זכויות צרכן

שקוף

New member
זכויות צרכן

במשך קרוב לשנה לא קיבלתי חשבונות מחברת הגז. ודאי לא תתפלאו מכך שלא התרגשתי מזה במיוחד. לאחר כשנה הגיע מי שבודק את המונים והגיש לי חשבון גבוה על כל השנה (אני מחמם בגז). התברר שהם שלחו לכתובת לא נכונה. בחשבון הם חייבו אותי על "חיובים שונים" שהסתכמו בכעשרים שקלים על כל חודש פיגור. הגעתי אתם לפשרה כלשהי ושילמתי. בחשבון הבא הופתעתי לגלות שמחייבים אותי בריבית (של כמה מאות שקלים) על אותה תקופה עצמה שעליה כבר שילמתי "חיובים שונים", ובלי שסיפרו לי שיש גם דבר כזה. הם טוענים שלמרות שהיתה להם כתובת מוטעית - הייתי צריך לשים לב שאינני מקבל חשבונות ולפנות אליהם ביוזמתי. האם זה חוקי לחייב ריבית מי שלא קיבל חשבונות בגלל טעות של החברה? האם זה חוקי לחייב את הלקוח בשני סוגים שונים של חיובים בגלל פיגור בתשלום, כאשר הלקוח מחויב בשני לאחר ששילם את הראשון?
 

מוטקה

New member
בנוגע לחיובי הגז-תשובה קצרה...

שלום לך שקוף, התשובה הקצרה היא לא! חברת הגז אינה רשאית לחייב אותך בגין אי תשלום במועד כתוצאה מכתובת שגוייה,אליה נישלחו החיובים. כל זאת ואני מדגיש(!),זאת באם אתה מצידך מסרת כתובת נכונה לחברה ותוכל להוכיח זאת,(לדוגמא:הכתובת המופיעה בהסכם ההתקשרות). כמובן שאת תשלומי הקרן פלוס הצמדה למדד עלייך לשלם,אך לא ריבית וקנסות. עצתי,שלח מיכתב רשום לחברה ודרוש החזר הריביתו/או בקש ביטול חיובי הריבית מכיוון שאין אתה צריך לשאת בתוצאות התרשלות החברה! אמנם, יתכן שבהתנהגותך בפרשה היתה לך מה שקרוי "רשלנות תורמת" מכיוון שלא בדקת מה קורה עם החשבונות אך האשמה העיקרית היא של החברה. במידה והנושא לא יפתר כאמור,באפשרותך לפנות אלי לטיפול אישי יותר בבעיה, עם פירוט כל ההשתלשלות לאימייל(הסיוע ללא תשלום),או לפנות לסיוע למועצה לצרכנות או לתמ"ס,מכיוון שחברות הגז נתונות לפיקוח. בהצלחה ,מוטי.
 
למעלה