זוג קנדים החיים על סירה משתמשים בסדרת מחשבי Raspberry Pi לרוב צרכי האלקטרוניקה

שלהם כולל מכשיר AIS ותחנת מזג אויר, זול ויעיל, חוסך אנרגיה וכסף רב מצד שני הם מתכנתים.



שבת שלום
 
נערך לאחרונה ב:

gb228

Active member
לפני מספר שנים פרסמתי מדריך להתקנת RPI לצורך שימוש בסירה, בעיקר לתוכנת OPENCPN, אם כי אישית אני משתמש בו לעוד מספר דברים. זה היה עבור דגם 2 ונראה לי שמה שכתבתי כבר קצת מיושן, היום עם ה RPI 4 ומערכת ההפעלה המעודכנת דברים קצת יותר פשוטים, וגם הביצועים קרוב לודאי יותר טובים - בדגם 2 כל נושא הזום על המפות ב OPENCPN קצת איטי, האמת שלא קריטי בזמן הפלגה, קצת מעיק בזמן תכנון מסלול (אבל את זה גם אפשר לעשות על מחשב ווינדוס ולהעביר ל RPI לקראת ההפלגה)
http://www.sylyra.com/rpi_index.php
 
שבוע טוב, זכרתי שכתבת על זה, לא זכרתי במדוייק , לכן שיערתי שיעניין אותך. באיזה מסך אתה משתמש? נדמה לי שלחברה של ה-pi יש גם מסך של ״7
 

gb228

Active member
7" זה קצת קטן. אני קניתי מסך טלוויזיה עם כניסה של HDMI ושפועל על 12 וולט.
הייתרון של המסך של החברה הוא שהוא מתחבר לכרטיס לא דרך HDMI, דבר שיותר חשוב אם רוצים לארוז את הכל במוצר אחד. בנוסף נדמה לי שהוא גם TOUCH
 
אכן ב-PI 4 ניתן לקנות כבר סט שלם כולל מארז, כבלים, מטען מקלדת ועכבר אורגינלים וניתן לחבר שני מסכים בו זמנית
 

dora92

New member
.....אם תשימו לב בסרטון העליון כשמוצג מסך המחשב מופיעות עליו משפט בעיברית !!!!
 
ל-gb228 ואחרים, הנה מגוון הדברים בהם ניתן להשתמש בסירה במחשב הנ"ל
בגלל מחירו הזול של המחשב כ-35 דולר ארה"ב, ניתן לאכסן ספר במקום בטוח למקרה של כשל כללי במחשב הראשי ו/או כהתאוששות לאחר פגיעה של ברק, הוא ממצליץ על דור 3 בגלל צריכת החשמל הנמוכה שלו, יעיל במקרה של תקלת חשמל. מה שלו ברור לי כיצד עוברים במסך ממצב של AIS למצב ניווט ולמצב מכ"ם.
 

GuyRom

New member
אני משתמש בלפטופ פשוט , חומרה זולה של GPS ומקלט AIS ומרוצה מאוד, בזמן עגינה זה הופך לבידורית בשימוש בנטפליקס. לא דורש יכולות תכנות.
מכיוון שהמחשב כבר היה ברשותי הבדל המחיר היה פחות רלוונטי
 

gb228

Active member
כל אחד וטעמו. אני יכול לתאר את החוויה שלי.
כמשתמש של OPENCPN פחות או יותר מימיה הראשונים, ולפני כן עם תוכנת SEACLEAR שעבדה רק עם חלונות, השתמשתי הרבה מאוד זמן עם לפטופ. גם כשהופיע הרספברי הוא פשוט לא היה מספיק חזק להריץ את OPENCPN והמשכתי עם לפטופ. אבל מרגע שהוא יכול היה להריץ אותה עברתי אליו בשמחה ובשנתיים-שלוש האחרונות ניתן גם להגיד שפרט לעובדה שהוא לינוקס הוא נוח להפעלה בדיוק כמו כל מחשב חלונות. החסרון העיקרי שמצאתי בלפטופ הוא העובדה שהוא תופס מקום כל הזמן על שולחן הנווט + מטען לא קטן, בין אם זה כזה שדורש אינוורטר של 200 וולט אן מתאם אחר שמאפשר חיבור ל 12 וולט. הרספברי מותקן בכוך קטן (ביחד עם מקלט AIS ומקלט GPS פשוט) עם ספק בגודל מטען של טלפון סלולרי, המסך (12 וולט) תלוי מעל השולחן, עכבר ומקלדת אלחוטים מאפשרים הזזה שלהם כשאין בהם צורך, למעשה המקלדת רוב הזמן לא בשימוש ולכן מאוחסנת בצד ורק העכבר נמצא כל הזמן על שולחן הנווט.
מי שכמוני גם מצוי בצד האלקטרוני יכול פשוט "להשתולל" ולהתממשק לכל מיני סנסורים ואביזרים שבשימוש בלפטופ מוגבלים בד"כ ל USB בלבד.
 

gb228

Active member
הרגע יש לי רק מקלט. כשרכשתי את המכשיר אפילו מקלט בלבד היה די יקר והבדל המחירים מול מקלט-משדר היה משמעותי. היום המחירי לא גבוהים ובקנייה הבאה זה יהיה עם משדר. אם כי ברור שעדיף מצב בו כל כלי שייט בסביבתך מזהה אותך (בהנחה שיש לו AIS), בינתיים לא מצאתי בעיה מיוחדת בכך שיש לי רק מקלט. הכלים הגדולים גם מצוידים במכ"ם כך שהם מזהים אותי גם ללא AIS וגם ללא פרטי הספינה, אבל אין להם בעיה לקרוא אלי בצורה "אנונימית" אם הם רוצים.
 
אכן ההפרש גדול. מקלט בלבד המיועד במיוחד לרסברי פיי עולה 65$,

ואילו מקלט משדר ועוד דברים שאינני מכיר או מבין בהם למשל NMEA, עולה 800 $ גם אין לי מושג מה זה רשת הוויפי שהוא מייצר, כלומר האם הוא מייצר רשת גלי מיקרו שכל המכשירים שבתמונה יכולים לזהות?
 

קבצים מצורפים

  • 13.png
    13.png
    KB 103.5 · צפיות: 2
  • 14.png
    14.png
    KB 173.1 · צפיות: 2

dora92

New member
הי. לי יש AIS מהדגם הנ"ל. ח"ב VESPERMARINE תוצרת ניו זילנד. הווי פיי מיועד לשידור בין המכשיר לטלפון ניד לטיפעול ובקרה ויכול להתחבר לחמישה טלפונים - אנשי צוות. כמו כן יכול להתחבר קווי לפלוטר- מפה אלקט' ולראות מיקום צלמית האוניות במרחב שזיהה וכולל הנתונים שלהם
 

dora92

New member
שכחתי לציין שצריך להזין מספר MMSI וזה אפשרי, כמוני, במקום שקניתי וקיבלתי מוזן במספר שלי
 
למעלה