותה במחיר גבוה יותר מהמחיר שבו היתה נמכרת לו נרשמה כרכב חברה.
המשמעות היא שבמקום לקנות מכונית בת שנה ומעלה במחיר שמשקף את הקושי של היבואן להיפטר ממנה ואת מה שעשוי להיות מצב מכאני פחות טוב מאחר שעמדה שנה במחסן ובשמש, הלקוח רוכש את אותה מכונית בדיוק במחיר גבוה יותר.

לכתבה המלאה:
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/h1g8twlda
זה ידוע, לא סוד
ואין כאן מה להזהיר
הפוך
עדיף לקנות רכב כזה, שאתה הוא יד 2 אבל הרכב עשה אפס קילומטר
מאשר רכב אחר שאתה יד 2, אבל היד הראשונה שלו נסעה ברכב.
מה בעיה ?
אתה מעדיף באותו הכסף לקנות רכב משומש שהיה אצל נהג שבאמת נסע עם הרכב ?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
זה ידוע, לא סוד
ואין כאן מה להזהיר
הפוך
עדיף לקנות רכב כזה, שאתה הוא יד 2 אבל הרכב עשה אפס קילומטר
מאשר רכב אחר שאתה יד 2, אבל היד הראשונה שלו נסעה ברכב.
מה בעיה ?
אתה מעדיף באותו הכסף לקנות רכב משומש שהיה אצל נהג שבאמת נסע עם הרכב ?
איך הגעת למסקנה שהיד ראשונה נסעה ברכב?
הסטטוס הוא, בדיוק, אותו סטטוס, רק שם הבעלים שונה, מרבכ חברה לרכב פרטי.
 

boriska1

Active member
מספר יבואני רכב רשמו בחודשים האחרונים כמויות גדולות של מכוניות חדשות לחלוטין על שם עובדיהם ועובדי גופי סחר ברכב משומש – וכך עקפו את הדרישה לרשום את המכונית על שם החברה אחרי שנה, כנדרש מהן.
הסיבה לכך היא הצורך של היבואנים לעקוף את רוע הגזירה, שקובע כי אי אפשר למכור בארץ מכוניות שגילן שנה ומעלה ולהגדיר אותן "חדשות", כשהקונה הוא "יד ראשונה".

לפי החוק, כאשר מכונית מיובאת לישראל, יש ליבואן הרכב בדיוק שנה מהיום שבו יוצרה המכונית במפעל, כדי למכור אותה כחדשה. אחרי שנה היא כבר תיחשב "יד שנייה".
בחודשים האחרונים, לאור ריבוי של מכוניות שלא נמכרו תוך שנה, מצאו יבואני הרכב וחברות הסחר דרך חדשה להתמודד עם המצב:
רישום של מכוניות שהן בנות כמעט שנה על שם עובדים שלהם או עובדים של חברת הסחר.
כלומר, כאשר מכונית מגיעה לגיל 11 חודשים, היבואן ממהר לרשום אותה על שם עובדיו, או על שם עובדים של חברת סחר - והמכונית הזו נחשבת למכונית מיד ראשונה פרטית.

כלומר, יבואן הרכב יכול למכור אותה במחיר גבוה יותר מהמחיר שבו היתה נמכרת לו נרשמה כרכב חברה.
המשמעות היא שבמקום לקנות מכונית בת שנה ומעלה במחיר שמשקף את הקושי של היבואן להיפטר ממנה ואת מה שעשוי להיות מצב מכאני פחות טוב מאחר שעמדה שנה במחסן ובשמש, הלקוח רוכש את אותה מכונית בדיוק במחיר גבוה יותר.

לכתבה המלאה:
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/h1g8twlda
ומעניין תגובת משרד התחבורה: "
במשרד התחבורה מסירים אחריות מעצמם ומדגישים כי יבואני הרכב חופשיים לעשות ככל העולה על רוחם: "היבואן רשאי לרשום את הרכב על שם מי שהוא מוצא לנכון ולמשרדנו אין סמכות על פי חוק להתערב בהחלטות מסוג זה ולהורות על שם מי יירשם הרכב. כמובן שהרישום יהיה כפוף לדין לרבות דיני חוזים".

