דומה שבזמן האחרון
מתרבים הקולות בקרב הציבור הדתי וגם מפיהם של רבנים "ליברליים" למצוא איזשהו מוצא למצוקה של ההומואים הדתיים, שיעלה בקנה אחד עם ההלכה. הצעתו של הרב בני לאו היא עוד אחד מן הקולות האלה. אבל גם הרב בני לאו, כמו כל קודמיו, אינו מציע שום הצעה של ממש. גם הוא כבול באותה הקונספציה של "איסור מן התורה", האוסר על קיום יחסי מין בין שני גברים, שהיא היא המצוקה האמיתית של ההומואים, ואינו מעלה בדעתו כלל איזושהי אפשרות לעבור על איסור זה. לפיכך הוא מפנה את מאמציו לפתרון בעיה אחרת, בעיית הבדידות, אבל כל מי שעיניו בראשו מבין שזו עקיפת הבעיה האמיתית .
אבל גם את הבעיה הצדדית הזאת אין הרב לאו פותר פתרון של אמת. מצד אחד הוא מבקש היתר ליצירת חיים משותפים של בני זוג חד-מיניים תחת קורת גג אחת, "שותפות זוגית" שתהיה "כעין משפחה", אבל הוא מייד מסייג זאת ותובע "כל פעילות גופנית או נפשית שמייצרת התעוררות פיזית שאינה מותרת – תהיה אסורה. מבלי להתפלפל במגוון אין סופי של סיטואציות אפשריות אני אומר שאיסורי תורה של גירויים מיניים לא יכולים למצוא היתר." אבל מה טעם בחיים משותפים תחת קורת גג אחת אם אפילו בתוך ביתם אין בני הזוג יכולים לממש את אהבתם שהיא בהכרח כוללת גם יחסים מיניים? בני אדם אינם נפשות טהורות או שכלים נבדלים, אלא הם בשר ודם, והבשר תובע את שלו. קשרי אהבה ורעות אפלטוניים יכולים למצוא את ביטוים גם במסגרות חברתיות וגם בין הומואים לבין נשים (אני שמעתי לא אחת עדות מנשים שהחברים הכי טובים שלהן הם הומואים). הדבר היחיד שאינו יכול למצוא את מימושו במסגרות האלה הוא כמובן הצורך המיני. ובכלל, האם דיור משותף תחת תורת גג אחת של הומואים הוא באמת אסור? על כל פנים, אין הוא אסור מן התורה, אז הטעם החמור של "איסור מן התורה" כלל אינו קיים כאן.
אבל הליקוי החמור ביותר (מבחינה הלכתית/דתית) מצוי בהצעתו של הרב לאו להשען במתן ההיתר המצופה על הקטגוריה של "פיקוח נפש". קטגוריה זו לא נועדה להסדיר את חיי ההלכה הסדירים, הקבועים והשגרתיים. היא נועדה במהותה למצבים יוצאים מן הכלל, למצבי חירום, ואילו הרב לאו מציע להשען עליה כמצע להסדרת חיי השגרה. כשמדובר על חיים משותפים של בני זוג תחת קורת גג אחת מדובר על יצירת מסגרת קבועה, שגרתית, מסגרת שהיא הנורמה של החיים ולא מצב חירום. שימוש בקטיגוריה שנועדה למצבי חירום לשם הסדרת הנורמה של החיים הוא עיוות וסילוף התורה.
זאת אף זאת. אם נתיחס לשבת למשל, אסור מלכתחילה להביא אדם למצב של סיכון הנפש בשבת מתוך השענות על ההיתר לפיקוח נפש בשבת. הקטגוריה של פיקוח נפש היא קטגוריה שבדיעבד, לא קטגוריה שלכתחילה. רק אם אדם נקלע שלא בכוונה למצב של סיכון נפשי בשבת, ורק אם הוא עשה את כל ההכנות שלאל ידו שלא להקלע למצב כזה, רק אז נכנסת לתוקף ההלכה של פיקוח נפש. ואילו הרב לאו הופך בהצעתו את הקטגוריה הזאת לקטגוריה הלכתית שלכתחילה, כאילו מלכתחילה מותר לסכן את הנפש בשבת, שהרי מותר להצילו בשבת. הפיכת קטגוריה הלכתית שתופסת רק בדיעבד לקטגוריה שתופסת לכתחילה הוא עיוות וסילוף של התורה.
לסיכום, אין טעם, ואולי יש - אבל טעם רע, ללכת סחור סחור ולחפש פתרונות של כאילו. דרוש רב אמיץ. או שיגיד בפירוש שאין שום פתרון הלכתי להומואים והם יצטרכו לוותר או על ההלכה או על נטיתם המינית, או שיגיד בפירוש שהוא מבטל את האיסור מן התורה ומתיר יחסי מין בין גברים; ואם הוא יחפש טוב טוב הוא גם ימצא אילנות להתלות בהם לשם כך.