זהירות שוטר שופט ותליין מסתובב בשטח

  • פותח הנושא gshor
  • פורסם בתאריך

gshor

New member
זהירות שוטר שופט ותליין מסתובב בשטח

ביום שבת האחרון יצאתי לי לטיסה בממ"ג שלי ממנחת רונית מזג האויר היה נעים ורוח קלה נשבה . לאחר כשעה וחצי של טיסה ונחיתה חזרה במנחת רונית מיהרה "דמות" מסויימת לגשת אלי ובלי להוציא מילה החלה לפשפש במצנח ע"מ לוודא כי המצנח שלי מסומן (מה שכמובן הסתבר כמצנח מסומן). הדמות שהסתברה לי בדיעבד כדמות "השוטר" דיוחה לי כי טסתי מעל בצרה הרעשתי להם והם התלוננו עלי , שאלתי האם מישהו דיווח על מספר המצנח שלי ותשובת "השוטר" היתה שלא , אך "ראו אותי". לא אכנס כאן לעניין האם טסתי שם או לא כי זה אינו הנושא כרגע ואין ברצוני להסיט את הדיון לכיוון שאין ברצוני לדון בו בשלב זה למרות שטיעוני בנושא חזקים ופורטו במכתב שיצא מטעם עורך הדין שלי (יצורף לפורום בהמשך) העניין הוא ש"השוטר" מייד החליט שהוא יהפוך גם ל"שופט ולתליין" ויחליט לפי כללי "משפט שדה" (הרי אנחנו בשדה ) כי אני אשם יגזור את דיני (שבועיים שלילה) ויוציא מכתב הודעה ל"פושע" שדבריו אף לא נשמעו כראוי וכמצופה מאגודה מסודרת הפועלת עפ" כללי מנהל תקין (רצ"ב נוסח הודעת השלילה שמגיעה במייל). למי שעדיין לא הבין ה"שוטר" "השופט" " והתליין" הוא לא אחר מהאדם שאמור לפעול בשמנו ולמעננו (חברי האגודה ) הטייס הראשי מר גילי אושרובסקי. לא אכביר במילים אבל נראה לי שהאיש פשוט שכח את מעמדו, תפקידו ומה הם כללי מנהל תקינים (גם אם נראים לך הדברים פשוטים וברורים לכל מטבע יש שני צדדים) . כפי הנראה "נוזלים" מסויימים ממרכז הגוף של האיש עלו לכיוון איברים אחרים במעלה גופו והוא שכח את עצמו . כל כך שכח את עצמו ומיהר לקיים את משפט השדה (תוך 24 שעות כבר יצא מכתב) ששכח לחתום על המכתב והפך את הנייר לחסר כל משמעות. שמחתי לגלות כי לפחות המועדון בו אני חבר "מועדון דביר" עומד מאחורי ומאמין לדברי (כראוי למועדון שפועל למען חבריו) אך לפי דעתי אם יחליט הטייס הראשי להפוך לדמות המפריעה לטייסים מגיעה למנחת בכל שבת ובודקת "בציציותיהם" כל פעם שהם באים לטוס ממנחת המועדון שלהם יגרום הדבר לכך שבמועדון יצטרכו להחליט האם לנדות את חברי המועדון או את הטייס הראשי . ובכדי לשים את דברי בפרופורציות המתאימות ( אני חושב שתפקיד הטייס הראשי הינו תפקיד חשוב ,רק שעל הטייס הראשי לחשוב לפני שהוא עושה ולא להיפך ואם זה לא במסגרת היכולות האישיות שלו שילך הביתה ויפנה את המקום למי שמסוגל לעשות זאת) אני מזכיר לכולם כי "העבירה הנטענת שבוצעה" היא טיסה בסמיכות ליישוב , לא חס וחלילה סיכון טייסים ,נוסעים או ציבור אחר . ולאגודת הממג"ים אני קורא מכאן ,בחודש הבא מתחדשים דמי החברות באגודה החדשה שלנו (ללא מצנחי הרחיפה) לא ככה ירשמו כל הטייסים בממ"ג לאגודה (גם אילו שטסים ללא תשלום דמי חבר לאגודה). זהו המתכון הבטוח לטייסים נוספים לטוס מחוץ לאגודה. מישהו בועד האגודה צריך לדאוג להעמיד כללי מנהל תקין וסטנדרטים נכונים לפעולת האגודה ואין לתת לכל אחד להשתמש בדפי לוגו האגודה ללא הבחנה (גם אם הוא הטייס הראשי )ע"מ להוציא מכתבים המחייבים את האגודה ויתכן גם שיגררו אותה בעתיד לתביעות משפטיות.
 

