זו פשוט מכה...

  • פותח הנושא בר
  • פורסם בתאריך

בר

New member
זו פשוט מכה...

הנהג הישראלי פשוט חושב שהנתיב השמראלי הוא לנסיעה רגילה ולא משמש לעקיפה בכלל. מדוע משרד התחבורע לא דואג לפרסם שנהיגה בימין היא חובת נהיגה ושמאלה משמש לעקיפה בלבד ???
 
אני זוכר....

שבצעירותי, ימי תחילת הטלוויזיה, היו תשדירים מסוג זה. גם בכללית וגם בחינוכית.
 

אהובה.א

New member
חוקים ואכיפתם

ישנה תקנה האוסרת נסיעה בנתיב שמאלי שלא לשם עקיפה , אולם יש נהגים שלא שומרים על תקנה זו כמו שאר תקנות התעבורה ויש הרבה דוגמאות לכך - 1. תמרור משולש הפוך מורה כי יש להאט ולתת זכות קדימה לרכב או להולך רגל החוצים את הכביש. אולם להרבה נהגים לא אכפת מהתמרור הזה. חוצים את הכביש כאילו התמרור לא קיים. 2. "עצור ותן זכות קדימה" - תמיד יהיו החכמולוגים שיעצרו בכדי לצאת ידי חובה , אולם מכאן ועד זכות קדימה לרכב או להולך רגל? פאאאאאאאח. 3. תמרור אדום צהוב - תמרור זה לא נותן לך עדיין את הרשות לחצות את הרמזור. בל נשכח כי כאשר לך יש אדום צהוב - לרכב שחוצה יש עדיין צהוב ולא חסרים סוציופטים שיחצו את הצומת כשהאור האדום היה הרבה לפני שהיו בקו העצירה של הצומת. 4. קו עצירה רצוף - סכנת נפשות למי שחוצה. מי שרוצה להתאבד - שיתאבד לבד. למה להרוג את זה שבא מולך? חוסר התחשבות ממש. אז באמת לא חסרות הרבה עבירות תנועה חמורות שהנגים מבצעים. נכון שנסיעה בצד שמאל של הכביש מפריעה לנהג שמאחור לדהור בכביש , אבל היא לא מסכנת. היא רק לא נעימה לנהג שמאחור.
 
נסיעה קבועה בנתיב שמאלי...

בהחלט מסוכנת ואפילו מסוכנת מאוד !!! הנהג שדוהר מאחורה,נתקל ברכב שנוסע קבוע בנתיב השמאלי,מתעצבן די מהר בישראל ובשאר העולם האמת גם,זה מתחיל בסימני הבהוב של האורות,אם הנהג ממול עדיין לא זז,אחרי כמה הבהובים,מתחילים הצפירות ובמקרה של נהג שלא צופר הוא פשוט עוקף בפראות מימינו וחותך את השמאלני בקירבה מאוד מאוד מסוכנת וכן ראיתי מלא מקרים אבל מלא מקרים כאלה על הכביש. אז נהיגה קבועה בצד שמאל בהחלט מסכנת,אומנם לא באופן ישיר,אבל בהחלט גורמת לנהג הדוהר התקפת עצבים שבה הוא עלול לגרום לסטיית הרכב הנעקף מנתיבו. דוגמאות נוספות הן לנהגים דוהרים שמסכנים כתוצאה מעצבים של נהגי השמאל: עקיפה מימין ואז חזרה לשמאל ובלימה חזקה אשר גורמת לרכב מאחור לבלום בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. עקיפה מימין וזיגזוג בין הנתיבים בעצם בין כל הנהגי השמאל,אמצע וימין. עקיפה מימין והטחת קללות ושאר הבעות עצבנות אל מול החלון של הנהג השמאלי. ושוב עקיפה מימין שהיא עדיין מסוכנת באשר היא !!!!
עכשיו סיטואצייה אחרת היא בעצם לנהגי המשאיות שכל הסטיגמות שקשורות לסכנה מובילות אליהם. האם חשבתם פעם על נהג משאית מה הוא עושה במצב כזה !? בכביש שיש בו שלושה נתיבים לכיוון נסיעה אחד [חד סיטרי],הנהג עם המשאית אינו מורשה בעקיפה בנתיב שמאלי קיצוני. הוא מורשה בעקיפה אך ורק בנתיב שמאלי לימני בלבד. מה קורה עם נהגי האמצע !? הם מפריעים לנהגי המשאיות לעקוף למעשה ואז אנחנו בעצם רואים נהגי משאיות שמגיחים מנתיב שמאלי קיצוני. והמקרים היותר גרועים זה נהג משאית שרוצה לדהור 90 קמ"ש כמותר בחוק אבל נתקל בנהג אמצע שנוהג בנתיב האמצעי 60 קמ"ש ואז אין לו מה לעשות אלא להסתכן בחזרה לימין ועקיפה מימין כאשר ידוע לכל ששדה ראייה של משאית הוא הרבה יותר קטן מרכב פרטי. נהיגה בצד השמאלי בהחלט אבל בהחלט מסוכנת מאוד !!! ולא הייתי מגזים אם הייתי מגדיר את אותם נהגי אמצע ו/או שמאל כרוצחים על הכביש.
 

