זיהוי שמו של משקה

kamelia7

New member
זיהוי שמו של משקה

היי, ישנו משקה ש התחלתי לחבב מאוד לאחרונה אך לצערי אינני זוכרת איך קוראים לו (אני פשוט מתרת לברמנים איך הוא נראה והם מבינים למה התכוונתי). הוא מוגש בכוס שמזכירה לי כוס של ויסקי הוא בצבע ירוק יש לו טעם מתוק-חמצמץ אני חושבת שזה עם קרח מרוסק. היכן שאני מזמינה מגישים אותו עם פלח לימון ודובדבן. אם אינני טועה השם שלו מתחיל ב ס.... אשמח לדעת את שמו של המשקה, כמו כן אשמח לקבל המלצות למשקאות שדומים בטעמם לזה- לא חמוץ מדי ולא מתוק מדי. תודה!
 

kamelia7

New member
אולי..

אמ.. יש מצב. ממה הוא מורכב? (טעמי פרות וכאלה..)
 

Envenom

New member
למרבה הפלא..

הוא עשוי ממידורי (ליקר מלון) וסאוור (לימון ומי סוכר) אלא אם כן הברמן החליט לראות מה יקרה אם ישים לך שרטרז
 

kamelia7

New member
תודה! ועוד משהו קטן...

תוכל/י להמליץ לי על משקאות דומים? משהו בסגנון של לא מתוק מדי ולא חמוץ מדי תודה :)
 

omef

New member
קוקטיילי סאוור מומלצים

סאוור הוא למעשה קוקטייל נוסחה - ניתן לעשות סאוור עם כל משקה או ליקר כעיקרון, כמובן שיש שמתאימים מאוד וכאלו שאינם מתאימים כלל להתמזגות עם הסאוור מיקס (מיץ למון ממותק). הידועים הם המידורי (מלון) סאוור והפיג'לינג (ליקר תאנים) סאוור, כמו כן וודקה או וויסקי סאוור. המלצות נוספות: בד אפל סאוור, וורמוט רוסו סאוור, צ'ינזנו צ'רי סאוור, קמפרי סאוור (מר-חמוץ), שנפס סאוור מכל טעם ועוד.
 
אמרטו סאוור

נשמע מזעזע אבל משתלב מעולה. או שדרוג אפילו יותר טעים - סאות'רן, אמרטו וסאוור. בדרך כלל אני לא נוגעת בקוקטיילים, אבל זה פשוט יאמי!
 

tal1g

New member
כל ברמן ישראלי שמבקשים ממנו

להמליץ על קוקטייל ידחוף כמעט אינסטנקטיבית קרח גרוס ואיזה פידג' סאוור.לא מזמן ראיתי איפשהוא אולי פה דאבל אספרסו סאוור. יש יותר אופציות . ודווקא הייתי מכין לה עדיין ברמת הפשוטים אפל מרטיני.
 

omef

New member
מסכים, אבל...

... הקהל אוהב, הקוקטיילים האלה פשוטים להכנה, רווחיים למקום ומגוונים יחסית. למכור פיג' אבטיח סאוור אחרי שלקוח שתה מידורי סאוור זה קל. למכור קוסמופוליטן אחרי אפל מרטיני קצת פחות. צריך לזכור שברמן הוא חלק מעסק כלכלי, ושלקוחה שמתלבטת 10 דקות על איזה קוקטייל לשתות תוקעת אותו באמצע העבודה. אני כם מסכים שהברמנים בארץ הופכים מוגבלים יותר ויותר ככל שהם מתמכרים למיינסטרים. אישית, אני ממליץ על מגוון קוקטיילים ומעדיף לשלב קלאסיים בגרסאות מעודנות - למשל מנהטן קומפורט על קרח.
 

tal1g

New member
ניהול זמן אינו תירוץ לרמה.

