זכויות עובר

ציני

New member
זכויות עובר

לאחרונה נקלעתי לסכסוך עם המעביד שלי על רקע פעולה שבצעתי. אני עובד שכיר כפקיד בתחום שילוח בין לאומי חלק מעבודתי אני מעדכן לקוחות על צפי להגעות משלוחים על גבי אוניות. את המידע אני מקבל מחברה שמשמשת כנציגות החברה שלנו בארץ היעד. זו חברה עצמאית הקשורה בקשר עסקי אם בעלי החברה לפי בחירתו. לאחרונה נהלתי מעקב אחר משלוח של לקוח מסוים. לגבי המשלוח הספציפי, היה שלאה של deadline עם המשלוח יגע בזמן להמחלה לאוניה מפליגה בשבוע ספציפי. המעביד שלי טען שאין סיכוי שהמשלוח יגיע בזמן. אני המשכתי מעקב על המשלוח הנ"ל כחלק מרוטינה של עבודה וקיבלתי אישור שהמשלוח הגיע בזמן לאותה הפגלה שבועית. עדכנתי את הלקוח בהתאם. לאחר יומיים, הודיע לי הסוכן בחו"ל שהמשלוח לא הספיק להגיע בזמן ובהתאם לכך עדכנתי את הלקוח. הלקוח דרש פיצוי והמעביד שלי חחליט להטיס את המטען ולחייב אותי בהוצאות ההטסה מאחר שטען שהפרתי הוראה שלו כאשר הודעתי ללקוח מידע שגוי ולכן עלי לשאת בתוצאות. שאלותי הן להלן: א. האם מותר למעביד "לקנוס" אותי בתנאים אילו? ב. האם במידה ויממש את איומו אוכל לראות זאת כעילה להתפטרות עקב הרעת תנאים ולדרוש פיצואי פיטורין בהתאם.
 
הגבלה על המעבר, אופס המעביד ...

אני לא כל כך הבנתי אם אכן גרמת נזק למעביד בשל רשלנות שלך או לא. עקרונית, אם נגרם נזק (למעביד או ללקוח), המעביד זכאי לתבוע אותך כדי לקבל פיצוי על הנזק, ואם הוא יוכיח שהתרשלת, ויוכיח גם את הנזק - הוא יזכה בתביעה. אבל, אסור למעביד "לקנוס" ואסור לו גם לקזז מהשכר שלך לפי ההחלטה שלו על גובה הנזק ועל האחריות שלך לנזק. אם הוא יקזז לך מהשכר - אתה רשאי לתבוע אותו והמעביד לא אמור להיות מסוגל להצליח להתגונן מפני התביעה בטענה שנגרם לו נזק. זו לא טענת הגנה טובה, כי חוק הגנת השכר אוסר על קיזוז כזה מהשכר.
 

ציני

New member
תשובה

עקרונית, כמובן שנגרם נזק ללקוח משום שהסחורה שלו לא תגיע בזמן עליו קיבל את האינפורמציה הראשונית. והמעביד כמובן טוען שנגרם לו נזק כיוון שהוא מאבד את הלקוח. לגבי רשלנות: אני מאמין שלא התרשלתי כמה סיבות: 1. מסרתי את המידע ללקוח בהסתמך על מידע שקיבלתי מהסוכן בחו"ל בכתב וזהו נוהל העבודה המקובל בחברה בה אני עוסק. 2. כמובן שאין באפשרותי לבדוק אם המטען הגיע פיזית למחסן הסוכן בחו"ל ועלה על האוניה ולכן אני יצאתי מתוך הנחה הגיונית שהדווח שנתן לי הסוכן בחו"ל הוא מדויק ועל פיו פעלתי. 3. אם המעביד שלי כמנהל ידע שהסחורה לא תגיע בזמן "מניסיונו כדבריו" היה עליו לדווח על כך ללקוח או להורות לי לדווח זאת ללקוח. זאת הוא לא בצע אלה האשים אותי בתוצאות.
 
אני לא איש מקצוע בענין המקצוע שלך..

לכן אני לא חושב שאני יכול לחוות דעה אם התרשלת או לא. אבל, מבחינה משפטית, גם אם התרשלת וגם אם אתה אחראי לפיצוי על הנזק - המעביד לא רשאי לקזז לך מהשכר (אלא - עליו לתבוע אותך ולהוכיח הן את הרשלנות והן את הנזק).
 
למעלה