נסיעה קבועה בנתיב שמאלי...
בהחלט מסוכנת ואפילו מסוכנת מאוד !!! הנהג שדוהר מאחורה,נתקל ברכב שנוסע קבוע בנתיב השמאלי,מתעצבן די מהר בישראל ובשאר העולם האמת גם,זה מתחיל בסימני הבהוב של האורות,אם הנהג ממול עדיין לא זז,אחרי כמה הבהובים,מתחילים הצפירות ובמקרה של נהג שלא צופר הוא פשוט עוקף בפראות מימינו וחותך את השמאלני בקירבה מאוד מאוד מסוכנת וכן ראיתי מלא מקרים אבל מלא מקרים כאלה על הכביש. אז נהיגה קבועה בצד שמאל בהחלט מסכנת,אומנם לא באופן ישיר,אבל בהחלט גורמת לנהג הדוהר התקפת עצבים שבה הוא עלול לגרום לסטיית הרכב הנעקף מנתיבו. דוגמאות נוספות הן לנהגים דוהרים שמסכנים כתוצאה מעצבים של נהגי השמאל: עקיפה מימין ואז חזרה לשמאל ובלימה חזקה אשר גורמת לרכב מאחור לבלום בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. עקיפה מימין וזיגזוג בין הנתיבים בעצם בין כל הנהגי השמאל,אמצע וימין. עקיפה מימין והטחת קללות ושאר הבעות עצבנות אל מול החלון של הנהג השמאלי. ושוב עקיפה מימין שהיא עדיין מסוכנת באשר היא !!!!
עכשיו סיטואצייה אחרת היא בעצם לנהגי המשאיות שכל הסטיגמות שקשורות לסכנה מובילות אליהם. האם חשבתם פעם על נהג משאית מה הוא עושה במצב כזה !? בכביש שיש בו שלושה נתיבים לכיוון נסיעה אחד [חד סיטרי],הנהג עם המשאית אינו מורשה בעקיפה בנתיב שמאלי קיצוני. הוא מורשה בעקיפה אך ורק בנתיב שמאלי לימני בלבד. מה קורה עם נהגי האמצע !? הם מפריעים לנהגי המשאיות לעקוף למעשה ואז אנחנו בעצם רואים נהגי משאיות שמגיחים מנתיב שמאלי קיצוני. והמקרים היותר גרועים זה נהג משאית שרוצה לדהור 90 קמ"ש כמותר בחוק אבל נתקל בנהג אמצע שנוהג בנתיב האמצעי 60 קמ"ש ואז אין לו מה לעשות אלא להסתכן בחזרה לימין ועקיפה מימין כאשר ידוע לכל ששדה ראייה של משאית הוא הרבה יותר קטן מרכב פרטי. נהיגה בצד השמאלי בהחלט אבל בהחלט מסוכנת מאוד !!! ולא הייתי מגזים אם הייתי מגדיר את אותם נהגי אמצע ו/או שמאל כרוצחים על הכביש.