כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
גם תקן אותי אם אני טועה
אבל לפני הרכבת הקלה בירושלים לא היה BRT מקדים, ועובדה שהעולם לא קרס
כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
כיצד התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בציר הזה תקרוס.
הרכבת הקלה בירושלים היא כולה עילית.
בציר ז'בוטינסקי-דרך בגין-רחוב אילת מקרית אריה ועד מנשיה הולכים לבצע חפירות לצורך בנית התחנות של הרכבת הקלה התחתית. בזמן החפירות הללו גם כלי הרכב הפרטיים וגם האוטובוסים בעשרות הקווים שנוסעים בציר הזה פשוט הולכים להיתקע.
הקו האדום המקדים היה חלק מתוכנית לצמצום מספר כלי הרכב שנוסעים לאורך הציר הזה בזמן העבודות על התחנות של הרק"ל, אבל נת"ע נכשלה בביצוע תוכנית זו.
בינתיים אין קווים תחליפיים בציר אם המשובות אבא הלל, אין קווים תחליפייים בציר אלוף שדה, אין קישור בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ולכן גם הרכבת הכבדה אינה תחליף ואין קו אדום מקדים.
מה שיהיה זה פקק אחד גדול ועומד בנתיב אחד או שניים שיישארו פנויים הן לכלי הרכב הפרטיים בז'בוטינסקי והן לכל קווי האוטובוס הנוסעים שם.
כשזה יקרה אתה תבין מדוע הקו האדום המקדים היה כה חשוב.