זועמת ומתביישת!

  • פותח הנושא nett
  • פורסם בתאריך

nett

New member
זועמת ומתביישת!../images/Emo46.gif../images/Emo7.gif../images/Emo46.gif

אני קוראת בזה להקים את פורום ישראלים "תקועים" בחו"ל!!! לא תאמינו כמה שעות נאלצנו לבלות אתמול בשדה התעופה. קבלנו טלפון בהול שעל אחת הטיסות בדרך לארץ יש נער כבן חמש עשרה. היות והטיסות לארץ בוטלו הוא פשוט נתקע בשדה התעופה בספרד. היות והוא עדיין קטין עליו להיות מלווה החוצה במבוגר ולא - הוא ישלח חזרה לדרום אמריקה! כמובן שרצנו לחלצו ולהציע לו אחר כבוד לחלוק איתנו מעוננו הקט. אבל בדרך פגשנו עוד עשרות ישראלים (ומן הסתם רבים עוד לא פגשנו) לאחר טיסות ארוכות מדרום ומרכז אמריקה, אנשים שכבר יצאו לדרך ביום שלישי לפני תחילת השביתה...פגשנו משפחות: אישה ממררת בבכי ושלושה ילדים קטנטנים באותו מצב של מריטת עצבים. פגשנו צעירים שבאין מוצא החליטו להערך לשנת לילה בשדה התעופה. פגשנו אנשים ללא כסף למלון (החברות לא הסכימו לממן את השביתה של אלעל - כמובן )כזה יאוש!!! אז יופי ונהדר שהשביתה הופסקה - מה השיגו בזה? עמיר פרץ היקר הגזים - שתבינו שהיום אמורות לצאת שתי הטיסות הסדירות ממדריד (אבל כמובן שכל הנוסעים התקועים בברצלונה יצטרכו להמתין לשבוע הבא) חמש טיסות מלאות שלא יצאו אמורות להצטופף במטוס אחד??? שלא לדבר על שומרי המסורת שאינם טסים בשבת שרק בשבוע הבא תתאפשר חזרתם לארץ. ועוד נקודה : אתמול היה בספרד יום העובד - מה שאומר חנויות סגורות ושום אפשרות לרכוש אוכל כשר או בכלל...היום יש פיאסטה מיוחדת של מדריד - שוב הכל סגור. מחר שבת והאפיפיור מגיע לבקור - כך שכל המלונות וההוסטלים מלאים עד אפס מקום... זו שערוריה. מה השיג מר פרץ? עוד אלפי ישראלים תקועים בחו"ל שמקללים אותו בכל פה?? אני בושה ונכלמת מצעד שרירותי זה. יש ענפים במשק שלא משביתים , לפחות מודיעים 72 שעות מבעוד מועד - וברצינות (לא סתם מכריזים ומבטלים מעת לעת). הרי לא יתכן שתוך כדי טיסה יגלו הנוסעים שהם תקועים אי שם באמצע שום מקום!
 
אפשר לדבר ואפשר לעשות

גם אני מצטער לשמוע על הסיפורים האישיים הקטנים. אבל אפשר להמשיך ולומר "בושה" ו"חוצפה" וכל מיני מילים, ואפשר לעשות. בפעם הבאה: כרטיס טיסה חד כיווני. למדינות מתוקנות. אגב, גם בצרפת קרה לי שהגעתי לשדה התעופה לטיסה ונאלצתי לשוב הביתה מאחר והשדה נסגר בעקבות שביתה. כעסי במקרה זה לא היה על עמיר פרץ הצרפתי, אלא על חברת התעופה שלא טרחה להודיע לי שלא כדאי לי להגיע בכלל למרות שבהזמנה טרח הפקיד במיוחד לקבל את מספר הטלפון שלי. מה שכן - לפחות בצרפת השביתה היא ליום אחד. מפגן כוח שמועד סיומו ידוע מראש.
 

ליילה

New member
אני מסכימה איתך, זה נורא היחס

הזה לאנשים, בלי להתייחס לעובדה שאין להם איפה לישון, או לאן ללכת. אני לא מבינה איך אף אחד לא דאג לפחות שיהיה להם איפה לישון ומה לאכול. זו אחת הסיבות שאני שמחה שאני לא טסה אלעל...
 
לא צריך לטוס אלעל כדי לזכות בפ

פריוולגיה הזו. גם נוסעי חברות אחרות נתקעו. כמעט ואין אפליה בנושא. השביתה היא לא של אל על השביתה היא של עובדי המדינה והגורמים בנתב"ג שהחליטו להשבית.
 

