זה לא רק טעם -
רוב המתעניינים הרציניים בקולנוע מנסים להבין מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך. החל מסרטים אילמים וצ´אפלין הוא הבולט שבהם, דרך סרטי תור הזה של הוליווד לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה, דרך סרטי אינדי מעניינים ואפילו נוגעים בז´אנרים פחות מלבבים כמו סרטי פעולה, מד"ב וכו´ אין לי חשק להתחיל הרצאה שלמה על מה מלמדים בפקולטות לקולנוע ולמה רק אומר שאני מתעניין בסרט קודם כל לפי הבמאי. הוא קובע את רוב התוצאה הסופית. לכל במאי (טוב) טביעת אצבע משלו, יש המחדשים (קובריק, טרנטינו), יש המחקים אחרים ויש סתמיים וגאונים (היצ´קוק, פולנסקי). אני גם מעריך מאוד סרטים שגורמים לצופה לדבר ולחשוב עליהם רבות. דוגמא מהעת האחרונה: "לשבור את הגלים" שלכל דת אומר משהו קצת שונה... גם אם ראית נגיד 200 סרטים שרובם נעשו בעשר השנים האחרונות זה לא מספיק לקבל פרספקטיבה על המושג הזה שנקרא קולנוע. כמובן שזכותך להגיד שסרט X או Y הוא הכי טוב אבל במקום כמו הפורום הזה, שאני מאמין שיש בו כמה חובבי קולנוע רציניים ואולי אף בוגרי אוניברסיטה בתחום, רשימה שמתחילה בלב אמיץ ו"אמריקה היסטורי X" זה ממש צורם. דרך אגב, הרוב שמים את "האזרח קיין" ראשון, אני לא מסכים איתם. לרובנו קשה להצביע על אחד ולכן עושים רשימות של 10-20 (אתמול היתה פה רשימה די סטנדרטית כזאת) ביניהם תמיד אפשר למצוא סרטים אהובים עלי כמו: קזבלנקה, ורטיגו, הסנדק, זמנים מודרניים, התפוז המכאני, ספרות זולה, צ´ינה טאון, בלייד ראנר. שחר