אהובה.א

New member
היי בארי

שמחה שהתעוררת. מזמן לא שמענו אותך....מממ קודם כל , בוקר טוב לך כמו שאמרתי - נהיגה בצד שמאל מפריעה לנהג מאחוריך. היא עלולה לגרום לנהג לאבד סבלנות (דבר שבמילא חסר בתרבות הנהיגה בישראל), לעקוף בצורה מסוכנת בגלל כעסי ועצבים וכו'. זה שהנהג הישראלי חסר סבלנות , חסר כבוד לזולת ועצבני זה עדיין לא אומר שנהיגה בצד שמאל מסוכנת. גם לחצות כביש במעבר חציה זה מסוכן אם יש נהג-רוצח שלא נותן לך לחצות בבטחה מעבר חציה. גם לנסוע בכביש ב 80 זה מסוכן במידה ויש נהג מטורף שעוקף מבלי לבדוק אם אתה בא מולו. הרבה דברים מסוכנים יש בכביש. אולם במקרה של נסיעה בצד שמאל אין סכנה אלא הפרעה לנהג שמאחור. ויש הבדל גדול ביניהם.
 

be_roo

New member
נסיעה ללא צורך בנתיב השמאלי היא

עבירה של קיפוח זכות בדיוק כמו חניה על מדרכה, ואי מתן זכות קדימה. היא אולי לא גורמת ישירות לתאונה אבל היא מפריעה לזרימת התנועה, יוצרת עומס מיותר ואין להאשים נהג שזכותו להשתמש בדרך קופחה ע"י נהג אחר בחוסר סבלנות שהיא תגובה לגיטימית. חוסר סבלנות, אילוץ נהגים אחרים לעקוף מימין, ויצירת עומס מיותר מעלים את הסיכוי לתאונה. כל חוקי התנועה נועדו לאפשר לתנועה לזרום ביעילות, מי שמפריע לזרימה הזו הוא נהג גרוע לא פחות מזה שלא נותן ז"ק.
 

משה9

New member
אל תהיה צודק, תהיה חכם!

נסיעה איטית או בשמאלי היא כן מסוכנת, צריך לחשוב גם על מה זה עושה לנהג האחר. וההשוואה למעבר חציה אינה נכונה - ברור שזה מסוכן, פשוט צריך לעבור כשאין מכוניות.
 

Sea Urchin

New member
האמת, גם לנהיגה איטית בנתיב הימני

יכולות להיות השלכות דומות. לנהג שמאחוריו ממש אין חשק להמשיך לנסוע כ"כ לאט, והוא מחליט לעבור לנתיב השמאלי. באותו הזמן סביר להניח שהנהג שרוצה לעקוף גם נעקף, והרבה פעמים הוא עובר נתיב בזמן שנעקף. אך, אינני בטוח כי אותם נהגים איטיים הם הגורמים לזעם בכבישים שאותו תיארת. אני חושב שנהג שלקה בזעם בכבישים חשב הרבה מאוד מחשבות שליליות לפני שנתקל בנהג האיטי שלפניו.
 
