זקוקה לסירטונים של ילדים המדברים על עצמם

Morten my love

New member
זקוקה לסירטונים של ילדים המדברים על עצמם


שלום
בתי בת עשר וחצי, אוטיסטית בתפקוד גבוה המשולבת בכיתה רגילה.
אני מחפשת סרטונים של ילדים עם אוטיזם שמספרים על עצמם, על הקשיים וגם על הדברים הטובים, איך הם מתנהלים עם האוטיזם.
יחד עם צוות בית הספר והפסיכולוג המשפחתי הוחלט שצריך לספר לה על האוטיזם. סיפרתי לה בעבר אך כמה זה תפס אין אפשרות לדעת.
אשמח ואודה על כל המלצה.
תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה

מציעה לך להכנס לקישורי הפורום
(ראי נא בתוך לשונית 'כלים ומידע' בראש עמוד הפורום),
ושם לבחור בסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם' וכן בסעיף 'סרטים'.
יש שם הרבה חומר, שלפחות חלקו עשוי לעניין אותך ו/או את בתך.
הנה טעימה ממנו, לדוגמא:
https://www.youtube.com/watch?v=wi7jXcGCrC0

(אם לא תצליחי למצוא את הקישורים, אל תתביישי לשאול
).

יש גם טקסטים כתובים- למשל הספר 'למה אני קופץ?'
הנה בקורת ספרים עליו
https://carmitoshik.co.il/books/למה-אני-קופץ/
(תוכלי לקרוא עליו גם כאן- במלבן החיפוש בפורום, צד שמאל למעלה,
כתבי נא למה אני קופץ, ותקבלי את ההודעות שנכתבו עליו.
שוב, לא להתבייש לשאול אם לא תמצאי
).

וגם טור שכתב הפיצקי שלי לעתון ביה"ס- חפשי ב'הודעות נבחרות'
(מלבן אפור בצד שמאל) "בעיניי הפיצקי- חייוט נוירולוגי'.

מה סיפרת לה בעבר? מתי?
 

