זה נראה שהשבוע יפתחו את המעקף עין המפרץ-

ערן שחר

New member
זה נראה שהשבוע יפתחו את המעקף עין המפרץ-

עכו מזרח כל לילה השבוע הקטע הזה יהיה סגור. כבר יש אספלט ותאורה.. על כביש 85 גם עובדים על הצמתים: עכו מזרח - מה בפרויקט •הרחבת כביש 4 והוספת נתיבים בתחום הצומת •הוספת פניות לכיוון מזרח ומערב בצומת •הוספת נתיב ברמפות מכוון כביש 85 •שידרוג מערכת התאורה והרמזורים בצומת •הוספת אביזרי בטיחות לרבות מעקות , כרמיאל מזרח עד צומת נחל עמוד •שיפור גיאומטרי של הכביש •הוספת נתיבים •הסדרת צמתים קיימים •בנית מפרידן •העתקת תשתיות •עקירה/העתקת עצים ..
 

luckydude

Active member
לא מובן לי מדוע כבר לא בונים מחלף בעכו מזרח?

הצומת רחבה מספיק בשביל כך. במקום, סתם מתמזמזים על שיפורים זניחים.
 

highrise

New member
לא מבוזבזים מספיק מליארדים על תשתיות מיותרות?

עוד מעקף ועוד מחלף ועוד גשרון
ובנתיים אין בתי ספר, אין גני ילדים, אין חיזוק מבנים לרעידות אדמה
למה
כי במדינה הזו רק יודעים לבנות מחלפים וגשרים מיותרים במליארדים
תרפו כבר מעודף האספלט הזה
 
אוטוטו ליטר דלק יגיע ל-10 שקלים

ואז באמת שלא נצטרך לבנות עוד מעקפים ומחלפונים
 

highrise

New member
מאחל לנו שהדלק יגיע ל-20 שקל לליטר

זה כנראה הדבר היחיד שיעביר אותנו לתחבורה ציבורית.
מדהים שבמדינות מפותחות בערים 60-70 אחוז מכח העבודה מגיע בתחבורה ציבורית
ואצלנו בדיוק הפוך, 30-40% מגיעים בתחבורה ציבורית.
20 שקל לליטר, ואז תהייה מסה של צרכנים בעלי אמצעים וקול שיקימו צעקה וידרשו להעביר את הכסף מסבסוד כבישי אגרה לעשירים אל תחבורה ציבורית
 

amithi1

New member
ממש לא!

ישראל סובלת מפיגור תשתיתי לאחר עשרות שנות הזנחה. צריך לבנות כבישים, מחלפים, רכבות ורכבות קלות ככל הניתן וכמה שיותר מהר. תשתית ראויה מאפשרת לפלוני לגור רחוק יותר ממקום עבודתו, ואז מחירי הדיור גם יירדו.
כמובן שבלי קשר צריך גם לפתח יותר את התחבורה הציבורית ולבנות בתי חולים בערים שציינת, אבל זה ממש לא צריך לבוא על חשבון הפסקת הפיתוח התשתיתי.
 

highrise

New member
כן פיגור תשתיתי - בתשתית המגורים

ראשית ישראל לא סובלת מפיגור תשתיתי, ואין "עשרות שנות הזנחה". אנחנו המדינה הצפופה ביותר בכבישים ביחס לשטחה. כל הזמן בונים פה בלי סוף מחלפים
וכבישים וגשרים ומעקפים ואני חושב שהפיגור התשתיתי הוא בתשתית המגורים.
לגבי 'כבישים מאפשרים לגור רחוק יותר' - נו באמת.. אולי השקעה בשכונות מגורים ודיור ציבורי זה מה שיוריד את מחירי הדיור, זה מה שיאפשר לחלץ מעוני ומדיור
לא הולם עשרות אלפי משפחות? האם לגור רחוק יותר זה אידאל או בלית ברירה? כי באותם מקומות "רחוקים יותר" אין השקעה בתרבות, ברווחה, בבתי חולים,
בחינוך ובתעסוקה. הכסף הולך למנטרה המטופשת של "לקצר את המרחק למרכז". למה כל המדינה צריכה להגיע למרכז מלכתחילה?

ניקח למשל את הטמטום לא להקים שדה תעופה שני בצפון. 2.5 מליון תושבים צריכים להגיע לנתב"ג, מעמיסים מאות אלפי משאיות סחורה וכלי רכב מהצפון
אל נתב"ג שצריכים בלית ברירה להגיע למרכז, ואז אומרים - הא, הכבישים פקוקים! צריך להרחיב אותם, לשפר נגישות, לקצר את הזמן וכו'. בולשיט, צריך
להשקיע בשדה תעופה בינלאומי בצפון ותחסוך נסיעה זמן דלק ופקקים של מאות אלפי כלי רכב. זה הזוי שמשקיעים 350 מליון שקל במחלף מיותר בצומת
גולני, אבל בערי הצפון אין כסף למגרשי ספורט, להקים בתי ספר - חלקם במבנים מסוכנים באזורים מועדים לרעידות אדמה.

אתה אומר שזה לא צריך לבוא על חשבון פיתוח תשתיתי אבל גם המצב ההפוך שמתרחש כיום הוא אסון. לנתיבי ישראל זרקו 27 מליארד שקל, להעתקת בסיסים
מצאו 20 מליארד שקל. אתה יודע מה היה קורה אם היו משקיעים 10% משני הסכומים האלו, 4 מליארד שקל, בדיור ציבורי? איזה דבר ענק זה היה עושה, איך
זה היה מוריד את מחירי הדיור, מחלץ אלפי משפחות משיכונים מתפוררים ומאפשר להן למשל לשכור דירה במקבץ דיור כמו בכל העולם בשכירות מוגנת?
אתם באמת לא מבינים איזה נזק נגרם מחוסר האיזון הזה בחלוקת התקציבים לתשתיות כבישים במקום לתשתית דיור ותשתית רווחה?
 
למעלה