Guy K

New member
ואני קורא להפסיק לזעום ולהתבייש

וללכת לבית משפט עם גב של כל מי שהיה בטיסה הזו. ולהביא לאל על את התביעה של החיים. שמעתי על שביתות כבר. על החוצפה של עובדי עירייה שמשאירים זבל בשכונות עד שהעכברושים עוברים לגור בסלון כבר שמענו. על בתי חולים שמבטלים ניתוחים בגלל דרישה זו או אחרת. על מורות שמכריחות הורים להישאר בבית או לבזבז המון כסף על בייביסטרים לילדים. על משרדי ממשלה שלא יטפל בעניינים השותפים שלשמם הם נוצרו. לא מצליח להבין איך במדינה כל כך קטנה יש כל כך הרבה שביתות. ומעבר לזה, איך יש למישהו את החוצפה לחרב למישהו אחר את החיים בגלל דרישה כלכלית. רוצים לשבות, תשבתו. נהדר. רק תשאו אחריות למעשים שלכם. אם אני הייתי מעורב בטיסה כזו לא הייתי חושב פעמיים. דבר ראשון שהייתי עושה בארץ זה להגיע לבית משפט. לכלכת? תנקה. או לפחות תתן לי מספיק כסף לעוזרת. ולעוגמת נפש.
 
אין case למשפט

שביתה נחדשבת כוח עליון, ואין עילה לתבוע מישהו על שירות שלא סיפק בגלל כוח עליון. לעזוב את הארץ. ומהר. זה הפתרון היעיל היחיד.
 

Chemical Ali

New member
למה אתה זורע פאניקה? ../images/Emo150.gif

האיש עם השפם עצבן אותך? אני אדאג לו לחופשה חלומית. הוא לא יתעורר בסופה
 

יורי CA

New member
זה נשמע לי הגיוני

כמה שידוע לי השביתה היא של ועד עובדי אל על, ולא של הנהלת החברה. כך שלפחות לכאורה, השביתה נכפתה על החברה כשם שהיא נכפתה על הלקוחות, והחברה מפסידה אפילו יותר מהלקוחות, ביחוד בקטע של פגיעה במוניטין. הפיתרון - לתת לכמיקל עלי לטפל במשופם...
 

Guy K

New member
הכל נכון

ואמנם אני לא מבין גדול בחוק ומשפט, אבל..... כמו שאזרחי מדינת ישראל יכולים גם לתבוע את ראש הממשלה, קל וחומר שיכולים לתבוע את אל על, ועד עובדי אל על, עמיר פרץ, או המשיח שיבוא במהרה בימינו. כל מה שצריך זה עורך דין טוב עם חו"ש יח"צנות מפותח והרבה אמביציה. אפשר וצריך לשנות את המדינה הזו, וזה ששביתה היא דבר חוקי - לא אומר כלום. החוק הוא טוב ויפה, אבל כשמגיע מצב שבו ילד (שכחתי בן כמה) נשאר תקוע במדינה זרה בגלל שביתה, האחראים עליה צריכים לתת את הדין. רציתם לשבות? תשבתו. אבל תשאו באחריות. ועם כל ההערכה למומחי התקשורת והמשפט בפורום, כל דבר הוא בר תביעה במדינה דמוקרטית. תוצאות המשפט זה כבר משהו אחר.
 
דיוק:

אמרתי "אין קייס למשפט" לא אמרתי שאי אפשר לתבוע. המערכת השלטונית בארץ הקודש רקובה. לא תעזור תביעה משפטית, וגם החלפת ממשלה לא תעזור. המצב אבוד.
 

Guy K

New member
אז מה אתה אומר בעצם

רק לעזוב את הארץ הא
טוב מאוחר מדי בשבילי..... LOL אבל ברצינות, למה אתה כל כך מיואש מהמצב של מערכת המשפט בארץ? לאט לאט יש תקדימים, השופטים יותר ליברלים, הפסיקות יותר הגיוניות. לא?
 
מערכת המשפט הארץ מצויינת

אלא שתפקידה הוא בסך הכל לפרש את נוסח החוק עבור מצבים שהחוק אינו בהיר דיו עבורם. והמערכת המחוקקת - נו טוף. יפה שתיקה.
 

Guy K

New member
ומה לגבי תקדימים

שמשנים את מהות החוקים ככה שיתאימו למציאות החברתית? אני יודע שבנושאי הכרה בזוגיות הומו לסבית וכו' יש בהחלט שינוי מלפני עשר שנים, שחלקו נעשה דרך חקיקה וחלקו דרך בתי משפט. ראה מקרה דנילביץ',שקיבל פיצויים מאל על.
 
