זקוקה לייעוץ ועזרה...

katykr

New member
זקוקה לייעוץ ועזרה...

שלום!! אינני יודעת אם זהו המקום הנכון לשאול בו את שאלתי אך אשמח אם אמצא מענה או לפחות הפנייה למקום אחר בו אוכל למצוא תשובה לשאלתי. אני בת 16 וחצי, ולפני יומיים קיבלתי צו ראשון. אני בת יחידה ואמי פשוט מסרבת להכיר בעובדה שאצטרך להתגייס. היא לא מסכימה שאבלה רחוק מהבית ליותר מיום אחד , במיוחד כשאין באפשרותה ליצור איתי קשר בכל שעה. יש לציין , שאמי סובלת מלחצים רבים המפריעים לה בתפקודה היומיומי, וכי סביר להניח לא תוכל לעמוד בלחץ שיפקוד אותה אם אתגייס. אני ומשפחתי מעוניינים להגיש בקשה לפטור מהצבא, האם אוכל לעשות זאת? אם כן אז איך ולמי לפנות?? עם זאת ארצה לציין שאני מעוניינת לעשות שירות לאומי או להתנדב בגוף כלשהו במקום לשרת בצבא.... בבקשה תעזרו לי!
 

kaban

New member
פטור מהצבא

על פי מה שכתבת אני מבין כי הבעיה היא לא שלך אלא של אמך והיא תובעת ממך בצורה ישירה או עקיפה כי לא תשרתי. את בעצם על מנת להענות לרצון אמך, שכנראה סובלת מקשיים נפשיים, רוצה פטור. אם יש לך אישורים על בעיה כל שהיא ממנה סובלת אמך תוכלי לגשת למדור פרט בלשכת הגיוס סמוך לגיוסך והם ישקלו את העניין אם כי רק בעיה חמורה מאד יכולה להקנות לך פטור. יכול להיות שמדור פרט יחליט על הקלות מסויימות אבל גם אז טירונות תצטרכי לעשות. יש גם אפשרות לפנות לקצין בריאות הנפש בלשכת הגיוס עוד לפני הגיוס, הוא יחליט האם את אינך כשירה נפשית לשירות ואם יחליט כך יהיה לך פרופיל 21 ובעצם יחתים אותך במעין חותמת של חולי נפשי. את יכולה לכתוב מכתב למפקד לשכת הגיוס עם בקשה להשתחרר. אני בכל אופן לא ממליץ לך להשתחרר, היום זה צבא ומה יהיה כשתרצי לעזוב את הבית? אני חושב שיש מקום לגשת ליעוץ משפחתי עם אמך כבר כיום כדי להפוך למשהו ברור את הפרידה ביניכן.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
היי זקוקה

תוכלי לפנות ללשכת הגיוס אליה הוזמנת בבקשה לקבלת פטור. בכל לשכת גיוס ידיריכו אותך, גם בטלפון, איך ולמי להגיש את הבקשה. בבקשה תוכלי לפרט את נימוקייך. יתכן ותוזמני לשיחה, או להמשך המבדקים, לאחר הגשת הבקשה, שכן הטיפול עשוי להתארך. תוכלי לקורא עוד פרטים באתר של אכ"א. לגבי שירות לאומי (או התנדבות במסגרת אחרת), תוכלי למצוא פרטים באתר שלומית (וגם בכל מיני מסגרות אחרות. גם בלשכת גיוס יוכלו להדריך אותך לגבי זה).
 

katykr

New member
תודה רבה.

הבעיה היא אכן של אמי שמאד מודאגת אבל אף פעם לא היה לי רצון רב לשרת בצבא, ולכן אני לא נלחמת איתה. דעתי נטרלית לגבי הצבא, אך בכל זאת אני מעוניינת לתרום איכשהו למדינה על ידי שירות לאומי. האם העובדה שאני בת יחידה תעזור לי בבקשתי לפטור? האם יש אפשרות פשוט לבקש לעשות שירות לאומי במקום צבא או שכך עלי להצהיר על עצמי כדתייה?? שמעתי שיש משהו שנקרא שירות לאומי חילוני ( חברה סיפרה לי על זה), האם למישהו ידוע משהו על זה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
שירות לאומי חילוני

אם תיכנסי לאתר שקישרנו אליו קודם, תוכלי לראות פרטים גם על זה... אם תרצי עוד, נוכל להפנות אותך למקומות נוספים.
 

katykr

New member
תודה רבה.

נכנסתי לאתר של שלומית, אך שם נכתב שעלי לקבל תעודת פטור מהצבא בכדי לעשות שירות לאומי חילוני וכאן טמונה הבעיה, שאינני יודעת אם יתנו לי פטור . האם יש אפשרות פשוט להגיד שאני לא וצה לעשות צבא ורוצה לעשות שירות לאומי במקום?? מה לעשות?? אנא, הפנו אותי לעוד אתרים ומקורות מידע.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
זה נכון...

לא תוכלי לעשות שירות לאומי בצורה רשמית ומסודרת אלא אם תקבלי פטור משירות בצה"ל... לגבי הפטור מצה"ל, כמו שכבר כתבנו, תוכלי לקבל פרטים בלשכת הגיוס וכן מידע כללי באתר אכ"א שקישרנו מוקדם יותר. רק על-מנת להבהיר, שירות לאומי הוא תחליף (בהתנדבות) רק למי שמקבל/ת פטור מצה"ל, ולא להפך.
 

katykr

New member
עוד שאלה...

אמרו לי שבימינו זו לא ממש בעיה להשתחרר ושלפעמים אם אומרים שלא רוצים לשרת, משחררים על סעיף "עודף בנות"... האם מישהו שמע על זה?
 

kaban

New member
שחרור

זה שאין כל כך בעיה להשתחרר מהצבא זה לעיתים נכון, כיום מדור בריאות הנפש, למשל, משחרר לעיתים עם סעיף נפשי למרות שאין ממש מחלה נפשית וזאת אם יש סברה כי יתקשה החייל בשירות. היו מקרים שבשל עודף בנות לא היו גיוסים אבל זוהי החלטה מנהלתית ולא קשורה לבקשת החיילת. כפי שכבר אמרתי כתבי מכתב למפקד לשכת הגיוס במקום מגורייך עם פרטי הבעיה. יש לציין כי שחרור בנות קל יותר משחרור בנים.
 
למעלה