זיכוי במע"מ ומכס בעקבות החזרת מוצר - סיום הסאגה (א-ר-ו-ך!)
שלום,
דיווחתי כאן בעבר על תהליך החזרת מוצר וקבלת סכום המע"מ. אם כן, גבירותי ורבותי, לאחר תהליך של לא פחות מחצי שנה (!) אני חוזר לדווח על התהליך המייגע, בו כל המעורבים (!) חייבים להסיק מסקנות:
1. בתחילת ספטמבר 2017 רכשתי רובוט ניקוי חלונות מגירבסט, ושילמתי דרך פייפל (למזלי!). מייד כאשר המוצר הגיע - הבנתי שהוא לא פועל כשורה. יצרתי קשר עם גירבסט. השירות שלהם לוקה בחסר בלשון המעטה: הם לא עונים כלל לפניות שלי.
2. לאחר שראיתי שאין עם מי לדבר בגירבסט, פתחתי קריאה גם בפייפל, ואלו מצידם נתנו לי ולגירבסט להעלות את הטענות (גירבסט לא יכולים להתעלם מהפניות של פייפל...). בסופו של דבר התבקשתי לשלוח את המוצר לגירבסט ולשלוח הוכחת משלוח.
3. בסניף הדואר (ועל זה יש פוסט נפרד), התברר שאין תעריף אחיד, וכל אחד יכול לקבל מחיר אחר על אותו שירות בדיוק! באתר הדואר בעברית רשום 110 ש"ח, באתר הדואר באנגלית רשום 96 ש"ח, בסניף עצמו רצו 180 ש"ח, בסוף התפשרו על 99 ש"ח. חבר ששלח את אותה חבילה בדיוק, דרך דואר ישראל, שילם 96 ש"ח. לא להאמין: 5 (!) מחירים שונים על אותו השירות!
4. כנדש בפנייה של פייפל: העליתי את הוכחת המשלוח לאתר, וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. מדי פעם בדקתי את הסטטוס באתר דואר ישראל ואני רואה שהמוצר ממתין כבר שבועות שגירבסט יקחו את החבילה מהמכס. לדעתי, כמו שהשירות שלהם לקוי - ככה הם מתעלמים גם מפניות של הדואר המקומי שלהם. אגב, מתוך סקרנות בדקתי עכשיו את סטטוס הפריט: הוא היה במכס 3 חודשים ולא נדרש. הוא בדרכו אלי (רק שלא יחייבו אותי, שוב, על משלוח ומע"מ...)
5. כמי שלא נוהג לוותר בקלות - התעקשתי לקבל את דמי המשלוח בחזרה (כמו שמצויין בתנאים של RMA באתר של גירבסט). גירבסט, מצידם, התעלמו באלגנטיות מכל הבקשות שלי. הם חזרו על אותה סאגה שוב ושוב, שמכיוון שפתחתי קריאה בפייפל, הם מנהלים את הקריאה שלי דרכם ומתעלמים (במכוון) מהעיקר. הסברתי להם (כמה וכמה פעמים) שפייפל לא מחזירים את עלות המשלוח, ואת זה אני דורש מהם. לאחר שגם מזה הם התעלמו, פתחתי עוד קריאה חדשה. הם, מצידם (ובחוצפתם), התלוננו שפתחתי 2 קריאות זהות. מפה לשם, לאחר שלא ויתרתי, הם זיכו אותי בדמי המשלוח אליהם (99 ש"ח).
6. סאגת המכס: התבקשתי לשלוח כמעט כל פרט אפשרי על מנת לברר את זכאותי להחזר המע"מ (פירטתי זאת בהודעה המקורית). ביקשתי מהנציגה של רשות המיסים לשלוח לכתובת דוא"ל. היא ביקשה שאאסוף את כל הניירות ולהתקשר אליהם, ואז אקבל כתובת דוא"ל. ליקטתי כל פרט מידע, וצירפתי הכל למסמך בן מספר עמודים. התקשרתי לרשות המיסים, על מנת לקבל כתובת דוא"ל, והנציגה טענה שאפשר רק בפקס... שלחתי בפקס (שום דבר לא ישבור אותי!).
אני ממתין. וממתין. וממתין. וממתין. והופ - מקבל מכתב תגובה מרשות המיסים שצריך לשלוח (שוב) הוכחת משלוח ברורה + צילום צ'ק, כיוון שבפקס זה לא יצא ברור... (גיליתם לי את אמריקה...)
