א. שורה מתוך "חול אפסי" של דליה רביקוביץ (גרסת 1978):
וְשׁוּב חִבַּקְנוּ זֶה אֶת זֶה כְּשָׁעָה
בהנחה שזה היא והוא, האם תקין זה את זה? או שהאלטרנטיבה (הנכונה?? - אינני יודע מהי הצורה התקינה) זה את זו מקלקלת את ההדדיות, שחשובה למשוררת?
תודה רבה מראש להבהרה
ב. בשירה של דליה רביקוביץ "חלומותיה של תרצה"
מופיעות השורות:
---
ספּר [ספֵר] לוֹ רק את אַהֲבָתי (הערה: את המלה SAPER נאלצתי להפריד לשתי מילים, כי תפוז לא מקבל דגש וצירה באותה אות)
עַד אִם לָעוּ חֲלוֹמוֹתָיו
---
שאלה א: מה המובן של לעו כאן? - לפי אב"ש יש שני מובנים: גמע, בלע; וכן מובן די הפוך: עצר בלועו
שאלה ב: לָעוּ, כך הבנתי, ביחיד: לָעַע . מה קרה לעי"ן השנייה? יש עוד דוגמאות כאלו?
תודה רבה עבור כל תשובה!
וְשׁוּב חִבַּקְנוּ זֶה אֶת זֶה כְּשָׁעָה
בהנחה שזה היא והוא, האם תקין זה את זה? או שהאלטרנטיבה (הנכונה?? - אינני יודע מהי הצורה התקינה) זה את זו מקלקלת את ההדדיות, שחשובה למשוררת?
תודה רבה מראש להבהרה
ב. בשירה של דליה רביקוביץ "חלומותיה של תרצה"
מופיעות השורות:
---
ספּר [ספֵר] לוֹ רק את אַהֲבָתי (הערה: את המלה SAPER נאלצתי להפריד לשתי מילים, כי תפוז לא מקבל דגש וצירה באותה אות)
עַד אִם לָעוּ חֲלוֹמוֹתָיו
---
שאלה א: מה המובן של לעו כאן? - לפי אב"ש יש שני מובנים: גמע, בלע; וכן מובן די הפוך: עצר בלועו
שאלה ב: לָעוּ, כך הבנתי, ביחיד: לָעַע . מה קרה לעי"ן השנייה? יש עוד דוגמאות כאלו?
תודה רבה עבור כל תשובה!
נערך לאחרונה ב: