זה או זה?

OOOO0

New member
זה מזכיר לי שעוד לא ענית לי על המסר.

שם שאלתי אותך ממה הנקע. אז ממה הנקע? מיגרנה אדום או כחול?
 

Digi Lista

New member
מה שנכון נכון...

מקווה לענות תיכף למסר... בכול אופן הנקע היה כי מסיבה לא מוגדרת החלטתי לרדת לכביש ולעלות לאוטו של מישהי שאני מכירה והיה פער גדול בין הגובה של הכביש לגובה המדרכה(שלא נדבר על גובה האוטו-ג'יפ),בטח ניסיתי לקפוץ או משהו כזה ועשיתי תנוחה לא נכונה שאחר כך התנקמה בי,הבעיה שזה קרה בבוקר והיה לי יום מטורף באותו היום שהצריך הרבה מאמצים פיזיים(ואני כמו תמיד לא מוותרת לעצמי ולא אומרת שכואב לי גם בעבודה וזה כי מדובר בעבודה חדשה ולא רציתי להיראות אדם לא רציני שמתחמק על ההתחלה ויצא שתיזזו אותי יותר מהממוצע דווקא באותו היום) של הרגליים ועד שיכולתי להגיע הביתה ולהניח את הרגל היא כבר הייתה מאוד נפוחה והשעה הייתה כבר 7 בערב(כלומר 12 שעות אני מסתובבת עם כאבים עצומים). אדום. בורדו(שזאת תמיד הבחירה שלי) או צהוב?...
 

OOOO0

New member
אאוץ' מסכנה שלי.

עכשיו את כבר בסדר? בורדו אדום או כתום?
 

Digi Lista

New member
אדום.