אבל זה שנוהג בנתיב ימני באיטיות -

מאפשר לנהג מאחוריו לעקוף כחוק בנתיב השמאלי !!! כי החוק מתיר נהיגה במהירות שאינה פחותה מ55 קמ"ש בכביש מהיר ואי לכך יכול נהג לנהוג בסבלנותו כי רבה ב60 קמ"ש על הנתיב הימני,אך הנהג שיבוא מאחוריו יוכל לעקוף בנתיב השמאלי המיועד לעקיפת כלי רכב האיטיים במהירותם ממהירותך שלך. אבל !!!! כאשר נהג נתקל בנהג אשר נוהג בנתיב הימני ב60 קמ"ש וחפץ לעוקפו הוא לא יכול !!! כי יש איזה אידיוט שנוהג בנתיב האמצעי כמו חושב הוא אביו קנה עבורו את הכביש. ולכן זעם הכבישים כל כך נפוץ. הנהג בנתיב הימני נוהג כחוק ואינו מסכן אף נהג למעשה,זהו שיקול דעתו לנהוג באיטיות כל עוד היא בנתיב הימני קיצוני ואינו מפריע. מי שמפריעים אלה נהגי האמצע/שמאל !!! שאינם מאפשרים עקיפת כלי רכב איטיים. ולכן תופעת הזיגזוג כל כך נפוצה בישראל ולא פעם ולא פעמיים ראינו רכב שטס בין הרכבים ומזגזג בפראות. וכן כמה מהם גם פגשו בקיר עקב שיקול דעת מוטעה וחוסר ניסיון ושאר מרעים.
 

Sea Urchin

New member
האמת, לא נתקלתי בהרבה מקרים

של מהירות איטית שנראית כמו מתואמת בין שני נהגים על הנתיב הימני וזה שלשמאלו. לעומת זאת ראיתי הרבה פעמים נהג מזגזג במצבים של עומס תנועה, וכמו-כן גם כאלה שעוברים לנתיב השמאלי ומאלצים את הנהג שכבר שם ללחוץ על הברקס. מצבים לא רצויים קורים, והשאלה היא איך מתמודדים איתם. רצוי מאוד לא בחוסר-סבלנות. Patience is a virtue.
 

wil

New member
../images/Emo45.gifותיקון קל

החוק לא מגדיר מהירות מינימום וגם נהג שרוצה לנסוע 40 קמ"ש בנתיב הימני ביותר רשאי לעשות כן בעיקרון. אני אישית לא מתעצבן בכלל על נהגים איטיים בנתיב הימני, אם יש להם סבלנות וזמן פנוי שיהיה להם לבריאות ושימשיכו לנסוע לאט. מה שאכן מציק הם נהגים שנשארים (או לפעמים אפילו עוברים ל-) נתיב אמצעי או שמאלי ללא סיבה ומונעים ממני לעקוף אותם כחוק. או אלו שמחליטים לצאת לעקיפה במהירות של 2 קמ"ש יותר מהרכב האיטי שנמצא בימין, בלי לבדוק במראה ולראות שיש רכב מהיר משמעותית שעומד לעקוף אותם.
 
../images/Emo13.gif

החוק בהחלט מגדיר מהירות מינימום בכביש מהיר והוא מציין זאת בתמרור כניסה לכביש מהיר ותמרור נוסף המורה על מהירות התחלתית של 55 קמ"ש. רכב איטי אשר ברישיונו אינו מורשה לנהוג מעל 50 קמ"ש אסור בכניסה לכביש מהיר. זה כולל קטנועים שאינם מורשים. [50 סמ"ק]. טרקטורים ומכונות ניידות [חקלאיות]. עגלות יד ורתומות לסוסים. אופניים. וכן הלאה במידה ויש עוד. כמה פעמים ראית בכביש כחול,קטנועי 50 סמ"ק תקועים לך על הנתיב האמצעי,עזוב את זה שרובם פשוט תקועים לך בנתיב הימני. כמה פעמים קלטת איזה שופל ענק,נוסע לך חציו בשולי הכביש וחציו על הנתיב הימני !? אופניים,רוכבי אופניים נהרגים על כבישים מהירים. נקודה למחשבה. אם ושאר עוברי הדרך היו מתייחסים לתקנות ולחוקים כנדרש,היו הרבה פחות הרוגים. ואם המשטרה הייתה אוכפת את החוקים כמו שצריך ולא רק את מה שקל להם,היו פחות הרוגים גם.
 