התקשרתי לרשות המיסים, וביקשתי לדבר עם הנציגה ששלחה אלי את המכתב. היא הסכימה לתת לי את כתובת הדוא"ל שלה. שלחתי. אני מתקשר לוודא שזה הגיע (אי אפשר לדעת אצלם...). הנציגה עונה לי ש'אם לא קיבלתי תגובה - כנראה שהכל תקין'.
אני ממתין, וממתין, וממתין, ושוב ממתין. פתאום מגיע מכתב - שחסר צילום צ'ק. הפעם אני שולח אותו בפקס (פעם שלישית...)
אני ממתין, וממתין, וממתין. בודק את חשבון הבנק. לא קורה כלום. אני מתקשר. מוסר את השם שלי והנציגה מייד מזהה אותי לפי השם. די התלהבתי שהיא מכירה אותי אישית (היא לא בדקה במערכת, אלא מייד זכרה את ה'סיפור שלי'). לטענתה - יש תקלה במחשב וזה ייקח כמה ימים עד שיסדרו אותה. לאחר תיקון התקלה ייקח (שימו לב) עד 10 ימים עד שאראה את הכסף בחשבון הבנק שלי...
היום אני בודק בחשבון הבנק - והללויה!!!! נכנסו ה 106 ש"ח ששילמתי לפני חצי שנה!
תובנות:
1. לעולם, לעולם, לעולם: אם אתם חייבים לרכוש משהו בגירבסט (וזה רק אם מישהו מצמיד לכם אקדח לרכה) - ת-מ-י-ד לשלם עם פייפל. גירבסט זה אתר עם שירות לקוחות גרוע.
2. אם אתם ממש חייבים לקבל החזר מע"מ - קחו נשימה ארוכה. זה יכול לקחת חודשים!
3. לפייפל ישנו שירות של דרך חזרה, בה הם מתחייבים להחזיר את דמי המשלוח ברגע שמחזירים פריט למוכר. יש מספר הגבלות (לדוגמא - עד 12 פעמים שניתן להשתמש בשירות הזה בשנה קלנדרית, או שצריך לבקש זאת עד 30 ימים מהמשלוח וכו'). נחשפתי לשירות הזה ממש במקרה, ורק לאחר שעברו 30 ימים מרגע המשלוח.
לגזור ולשמור!
שלום,
דיווחתי כאן בעבר על תהליך החזרת מוצר וקבלת סכום המע"מ. אם כן, גבירותי ורבותי, לאחר תהליך של לא פחות מחצי שנה (!) אני חוזר לדווח על התהליך המייגע, בו כל המעורבים (!) חייבים להסיק מסקנות:
1. בתחילת ספטמבר 2017 רכשתי רובוט ניקוי חלונות מגירבסט, ושילמתי דרך פייפל (למזלי!). מייד כאשר המוצר הגיע - הבנתי שהוא לא פועל כשורה. יצרתי קשר עם גירבסט. השירות שלהם לוקה בחסר בלשון המעטה: הם לא עונים כלל לפניות שלי.
2. לאחר שראיתי שאין עם מי לדבר בגירבסט, פתחתי קריאה גם בפייפל, ואלו מצידם נתנו לי ולגירבסט להעלות את הטענות (גירבסט לא יכולים להתעלם מהפניות של פייפל...). בסופו של דבר התבקשתי לשלוח את המוצר לגירבסט ולשלוח הוכחת משלוח.
3. בסניף הדואר (ועל זה יש פוסט נפרד), התברר שאין תעריף אחיד, וכל אחד יכול לקבל מחיר אחר על אותו שירות בדיוק! באתר הדואר בעברית רשום 110 ש"ח, באתר הדואר באנגלית רשום 96 ש"ח, בסניף עצמו רצו 180 ש"ח, בסוף התפשרו על 99 ש"ח. חבר ששלח את אותה חבילה בדיוק, דרך דואר ישראל, שילם 96 ש"ח. לא להאמין: 5 (!) מחירים שונים על אותו השירות!
4. כנדש בפנייה של פייפל: העליתי את הוכחת המשלוח לאתר, וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי. מדי פעם בדקתי את הסטטוס באתר דואר ישראל ואני רואה שהמוצר ממתין כבר שבועות שגירבסט יקחו את החבילה מהמכס. לדעתי, כמו שהשירות שלהם לקוי - ככה הם מתעלמים גם מפניות של הדואר המקומי שלהם. אגב, מתוך סקרנות בדקתי עכשיו את סטטוס הפריט: הוא היה במכס 3 חודשים ולא נדרש. הוא בדרכו אלי (רק שלא יחייבו אותי, שוב, על משלוח ומע"מ...)