הם לא מבינים תפקידם. אנחנו משלמים להם בדיוק בשביל למנוע מקרים כאלה. זו מירמה לשמה. הרישום חייב להיות תואם למה שקורה בפועל.
אחרת זו מירמה.
 

em28

Well-known member
הרכב הוא בתכלס רכב חברה/ליסינג !
השיטה הזו שלא לרשום אותו על שם החברה או הליסינג זה כמעט רמאות לשמה.
 

lemner40

Well-known member
הרכב הוא בתכלס רכב חברה/ליסינג !
השיטה הזו שלא לרשום אותו על שם החברה או הליסינג זה כמעט רמאות לשמה.
מי שמרויח כאן זה הלקוח לא החברה, לה זה לא משנה
אתה מרויח
הרכב לא נסע
לא זז
אין שום משמעות והבדל בפועל לבעלות של ליסינג או חברה
לא לרכב שאתה מקבל, ולא להמשך המכירה, שאתה תהיה יד 2 מבעלויות פרטיות,
בעבר, היו מקרי רמאות, שחברות ליסינג והשכרה רשמו רכבים בבעלות חברה
למרות שבפועל הם היו רכבי השכרה,
כאן אתה יכלת להפגע כלקוח,
אבל אם הרכב לא נסע אין לך ממה להפסיד,ניקח דוגמא ויש הרבה כאלו ביד 2
אינפינטי QX55 אסנשייל, מחיר מחירון 380 אלף שח
מוכרים אותם כרכב בן שנה אפס קילומטר מבעלות פרטית ב290 אלף (לפני משא ומתן, שכנראה יוריד עוד 10)
בשני המקרים את מקבל רכב "חדש" שלא נסע, אבל עולה לך 100 אלף פחות.
כ 30 אחוז פחות מרכב חדש,
מי שמוכר את הרכבים האלו זה היבואן עצמו, כך שאף אחד לא יהיה מופתע מזה.
ואם הם ירשמו את זה כרכב חברה מי שיפגע מזה זה הלקוח
אם תקנה את אותו רכב, באותו מחיר אבל יהיה רשום שהבעלים הראשון היה חברה
אתה תפסיד
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Well-known member
מי שמרויח כאן זה הלקוח לא החברה, לה זה לא משנה
אתה מרויח
הרכב לא נסע
לא זז
אין שום משמעות והבדל בפועל לבעלות של ליסינג או חברה
לא לרכב שאתה מקבל, ולא להמשך המכירה, שאתה תהיה יד 2 מבעלויות פרטיות,
בעבר, היו מקרי רמאות, שחברות ליסינג והשכרה רשמו רכבים בבעלות חברה
למרות שבפועל הם היו רכבי השכרה,
כאן אתה יכלת להפגע כלקוח,
אבל אם הרכב לא נסע אין לך ממה להפסיד,ניקח דוגמא ויש הרבה כאלו ביד 2
אינפינטי QX55 אסנשייל, מחיר מחירון 380 אלף שח
מוכרים אותם כרכב בן שנה אפס קילומטר מבעלות פרטית ב290 אלף (לפני משא ומתן, שכנראה יוריד עוד 10)
בשני המקרים את מקבל רכב "חדש" שלא נסע, אבל עולה לך 100 אלף פחות.
כ 30 אחוז פחות מרכב חדש,
מי שמוכר את הרכבים האלו זה היבואן עצמו, כך שאף אחד לא יהיה מופתע מזה.
ואם הם ירשמו את זה כרכב חברה מי שיפגע מזה זה הלקוח
אם תקנה את אותו רכב, באותו מחיר אבל יהיה רשום שהבעלים הראשון היה חברה
אתה תפסיד

נראה שלא הבנת מה זה סחר הוגן.
הרכב אמור להרשם כרכב חברה/ליסינג וככזה לספוג ירידת ערך של 10-20% נוספים מרכב פרטי.
הרישום ע"ש עובדים (מעבר לכך שיסבך את העובדים עם רשות המיסים) נועד לשלשל את אותם 10-20% לכיסי היבואן (או חברת הליסינג שלו).
 

lemner40

Well-known member
נראה שלא הבנת מה זה סחר הוגן.
הרכב אמור להרשם כרכב חברה/ליסינג וככזה לספוג ירידת ערך של 10-20% נוספים מרכב פרטי.
הרישום ע"ש עובדים (מעבר לכך שיסבך את העובדים עם רשות המיסים) נועד לשלשל את אותם 10-20% לכיסי היבואן (או חברת הליסינג שלו).
אני הבנתי אתה לא הבנת
1. זה המצב והוא ידוע לכולם, עובדה מי שמוכר את המכוניות האלו זה היבואן עצמו
2. אם היית קונה את אותו הרכב באותו המחיר עם בעלות חברה, אתה הלקוח היית מפסיד כשהיית בא למכור את הרכב.
 

em28

Well-known member
אני הבנתי אתה לא הבנת
1. זה המצב והוא ידוע לכולם, עובדה מי שמוכר את המכוניות האלו זה היבואן עצמו
2. אם היית קונה את אותו הרכב באותו המחיר עם בעלות חברה, אתה הלקוח היית מפסיד כשהיית בא למכור את הרכב.
4 אפשרויות לתגובה שלך:
1. לא קראת בכלל את הכתבה
2. עובד בתעשיית התחמון אצל היבואןאו חברת הליסינג שלו
3. הבנת הנקרא לא משהו
4. כל התשובות נכונות
 
  • Like
Reactions: PDC
למעלה