זה פשוט לא מובן מה שהולך במדינה !

  • פותח הנושא בר
  • פורסם בתאריך

בר

New member
זה פשוט לא מובן מה שהולך במדינה !

איך איך בתקופה כל כך קצרה יש כל כך הרבה תאונות עם רכבת - איך ??????? עוד תאונת רכבת-משאית היום.
 

פרטנר

New member
וזה ילך ויחמיר לצערי.

כל עוד יושבים בעלי תפקידים שלא נושאים בשום אחריות , המצב לא ילך וישתפר . תנועת הרכבות הולכת ומתגברת ותדירות מפגש רכבת -משאית- מכונית- הולך רגל -רוכב אופניים ... רק גודלת וכך גם ההסתברות לתאונה.
 
צריך לחשוב ב-3D

ע"מ לצמצם ככל האפשר את מספר מפגשי כביש\מסילת ברזל ע"י בניית גשרים עליהם יסעו הרכבות ו\או מנהרות בהן יסעו רכבי הכביש (ושיהיו מספיק גבוהות עבור המשאיות).
 

מֵירַב

New member
וזה עוד לפני שחישבנו כמה הולכי רגל

נהרגו כתוצאה מאבטחה לא נכונה/מתאימה של אזור פסי הרכבת.
 
הצעת חוק

אני חושב שיש ליזום הצעת חוק לפיה נוהג ברכב שמשקלו הכולל המותר עולה על 15 טון (סמיטריילר, פול טריילר ומשאיות כבדות אחרות) יהיה חייב בעצירה מלאה לפני מפגש מסילת ברזל. לעצירה מלאה יש חשיבות גבוהה במקרים שכאלו, משום שהם מסבים את תשומת לבו של הנהג למקום הרגיש בו הוא נמצא ושהוא מתכוון לחצות אותו עם "מפלצת" כמו שהוא נוהג בה. נהיגה בכלי רכב שכזה מחייבת מראש אמצעי זהירות מחמירים, ועקב הסיכון הרב כלפי עוברי הדרך, כפי שהוכח בתאונה הקטלנית ברבדים, יש להחמיר בתקנות באשר למגע בין רכבים כבדים למפגש מסילות ברזל.
 

פרטנר

New member
גם כך מחוייבת עצירה מלאה.

במפגשים ללא מחסום ישנו בד"כ תמרור עצור המחייב (בין השאר) עצירה . הבעייה היא שרכב כבד ,לאחר שעצר עצירה שכזו מאוש איטי בחידוש התנועה ובמקום בלתי אפשרי כמו בתאונה הראשונה שבה ע"פ החישובים לא היה לנהג שום סיכוי להספיק לחצות את המסילה ,מניעת התאונה היא עניין של מזל.
 

בר

New member
בדיוק כך.

משאית מחוייבת במילא בעצירה מלאה ומבט לצידי הפסים. כמו גם פתיחת החלונות וכיבוי הרדיו לשם שמיעתה במידה והיא מתקרבת. גם אוטובוסים מחוייבים בזאת. ואכן עניין של מזל במקום שחסר בו מחסום.
מזל שיש לנו מדינה שסומכת על המזל. סה"כ לבנות מחסום,אבל כנראה שזה שקול לחייו של אדם או כמה...
 

isra533

New member
תמרור עצור

לא תמיד יכול לעצור את הנהג. מספיק חוסר תשומת לב לכביש והנהג "פיספס" את תמרור העצור. לפי דעתי חייבים להתקין בכל מפגש של פסי רכבת עם כביש פנס אדום מהבהב ואזעקה חזקה, כך שלא יתכן מצב שהנהג לא היה מודע או לא שם לב שיש פסי רכבת או לא שמע שרכבת מתקרבת. הדבר לא דורש טכנולוגיות חכמות אבל חייבים להיות אמצעים שיביאו לנהגים לשים לב ולהודיע להם שאכן מתקרבת רכבת למקום.
 

פרטנר

New member
המשפט :

תמרור עצור לא תמיד יכול לעצור את הנהג. מספיק חוסר תשומת לב לכביש והנהג "פיספס" את תמרור העצור. די תמוה. בתי הקברות מלאים באנשים שהגיעו לשם מחוסר תשומת לב.
 

isra533

New member
אם מחפשים אשמים

המשפט באמת תמוהה, אם רוצים למנוע תאונות חייבים לראות את הבעיתיות של המצב ולמצוא פתרונות. אני לא טוען שההצעה שלי היא הפתרון היחיד והבלעדי, יחד עם זאת זהו אחד הפתרונות. אם יש פתרונות אחרים, תציע אותם.
 

isra533

New member
גם במקרה זה

רמזור ואזעקה היו כן עוזרים במידה והיו מופעלים הרבה זמן לפני שהרכבת הגיעה למקום התאונה. או פתרון אחר, לאלה שנתקעים על המסילה דרוש רק רגש אשר יזהה חפץ שנמצא על המסילה ויכול להזהיר את נהג הקטר. כל הכוונה היא למנוע את התאונה, אם רק יהיה הרצון באמת למנוע ארועים כאלה, יש היום מספיק טכנולוגיה שאפשר להשתמש כדי לא להגיע למצבי סכנה כאלה ואחרים. אחרי שהתאונה מתרחשת זה כבר מאוחר מדי.
 

be_roo

New member
מישהו יכול להסביר את מר משה לאון

(יו"ר בלה בלה של רכבת ישראל) בחצי אוזן שמעתי אותו היום מצהיר כי עד שיוסדרו מחסומים, יסגרו כל המעברים החקלאיים שחוצים פסי רכבת. ונשאלת השאלה: איך בדיוק
איך סוגרים שבילים שנחרשים בחצי שניה ע"י שני ג'יפים ומשאית?
 

שי ז.

New member
עם שופל

פשוט חופרים תעלת נ"ט בצמוד למסילה והשביל חסום. ברור שאין סגירה של 100% אבל זה עדיין ימנע מנהגים תמימים לעבור.
 

חדחתול

New member
ברור מאוד.

בר, בתקופה האחרונה תנועת הרכבות עלתה בעשרות אחוזים ולכן יש הרבה יותר סיכויים להיפגש אם אחת כזו מתי שהוא במשך היום תלוי כמובן היכן אתה נוסע.... לדעתי הרכבת נוסעת מהר מדי, בעיקר בדרום, למרות ששם יש פחות אוכלוסיה אבל הרבה יותר חקלאים ובדואים שנאלצים לחצות את פסי הרכבת עלמנת להגיע לביתם או למקום עבודתם. אחת העיות במעברים שאין שדה ראיה מספיק ולכן צריך להוריד את המחסום הרבה יותר מוקדם - (מקוה שהנהגים יהיו סבלנים ולא יחצו באדום). רצוי מאוד להוסיף רמזור אדום פעמון ופסי האטה לפני כל מעבר. להעמיד שלט ולכתוב עליו שמחסום הרכבת מורד כ- X זמן לפני בוא הרכבת זו לא תקלה! בשלב שני צריך לעשות מס' מעברים תחתים מסודרים ולמנוע את המצב בו תנועת הרכבות והרכבים יהיו באותו מישור - כן אני יודע אין כסף, אבל חיי אדם יותר יקרים.
 
למעלה