זכויות עובר
לאחרונה נקלעתי לסכסוך עם המעביד שלי על רקע פעולה שבצעתי. אני עובד שכיר כפקיד בתחום שילוח בין לאומי חלק מעבודתי אני מעדכן לקוחות על צפי להגעות משלוחים על גבי אוניות. את המידע אני מקבל מחברה שמשמשת כנציגות החברה שלנו בארץ היעד. זו חברה עצמאית הקשורה בקשר עסקי אם בעלי החברה לפי בחירתו. לאחרונה נהלתי מעקב אחר משלוח של לקוח מסוים. לגבי המשלוח הספציפי, היה שלאה של deadline עם המשלוח יגע בזמן להמחלה לאוניה מפליגה בשבוע ספציפי. המעביד שלי טען שאין סיכוי שהמשלוח יגיע בזמן. אני המשכתי מעקב על המשלוח הנ"ל כחלק מרוטינה של עבודה וקיבלתי אישור שהמשלוח הגיע בזמן לאותה הפגלה שבועית. עדכנתי את הלקוח בהתאם. לאחר יומיים, הודיע לי הסוכן בחו"ל שהמשלוח לא הספיק להגיע בזמן ובהתאם לכך עדכנתי את הלקוח. הלקוח דרש פיצוי והמעביד שלי חחליט להטיס את המטען ולחייב אותי בהוצאות ההטסה מאחר שטען שהפרתי הוראה שלו כאשר הודעתי ללקוח מידע שגוי ולכן עלי לשאת בתוצאות. שאלותי הן להלן: א. האם מותר למעביד "לקנוס" אותי בתנאים אילו? ב. האם במידה ויממש את איומו אוכל לראות זאת כעילה להתפטרות עקב הרעת תנאים ולדרוש פיצואי פיטורין בהתאם.
לאחרונה נקלעתי לסכסוך עם המעביד שלי על רקע פעולה שבצעתי. אני עובד שכיר כפקיד בתחום שילוח בין לאומי חלק מעבודתי אני מעדכן לקוחות על צפי להגעות משלוחים על גבי אוניות. את המידע אני מקבל מחברה שמשמשת כנציגות החברה שלנו בארץ היעד. זו חברה עצמאית הקשורה בקשר עסקי אם בעלי החברה לפי בחירתו. לאחרונה נהלתי מעקב אחר משלוח של לקוח מסוים. לגבי המשלוח הספציפי, היה שלאה של deadline עם המשלוח יגע בזמן להמחלה לאוניה מפליגה בשבוע ספציפי. המעביד שלי טען שאין סיכוי שהמשלוח יגיע בזמן. אני המשכתי מעקב על המשלוח הנ"ל כחלק מרוטינה של עבודה וקיבלתי אישור שהמשלוח הגיע בזמן לאותה הפגלה שבועית. עדכנתי את הלקוח בהתאם. לאחר יומיים, הודיע לי הסוכן בחו"ל שהמשלוח לא הספיק להגיע בזמן ובהתאם לכך עדכנתי את הלקוח. הלקוח דרש פיצוי והמעביד שלי חחליט להטיס את המטען ולחייב אותי בהוצאות ההטסה מאחר שטען שהפרתי הוראה שלו כאשר הודעתי ללקוח מידע שגוי ולכן עלי לשאת בתוצאות. שאלותי הן להלן: א. האם מותר למעביד "לקנוס" אותי בתנאים אילו? ב. האם במידה ויממש את איומו אוכל לראות זאת כעילה להתפטרות עקב הרעת תנאים ולדרוש פיצואי פיטורין בהתאם.