be_roo

New member
אין מינימום מהירות

התמרור הכחול העגול עם המספר 55 בכניסה לדרך מהירה אומר: "דרך לרכב מנועי שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו שצויינה בתמרור בקמ"ש" אין פה שום איסור על נסיעה במהירות פחותה אלא רק איסור כניסה לרכב שלא מסוגלים או מורשים לנסוע לפחות במהירות 55 קמ"ש. אם טענתך היתה נכונה, כל פקק תנועה היה יוצר אלפי עבריינים.
 
ואילו תעלה לכביש כזה עם...

רכב מתאים להגדרה ותיסע פחות מ-55 קמ"ש, אתה יכול לקבל דו"ח על הפרעה לתנועה או משהוא כזה.
 

be_roo

New member
אתה לא.

תקבל דו"ח על הפרעה לתנועה אם תפריע לתנועה, לא בגלל שנסעת פחות מ-55 קמ"ש. לתמרור יש הוראה מוגדרת וגם מי שיפריע לתנועה ויקבל על זה דו"ח, סעיף האישום לא יזכיר את התמרור ולא יתבסס על אי ציות לתמרור הנ"ל.
 
תראי...

תמרור מספר 71 אכן מציין כניסה לרכב מנועי אשר מורשה לנוע מ55 קמ"ש ומעלה. עפ"י מיטב הבנתי ולמידתי את לוח התמרורים,התמרור הזה בהחלט מורה על מהירות מינימאלית של 55 קמ"ש אחרת היו מרשים לכלי רכב אחרים אשר אינם מורשים במהירות זו להיכנס לכביש מהיר. כג' קטנועי 50 סמ"ק שמסוגלים בפועל גם להגיע ל70-80 קמ"ש אך אינם מורשים. הרעיון של התמרור הנ"ל הוא הגבלת הנסיעה למינימום של 55 קמ"ש אחרת לא היה צורך ברישוי מיוחד לכלי רכב איטיים מ55 קמ"ש. את מוזמנת לבדוק זאת בעצמך. ואגב ניתן לקבל בהחלט דו"ח על עיכוב תנועה בנסיעה איטית אשר פחותה מן המהירות הזו. ואף ב60 קמ"ש ניתן לקבל את אותו הדו"ח על סמך התמרור הזה בדיוק. כבר ראיתי אנשים שקיבלו את הדו"ח הזה.
 

be_roo

New member
אז לא הבנת נכון

תמרור מורה בדיוק על מה שכתוב בהגדרתו, מה שאתה עושה זה להרחיב את הפרשנות וזה פשוט לא נכון. התמרור מגדיר לאיזה רכבים מותר להכנס, הוא לא מגדיר בשום צורה שהיא את מהירות הנסיעה שלהם. ושוב, דו"ח תנועה הוא כתב אישום המגדיר עבירה על תקנה או אי ציות לתמרור. דו"ח על הפרעה לתנועה אינו קשור בשום צורה לתמרור הנ"ל ואין לו שום קשר למהירות 55 קמ"ש. אני בדקתי את עצמי פעמים רבות, אתה פשוט מניח הנחות ומרחיב את הוראת התמרור.
 

be_roo

New member
וכדי להדגיש עוד

להלן סעיף האישום היחיד שנוגע לתמרור הנ"ל: "אי ציות לתמרור ב-53, סמל סעיף 5508 נהגת ברכב הנ"ל ולא ציית לתמרור ב-53 המוצב בדרך שלפניך בכך שנכנסת לדרך הנ"ל בעת שרכבך אינו מורשה ו/או אינו מסוגל לנוע במהירות שצויינה בתמרור." קיימת רק עבירה אחת של אי ציות לתמרור והיא כניסת רכב שאינו מורשה לדרך מהירה, אין כל חשיבות למהירות שבה נסע אותו רכב, וכמובן שהסעיף אינו מתייחס בכלל לרכבים אחרים שכן מורשים להכנס לדרך מהירה ולמהירות נסיעתם.
 
למעלה