Morten my love

New member
סיפרתי לה לפני שנה ( בערך) שיש לה קושי תקשורתי

לא נראה לי שהיא ממש הפנימה או הבינה במאה אחוז. פעם היא אמרה שהיא מרגישה שונה..אתמול דיברתי איתה קצת..שאלתי אם מרגישה שונה ואמרה שלא..אפילו שהיא צורחת על ילדים בכיתה כשיש רעש, אומרת למורים שהשיעורים משעממים וכמה אפשר לחזור על אותו הדבר וכו. קשה לה ליצור קשר חברתי..הסברתי לה איך המח שלנו בנוי ושבזכות החלק שאחראי לתפקוד חברתי חלש יותר,החלק שאחראי לזכרון, יכולת למידה גבוהה חזק יותר..נראה שקיבלה..לא יודעת עד כמה ואם עשיתי נכון...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין דרך אחת נכונה
הדרך צריכה להיות נכונה לילד/ה המסויים/ת וגם להורה המסויים,
וכיון שכולנו שונים זה מזה, גם הדרכים הנכונות שונות.
&nbsp
יכולה לשתף אותך איך התנהלה השיחה בין ה
שלי לביני בעניין.
הוא היה אז בן 6 וחצי (כיום בן 20).
בזמנו הכותרת "אספרגר" היתה עדיין קיימת,
לכן השתמשתי בה (אספי- בנאדם שקיבל אבחנת אספרגר).
כיום הייתי אומרת א"ס- איש הספקטרום.
&nbsp
אמא: אתה יודע חמוד, יש כלמיני סוגי אנשים בעולם,
למשל: גבוהים ונמוכים, מצחיקנים ורציניים, יהודים, צרפתים,
ערבים, סינים.
:גברים ונשים, שחורים ולבנים...
אמא: נכון! ויש גם סוג שנקרא אספים. אתה אספי, וגם אבא.
: מה זה אספים?
אמא: כל אחד שונה, אבל יש להם כמה דברים משותפים,
למשל- מח חקרן וסקרן.
כמו שכשהיית ממש קטן, שאלת אותי :מה זה מיים?
למה הברזל חזק? למה הזכוכית שקופה?
: ממממ
אמא: אספים לפעמים לא כ"כ יודעים איך להסתדר עם בני אדם.
כמו למשל כשסבא וסבתא באו, ונורא שמחת, אבל לא ידעת מה לעשות,
אז ברחת, עד שהצעתי לך לומר להם "שלום".
: כן, אני זוכר.
אמא: כשצריך לעשות משהו, הם צריכים שזה יהיה מסודר להם
שלב-שלב, כמו שכשצריך ללבוש פיג'מה למשל, אתה צריך שאומר לך-
עכשיו להוריד מכנסיים, עכשיו להוריד תחתונים, עכשיו ללבוש מכנסי פיג'מה וכו'.
:נכון.
&nbsp
בקיצור, ציינתי כמה מאפיינים- חוזקות וחולשות,
הצגתי את זה כחלק מהפסיפס האנושי ולא כפגם,
אמרתי לו שהוא חלק מקבוצה (יחד עם בנאדם שהוא מכיר מעריך ואוהב).
בסוף השיחה הזאת הוא יצא בדילוגי שימחה בסלון.
אמא: נראה לי שאתה שמח, זה נכון?
:כן!!
אמא: למה?
: מכל הדברים שאמרת, מה שגורם להרגשה, גורם לי שימחה!
&nbsp
הילד שנהג לדפוק את ראשו ולמלמל "אני דפוק, אני דפוק" חדל לעשות זאת.
&nbsp
אגב, אם אתם לא מכירים א"סים, אפשר להזכיר דמויות מפורסמות שככל הנראה היו א"סים, כגון אלברט אינשטיין, הנס כריסטיאן אנדרסן ועוד.
&nbsp
אחריו אובחנו שניים מהאחים שלו.
הבכור היה אז בן 13, הפיצקי בן 10.
איתם זה היה קצת אחרת, כי כבר חיינו אוטיזם באופן מודע, המונחים לא היו זרים לנו.
פשוט קראתי יחד איתם את האבחון ושוחחנו עליו.
&nbsp
לאחר שהפיצקי (כיום כמעט בן 13, אז כאמור בן עשר)
סיים לקרוא את האבחון (תוך כדי הסברתי לו כמה מונחים)
שאלתי אותו מה הוא אומר.
הוא השיב: היא כתבה באופן מסורתי
אמא: מה כוונתך?
פיצקי: היא מדברת על זה כאילו שזה משהו שצריך לטפל בו.
אמא: משהו בעייתי
פיצקי: כן
אמא: אוקיי, אני מבינה שאתה חולק עליה בנקודה זו,
אבל לעצם העניין- נראה לך שמה שנכתב עליך נכון/לא נכון/נכון חלקית?
פיצקי: אין לי מושג
אמא: אתה חושב שאתה על הספקטרום?
פיצקי: כן
אח"כ קראנו את ההמלצות.
התעכבתי במיוחד על ההמלצה התרופתית,
שאלתי אותו האם היה רוצה לקחת תרופה שתעזור לו להיות פחות חרד.
פיצקי: זה מה שיש לי להגיד- אל תתעסקו לי במערכת העצבים!
אח"כ שאלתי אותו איך הוא מרגיש עם העובדה שקיבל "הכרה רשמית"
לאור זה שהתחיל לקפץ ולזמר.
פיצקי: אני נרגש.
אמא: אמרת קודם שאתה לא מסכים שזה משהו שצריך לטפל בו-
למה התכוונת?
פיצקי: זה מי שאני וזהו
אמא: האם זה מי שאני
או זה מי שאני
?
פיצקי: יש בזה חסרונות ויתרונות,
אבל זה מי שאני, בגלל זה אני לא רוצה שזה ישתנה.
אמא: איזה חסרונות?
פיצקי: אני לא כל כך יודע להסביר וגם לא כל כך רוצה להסביר.
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=-UQugJVbRRg
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שמחה שאהבת

כאמור, אין דרך אחת נכונה, כל הורה צריך למצוא את הדרך הנכונה לילדו/ילדתו ולו.
מעבר לזה, מה שמהותי בעיניי זה
א)לומר אמת
ב)להעביר מסר מעצים ולא חלילה מסרס
ג)להקשיב לילד/ה לפני, תוך-כדי ואחרי
לא רק למילים שלו/שלה, יש גם מסרים לא מילוליים
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בראש העמוד יש פס כתום שעליו כתוב תפוז אנשים
-מצאת?

מתחתיו, מלבן כחול- הוספת הודעה, ושמאלה ממנו- עוד מלבן כחול- כלים ומידע.
עד פה אנחנו בסדר?
אם תביאי את הסמן ל'כלים ומידע' ייפתח לך תפריט,
בו תוכלי לבחור בין היתר 'קישורים'.
לחיצה על המילה קישורים, תפתח לך את תפריט הקישורים.
מתוכו תוכלי לבחור, בין היתר, בסעיף אנשי הספקטרום בארץ ובעולם' או בסעיף 'סרטים'.
&nbsp
אם הסתבכת בדרך- לא להתבייש להמשיך לשאול

זה שווה כי בקישורים אוצר בלום של מידע.
 
למעלה