gshor

New member
ולגבי הטיעונים המהותיים

לכל מי שממש מתעניין בטיעונים לעניין הטיסה מצרף גם את מכתבו של עורך הדין שלי לאגודה . המתנתי מספר ימים בכדי שהאגודה תתעשת ותדאג להעמיד את הטייס הראשי על שגיאתו ואולי תכניס בו טיפת בינה אך זה לא קרה בנתיים (מי יודע אולי זה עוד יקרה) ואולי בכלל כמו שאמר לי טייס ותיק מאוד במנחת שכולנו מכירים (חיים רווה) יתכן בכלל שבגלל הרוח נשמע הרעש כאילו טסת מעל היישוב למרות שבפועל לא היית מעל הבתים (אבל זה לא דורש בדיקה כאשר ניתן להחליט מייד).
 

הרצל ע

New member
תגובת האגודה לגיל שור

גיל שלום חבל מאוד שאתה כותב לכל חברי האגודה שפנית לאגודה, ושהמתנת לשוא אז תרשה לי לפרסם כאן את תגובת האגודה לפנייתך. אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם. אני כבר לא מדבר על טיסה בהתאם לסע"מ או לא, ולא על פנייה לעורך דין במקום לפנות לאגודה ולערער (גם זכות זאת רשומה בסע"מ) , אלא על הגינות של הצגת תמונה מלאה ולא חלקית לחברים. הרצל עוזר להלן המכתב שנשלח אליך (ואף הגיע, כי בעקבותך תואם עמך זימון לועדת משמעת) לכבוד 2.08.06 גיל שור עין שריד הנדון: מכתב מעורך דינך מר חיים שפרוט מיום ה – 1.08.06 1. להווי ידוע לך, שכל חבר שנרשם לאגודה מקבל על עצמו את כל תקנות האגודה. 2. החברות באגודה שלנו מחייבת את חבריה בקיום תקנות הטיס והסע"מ – ספר עזר מבצעי שבו מפורטות, כל הפעילויות, התקנות, וההנחיות של האגודה. 3. לפי תשובת מר שפרוט- עורך דינך – נראה לנו שאינכם מכירים את תקנות סע"מ האגודה. 4. כל מה שבוצע על ידי הטייס הראשי, בוצע בהתאם לסע"מ האגודה. 5. בהתאם להוראות הסע"מ, ניתנת לך הזכות לערער על החלטת הטייס הראשי בפני ועדת המשמעת של האגודה, לפיכך אנו נתייחס אל מכתב עורך דינך, כאל ערעור על החלטת הטייס הראשי, ונעבירו ככזה לועדת המשמעת, אשר תזמנך לבירור. מועד התחלת העונש שקצב הטייס הראשי ידחה לתום הדיון של ועדת המשמעת. 6. רצ"ב קובץ המכיל את סע"מ האגודה. בכבוד רב ועד הממ"גים
 
אוי לנו, לאן הגענו...

חברים יקרים, אוי לנו ולאגודת הממ"גים שכל חבריה פועלים בהתנדבות (ובמיוחד בעלי התפקידים-ניבחרי הציבור) שחבר באגודה פונה לאגודה באמצעות עורך דין. אינני ניכנס לנקודה, האם נעשה לחבר עוול מסוים או לא, אלא לשאלה מדוע חבר לא יכול לפנות ליו"ר הועד או לחברי ועד או לועדת המשמעת וכדומה ולבקש לבדוק/לברר את טענותיו בנושא מסוים, אלא מפעיל עורך דין כנגד האגודה. האם אנחנו רוצים להגיע למצב שקיים בעמותות רבות שההתכתבות והדיון בין העמותה והחברים נעשה רק באמצעות עורכי דין ובתי משפט? אני רק חושב, אם בנושא של מחלוקת על טיסה מעל ישוב מפעילים כבר עורך דין, מה יקרה חס וחלילה אם אחד החברים או אורחו יפגעו באיזו תאונה קלה ויחליטו שהם רוצים להפעיל אמצעים משפטיים ולתבוע את האגודה. ומי זו האגודה ? כל החברים בה (שבפועל אחראים על כל התביעות כנגד האגודה). אם זה הכיוון, צריך לשקול לשכור שירותי משרד עורך דין צמוד לאגודה, כי בקצב הזה ידיו יהיו מלאות בעבודה ולנו, החברים, הדבר יעלה הון. שבת שלום בני נדלר נ.ב - אני לפחות מזדהה בשמי המלא ולא כפי שההודעה למעלה שמופיעה ללא זהוי
 