אתה בטוח שזה היה מקרה של שינוי חוק?

או שאולי זו היתה פרשנות של חוק שנוסח בלשון גבר-אישה במציאות-עבר שבה יחסי גבר-גבר ואישה-אישה לא היו נפוצים כמו בימינו? עד כמה שידיעתי מגעת, לא היה בארץ חוק שאוסר על קשר חד מיני. פשוט, החוקים במדינה לא התייחסו למצבים הנובעים מקשר כזה. וכשבית המשפט נדרש לעניין, הוא נתן את הפרשנות שלו (הנובעת כנראה מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו). שהיתה שונה מהפרשנות של אל-על.
 

Guy K

New member
בוא נראה

אני אנסה לשחזר את הידע ההיסטורי ההומו לסבי שלי.....
דווקא היה בארץ חוק האוסר על קיום יחסים הומוסקסואלים, הוא בוטל מתישהו בשנות השמונים כמדומני. בכל זאת בכל מה שקשור להכרת המדינה בזוגיות צוין במפורש שמדובר בגבר ואשה. גם במידה והם נשואים וגם במידה והם ידועים בציבור. אני לא יודע מה המעמד של נישואין אזרחיים בארץ היום אבל אני יודע שנישואין של זוג גברים או זוג נשים לא מוכרים ע"י המדינה גם אם נישאו בחו"ל כמו זוגות סטרייטים. וואלה אתה יודע מה, כשאני חושב על זה בחורה שמתחתנת בקפריסין מקבלת פטור מהצבא. גבר שמתחתן בקפריסין עם החבר שלו לא מוכר כנשוי ע"י הצבא ולא מקבל הטבות של נשואים. בכל אופן למקרה הדייל הידוע, הוא דרש לקבל זכויות המגיעות לו כידוע בציבור. בית המשפט קבע שאיןהוא ידוע בציבור מאחר וחור המדינה קובע מפורשות שידוע בציבור הוא רק לגבי אישה וגבר. אחרי ערעורים בית המשפט קבע שאמנם החוק קובע שמדובר בגבר ואישה אפשר גם להשליך את חוק הידועים בציבור לגבי זוג גברים, שמתגוררים ביחד ומקיימים משק בית משותף, כל זאת על סמך ביטוח החוק השולל קיום יחסים הומוסקסואלים. אז מצד אחד הפסיקה של ביה"מ מבוססת על חוק קודם ששונה, ומצד שני מעמדם של הזוגות ההומולסבים עדיין לא שווה למעמדם של זוגות סטרייטים שחיים באותה הסיטואציה. מכאן אני מסיק שעל פי החוק הקיים גם היום, זוגיות הומוסקסואליות לא מוכרת ע"י המדינה, אבל כן ע"י בית משפט. אם תרצה אני אשמח לחפש כמה לינקים קצת יותר מפורטים ובוודאי שיותר מדוייקים ממה שאני זוכר.
 
אוקיי...

העובדות אכן מעניינות. האם שונה איזה חוק בעקבות זאת, או שמא המדיניות הנוכחית מתבצעת על סמך פסיקת בית המשפט (שהיא בעצם פרשנות - או מניעת סתירה - בין חוקים קיימים)?
 

Guy K

New member
אתה יודע מה, כאן התקלת אותי.

אני הולך לעשות שיעורי בית ואחזור. נדמה לי שלא שונה שום חוק בנושאץ אבל רק נדמה לי ויכול מאוד להיות שאני טועה.
 
אז תבדוק בבקשה עוד משהו שכתבת

האם היה בישראל חוק שאסר על קיום יחסים הומוסקסואליים, או שהיה חוק שאסר על התנהגות הומוסקסואלית בפרהסיה. משום מה לא נראה לי שהחוק הישראלי התייחס לנעשה בחדרי חדרים (אלא אם אלו שרידים מהשלטון העותומאני או בריטי), ואני נוטה להאמין שהוא התייחס לרשות הציבור בלבד. מאוד יצער אותי לדעת שמדינת ישראל היתה בנושא הזה חשוכה כמו מדינות האיסלאם של ימינו.
 
יחסי מין הומוסקסואליים היו עבירה

פלילית. עד שונת ה-80. מדינת ישראל אכן היתה חשוכה בעניין זה. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה הנחה את התביעה הכללית שלא לפעול לאכיפת החוק הזה, ובסופו של דבר הוא גם בוטל. בלי קשר יש היום חוק שאוסר על מעשים מגונים בציבור, והוא נוגע לכל סוגי היחסים.
 
למעלה