זנב קשיח בנחל רחם בהרי אילת

רץ סביר

New member
זנב קשיח בנחל רחם בהרי אילת

שלום לכולם.

אני רוכב מתחיל יחסית ורוצה לנסות את נחל רחם באיזור אילת. אני רוכב על קיוב אסיד זנב קשיח 29. כבר רחבתי איתן במספר סינגלים של קקל כמו ריש לקיש הזורע בית קשת תמרת וכפר החורש(ירידה מהפרה המשוגעת) וגם במסלולים בכרמל כמו נחל אלון והשוקף ואפילו ביער עופר בגוזמת ובדארקנס.
עד כמה נחל רחם קשוח יותר מבחינה טכנית מהמסלולים שציינתי?
(גינות סלעים רעות או דרופים גדולים אני בדרך כלל עושה ברגל כמו בתחיל שוקף באלון או בכמה מקומות בדארקנס)
עד כמה לא מומלץ ללכת לשם לבד?
אני בכושר גופני די טוב וכבר עשיתי כמה וכמה רכיבות של 40 קמ עם 1000 גובה מצטבר.
תודה רבה לעוני
 

steiff

New member
לא רואה סיבה לבעיה

שיכוך מלא נועד לשפר את האחיזה של הגלגל האחורי בקרקע, לא לעשות לך נעים בטוסיק.
נחלי הערבה מתאפיינים בעיקר בדשדשת כך שכדאי להצטייד בצמיגים רחבים, טיובלס יתרון גדול.

לבד - לא מומלץ. יש סיכון לא קטן שיעברו שעות עד שיעבור בשטח מישהו שימצא אותך שוכב מעולף ומדמם בשולי הדרך.

ובכל מקרה הרבה מים.
 

zoharzafon

New member
הרחם לא מיועד לרוכבים מחילים

יש סיכוי שהאופניים יעמדו במשימה טוב ממך
 

רץ סביר

New member
רוכב מתחיל זה לפרשנות

האם הסתכלת על המקומות שכן רכבתי בהם ? הם הרחם משמעותית טכני יותר או מסוכן יותר? (שוקף אלון דארקנס השחור בעופר הפרה המשוגעת בכפר החורש)
אבל כמובן שיש סיכוי שהאופניים יעמדו במשימה טוב ממני, רק אשמח לתשובה קצת יותר מפורטת.
לגבי הרכיבה לבד אני ארד מזה זה באמת לא אחראי.
 

steiff

New member
לא טכני יותר באופן משמעותי

יש מקומות טכניים יותר ויש קטעים ארוכים של סינגל זורם.
אם אתה יוצא למסלול בגישה של ״טיול אופניים בנחל רחם״ וללא בגישה של ״להוכיח לעולם שרכבתי את כל המסלול בלי להוריד רגל מהפדלים״ אתה פשוט יורד מהאופניים במקומות הבעייתיים ויורד את הדרופ ברגל.
יש קטעים בהם תצטרך להנמיך את האוכף. מוט אוכף מתכוונן מהכידון זה יתרון. שפת גוף נכונה והרמת הטוסיק מהאוכף והעברת משקל לאחור בשיפועים תלולים. התייחסות לדרופ בהרי אילת אינה שונה מהתייחסות לדרופ בכרמל או בהרי נצרת. אם אתה יורד אותם ברגל בכרמל, רד אותם ברגל גם בהרי אילת. אם אתה דורפ אותם ברכיבה בגליל - תוכל לדרופ אותם ברכיבה גם בנגב. אותה טכניקה. רק פחות עצים מסביב והנוף שונה. כדאי לקחת בחשבון את הזמינות של חילוץ וזמן הגעתו כשאתה שוקל איזה סיכונים לקחת.
אבל בחזרה לשאלתך הראשונה: שיכוך מלא הוא יתרון אבל ממש לא תנאי הכרחי.
 

רץ סביר

New member
תודה רבה

לגבי העניין עם הזנב קשיח אולי לא ניסחתי כמו שצריך את השאלה... אני מודע לעניין שאפשר לרכב עם זנב קשיח כמעט בכל מקום ובסוף המגבלה היא הרוכב. רק רציתי לקבל מושג לגבי הקושי בהשוואה למסלולים שכבר רכבתי(ברור שהשוואה כזאת היא לא מדע מדויק)
אני לא מאמין בגישה של להוכיח לעולם ומנסה להתקדם בצעדים קטנים תמיד ולא לקפוץ מעל הפופיק. מנסה לצבור בטחון ורק אז להתקדם. בטח שבמסלול חדש שאני לא מכיר. בגלל הבידוד והריחוק אני לגמרי אקבל את עצתך ולא אגיע לשם לבד.
תודה רבה על העזרה.
יש לך רעיון איך למצוא לשם שותפים?
&nbsp
 

steiff

New member
ברר עם חנויות האופניים המקומיות באילת

חלקן מוציאות רכיבות בסביבה ושמחות לארח מבקרים.אחרות יוכלו אולי לסייע למצוא שותפים.
נסה גם את פורום טיולי אופניים השכן.
 

יזהר BiBi

New member
גארי פישר תמיד אמר ש 29 קשיח זה כמו 26 שיכוך מלא

ולפעמים גם עדיפות עליהם. והוא כמעט תמיד רכב רק על הזנב הקשיח במסלולים שרובינו היינו יורדים את הרוב ברגל. עם טכניקה נכונה השליטה בזנב קשיח טובה יותר ויש קשר יותר טוב עם השטח משיכוך מלא כך שזה לא מה שצריך להדאיג אותך. ולמי שלא יודע שזה הרוב גארי פישר פיתח את אופני ה29 כבר מסוף שנות השבעים והוא עבד בעיקר על פיתוחים של גאומטריה שמתאימה ל 29.
 

nightjar

New member
או.ופה עולה השאלה

אם מה שמתאים לגארי פישר מתאים לרוכב ממוצע.
 

faloou

New member
מה שאומר שפישר רלוונטי לרוכבים ברמה של פישר

מה גם שהוא רצה למכור 29...
&nbsp
אני רוכב על זנב קשיח 29 (סינגלים של קק"ל בלבד) וה-רבה יותר קל לי עם שיכוך מלא. צריך ה-רבה פחות כושר וזה ה-רבה פחות מעייף וה-רבה יותר מהיר.
הדבר היחיד שאני לא בטוח זה האם זה יותר כיף/מעניין...
&nbsp
טכניקה צריך ללמוד, צריך לתרגל וצריך להיות מספיק חזק.
&nbsp
כשנותנים עצות לרוכב צריך להביא בחשבון את הרמה שלו, טכניקה וכושר.
 

enigo

New member
תזכיר לי כמה רוכבים יש בסבב העולמי בדאון היל על זנב קשיח?

הנה התשובה שלך לגבי מה עדיף מבחינת אחיזת הגלגל האחורי.
לגבי גארי פישר? אמרת בעצמך - הוא פיתח את אופני ה-"29, ולכן הוא לא בדיוק אובייקטיבי בנושא. זה בערך כמו להאמין לאמא שלי לגבי כמה אני יפה...
 

jacobri

New member
בשום פנים ואופן לא לבד !!!

איזור מדברי. רחוק מיישוב. רחוק מכביש. תקלה הכי קטנה ואתה מת. קרוב לגבול מצרים.
לפחות 3 רוכבים: אחד בתקלה. אחד נשאר איתו. אחד רץ להזעיק עזרה. עזרה תגיע תוך 5 שעות.
רצוי מוביל שמכיר את המסלול.
 
למעלה