תכלת או כחול כהה?... הנקע עבר מעצמו אחרי כמה ימים אבל הזהירו אותי שבגלל שלא הלכתי לרופא ולא טיפלתי בו כמו שצריך עלולים לחזור לי נקעים באותה הרגל,לא יודעת כמה מקצועיות האזהרות האלה... עלה לי רעיון מקורי כולשהו ואני רוצה להתייעץ לגביו ברשותך(וברשות שאר מי שיקרא) ואם כבר אנחנו מעבירות את הזמן... כבר סיפרתי כאן כמה פעמיים על הקמת הקבוצה החדשה בעמותת 'בית הגלגלים',אני נמצאת שנתיים ומשהו בקבוצה אחרת ומעבר להתלבטות שיש לי לאחרונה במי מהקבוצות לבחור(עד עכשיו היה לי ברור שאני עוזבת את הישנה ברגע שהחדשה הופכת לעובדה קיימת מהרבה סיבות אבל לחארונה אותם הדברים שבגללם לא רציתי להישאר דיי נפתרו<או שפשוט התרגלתי> והחניכים בכלל מפגינים אהבה נדירה כלפיי שהולכת ומתחזקת) יש לי רעיון חדש ואני חייבת חוות דעת,בינתיים היחידה שענתה(זה רעיון שעלה לי בשעה האחרונה) זאת חברה טובה שלי והיא מתנגדת(מצד שני הערתי אותה משינה אז היא סתם כועסת שאני חופרת לה),אותי היא לא שכנעה בנימוקים ולכן אני רוצה להמשיך להתייעץ לפני שאני פועלת... למרות השם 'בית הגלגלים' היא לא בהכרח עמותה רק לנכים עם הליכונים וכסאות גלגלים,יש שם גם חבר'ה שקצת מתנדנדים בהליכה או כול מיני נכויות קלות מאוד שאפילו אני יכולה לקבל יותר אחוזי נכות מהם,הרעיון הוא שאצל רובם הראש עובד מצויין והם נמצאים בכיתות רגילות אפילו ללא סיוע או מקדמות,הרעיון בין השאר של העמותה הוא חינוך בלתי פורמלי-זאת קבוצה תקשורתית חברתית(עם חניכים ומדריכים קבועים בסך הכול לאורך השנים,משהו כמו משפחה שגדלה ביחד) שמחנכת בין השאר לעצמאות ולערכים נוספים שאני מאמינה בהם,השאיפה היא לצרף לקבוצות גם חניכים לגמרי רגילים(זה אולי יפתיע אבל יש הרבה ילדים רגילים לגמרי שמשלמים על השבתות והפעילויות ונהנים מאוד). סיפרתי שבחודש האחרון אני בכיתה מקדמת של 10 ילדים בעלי כול לקויות הלמידה האפשרויות כולל כמובן הפרעות קשב וריכוז ברמות גבוהות. יש ילד אחד שאני לא יודעת איך להגדיר אותו,כלומר רשמית הוא היפראקטיבי(מטופל בריטלין) ועם הרבה לקויות למידה אבל יש בו מעבר לדעתי(ואני לא אובייקטיבית כי דיי מהר הבנתי שהוא מרתק אותי ברמה שאני מרגישה שאני יכולה לקדם אותו ושאני מתחילה להיקשר אליו),הוא ילד ממשפחה לא קלה לפי מה שהבנתי(ולא ממנו) אבל עם אמא תומכת שמחזיקה אותו יפה שלא ידרדר לרחוב(למרות שהחיים שלה לא קלים והיא בעצמה לא ברמת השכלה הכי גבוהה,אם כי דווקא כשפגשתי אותה שמחתי לגלות שעם כול מה שדיברו עליה היא מעניקה לו את כול החום והאהבה שילד צריך),הוא נמצא חמישה ימים בשבוע אחרי הבית ספר במועדונית של הרווחה...העניין לגביו שכמעט בכול יום יש שלב שהוא מתקשה לשבת בכיתה ואנחנו יוצאים החוצה במטרה שירוץ קצת וישרוף אנרגיות ואז יחזור ויוכל להתרכז,ביומיים הראשונים הוא היה רץ ואז הוא החליט בכול פעם פשוט לדבר ולשתף אותי בערך בכול מה שהוא יכול וככה אני לומדת עליו ומצליחה להבין איך להתקרב אליו כדי לעזור לו...כשסיפרתי למחנכת שאני דיי קשורה אליו ושהוא סוג של מנהיג מהרבה בחינות(זאת כיתה משולבת של ילדים ב'-ג',הוא בג' ותמיד עוזר לחבר'ה הקטנים יותר)היא טענה שהוא לא תופס את עצמו ככה ושמבחינתו זו חולשה...מה גם שאני מוגבלת בבית ספר מבחינת מה שאני מרגישה שצריך להעניק לו. נתקלתי בו קודם ברחוב כשהלכתי לטיול עם הכלבה,פתאום נפל לי האסימון שהוא אומנם מדבר הרבה,משתף בכנות וילד דיי חברותי אבל הוא עדיין בודד ולא ממש נמצא בקשרים חזקים מעבר למשפחה שלו שעם כול הסיפורים ברור שהוא קשור מאוד לאימא ולמשפחה בכלל...ואז חשבתי למה לא לקחת אותו לקבוצה החדשה?...עוד אין לנו הרבה חניכים בנים ויש כרגע יותר מדריכים מחניכים והחניכים שיש או שפוטנציאליים אומנם נכים אבל ברמה של נכות קלה(לפעמים בקושי נראית) ואולי קבוצה כזאת בדיוק בשלבים ההקמתיים יכולה להרים את הילד מבחינה רגשית?... חשבתי להזמין את הילד לפעילות של השעתיים-שלוש בסוכות סתם כדי שיכיר ויחשף,לדעתי ואולי אני חיה באשליות דווקא קבוצה כזאת יכולה להתאים לו כי ממה שקלטתי הוא סוג של זאב בודד שגם בכיתה ובכיתה המשלבת לא לחלוטין משתלב(ומה שגרוע שאני מזדהה עם התחושה הזאת כי גם אני המון פעמים נמצאת עם אנשים ולא לחלוטין משתלבת),הבטחתי לו גם לבוא לבקר במועדונית(מבחינתי זה לבחון) בכול מקרה החושים שלי אומרים שלא יקרה כלום אם אנסה לקחת אותו לפעילויות הקבוצה החדשה בעיקר כשכרגע עוד אין הרבה חניכים ואנחנו המדריכים יכולים לתת לו המון יחס רגשי שיכול להעצים אותו... חברה שלי שהייתה מדריכה בתנועות נוער טוענת שזו עלולה להיות טעות ענקית,אני לא בטוחה שתנועת נוער היא ההקבלה הנכונה לקבוצה מהסוג הזה והאמת שגם חלק מהנימוקים שלה לא שכנעו אותי(אני דיי מאמינה שמנהל הסניף של בית הגלגלים יהיה בעד הרעיון שלי)ואני רוצה עוד חוות דעת(אתייעץ גם עם המחנכת למרות שאני לא מסכימה איתה על הרבה דברים)... מה דעתך?אני חיה באשליות?הילד עלול להיפגע משילוב בקבוצה כזאת?...
 

