זלדה כובשת את מעלה העצמאות ../images/Emo5.gif
טוב, אז בסופו של דבר מימשנו את הטיול המתוכנן. שלושה חברי כנופיה עם התחייבויות קודמות ואי אלו חילוקי דעות פרלמנטריים גרמו בסופו של דבר, שטיול בהרכב צפוי של 9 רוכבים התבצי בצמד. 6:00, טל ואני נפגשים בהוד-השרון, מתכנסים לרכב אחד ויוצאים לדרך - למצפה רמון. 9:00, לאחר ארוחת בוקר אנחנו מחנים מול מרכז המבקרים, פורקים, מרכיבים ומתחילים לדווש על דרך ממצפה רמון לכיוון מערב. חולפים על פני מצפה הכוכבים, עוברים בסמוך למצפה הגמל, עוקפים בית ספר שדה (?) ומתחילים לרכב לאורך המצוק עד מעלה רמון. מעלה רמון מתפתל מטה מטה בירידה טכנית, מלאה דרדרת ואבנים גדולות. בסיומו עולים על דאבל שחור המוביל בכיוון כללי מזרחה על קרקעית המכתש. מכיוון שאנחנו אוהבים אתגרים, החלטנו לגוון, לנטוש את השחור ולרכב בר בשטח מבלי להזיק לטבע. תחילה ניצלנו שבילי יעלים סינגליים וכשאלו נגמרו ירדנו לערוצים. הרכיבה בערוצים לא קלה - בחלק מהקטעים ישנם חלוקים גדולים ובלתי יציבים ובחלק אחר סחף רך וטובעני. הדרך היחידה לשרוד בערוץ היא לדבוק בשטחים המרוצפים חלוקים קטנים, המספקים שכבה נוקשה מספיק לרכיבה. באחד הערוצים מצאנו שרידים למים, אך בסה"כ המכתש היה יבש לחלוטין. מאחורי אחד הפיתולים נגלה לעינינו 'יחנוּק המדבר' בשיא פריחתו. עם הערוצים המתפתלים הגענו עד "קניון הפריזמות" ומשם המשכנו עד ל"מנסרה". טיפסנו במדרגות עד פסגת המנסרה ומצפונה גלשנו בסינגלון טכני ודרדרתי למדי. השתעשענו קצת במנסרה והכנו עצמנו נפשית לפינל'ה. האתגר הגדול, ה"דובדבן" של הטיול - טיפוס מעלה העצמאות עם צמד אופני שבילים כבדות. אחרי 30 ק"מ של רכיבה טכנית מתישה ובחום של אמצע הצהריים, חששנו שנתפרק די מהר. ובכל זאת, התלבשנו על השול השמאלי (אם כבר נהג חולמני-דורסני, לפחות לראות לו את הלבן בעיניים לפני שהוא מועך אותנו). השלב הראשון התבצע על הילוך 1:3 ב-10 קמ"ש. עם תחילת הפיתולים ירדנו ל-1:2 ב-8 קמ"ש ובשיא השיפוע מצאנו עצמנו על 1:1 ב-6 קמ"ש זחלניים ובקצב קבוע ועקשני של כ-120 סל"ד. באורח מפתיע הצלחנו לטפס ברציפות את המעלה למעט הפסקה קצרה 700 מטר לפני המצפה שבסופו, בכדי למלא מים בתרמיל. בלי דלק זלדה כבדה הרבה יותר. קצת נתונים סטטיסטטים: סה"כ המסלול - כ-35 ק"מ. משך הטיול - כ-6 שעות. נטו זמן דיווש - כ-4 שעות. מהירות ממוצעת - 10 קמ"ש. מהירות מכסימלית - 61 קמ"ש (בירידה ליד מצפה הכוכבים). בהמשך מצורפות מספר תמונות.
טוב, אז בסופו של דבר מימשנו את הטיול המתוכנן. שלושה חברי כנופיה עם התחייבויות קודמות ואי אלו חילוקי דעות פרלמנטריים גרמו בסופו של דבר, שטיול בהרכב צפוי של 9 רוכבים התבצי בצמד. 6:00, טל ואני נפגשים בהוד-השרון, מתכנסים לרכב אחד ויוצאים לדרך - למצפה רמון. 9:00, לאחר ארוחת בוקר אנחנו מחנים מול מרכז המבקרים, פורקים, מרכיבים ומתחילים לדווש על דרך ממצפה רמון לכיוון מערב. חולפים על פני מצפה הכוכבים, עוברים בסמוך למצפה הגמל, עוקפים בית ספר שדה (?) ומתחילים לרכב לאורך המצוק עד מעלה רמון. מעלה רמון מתפתל מטה מטה בירידה טכנית, מלאה דרדרת ואבנים גדולות. בסיומו עולים על דאבל שחור המוביל בכיוון כללי מזרחה על קרקעית המכתש. מכיוון שאנחנו אוהבים אתגרים, החלטנו לגוון, לנטוש את השחור ולרכב בר בשטח מבלי להזיק לטבע. תחילה ניצלנו שבילי יעלים סינגליים וכשאלו נגמרו ירדנו לערוצים. הרכיבה בערוצים לא קלה - בחלק מהקטעים ישנם חלוקים גדולים ובלתי יציבים ובחלק אחר סחף רך וטובעני. הדרך היחידה לשרוד בערוץ היא לדבוק בשטחים המרוצפים חלוקים קטנים, המספקים שכבה נוקשה מספיק לרכיבה. באחד הערוצים מצאנו שרידים למים, אך בסה"כ המכתש היה יבש לחלוטין. מאחורי אחד הפיתולים נגלה לעינינו 'יחנוּק המדבר' בשיא פריחתו. עם הערוצים המתפתלים הגענו עד "קניון הפריזמות" ומשם המשכנו עד ל"מנסרה". טיפסנו במדרגות עד פסגת המנסרה ומצפונה גלשנו בסינגלון טכני ודרדרתי למדי. השתעשענו קצת במנסרה והכנו עצמנו נפשית לפינל'ה. האתגר הגדול, ה"דובדבן" של הטיול - טיפוס מעלה העצמאות עם צמד אופני שבילים כבדות. אחרי 30 ק"מ של רכיבה טכנית מתישה ובחום של אמצע הצהריים, חששנו שנתפרק די מהר. ובכל זאת, התלבשנו על השול השמאלי (אם כבר נהג חולמני-דורסני, לפחות לראות לו את הלבן בעיניים לפני שהוא מועך אותנו). השלב הראשון התבצע על הילוך 1:3 ב-10 קמ"ש. עם תחילת הפיתולים ירדנו ל-1:2 ב-8 קמ"ש ובשיא השיפוע מצאנו עצמנו על 1:1 ב-6 קמ"ש זחלניים ובקצב קבוע ועקשני של כ-120 סל"ד. באורח מפתיע הצלחנו לטפס ברציפות את המעלה למעט הפסקה קצרה 700 מטר לפני המצפה שבסופו, בכדי למלא מים בתרמיל. בלי דלק זלדה כבדה הרבה יותר. קצת נתונים סטטיסטטים: סה"כ המסלול - כ-35 ק"מ. משך הטיול - כ-6 שעות. נטו זמן דיווש - כ-4 שעות. מהירות ממוצעת - 10 קמ"ש. מהירות מכסימלית - 61 קמ"ש (בירידה ליד מצפה הכוכבים). בהמשך מצורפות מספר תמונות.