gshor

New member
אוי לנו שזה הטייס הראשי שלנו

1. אני לא מסתתר תחת אף שם שמי המלא הוא גיל שור ואני חבר אגודה מסודר משלם וטס לפי הכללים . 2. הטייס הראשי היה זה שבחר למהר ולהוציא מכתב רשמי כאילו שאנחנו גוף שבו יש אלפי או עשרות אלפי חברים ואף אחד לא מכיר את השני , וזאת בדיוק הטענה שלי . באגודה שלנו היה מצופה מהטייס הראשי לקרוא לי וללמוד את העניין בשיחה חברית ולהבין שלא היה כאן כלום ולרדת מהעניין עוד לפני שבכלל התפתח. אבל הוא בחר בגישה המתנשאת ולא הותיר ברירה אחרת 3. האגודה קיבלה את המכתב מעו"ד והוא ללא איומים (כמנהג עורכי הדין) בכוונה, וזאת ע"מ לאפשר לאגודה להגיב ולהתנער מהאיומים במכתב הטייס הראשי כמו שהיה מצופה מהאגודה. עד לרגע זה לא הגיעה כל תגובה מהאגודה . אשמח לפרסם אותה כאשר תגיע.
 
לא מסכים שלא היתה לך ברירה אחרת...

שבת שלום לגיל שור, אני לא מסכים שלא היתה לך ברירה אחרת, אלא להפעיל עורך דין. כפי שכבר כתבתי, יש לכל אחד אפשרויות ודרכים שונות לערער על התנהגות הטיס הראשי (או כל בעל תפקיד אחר או חבר בעמותה). אני מכיר אישית כמעט את כל חברי הועד וגם את חברי ועדת המשמעת ותאמין לי, הם בהחלט אנשים שאפשר לדבר איתם. ולנושא הטייס הראשי - תפקיד כפוי טובה שאף אחד לא רוצה להתנדב לשרת בו. זה התפקיד היחידי באגודה שמביא את נושאו למלחמה בלתי פוסקת עם החברים האחרים. גם אני טס ואני חי בתוך עמי. ולעיתים אני רואה איך טסים אחדים מהחברים באגודה. ותאמין לי גיל שטוב שיש לנו טייס ראשי שנילחם בעברייני הטיסה, מאחר ולעיתים יש כאלה שחובה להלחם בהם ולשלול להם את הרשיון, מאחר וכמה בודדים יכולים לסכן את הענף שכולנו נהנים ממנו. האם אתה מייחל שבגלל כמה פורעי משמעת וחוק, יקשו על כולנו את התקנות וחוקי התעופה ? בני נדלר
 

eshedn

New member
אכן אוי לנו שכך אנו מתנהלים

במקום לשוחח ישר מתלהמים, במקום לנהל שיחה/דיון/ברור, בוחרים להיעלב וממהרים לשלוח אמייל המודיע מה עמדת המערכת, שאמורה להיות שלנו ולמעננו, המודיע על שלילת הרישיון. כפי שגיל שור ציין, זאת הנקודה: קרי איך פונים לטיס עמית/ חבר בעמותה, איך מלבנים את תלונת האזרח על רעש ולא מחפשים איך להעניש את העבריין בטרם הוברר אם בוצעה עברה. עדיין לא ברור לי מכל התכתובות מה בדיוק העברה, כי כפי שנאמר וגם מניסיוני האישי, אזרחים נוטים לחשוב, שטסים מעליהם גם כאשר ברור, שאין זה המצב. למרות הטרדה, גרימת רעש בסמוך לישוב, עדיין אינה עברה שדינה שלילת רישיון. ניצן
 
תגובה לניצן

לניצן שלום, על פי עניות דעתי, גם אם אתה צודק בגישתך שיש לבצע בירור לפני ענישה, הדבר אינו מצדיק הפעלת עורך דין כנגד האגודה. אני מזכיר לך שהאגודה זה למעשה אנחנו. במילים פשוטות, גיל שכר עורך דין כדי לפעול כנגד החברים באגודה, כלומר נגדנו. לא ניראה לי שצריך לקבל כמובן מאליו הפעלת עורך דין כנגד האגודה, בגלל נושא משמעתי, ובוודאי לא לפני שמנסים לפתור את המחלוקת באמצעות המוסדות הניהוליים של האגודה. לילה טוב בני נדלר
 

gshor

New member
תגובה לבני

1. שכרתי עורך דין בגלל צורת הפעולה של הטייס הראשי ולא מתוך רצון חופשי , פעולת הטייס הראשי היא שחרגה מכל פרופורציה או נוהג שהיה קיים במסגרת האגודה עד היום (אשמח לשמוע על תקדים לפעולה כזאת של איזשהו טייס ראשי מבחינת מהירות ההחלטה ושיטת הבירור כמו גם העונש ביחס לעבירה הנטענת) 2. גם אם אתה חבר ועד האגודה מותר לך למתוך ביקורת על פעולות שעשה הטייס הראשי וחרגו מנוהל תקין , זה גם יהפוך את עמדתך ליותר מאוזנת וחסרת פניות וגם יראה הגון יותר . או שאתה חושב שכל מה שעשה הטייס הראשי היה תקין , מקובל וסביר.
 