OOOO0

New member
לדעתי שווה לנסות.

אם את חושבת שזה מה שהוא צריך, ואת מכירה אותו הכי טוב אז אולי זה באמת מה שהוא צריך. מה היו הנימוקים של חברה שלך?
 

Digi Lista

New member
אני לא בטוחה עדיין כמה אני מכירה אותו...

בקושי חודש כולל חגים ושבתות אני נמצאת בכיתה,מה שאמרתי זה בעיקר מההתרשמות הראשונית ומהחושים שלי שרוב הזמן אני משתדלת להקשיב להם... חברה שלי טוענת שהילד לא ישתלב בקבוצה ושחיבור כזה עלול להחליש אותו ושהדבר היחיד שהוא צריך זה טיפול אחד על אחד,מעבר לזה היא לא ממש נכנסה איתי לניתוח מעמיק והאופן בו היא ישר פסלה את הרעיון והגיבה ב"ככה" לרוב השאלות לא ממש שיכנע אותי שהיא צודקת. אני לא בטוחה שאני יודעת מה צריך עבור הילד אבל אני לא חושבת שיש מי שיודע וממש פועל בשביל זה בסביבה של הילד,אי אפשר גם לנסות להציל את כול העולם וגם את זה אני צריכה לקחת בחשבון ולא לשגות באשליות חסרות קשר למציאות,אבל יש לי תחושה חזקה שכדאי לבחון את העניין לעומק...אני מתייעצת כדי לבדוק אם שווה לי להילחם חזק רק על בסיס התחושת בטן שלי. יש ילד אחר בכיתה שאותו אני כנראה אקח בלי קשר,הוא ילד שזז לאט ולא משתתף בשיעורי ספורט בהוראת רופא(למחנכת עוד לא יצא להסביר לי לעומק על כול אחד אז אני משתמשת באינטואיציות בעיקר כדי להשלים שביבי מידע שהיא זרקה לי ושראיתי בעצמי),הוא יתאים לחלוטין לקבוצה(רק שהבעיה אצלו שההורים יאלצו לעבור תהליך עם עצמם בנושא) כי הוא למרות שאני לא יודעת איך להגדיר את הלקות שיש לו ישר ישתלב בקבוצה מהסוג המדובר בגלל שהוא דיי חלש פיזית.
 

OOOO0

New member
אז לכי עם תחושת הבטן שלך.

אני לא מכירה את הילד הזה ולא יודעת מה המצב שלו. אבל אם את מרגישה שזה נכון עבורו אז לכי על זה.
 

Digi Lista

New member
במילים אחרות נשארתי באותו המצב...

אשמח שתנסי לנתח לעומק ובעיקר כי את אובייקטיבית לגביי כול מה שסיפרתי,אני צריכה מישהו שיאיר לי את הנקודות שאני מפספסת כי אני פועלת מעודף תחושות בטן.
 

OOOO0

New member
טוב,אני מנסה.

אם הבנתי נכון את רוצה להעביר אותו לקבוצה החדשה אבל את עדיין לא יודעת בוודאות שאת עצמך תהיי בקבוצה הזו או שבסוף תעדיפי להישאר בקבוצה הישנה. זה גם שיקול שאת צריכה לחשוב עליו. עכשיו, את בטוחה שהקבוצה הזו תעזור לילד מבחינה חברתית? בהחלט יכול להיות שהיא תחליש אותו. אף אחד לא מבטיח שהוא יצליח להשתלב חברתית בקבוצה הזו. למעשה מבחינה חברתית, איפה ההבדל בין הקבוצה בכיתה שהוא נמצא בה כיום לבין הקבוצה הזו?
 

