זיהוי אקורדים לא שגרתיים

yoka333

New member
זיהוי אקורדים לא שגרתיים

אשמח לקבל הסבר\הפניה לאתר\המלצה לתוכנה שיוכלו להסביר איך מגיעים לצורות לא שגרתיות של אקורד(לא מדבר על מוגדל\מוקטן,וכ'...). דוגמאות ללא שגרתיים: +C, C 7\9 , C7\SUS4 ,וכ'... תודה מראש :()
 

RotemAss

New member
בוא נעשה סדר.

קודם כל, C+ זה דו מוגדל. דבר שני, רוב הצורות של האקורדים מבוססות על המז'ור/מינור/מוג/מוק, + תוספות של 7,9,11 או 13 ואלטרציות- כלומר הגבהה או הנמכה של דרגות 5 או 9. לא בדיוק הבנתי מה זאת אומרת איך מגיעים אליהן. אני יכול להסביר לך איך לבנות צורות כאלה. בנוגע לזיהוי, אני אישית רכשתי את המיומנות לזיהוי חלק גדול מהאקורדים האלה באמצעות ניסיון, כלומר הרבה האזנה ונגינה של אקורדים כאלו. אם לא הבנתי אותך, אתה מוזמן להבהיר את עצמך ואשמח לעזור. רותם
 
זיהוי אקורדים

+C - אקורד משולש מוגדל על דו. נכתב גם C aug (הצירוף aug זה קיצור של augmented - =מוגדל). דו, מי, סול-# C 7/9 - נונאקורד דומיננטי על דו: דו, מי, סול, סי-b, רה C7/sus4 - ספטאקורד דומיננטי עם צליל מושהה: קוארטה במקום טרצה: דו, פה, סול, סי-b נהוג שה"סיומות" (suffixes) של האקורדים נכתבות באות קטנה ולא ב"קפיטל". כך זה מבליט את האות הגדולה המציינת את צליל-היסוד.
 

yoka333

New member
תודה-אך אלו רק דוגמאות ספציפיות

הייתי רוצה לדעת איך לדעת באופן כללי(כמו שאני יודע שבמינור מורידים סקונדה קטנה מדרגה אמצעית של בסיס...)
 

yoka333

New member
אגב-ידוע לי מה זה AUG-

אך לא ידעתי שזה נקרא גם "+". יש עוד מספיק סימנים לא מבוארים-כמו "פי" (אות סקנדינבית שמסמלת קבוצה ריקה במתמטיקה,למשל).
 
הסבר קצרצר וכללי

האות מציינת את הצליל מספרים מציינים מרווח מהצליל היסודי (בס) לוכסן (סלאש) בין שתי אותיות "קפיטל" פירושו: אקורד על יסוד של צליל אחד - עם צליל אחר לגמרי בבס. לדוגמה: F6/G פירושו: אקורד פה-6 אבל עם סול בבס. יש, בעיקר בריטים ואירים, המציינים את הבס הזר באות קטנה, למשל: F6/g קיצורים רוֹוְחים: dim - קיצור של diminished, מוקטן . קוינטה מוקטנת, ספטימה מוקטנת. יש מתיינים את האקורד ב-o aug זה augmented, מוגדל : הכוונה לקוינטה מוגדלת. sus זה suspended, מושהה. בהתאם למספר המופיע ב-suffix maj זה פשוט מז'ור. רוֹוֵח בצירוף: maj7 - אקורד משולש בתוספת ספטימה גדולה. בצרפת כותבים פשוט משולש Δ במקום maj7 דוגמה: CΔ או Cmaj7 זה: דו, מי, סול, סי-בקאר. סתם 7 בלי maj או + זה ספטימה קטנה. Ø - פירושו: מוקטן-למחצה, קיצור של m-5/7; לדוגמא: DØ או Dm-5/7 פירושו: רה, פה (m מציין טרצה מינורית) לה במול (בשביל זה המינוס לפני הספרה 5), ודו. יש אקורד שבו מופיע + לפני הספרה 7: ספטאקורד מינורי-מורחב, באנגלית הוא נקרא minor larged. אקורד מינורי בתוספת ספטימה גדולה. סימונו m+7. לדוגמא: Cm+7 פירושו: דו, מי-במול, סול, סי-בקאר. וכן יש כאלה שמעדיפים שימוש בסימני-היתק (במול, דיאז, בקאר) במקום פלוסים ומינוסים. בארצות הלטיניות - איטליה, ספרד ופורטוגל וארצות הדוברות שפות אלה מעדיפים לכתוב את שם התו במקום לציין אות. למצשל Re m זה "רה מינור". סיבוך נוסף: בצרפתית הצליל דו נקרא Ut וכך מסמנים בכתיבת אקורדים בצרפת ושאר ארצות דוברות צרפתית. בגרמנית - B זה רק סי-במול. סי בקאר מסמנים H. מוסיפים is לדיאז ו-es לבמול. מי-במול הוא Es ולה-במול - As. מז'ור מציינים ב-dur ומינור ב-moll (מלטינית ימי-הבינים, כתבים ראשונים על תיאוריה מוסיקלית). עד כאן. ואידך - זיל גמור (ארמית: והשאר - לך למד).
 

yoka333

New member
תודה.נפל האסימון כשעה לפני שכתבת

עיינתי בספר אקורדים שנראה לא מבואר בעליל(הוא ברוסית,אגב)-ובצירוף למה שאחד כתב פה על דרגות המספרים+הגיון בריא-הצלחתי להבין המשמעויות-ושכל הסימונים המוזרים הם שמות נרדפים לאותו אקורד. מודה לעוזרים מקרב לב. השאלה עכשיו-האם אפשרי לפענח כל אקורד בו במקום-לאחר קצת פרקטיקה?(מנגן פסנתר...)
 
סדר במושגים: סימולי אקורדים.

ידידי היקרים. תרשו לי לנסות לעשות לכם סדר בראש לגבי סימולי אקורדים בג'אז ובמוזיקה הקלה. כללי הכתיבה: • שם האקורד מצויין באותיות אנגליות על פי השורש. • טרצה מינורית מסומנת ב m קטנה או בסימן מינוס (–) . טרצה מז'ורית אינה מסומנת. • קווינטה מוקטנת מסומנת ב b5 • קווינטה מוגדלת מסומנת ב 5# או ב 5+ • ספטימה קטנה מסומנת ב 7 • ספטימה גדולה מסומנת ב maj7 • אקורד מוגדל מסומן לעיתים ב- aug קיצור של Augmented (מוגדל) • אקורד מוקטן מסומן לעיתים ב- dim קיצור של Diminished (מוקטן). או, מסומן בעיגול קטנטן מימין לשורש האקורד. ההסברים לעיל לקוחים מתוך הספר: "האלתור בג'אז - יסודות ותיאוריה" בברכה רז יצחקי.
 
למעלה