זו באמת שאלה מפגרת:

זו באמת שאלה מפגרת:

למה צריך שדה ל נ. א לפני ביצוע הזדקרויות? הרי - מה כבר יכול לקרות בהזדקרות שיחייב אותך שדה לנ.א? אני דווקא הייתי מבצע הזדקרויות מעל בית קברות או משהו... האם יש סיבה ספציפית שעלולה לגרום לקאט מנוע בעת הזדקרות? אין ג´י שלילי , אז אין סיבה שהמנוע יתרוקן משמן ויתפס. אם נכנס לסחרור - שדה לא יעזור התרגיל קצר - אז אין מצב שנתקרח או שהפלאגים יסתמו עקב הסרק של המנוע וכמו כן - אם יכבה המנוע בהזדקרות כמוהו שיכבה בכל רגע אחר בטיסה. מה הקטע של השדה?!?!? התשובה היא בטח נורא טריוואלית ובגלל שאני קצת אהבל אני לא מצליח לראות אותה. שמישהו יסביר לי???!
 

eli eagle

New member
../images/Emo132.gif כי בתעופה תמיד הולכים על ..

ה safe side. יש קצת ניגודיות בתפיסת העולם התעופתית אשר בסופו של דבר מתכנסת לאותה נקודה, בטיחות! ואני מסביר: מצד אחד בונים מטוס עם מערכות שהצד הבטיחותי בהם הוא במקום הראשון. שרמת האמינות היא גבוהה ביותר. ובסוגיה שהעלתה מופיע הניגוד: אז אם זה כל-כך בטוח למה לבחור שדה נ"א? כי שוב בתעופה הולכים על ה safe side. וכמובן שניתן להעלות הרבה הסברים למה דווקא בהזדקרות יקרה א´ וב´ וג´... מקווה שזה מסביר..
 
ליעל, הבחור מעריך את עצמו

הערכה עצמית נכונה. אם הוא טייס ואינו יודע את התשובה זה עצוב מאוד מה גם שהוא בעצמו מבין שמשהוא לא בסדר באי הידיעה שלו ובמסקנות הנובעות מכך לגבי עצמו!!! אז-תסבירי לו מה לא בסדר איתו בהצלחה
 

צחי נבו

New member
בתרגול אתה יכול למצוא עצמך במצב ...

ללא מנוע, למשל אם סגרת מנוע בבת אחת ללא חימוש מאייד... יותר סביר מאשר יו"א וכח מנוע לשיוט. אתה? אהבל? אהממ... תן לי לחשוב על זה.
 