Digi Lista

New member
../images/Emo51.gif על הניסיון../images/Emo13.gif

למעשה אני קודם כול רוצה להכיר לו את העמותה לפני ענייני הקבוצות,דווקא פה לחברה שלי היה אתמול נימוק חזק שאני אוכל בהשקעת מאמצים להוביל לתוצאות אחרות ממה שחזתה. כיתה זה משהו אחר מקבוצה מהסוג שאני מדברת עליה,מסיבה פשוטה שבקבוצה אין שום כוונה להתעמק בקטעים הלימודיים(בעיקר בקשיים) ואין שום סיבה לעורר מיד סוג של תסכול,יש הבדל לדעתי בין העברת תכנים לימודיים שקשורים ברובם לכישורי חיים חברתיים-תקשורתיים בדרכים כיפיות לבין המבנה הכיתתי...זה בדיוק הרעיון של חינוך חברתי/חינוך בלתי פורמלי(רעיון דומה אפשר לייחס לתקשורת,רק שרוב הזמן היא לוקחת בקלילות את היכולת הזאת שהיא בעלת השפעה חזקה לא פחות מלימוד כיתתי),יש מסלולי לימודים שלמים באוניברסיטאות לעניין החינוך הבלתי פורמלי(למען האמת בטח בעתיד אלמד את זה כי זה ממש מרתק אותי והרבה יותר מתאים לי מחינוך רגיל-לא רוצה להיות מורה). אולי בגלל שמדובר בקבוצה של כאלה שבסך הכול נופלים בין הכיסאות דווקא בה הוא ימצא את מקומו?נגיד בסגנון "אני לא יכול לקרוא טוב אבל אני רץ טוב"...אולי דווקא כי המדריכים מתנדבים ולא מקבלים שכר ממשי העבודה תעשה יותר מהלב ובגישה חברית ולא דידקטית?...אולי זה שהמדריכים אמורים להיות גם קצת בסגנון אחים יתן את מה שאלפי אנשי מקצוע לא יוכלו?...כלומר יש בטח ערכים מוספים ואולי קשר קרוב לאנשים יוביל גם למוטיבציה בתחומים אחרים?...אולי פשוט המסגרת החוץ כיתתית תוציא ממנו את החוזק ברגע שהוא יבין שאלה נקודות החוזק שלו?....ומה איתנו כקבוצה שנבנית-אולי זה אתגר שרק יעצים אותנו בתהליך בנית וגיבוש הקבוצה?...אני בסך הכול רוצה לבדוק האם יש טעם לנסות לקחת את הילד תחת חסות של מישהו שיוכל להשקיע בו את הנשמה בצורה כיפית ולהביא לאותן התוצאות המיוחלות בטווח הרחוק... ברור שאני צריכה להתייעץ עם מנהל הסניף ועם מחנכת הכיתה(שאני מראש מתקשה להסכים איתה על דברים) וסביר שגם עם כמה מדריכים אבל לפני כול ההתייעצויות הנקודתיות אני חייבת עזרות אובייקטיביות...
 

OOOO0

New member
זהו, שאני לא ממש אובייקטיבית.

אני חברה שלך ואני מכירה רק את הצד שלך בסיפור, כלומר רק את הנימוקים למה כן לעשות את זה. בנאדם אובייקטיבי זה בנאדם שרואה את כל התמונה בגדול מרחוק. לפי מה שאת אומרת זה נשמע לי רעיון טוב. אני גם סומכת על האינטואיציות שלך שבדרך כלל לא מאכזבות. אני גם תמיד ממליצה לאנשים ללכת עם מה שהם מרגישים, בדרך כלל זה באמת הדבר הנכון לעשות. לאנשים יש נטייה לזלזל באינטואיציות של עצמם ולשכנע את עצמם שהם חיים באשליה. אבל רוב הפעמים מה שהם מרגישים זה מה שצריך להיות. ועדיין לא ענית לי על המסר.
 

Digi Lista

New member
תיאורטית אין אובייקטיביות...

יחסית את אובייקטיבית בגלל שאת לא קשורה בעברך לבניית קבוצות/תנועות נוער,לא עוסקת בתחום החינוך(למרות שלדעתי יתאים לך מאוד),לא מאובחנת כבעלת ADHD או קרובה למישהו כזה ולכן יחסית את נקייה... למעשה בדרך כלל אני נאמנה מאוד לאינטואיציות שלי אבל תמיד מנסים להגיד לי שאני שוגה באשליות אז הפכתי לקצת זהירה כשבסוף סביר שאעשה מה שאני מרגישה שהכי נכון ולא חשוב מה יגידו... עכשיו כבר עניתי על המסר
 

OOOO0

New member
נכון, אבל מצד שני לא עדיף שתתייעצי עם מישהו

מהתחום? נראה לי שדווקא מישהו שמבין בזה יוכל לעזור לך יותר. אבל אני מסכימה איתך שאין באמת דבר כזה אובייקטיביות מוחלטת.אף אחד לא חי בבועה וחף מכל השפעה של דעות אישיות, אינטרסים ואידיאולוגיות.
 

OOOO0

New member
תכלת

טוב,מיצינו את כל עניין הצבעים.... סרט או סדרה?
 
למעלה