לפי מה שרשמת פשוט או להכין או לקנות פידג' סאוור מוכן בבקבוק ובכך בכלל יהיה מהיר או לסירוגין להכניס לדיספנסר מזיגה של מיץ תפוזים ופשוט למזוג ללא צורך בשייקר. אני רואה ברמנים עובדים וגם סאוור עושים טובה ששמים בשייקר אם בכלל.גם אני בלחץ אדיר אולי לא יגרוס קרח אבל במקום שיש זמן לייצר שימור ללקוח שרוצה אלכוהול בצורה של 45 ש"ח ולא בריזר כמו אותה שואלת אז פה הכסף האמיתי ופה שווה להשקיע הרי בעלות הבריזר שהיא בטח רגילה לשתות מכינים שני מידורי סאוור.דבר נוסף לקוחה שמתלבטת זה המתנה הכי טובה.כח היא זו שצריך למכור ולהחליט בשבילה .שוב כמו אותו ברמן שמזג לה משקה שאינה בדיוק יודעת את שמו.
 

omef

New member
אתה סותר את עצמך

בשורה "גם אני בלחץ אדיר אולי לא יגרוס קרח", אתה בעצם אומר שקוקטייל יכול לצאת בשתי גרסאות כנגזרת של ניהול זמנך. זו טעות חמורה שמעידה על חוסר בסטנדרטים בבר. קוקטייל, וכל משקה, אמור לצאת תמיד אותו דבר - אלא אם כן הלקוח ביקש אחרת או הומלץ לו והוא מסכים לשנות. עדיף להמליץ על סאוור אחר סאוור ולהכין אותם היטב מאשר לתת המלצה לקוקטייל ולא לעשות אותו כמו שצריך. סתירה נוספת במשפטך האחרון - אותו ברמן שמזג לה משקה שאינה ודעת את שמו מזג לה מידורי סאוור. אני כבר לא מבין מדבריך אם לדעתך עשה נכון או לא נכון... בידידות כמובן.
 

tal1g

New member
אתה עוסק בתפל ולא בעיקר!

אבל חשוב לפני שאגיב שתגובתי כוונה באופן כללי לרמה שאני סופג בבארים שאני מדריך/מלווה או שהם לקוחות שלי.תגובתי אינה כוונה למשהוא באופן ישיר .במידה ומשהוא נפגע אבקש את סליחתו. *לגבי קוקטלי סאוור-מעולם לא הוגדר אופן הגשת הקרח . ישנה איזושהיא מגמה נורמטיבית לגרוס .מסיבה שנוצרה בדיוק מהסיבה ששמים לימון בקורונה אך לא מותגה באותה רמה. *תמיד אפרגן לברמן ששידרג לקוח מאלכופופ(בריזר) לאלכוהול. שאני נוסע לעבוד בח"ול תמיד מתייחסים לברמן הישראלי כמו שציינתי עצלן שדוחף לכל לקוח משהוא סאוור. כבדיחה תמיד שמישהיא ליידי מבקשת מהברמן להמליץ אנו מנחשים לפני שחזר שזה יהיה פידג'/מידורי סאוור. העניין מתבטא שמדברים על קורס תמיד שומעים שלמזוג וודקה רדבול או לערבב פידג' עם סאוור מיקס לא צריך קורס. שוב בכל אופן זו דעתי /תחושתי. באהבה. טל גנץ
 

omef

New member
מסכים איתך

שהברמן הישראלי הממוצע כשמו כן הוא - ממוצע ולא יותר. בקורסים שאני מלמד אני מנסה לתת דגש על יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה... לפחות ממה שיוצא תחת ידיי אני שקט :) יכול להיות שאיני רואה את התמונה כולה בגלל סוג המקומות בהם אני עובד. בברכה, עומר
 

blacky88

New member
המלצה נוספת..

המלצה נוספת לקוקטייל: וורמוט לבן / מרטיני בייאנקו ספרייט לימון מעורבב עם קרח. הולך מצויין... נורא טעים!
 
למעלה