זוגיות נקטעה בגלל בעיית מנטליות

furybone

New member
זוגיות נקטעה בגלל בעיית מנטליות

היי לכולם,
קיבלתי המלצה להתייעץ בפורום הזה לגבי המקרה שלי.
אני יצאתי בשנה וחצי האחרונות עם בת לעדה המזרחית (היא 28) ואני אשכנזי (מעורב). ידעתי כל הזמן שאני לא מחובר למשפחה שלה, אך הייתי מחובר אליה ושיכור מאהבה. לא הצלחתי לראות כמה הקשר שלי עם המשפחה שלה לא טוב.
היה מקרה לא קל שהיא עברה במהלך התקופה הזאת שקירב אותי יותר אליה.
כל הזמן הזה פשוט לא הצלחתי להתחבר למשפחה שלה, לא שמתי לב אבל הייתי מגיע למשפחה שלה הייתי פשוט יושב בצד ומחכה שהזמן יעבור. וכל פעם שהייתי נפגש עם חברים הייתי מתמרמר על משפחתה.
המשפחה שלה רועשת, צמודים זה לזה, אוהבים דיבורים ורכילויות, המוסיקה שלהם זה מזרחית, ומזרחית דיכאון בלבד, לא מלומדים ואפילו אנטי לזה, הסגנון דיבור הוא כמו רחוב, צעקות ובלאגן כמו ילדים קטנים גם כשאני נמצא שם, כולם מסתובבים עם שרשראות מחוץ לחולצה, המנטליות ממש שונה מהדרך שהשתדלתי לחיות בה. המשפחה שלה יחסית גדולה, אף פעם לא הייתה לי שום שיחה אמיתית עם אף אחד מהם (אולי גם אני אשם בזה שלא ניסיתי ליזום שיחות, הרגשתי שלרוב השיחות מיותרות ולא אצליח להגיע לעומק, בעיקר כי הם מתפרצים וכל דבר חייבים להעיר).

הערתי לה לפני כמה חודשים כשהתחלתי להתפקח, על זה שנורא מפריע לי המצב עם המשפחה, היא ומשפחתה כבר הרגישו את זה.
החלטתי לעצור את המצב הזה למרות כל האהבה, המירמור לגבי משפחתה התחיל לאכול לי את הראש, קשה היה לי לראות את זה שאני נהיה צמוד אליהם ב 50 שנה הקרובות. אני לא הצלחתי לחשוב על נישואים בזמן שהקשר שלי עם המשפחה שלה ממש במצב לא טוב ואני סוג של אנטי אליהם.

אני מרגיש שהיא נכנסה לדיכאון והפרידה קשה לה נורא, והיא ראתה אותנו מתקדמים. היינו אמורים לעבור לגור ביחד והיא כנראה כבר ציפתה לטבעת.
גם לי ממש לא קל, החברים כבר הרבה מהם נשואים, ואני חוזר ללבד, וכמובן שאהבתי/ אוהב אותה.

יצרתי איתה קשר כמה ימים אחרי שהקשר נקטע כדי להבהיר כמה דברים שלא הצלחתי.
ניסיתי לראות אם אפשר עוד לגשר על נושא המשפחה שלה, ובתגובה היא אמרה כמובן שהיא לא תהיה מוכנה להתרחק מהם, ושאני לא יכול למנוע ממנה להפגש איתם. היא כן מוכנה לתת לי להתרחק מהם, לא לקרוא לי לכל מפגש. - לא מאמין שזה יקרה, והיא תגיע למשפחה שלי כאילו הכל טוב (אחרי חתונה וילדים).

אני כן הייתי חוזר אליה, ולא חוזר למשפחה שלה..
האם אני יכול לחזור לקשר כזה? צריך להבין שאני די אנטי למנטליות שם ואפילו די מתבייש במנטליות שלהם. (יכול להיות שזאת גזענות, אבל אני מכיר מזרחים ורוסים שגם מכירים את הסוג מנטליות הזה של משפחות ולא סובלים אותו).

תודה לכולם
 
אתה מתאר מצב מאוד קיצוני. לדעתי לא ילך

אם היא היתה מוכנה למשל לגור איתך בחו"ל ולהיות רחוק מהמפחה, מילא.
אבל המשפחות המזרחיות מאוד שבטיות. להרבה בני משפחה מספיק רק האחים ולא צריכים חברים.
מפלצת המנטליות תרים את ראשה כאשר יהיו לכם ילדים. אשתך תצטרך את העזרה של משפחתה ואתה תשתגע.
לדעתי אתה מוקסם מההתחלה, תמצא לך מישהי ברמה שלך שיהיה לך נעים עם כל מה שנלווה אליה.
 
זוגיות מאתגרת

שלום רב,
תודה רבה על השיתוף. הנושא מעניין עד מאוד.)
אני מבינה את הקושי שלה ובוודאי את הקושי שלך. יחד עם זאת כדאי להבין מה בערכים שלה ושלך ועד כמה הערכים דומים? שמנסים למצוא זוגיות, הדבר הראשון שכדאי לבדוק זה מה הערכים משותפים, עד כמה אתם מתאימים אחד לשני. אפילו, אם נדמיין הערך העיליון שערך העיליון הוא אהבה, עם הזמן השוני בערכים והשיגרה של החיים יעשו את שלהם.
אני לא יכולה להגיד ולייעץ מה כדאי לעשות, הכי חשוב שאתה תבין ותדמיין את החיים שלך איתה עם כל המגבלויות, ואם אתה מוכן לוותר על עצמך?
זה יכול לתת לך תשובות)
לשרותך,
 
אתה חתיכת סנוב מתנשא...

כאילו... אני מבינה שיש מגרעות במשפחה שבטית וקרובה, אבל אפילו יתרון אחד לא הצלחת למצוא? אפילו לא אדם אחד שם לשוחח איתו? לדעתי יש לך בעית גישה. הגעת עם דעה מסויימת ובעצם בכלל לא חשוב איך הם יתנהגו או מה יעשו - תמיד תפרש את זה באופן שלילי.
 
למעלה