תגובה לגיל

גיל שלום אני לא חבר ועד האגודה ולא נושא בשום תפקיד רישמי באגודה. אני מחשיב את עצמי רק כחבר מן השורה שאיכפת לו מהאגודה, כי בעזרתה ובזכותה אני יכול לממש את התחביב שלי והוא לטוס להנאתי בממ"ג. ולעצם הענין, כפי שכבר כתבתי, מה שקומם אותי זה שחבר באגודה מפעיל עורך דין כנגד האגודה, לפני שמיצה דרכים לגיטימיות אחרות לנסות ולפתור את בעייתו. הדגשתי שאני חרד לדפוס התנהגות כזה שיחייב אותנו להחזיק/לשכור סוללת עורכי דין כנגד תלונות נגד האגודה או כנגד אחד מנושאי התפקידים הרישמיים באגודה. כמשתתף בכל האסיפות הכלליות השנתיות בשנים האחרונות, אני יכול להגיד לך שאין מתנדבים רבים למלא תפקידי מפתח באגודה (כמו תפקיד הטייס הראשי) שהם בעליל תפקידים כפויי טובה המצריכים השקעת זמן ומשאבים מנושאי התפקיד. עכשיו, דמיין לעצמך שאותם מתנדבים לתפקידי הניהול באגודה יצטרכו גם להתמודד מול מכתבי ותביעות עורכי דין שמוגשות על ידי חברי האגודה. לאן נגיע ? ולסיום גיל, אני מציע לך להציב את עצמך לבחירה, בבחירות הקרובות ולהתנדב לועד האגודה או לאחת הועדות וכך תוכל להשפיע על דרך התנהלות האגודה ונושאי התפקידים. בברכה בני נדלר
 

מופז2

New member
לכל המשחקים ב"טייסים"

כמי שהכיר מקרוב את הנושא בחברת תעופה, נראה לי שחלק מכם לא הפנים עדיין שכלי תעופה זה לא אופניים, בתעופה החוקים מאד נוקשים ובנויים מתקנות טיס ולכל חברה יש ספר עזר מבצעי וכל העוסקים בטיס כפופים לאותם הוראות הכלולות בספרים הנ"ל, טייס ראשי בכל חברה הוא תפקיד בילתי אהוד, קשה וכפוי טובה המצריך ב.... גדולות. תמיד יהיו אותם פורעי חוק שינסו להלך אימה ולנסות לערער את הסדר הטוב, אלו בדרך כלל אנשים שאינם תורמים אבל הראשונים להעביר ביקורת, אלו גם לא ישמחו לקרוא את הכתוב, טייס ראשי רציני לא יתרגש מאותם גורמים וימשיך למלא את התפקיד לפי ההוראות. לאותם שפויים שמקיימים את ההוראות, נצלו את ההזדמנות הניתנת לכם להפיק את מירב ההנאה מתחביב נהדר,אל תפריעו לאחרים ושימרו על חייכם.
 
התנהגות ילדותית

כותב נכבד: בעצם התנהגותך אתה מוכיח חוסר בגרות שהיא גורם חיוני לכל טייס חפץ חיים. גם לו נשלל רשיונך לתקופה של ממש לא היה מקום להתפרצות שכזו, על אחת כמה וכמה כאשר שמדובר בשבועיים שבהם אולי לא התכוונת כלל לטוס! בפעם הבאה שזה קורה לך, ספור עד 10, שתה מים קרים ותרגע. קצת חוש מידה עוד לא הזיק לאף אחד. מהיכרותי השטחית עם הטייס הראשי התרשמתי כי בטיחות הטיסה בראש מעייניו. עם זאת,הוא בסך הכל איננו אפיפיור ואיננו חסין מטעויות. את כל העניין אפשר היה לברר (לאחר ריצוי ה"עונש") בצורה רגועה וידידותית, ומבלי לשסות עורכי דין באגודתנו. וזכור - כולנו רוצים לטוס להנאתנו ולנחות בשלום, ואין בטיחות טיסה ללא משמעת.
 
למעלה