זכויות צרכן
במשך קרוב לשנה לא קיבלתי חשבונות מחברת הגז. ודאי לא תתפלאו מכך שלא התרגשתי מזה במיוחד. לאחר כשנה הגיע מי שבודק את המונים והגיש לי חשבון גבוה על כל השנה (אני מחמם בגז). התברר שהם שלחו לכתובת לא נכונה. בחשבון הם חייבו אותי על "חיובים שונים" שהסתכמו בכעשרים שקלים על כל חודש פיגור. הגעתי אתם לפשרה כלשהי ושילמתי. בחשבון הבא הופתעתי לגלות שמחייבים אותי בריבית (של כמה מאות שקלים) על אותה תקופה עצמה שעליה כבר שילמתי "חיובים שונים", ובלי שסיפרו לי שיש גם דבר כזה. הם טוענים שלמרות שהיתה להם כתובת מוטעית - הייתי צריך לשים לב שאינני מקבל חשבונות ולפנות אליהם ביוזמתי. האם זה חוקי לחייב ריבית מי שלא קיבל חשבונות בגלל טעות של החברה? האם זה חוקי לחייב את הלקוח בשני סוגים שונים של חיובים בגלל פיגור בתשלום, כאשר הלקוח מחויב בשני לאחר ששילם את הראשון?
במשך קרוב לשנה לא קיבלתי חשבונות מחברת הגז. ודאי לא תתפלאו מכך שלא התרגשתי מזה במיוחד. לאחר כשנה הגיע מי שבודק את המונים והגיש לי חשבון גבוה על כל השנה (אני מחמם בגז). התברר שהם שלחו לכתובת לא נכונה. בחשבון הם חייבו אותי על "חיובים שונים" שהסתכמו בכעשרים שקלים על כל חודש פיגור. הגעתי אתם לפשרה כלשהי ושילמתי. בחשבון הבא הופתעתי לגלות שמחייבים אותי בריבית (של כמה מאות שקלים) על אותה תקופה עצמה שעליה כבר שילמתי "חיובים שונים", ובלי שסיפרו לי שיש גם דבר כזה. הם טוענים שלמרות שהיתה להם כתובת מוטעית - הייתי צריך לשים לב שאינני מקבל חשבונות ולפנות אליהם ביוזמתי. האם זה חוקי לחייב ריבית מי שלא קיבל חשבונות בגלל טעות של החברה? האם זה חוקי לחייב את הלקוח בשני סוגים שונים של חיובים בגלל פיגור בתשלום, כאשר הלקוח מחויב בשני לאחר ששילם את הראשון?