זה אולי יבהיר משהו

לא היה לי זין לכתוב תגובה אחרי שכבר כתבתי לצחי (אני שונא להסביר את עצמי פעמיים) אז אני פשוט מעתיק את הצ´ט עם צחי לפה, הוא דיי ממצא את מה שהיה לי להגיב: Reuven says: איך אתה מסתדר? צחי says: מסתדר מצוין צחי says: יש הסתגלות צחי says: אבל אתה שוחה תוך שבוע Reuven says: תגיד Reuven says: קראת את השאלה שלי בפורום? צחי says: קראתי ועניתי Reuven says: מה הקרשר באמת בין הזדקרויות לשדה נא Reuven says: ? צחי says: אתה סוגר לסרק נכון? צחי says: נגיד שאתה טמבל קצת יותר מהממוצע צחי says: לא מפעיל חימום מאייד צחי says: וסוגר ב ב ת א ח ת ! ! ! צחי says: המנוע יכול להיכבות צחי says: במידה וגם המנוע קצת טמבל צחי says: ואז אתה רוצה שדה Reuven says: אבל אתה Reuven says: נמצא גבוהה Reuven says: אם הבעייה היא רק מה שאמרת Reuven says: אז לא תהיה בעיה הלהניע מחדש צחי says: וזה מה שאתה רוצה? ואם לא מניע? Reuven says: למה שלא יניע?! Reuven says: זו השאלה Reuven says: למה לעזזל שלא יניע? Reuven says: אם נתחיל באימים לא ראצינאליים Reuven says: אז בכלל אין טעם להמריא צחי says: בכוח מלא ישנן בעיות אחרות צחי says: מאשר בסרק Reuven says: מה הקשר? צחי says: המראה זה הכי מסוכן כמובן Reuven says: כן - אבל מה עוזר לך שדה בהזדקרות Reuven says: \? צחי says: במעבר לסרק - מרבית הסיכויים שהמנוע יכבה. נקודה. צחי says: מבין כל המצבים האחרים Reuven says: מה , אז כל פעם שתעביר לסרק אתה תכבה מנוע? Reuven says: סליחה Reuven says: התכוונתי Reuven says: אז כל פעם שתעביר לסרק תחפש שדה? צחי says: למה לא? Reuven says: צחי! תחשוב רגעReuven says: האם אתה מחפש שדה לנ א בכל פעם שאתה מעביר לסרק Reuven says: ? צחי says: לא. אבל כשאתה מזדקר כן Reuven says: ? צחי says: מתי העברת לסרק פעם אחרונה? Reuven says: אני מעביר לסרק הרבה בטיסות Reuven says: אני כמו יונתן לוינגסטון השחף - לא טס בשביל לגהץ Reuven says: הקטע הוא Reuven says: שאנשים לוקחים את זה כל כך מובן מאיליו Reuven says: ואפילו טוענים שאני אהבל כי אני מעלה בכלל את השאלה Reuven says: אבל אף אחד לא חושב לחפש את ההגיון מאחורי הדברים Reuven says: ככה אמרו - ככה תעשה Reuven says: מה שאמר אלי לגבי הצד בטוח נכון כגימיק וכמוטו וכהרבה דברים - אבל לא כהסבר Reuven says: מה הצד הבטוח פה? Reuven says: אם הייתי אומר לך לשים קונדום לפני שאתה נכנס להזדקרות .. על הצד הבטול Reuven says: הבטוח ... Reuven says: מה היית חושב? Reuven says: לא היית חושב - היית פשוט שם קונדום לפני כניסה להזדקרות והולך על הצד הבטוח Reuven says: אבל לשאול מה יותר בטוח בלהזדקר עם קונדום על הזיין זו שאלה שאתה יכול לשאול רק בנות Reuven says: והתשובה לא תהיה קשורה לתעופה Reuven says: אתה מבין עכשיו לאן אני חותר? Reuven says: או שאתה גם חושב שאני אהבל Reuven says: ? צחי says: רגע... Reuven says: רגע מה? רגע זה הזמן שייקח לך לחשב אם אני אהבל או לא? Reuven says: בפסיכומטרי לקח להם 3 שעות וחצי והם לא הגיעו למסקנה מספקת טוב...צחי כנראה גם הגיע למסקנה שאני אהבל ולא חזר אלי , או שהוא כנראה ממש עסוק בעבודה. בכל מקרה - אני מקווה שמי מבינכם היה מספיק אהבל להבין את הנקודה שאני מעלה עכשיו בכדי להגיב תשובה הולמת. אני גם באמת מביע הערכה כנה לאותם אלו שמצאו לנכון להסכים אתי על אהבליותי , במקום להפעיל את המח הקטן שלהם לרגע קט. מי יתן ולא יזדקר להם אף פעם.
 
אם כך יש בנינו הסכמה.

עכשיו תתנתק מהדיון הזה בבקשה כי אתה לא מוסיף לו שום דבר ענייני.
 
שדה לנ.א. בהזדקרות

למה? מה רע? התשתית ללימוד טיסה בארץ בנוי על שיטות שנלמדו בח"א שנלמדו ב ח"א האנגלי, ואם הם עושים זאת אז יש לזה סיבה מספיק טובה. (ללמד חניך שיטת עבודה, להוסיף נוהל לעומס או, להוריד עומס לטייס במידה ויכבה מנוע מכל סיבה וכ´ו). לידיעה בארה"ב בלימודי הטייס לא מחפשים שדה לתרגולי הזדקרויות.
 
או ! נמרוד תודה אתה גדול!

זה כל מה שרציתי לשמוע : שכל הסיפור הזה של לחפש שדה , מחוסר סיבה בטיחותית ראציונאלית מובהקת. אין לי בעיה לחפש שדה - כהוספה של נהל , עומס , WHATEVER.... פשוט מאוד עניין אותי למה! ... אם באמת חייבים , אז למה?! הידיעה שבארה"ב לא מחפשים שדה לפני הזדקרויות בהחלט מציבה את הדברים באור שונה לחלוטין,שמבחינתי מספק גם את התשובה לשאלה . תודה נמרוד - אתה הנמרוד עם הססנה RG ,נכון? אם כן - מה שלומך?
 

