זה די דחוףףףףףףףףףףף

itadmor

New member
זה די דחוףףףףףףףףףףף

אני צריך פעולה לגיבוש לכיתות ג-ז תודה רבה וזה מאוד דחוףףףף תודה מראש...
 

einav132

New member
פעולת גיבוש 1

מטרות: גיבוש חברי הקבוצה. פתיחה (10 ד'): המדריכים והחניכים יושבים במעגל, בודקים שמות ועושים סבב מהיר ובו כל אחד מספר איך עבר השבוע. משחקי פתיחה – (20 ד') 1.מספרי ברזל- החניכים יסתדרו במעגל ובמרכז המעגל המדריכים יפזרו מספרים מ -1 עד 30 על החניכים להיכנס בניפרד למעגל ולדרוך על המספרים בסדר הנכון (סדר עולה) במידה וניכנסו שני חניכים על החניכים להתחיל מהתחלה.(10 ד') 2. החישוק העובר – החניכים יסתדרו במעגל ויחזיקו ידיים, על החניכים להעביר את החישוק בין כולם בזמן הקצר ביותר בלי להתיר את הידיים. ( 5 ד' ) *יינתנו שני ניסיונות ושניהם ימדדו על זמן. גוף הפעולה (40 ד'): 1. צבעי ידיים- מרוץ שליחים: המדריכים יחלקו את החניכים לשתי קבוצות כול חניך בתורו יבחר צבע ויטביע את ידיו ובמהרה ינקה את ידיו וירוץ לתת כיף לחניך הבא אחריו . (20 ד') ***הערה: אחרי שהבריסטול מתיבש כותבים עליו אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד, חותכים אותו לפאזל ומחביאים את החלקים ומבקשים מחניכים להרכיב את הפאזל. 2. תיאום ציפיות: עלה: ציפיות שלי מעצמי... פרח: ציפיות שלי מהקבוצה... פרי: ציפיות שלי מהמדריכים... החניכים ימלאו את שלושת הפתקים ויקשטו אותם. לאחר מכן כל חניך בתורו יקריא דבר מה מתוך אחד הפתקים וכשיסיים יתלה על העץ את הפתקים שלו. *על המדריכים להכין דוגמה אישית לכל הפתקים. (20 ד') סיכום(20 ד') סדר קבוצתי- הקבוצה צריכה להסתדר לפי סדר שהמדריך קובע, כגון: סדר האלפתבית של שמות החניכים, גובה, מידת נעליים, תאריכי לידה ועוד. (10 ד' ) סיכום הפעולה וחלוקת מושמושים (5ד') ציוד: - חישוק - צבעי ידיים - בריסטול לבן. - 2 פוליגלים לבנים. - סקוצים (זכר ונקבה) - טושים - סרט מתנות - שמיניות בריסטול בלבן
 

einav132

New member
פעולת גיבוש 2

מטרות: גיבוש חברי הקבוצה. פתיחה (10 ד'): המדריכים והחניכים יושבים במעגל, בודקים שמות ועושים סבב מהיר ובו כל אחד מספר איך עבר השבוע. פעילות פתיחה (20 ד'): מוראל גבוה – החניכים ישבו במעגל ויבחרו שם לקבוצה. לאחר שנבחר שם, המדריכים יחלקו את החניכים לשתי קבוצות, קבוצה אחת תחבר ג'ינגל או חמשיר וקבוצה אחרת תעצב לוגו (סמל) לשם הקבוצה שנבחר קודם לכן. גוף הפעולה (35 ד'): 1. מגדל נעליים – החניכים יחלצו את נעליהם וינסו לסדר את כל הנעלים במגדל, בצורה כזאת שהמגדל יישאר יציב. *המדריך יחלק את הקבוצה לשתי קבוצות. מטרת המשחק: החניכים יראו שלכל מגדל צריך להיות בסיס וכך גם לקבוצה . (10 ד' ) * החניכים יצטרכו לבצע את המשימה בלי לדבר. 2. פלונטר – עומדים בטור ומחזיקים ידיים. הראשון מוביל את הקבוצה ויוצר סיבוכים. אח"כ מנסים להתיר את הפלונטר שנוצר בלי לעזוב ידיים. (10 ד'). * החניכים יוכלו לדבר לצורך ביצוע המשימה. * אחד המדריכים יוביל את הקבוצה ויסבך את הפלונטר ולאחר שיסיים החניכים יתירו את הפלונטר שנוצר. 3. דיון – (10 ד' ) * באיזה מבין שתי המשימות שביצעתם קודם היה לכם יותר קל? במשימה שיכלתם להשתמש בדיבור או במשימה בה לא יכולתם לדבר?ולמה? * מה אתם חושבים שגרם לכם להצליח או לא להצליח בשני המשחקים? נמקו. * מזה קבוצה? * מה היה קורה לדעתכם אם לא הייתם משתפים פעולה באחד המשחקים? סיום – (25 ד' ) 1. פאזל – על הקבוצה לחפש את חלקי הפאזל שיהיו מוחבאים ולהרכיבו. הפאזל יהיה מורכב מתביעות הידיים שיצרו בפעילות הקודמת.
 
איתי יקירי

פעולות גיבוש יכלות לבוא גם בצד הפחות פעיל כמו: 1. אתה מושיב אותם בחדר חשוך כשכל אחד יושב בפינה שלו ובשקט שלו. הם עוצמים עינים ואתה מתחיל להסביר שכל אחד צריך לומר מספר ובכך הם מתחילים בספירה. הם צריכים להבין שהם צריכים להגיע למספר גבוה. כללים:
אסור לדבר יחד
אסור לומר את אותו מספר פעמיים
הם צריכים לקחת את הזמן ככה הם יהיו יותר מרוכזים. [ 2. פעולה כמו המסע אל עצמי מתוך ההפעלופדיה יכולה מאוד לגבש את הקבוצה והיא מתאימה לכל גיל תלוי מה לוקחים. בהצלחה
 
למעלה