זכויות בבחירת גן בחינוך רגיל עבור ילד בן 4 המאובחן בספקטרום

זכויות בבחירת גן בחינוך רגיל עבור ילד בן 4 המאובחן בספקטרום

האוטיסטי.
בני היה בחינוך מיוחד (גן שפתי).
במרץ עבר ועדת השמה כדי לצאת מחינוך מיוחד לחינוך רגיל. ומיד אחרי קבלת ההחלטה של ועדת ההשמה רשמנו אותו לגן רגיל (במרץ).
ביקשנו גן מסויים כי מכירים את הגננת וחושבים שיהיה לו שם הכי טוב.
הגן הוא טרום+טרום טרום חובה. כלומר כחצי מהילדים יוצאים מהכיתה ועוברים לגן חובה.
בני עולה לטרום חובה.
השאלה האם אנו יכולים לדרוש שישבצו את בני לגן ספציפי על סמך שילד מאובחן בספקטרום? האם יש לנו זכות כזאת? או שהכל לשיקול דעת של העיריה?
כרגע בעיריה עונים לי שזה בטיפול. רק שמרגע הרישום עבר כבר חודש. אני מאוד מודאגת לגבי השיבוץ ולכן רציתי לברר לגבי הזכויות שלנו.
למי אפשר לפנות? מה אפשר לעשות כדי ללחוץ עליהם בעיריה?
תודה רבה!
 
אולי הם יודעים יותר טוב...

במקרה שלנו שעבר לחינוך רגיל היה לנו גם כן מועדף. בסופו של דבר העירייה החלחטה על גן שלדעתה מתאים לו יותר. הם הסבירו לנו את היתרונות והסכמנו איתם. אז גננת זה דבר חשוב אבל יש עוד דברים שצריך לבדוק. בכל מקרה רת יכולה ללחוץ אליהם לגבי הגן המועדף עלייך...
 
איך אפשר ללחוץ עליהם?

הם רוצים לשבץ לגן אחר כי בגן המועדף אין מקום. וזה לא יתכן כי חצי מהכיתה יוצאים משם לגן חובה..
 
לדעתי כל הגנים בשנה

הבאה יהיו עמוסים בגלל חוק חינוך חובה
 

yuliyuli1

New member
יש יתרונות גם למסגרות עמוסות

לבן שלי טוב יותר במסגרות עם הרבה ילדים, כי ככה יותר קל לו למצוא חברים.
בהתחלה מאוד חששתי לרשום אותו לבית הספר שבו הוא נמצא היום, בגלל מספר הילדים הגבוה, אבל היום אני חושבת שזה רק טוב בשבילו.
גם מנחת השילוב שעובדת איתנו אמרה לי שפעם היתה ממליצה על מסגרות קטנות אבל בשנים האחרונות היא מתחילה לראות שדווקא המסגרות מרובות - הילדים מתאימות יותר לילדים המשולבים (בגלל הפן החברתי).
 
קשה לי לדעת עכשיו

מה יותר מתאים לו - כיתה קטנה או גדולה. (אין לו רגישויות לרעש)

לילד בהחלט יש קשיים אבל אני בכלל לא מבינה מה האבחנה הנכונה עבורו ASD או משהו אחר..
בעיקר יש לו קושי לקבל סומכות וגם לקבל שינוי התוכנית יחסית למצופה על ידו.

הוא היום בן 3.11 אבל נראה כמו ילד בן 13 מבחינת ההתנגדויות שלו.
"אמא, את לא אומרת לי מה לעשות", "אני לא מרשה לך להתנהג כך (זה בני אומר לי ולא הפוך) "
נגיד היום בבוקר אחותו אמרה לו "אתה ילד של אמא, היית בבטן שלה.." ואז בני ענה: "לא, זה אני אמא, והיא היתה בבטן שלי"


זה נשמע מצחיק כשילדון קטן אומר את זה.

אבל תכליס למבוגר קשה לחנך ילד שלא מקבל סומכות


נגיד באיבחון האחרון, רופא התפתחותי נתן לו משימה. בני ביצע אותה. ואחר כך אמר לרופא: " עכשיו תורי לתת לך משימה ואתה תבצע"

רופא צחק אבל זרם איתו
ולא הלך איתו "עם ראש בקיר". ואז האיבחון זרם.

לכן חשבתי שבמקרה שלי יותר חשובה גננת טובה...
 
יש לו משלבת ?

לדעתי גן קטן יותר מתאים... זה מה שהכריע במקרה שלנו. במידה ויש סייעת משלבת רצוי שתהיה איכותית. גננת זנ חשוב ודווקא במקרה כזה לא הייתי בוחר מישהי שהיא חברה...
 
הגננת ממש לא חברה

בתי היתה אצלה וכל ההורים אז היו מרוצים ממנה.
היא פשוט גננת טובה ומכירה אותנו בגלל הבכורה.
 

SMADAR55

New member
אין לכם זכות לשיבוץ בגן מסויים .

כדאי לקבוע פגישה בעיריה ולנמק את בחירתכם.
לדוגמא- נפגשתם עם מספר גננות בסביבה. הגעתם למסקנה שגננת X בעלת נסיון רב בשילוב ילדים על הספקטרום ובעלת רצון רב ונכונות לשלב את ילדכם.
לטעמכם, נסיון קודם ונכונות של הגננת הם תנאי מקדים והכרחי לשילוב של ילדכם במערכת החינוך הרגילה.
 
את זה כבר עשינו באי מייל. כלומר הפקידה כבר קיבלה את כל

הנימוקים וענתה שעדיין אין תשובה וזה בטיפול...

אבל אם אין זכויות אז כנראה אין מה לעשות חוץ מלהמשיך לבקש...
 

3מרגו

New member
יש ניסים וועדה עם אבחונים כאלה מוכנה להוציא מחינוך מיוחד?

וואלה.הלוואי עלינו.
 
זה לא נס

ילדים כל הזמן עוברים מגני חינוך מיוחד לגנים רגילים/כיתות א רגילות.לגבי תקשורת גם בגילאי בית הספר יש מעברים.
 
למעלה