omni

New member
שאלה מענינת

אבל לפני שנגיע לתשובה לשאלתך נשאל את עצמנו למה בכלל לתרגל הזדקרות בצורה שבה מתרגלים את זה, לתרגול במטוס בכלל יש שתי סיבות עיקריות, אחת לשפר את מיומנות ההטסה והשניה להנות מהטיסה, תרגולי ההזדקרות כפי שהם מבוצעים עונים על שתי האפשרויות הנ"ל. תירגול הזדקרות מעשי יותר הוא תרגול הזדקרות בטיסה ישרה ואופקית או בפניה אופקית כאשר לא מרימים את האף אלא מדמים כניסה להזדקרות כתוצאה של חוסר תשומת לב למהירות בטיסה שיגרתית, האם תירגלתה את זה פעם?? תירגול זה מעלה את מיומנות ההטסה אך לא מוסיף ל"פאן" שום דבר. חלק גדול מ"תורת הטיסה" נבנה מתאונות או תקריות אחרות לאורך 99 שנות התעופה הכבדה מהאוויר, ובין היתר גם תרגול ההזדקרות, וההתכוננות למה שיכול לגרום התרגיל. בעבר המנועים היו הרבה פחות טובים, הקרבוראטורים היו הרבה יותר פרימיטיביים, ורגישות כל המערכת לירידה ב G היתה מאד גדולה. כאשר אתה מבצע את תרגיל ההזדקרות הסטנדרטי, יש סיכוי שהורדת אף במהירות יותר מהדרוש יגרום לירידת ה G לכיוון ה 0 ואז הדלק שבקרבוראטור מרחף ועלול לא להישאב כנדרש לתוך המנוע, והמנוע יכבה, כפי שכתבתי למעלה בימינו הסכנה לכך פחותה משמעותית ממה שהיה בעבר, אך התירגול וכל מה שסביבו נשאר מסורתית כמו שהוא, בעבר לא ניתן היה להניע באויר (היה צריך לסובב את הפרופלור מבחוץ) ועוד כמה נחיתות אונס שנגרמו (בעבר) לאחר תרגול ההזדקרות הקלאסית גרמו לכך ש"יש לבחור שטח לנ.א.". לאומת זאת אני יכול גם לתת לך דוגמא הפוכה, שלמרות תאונות ומקרים של כמעת תאונה, לא מפיקים לקחים, הנה רק אחת: בחור נחמד שיכול להרשות לעצמו כלכלית ללמוד על צסנה 172 לומד כל החורף עם מדריכו המוכשר (רק שניהם במטוס) ואז בחודש יולי הוא מקבל את הרישיון ומתכנן לקחת את משפחתו בעוד שבוע לראש פינה (במשפחתו שוקל כל אחד בממוצע 90 ק"ג) כמובן שביום המיועד יש חמסין והבחור חסר הנסיון בכלל ובמשקל כבד במיוחד ממריא..... יכול להיות שלא דיקתי בפרטים אבל לכל אחד ברור שפה משהוא בסיסי לא מספיק טוב. ויש עוד דוגמאות , ובכדי לקדם את התעופה הספורטיבית בישראל לא צריך יותר מאשר להעלות כל מיני הרהורים לדיון, ולנסות לגבש דעות ואז התזוזה החיובית כבר תבוא.
 

ramiby

New member
בעניין המשקל

באמת אין דרישה (ברשיון פרטי בכל אופן), במהלך שעות ההסבה ל 172 או כל מטוס אחר המסוגל לשאת יותר מחניך ומדריך, לטיסה בתנאי עומס מירבי. לדעתי חלק מתהליך ההסמכה על הדגם הספציפי צריך לכלול טיסה כזו ולנצל את העובדה שהמדריך עדיין נוכח כדי לתרגל טיסה בתנאים אלו. הצעת ייעול או שכבר קיים נוהל כזה במחוזותינו? תודה
 
לא נכון לגבי המשקל

יש גם יש דרישה חד משמעית במהלך ההסבה ל-172 הינך נדרש להעמיס את המטוס למשקל מלא ולבצע תירגול בעומס. מי שלא מיישם,עובר על ההוראות ואל תישאל אותי היכן זה כתוב
 

ramiby

New member
לא נכון ללא נכון ..

בדקתי ואכן לא רשום בשום מקום (ספר חוקה בכל אופן) שיש דרישה לטיסה כלשהי במשקל מלא. הדבר היחיד המוגדר הוא מספר השעות הנדרשות. אם אכן זה מוגדר במקום כלשהו - אשמח אם תפנה אותי לשם.. תודה
 
למעלה