גם לי אין נתונים
אבל אני מניח שלמי שתכנן את המטרונית היו נתונים כאלה. בשלב הזה אני לא יכול לגבש דעה נחרצת. קיבולת היא פונקציה של כמה גורמים ולא נראה לי שהמטרונית הגיעה למיצוי הפוטנציאל או אפילו קרוב לזה. לא יודע מה יהיה בעוד 10 שנים, אבל למרות ש"מספר כלי הרכב על הכביש רק עולה ועולה" הנסועה הכוללת נמצאת במגמת האטה ואפילו ירידה בשנה-שנתיים האחרונות (גם אני די הופתעתי מהנתון הזה). חלק מהירידה נובע ממעבר לתח"צ (רכבות ואוטובוסים, שלגביהם הנסועה דווקא עלתה) אבל יש סיבות נוספות כמו הפחתה של כמות הנסיעות בגלל מחירי הדלק או מעבר לעבודה מהבית. גידול האוכלוסייה באזור חיפה גם כן איננו מהיר במיוחד, כך שקשה לי לראות זינוק במספר הנסיעות בשנים הקרובות. כמובן שאשמח אם יותר ויותר אנשים יעדיפו לעבור מהרכב הפרטי לתח"צ, אבל אני לא רואה קטסטרופה מתקרבת ויש לי תחושה שגם BRT (בתקווה שיתוקנו כל הליקויים) יצליח לעמוד במשימה.
גם לי אין נתוניםאני מסכים לגבי הזרוע המבצעת אבל אני לא מסכים
על הקיבולת הנוכחית לבין הקיבולת העתידית.
לא נראה לי שבעוד עשור BRT שיפעל בתדירות גבוהה של כל 1-2 דקות, יעמוד בביקוש.
אנחנו רואים איך קצב הגידול של השימוש ברכבת ישראל עלה בעשור האחרון. מצד שני אנחנו רואים כמה כבישים חדשים ומהירים נפתחו בעשור האחרון, כמה מחלפים חדשים נבנו, כמה כבישים הורחבו. והפקקים כאן איתנו ומספר כלי הרכב על הכביש רק עולה ועולה.
כמובן שאני לא מדבר בנתונים כי אין לי כאלו, אבל אני באמת לא חושב שBRT זה מה שיהיה טוב למטרופולין חיפה ואני כן חושב שרכבת קלה זה מה שהיה צריך להיות במטרופולין חיפה.
אבל אני מניח שלמי שתכנן את המטרונית היו נתונים כאלה. בשלב הזה אני לא יכול לגבש דעה נחרצת. קיבולת היא פונקציה של כמה גורמים ולא נראה לי שהמטרונית הגיעה למיצוי הפוטנציאל או אפילו קרוב לזה. לא יודע מה יהיה בעוד 10 שנים, אבל למרות ש"מספר כלי הרכב על הכביש רק עולה ועולה" הנסועה הכוללת נמצאת במגמת האטה ואפילו ירידה בשנה-שנתיים האחרונות (גם אני די הופתעתי מהנתון הזה). חלק מהירידה נובע ממעבר לתח"צ (רכבות ואוטובוסים, שלגביהם הנסועה דווקא עלתה) אבל יש סיבות נוספות כמו הפחתה של כמות הנסיעות בגלל מחירי הדלק או מעבר לעבודה מהבית. גידול האוכלוסייה באזור חיפה גם כן איננו מהיר במיוחד, כך שקשה לי לראות זינוק במספר הנסיעות בשנים הקרובות. כמובן שאשמח אם יותר ויותר אנשים יעדיפו לעבור מהרכב הפרטי לתח"צ, אבל אני לא רואה קטסטרופה מתקרבת ויש לי תחושה שגם BRT (בתקווה שיתוקנו כל הליקויים) יצליח לעמוד במשימה.