זלזול בזמן של לקוח

זלזול בזמן של לקוח

כן, הפעם זה מהצד השני. אני עכשיו בבית מחכה לטכנאי למכונת הכביסה, אדם פרטי שלא קשור לחברה/למוקד שירות של היצרן. כשקבעתי איתו שאלתי במפורש מתי הוא מעריך שיגיע, ב-10:30 הוא אמר שמעריך שבעוד כשעה, כשהתקרבה השעה 12:30 ולא היה שום סימן ממנו הרשתי לעצמי להתקשר, כדי לשמוע ממנו שהוא נמצא בצד השני של העיר ו"עוד מעט מסיים ומגיע אלייך". הקצבתי לעצמי עוד חצי שעה להמתין לו ואז אני אודיע לו שלא יגיע, היות שאני חייבת לצאת ב-14:00, וזו בדיוק הסיבה ששאלתי אותו מראש מתי מעריך שיגיע וביקשתי שעה ולא "טווח שעות".

מה שאני באמת לא מבינה זה למה הוא לא יכל להגיד לי במפורש שהוא לא יוכל להגיע בשעה הקרובה, למה אם הוא קבע עם אנשים אחרים או יש לו סידורים או לא יודעת מה, הוא לא יכל להגיד לי את זה מראש, ולקבוע איתי בשעה מאוחרת. התוצאה היא שסתם המתנתי לו, וזה לא שלא היו לי דברים יותר חשובים לעשות. אני רואה בדברים האלו קודם כל זלזול בזמן של האדם שמעניק לך פרנסה - רוב האנשים לא תהיה להם בעיה אם תגיע בשעה מאוחרת או אפילו ביום אחר, אבל מצב בו תוקעים אותך בבית ומייבשים אותך זה לא לעניין.
 
ולמי שתהה

הטכנאי הגיע בסוף, קצת אחרי שכתבתי לכם, והיה כל כך נחמד ומקסים שלא יכולתי לכעוס עליו, מה גם שהוא הסביר שהתעכב בגלל תקלה מורכבת אצל הלקוחה הקודמת ואני נוטה להאמין, במיוחד לאור העובדה שגם אצלי הוא עבד לא מעט ובדק ביסודיות ובדק גם דברים אחרים כדי לוודא שאין תקלות נוספות שלא שמתי לב אליהם... וגבה מחיר סמלי יחסית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סוף טוב הכול טוב...


 

Rainbow syrup

New member
בהחלט מרגיז


אחד הדברים שממש יכולים להוציא אותי משלוותי- אלו דברים כאלו, שקשורים לזלזול בזמן שלי.
 
לי קרה מקרה יותר מזעזע

הזמנתי טכנאי עבור הסבתא שלי שלא דוברת עברית, הובטח לי שהטכנא ייע בין השעות 12:00-14:00 ויהיה דובר שפה שסבתא שלי מדברת. בשעה 8:00 בבוקר תוך כדי שאני עוד ישנה, אני מקבלת טלפון מסבתא הסטרית שהגיע טכנאי רק דובר עברית שאגע מיד שהיא לא מבינה אף מלה, ביקשתי את הטכנאי הוא אמר שעשה את הכל והוא הולך, כ אין לא זמן לחכות שהוא קבל סידור עבודה וזה היה בשעה 8:00, כל ההסברים שלי לא הועילו.
אבל מה שעשיתי לחברה הזאת אחר כך ולפקידה שקיבלה הזמנה, לא אספר לכם, הם יזכרו אותי לעוד הרבה שנים.
 
את יודעת שלא כל חברה מחוייבת לזה

ואני יכולה להגיד לך את זה כי אני יודעת מקרוב, בחברה שעבדתי בה במוקד טכנאים והייתי אחראית על תיאומים תמיד אמרנו שנשתדל שיגיע טכנאי דובר השפה אבל אנחנו לא מחוייבים לזה.
למה.? בואי אני אומר לך...
המון לקוחות מבקשים את הבקשה הזאת במיוחד דוברי השפה הרוסית- נראה לך שיש מספיק כוח אדם של טכנאים רוסים למשל? או טכנאים דוברי ערבית או צרפתית?
יש טכנאים שאפילו האנגלית שלהם מעט נמוכה..
לא תמיד יש מספיק כוח אדם ואת זה לקוחות לא מבינים.
לכן עדיף שיהיה בבית מישהו שדובר את השפה ולא לסמוך על החברה שתספק לך את השירות הזה.
תאמיני לי שיש דברים יותר גרועים בקשר לטכנאים- כמו איחורים מוגזמים, הברזות ורשלנות בעבודה- (מזל שיש את חוק הטכנאים שיגן עלינו במצבים האלו).
אבל מסכימה איתך שהטעות של הפקידה לא מוצדקת, היא לא הייתה צריכה להבטיח שיבוא טכנאי דובר השפה ואם היא הבטיחה כנראה שהיא צריכה לסבול טוב את הזעם שלך, אני גם הייתי דורשת זיכוי.
 
וגם

נאמר לי שהטכנאי יגיע בשעה 12:00 ובא ב 8:00 בבוקר, והסברתי לפקידה עד כמה חשוב כאן הדיוק, כי אני מגיעה במיוחד.
 
פשוט חוצפה

אמרו לך בפירוש 12:00-14:00 אז זה אמור להיות בשעות האלו!!! ולא לחרוג מהם מוקדם מידי או מאוחר מידי..והוא מגיע ב-8:00 ??? ועוד טכנאי שלא דובר את השפה של אמך.. אז הם פשוט שכונה לא שמים על החוק בשיט.
בהחלט מגיע פה פיצוי כספי והכעס מוצדק.
בוא נגיד שהטכנאים שאני עבדתי איתם לא הגיעו לרמות כאלה של טמטום, אומנם קרה פעם שהגיעו 2 טכנאים לאותו לקוח- (פאשלה בסידור עבודה)..
גם אם פתאום הטכנאי רוצה להקדים ללקוח הוא לפחות היה מתקשר ללקוח ושואל אם זה אפשרי להגיע ואם הלקוח הסכים אז אחלה הטכנאי הרוויח והוא יחזור הביתה מוקדם.

מרוב שעבדתי בזה אני מכירה את כל התירוצים האפשריים שיש לטכנאים להגיד תאמיני לי-
אין ספור טכנאים רצו להתחמק מלהגיע לאנשים רק כי לא מצאו את הבית או את העסק וביקשו שאני ישחרר אותם, אבל התעקשתי איתם שיחפשו וישאלו אנשים וגם ניסיתי בעצמי להתקשר ללקוח ולקשר אותו עם הטכנאי- זה היה התפקיד בעיקרון לעזור לטכנאי בשטח או איך היו אומרים בשפה של המוקד שלנו "תפקידנו להחזיק את הטכנאים קצר ולא הלקוח בא בטענות אלינו"..
 
למעלה