5. כמי שלא נוהג לוותר בקלות - התעקשתי לקבל את דמי המשלוח בחזרה (כמו שמצויין בתנאים של RMA באתר של גירבסט). גירבסט, מצידם, התעלמו באלגנטיות מכל הבקשות שלי. הם חזרו על אותה סאגה שוב ושוב, שמכיוון שפתחתי קריאה בפייפל, הם מנהלים את הקריאה שלי דרכם ומתעלמים (במכוון) מהעיקר. הסברתי להם (כמה וכמה פעמים) שפייפל לא מחזירים את עלות המשלוח, ואת זה אני דורש מהם. לאחר שגם מזה הם התעלמו, פתחתי עוד קריאה חדשה. הם, מצידם (ובחוצפתם), התלוננו שפתחתי 2 קריאות זהות. מפה לשם, לאחר שלא ויתרתי, הם זיכו אותי בדמי המשלוח אליהם (99 ש"ח).
6. סאגת המכס: התבקשתי לשלוח כמעט כל פרט אפשרי על מנת לברר את זכאותי להחזר המע"מ (פירטתי זאת בהודעה המקורית). ביקשתי מהנציגה של רשות המיסים לשלוח לכתובת דוא"ל. היא ביקשה שאאסוף את כל הניירות ולהתקשר אליהם, ואז אקבל כתובת דוא"ל. ליקטתי כל פרט מידע, וצירפתי הכל למסמך בן מספר עמודים. התקשרתי לרשות המיסים, על מנת לקבל כתובת דוא"ל, והנציגה טענה שאפשר רק בפקס... שלחתי בפקס (שום דבר לא ישבור אותי!).
אני ממתין. וממתין. וממתין. וממתין. והופ - מקבל מכתב תגובה מרשות המיסים שצריך לשלוח (שוב) הוכחת משלוח ברורה + צילום צ'ק, כיוון שבפקס זה לא יצא ברור... (גיליתם לי את אמריקה...)
התקשרתי לרשות המיסים, וביקשתי לדבר עם הנציגה ששלחה אלי את המכתב. היא הסכימה לתת לי את כתובת הדוא"ל שלה. שלחתי. אני מתקשר לוודא שזה הגיע (אי אפשר לדעת אצלם...). הנציגה עונה לי ש'אם לא קיבלתי תגובה - כנראה שהכל תקין'.
אני ממתין, וממתין, וממתין, ושוב ממתין. פתאום מגיע מכתב - שחסר צילום צ'ק. הפעם אני שולח אותו בפקס (פעם שלישית...)
אני ממתין, וממתין, וממתין. בודק את חשבון הבנק. לא קורה כלום. אני מתקשר. מוסר את השם שלי והנציגה מייד מזהה אותי לפי השם. די התלהבתי שהיא מכירה אותי אישית (היא לא בדקה במערכת, אלא מייד זכרה את ה'סיפור שלי'). לטענתה - יש תקלה במחשב וזה ייקח כמה ימים עד שיסדרו אותה. לאחר תיקון התקלה ייקח (שימו לב) עד 10 ימים עד שאראה את הכסף בחשבון הבנק שלי...
היום אני בודק בחשבון הבנק - והללויה!!!! נכנסו ה 106 ש"ח ששילמתי לפני חצי שנה!
תובנות:
1. לעולם, לעולם, לעולם: אם אתם חייבים לרכוש משהו בגירבסט (וזה רק אם מישהו מצמיד לכם אקדח לרכה) - ת-מ-י-ד לשלם עם פייפל. גירבסט זה אתר עם שירות לקוחות גרוע.
2. אם אתם ממש חייבים לקבל החזר מע"מ - קחו נשימה ארוכה. זה יכול לקחת חודשים!
3. לפייפל ישנו שירות של דרך חזרה, בה הם מתחייבים להחזיר את דמי המשלוח ברגע שמחזירים פריט למוכר. יש מספר הגבלות (לדוגמא - עד 12 פעמים שניתן להשתמש בשירות הזה בשנה קלנדרית, או שצריך לבקש זאת עד 30 ימים מהמשלוח וכו'). נחשפתי לשירות הזה ממש במקרה, ורק לאחר שעברו 30 ימים מרגע המשלוח.
לגזור ולשמור!