זקוקה לעזרה ... מיואשת

anat443

New member
זקוקה לעזרה ... מיואשת

הבן שלי בן 7 בכיתה א' תקשורתית בביה"ס רגיל .
עברנו המון קשיים (התנהגות בעיקר)עד גן חובה בו חל שיפור משמעותי והתחלנו לראות קצת אור . עם המעבר לכיתה א שוב חזרה האלימות גם מילולית וגם פיזית , צעקות , התפרצויות זעם וזריקות חפצים .
הילד לא רגוע בכלל , מתעסק כל היום במה שקורה עם אחרים , מתערב ומסתבך .
מתקשה לדחות סיפוקים וכל דבר קטן גורם להתפרצות .
נטל בעבר רספרידל שעזר תקופה וחולל פלאים עד שהפסיק ואז החלפנו תרופה לאריפליי שעזרה גם תקופה ועכשיו שוב אין שום השפעה .
מאוד קשה להתנהל איתו במיוחד בביהס אך גם בבית הוא צורח כל הזמן ומרביץ לאחיו .
אני אובדת עצות ...
ניסינו פרחי באך , רפלקסולוגיה , ובהמלצת רופא מטפל לחזור לרספרידל אך כרגע כלום לא עובד .
תודה מראש
מה עושים ? למי לפנות
 

TikvaBonneh

New member
התנהגות בעייתית

קודם כל, אם הוא לוקח ריטאלין אז להפסיק, כי זה רק מחמיר את המתב.
הדרך הנכונה והמהירה לטפל בהתנהגות בעייתית היא ע"י הדרכה של מנתחת התנהגות לכל המעורבים: צוות הכיתה וגם ההורים בבית.
בכיתת התקשורת בעירנו, הוד השרון, הייתה אפשרות להכניס מנתחת התנהגות מטעם ההורים. יש ערים שזה לא אפשרי בהן, אבל אתם, יחד עם הצוות יכולים לדרוש מהמת"י שישלחו מנתחת התנהגות מטעמם. כיוון שיש קשיים גם בבית, רצוי שבכל מקרה, אם יש לכם אפשרות כלכלית, תקבלו הדרכה ממנתחת התנהגות בבית.
 

SMADAR55

New member
אם רוצים לקחת מנתחת התנהגות באופן פרטי לצורך קבלת הדרכה בבית

מה הדרך המומלצת לאתר ?
 

TikvaBonneh

New member
יש אתר של אירגון המוסמכים

שאפשר לעשות בו חיפוש לפי אזור, גיל הילד והמאפיינים הנירולוגיים שלו (אוטיזם, הפרעת קשב וכדומה).
לכולם שם יש הסמכה - זה חשוב מאוד. ביחוד בטיפול בבעיות התנהגות.
הוא נקרא מנת"ה
 

AnatShemer

New member
הדרך הנכונה והמהירה

לדעתך, תקווה...
לדעתי, זו לא בהכרח הדרך המהירה, ובוודאי שלא הנכונה
 

TikvaBonneh

New member
אני מבססת את דעתי על ידע שרכשתי בעמל רב

אני יודעת שיש מתנגדים לניתוח התנהגות, ולכן הלכתי ללמוד אותה בעצמי, כדי שאוכל לשפוט בצורה מושכלת. למדתי במשך שנתיים לימודים אינטנסיביים בנושא, קראתי מאות מאמרים. אני יודעת שבמצב בלתי נסבל כמו שתארה פותחת השירשור מרבית ההורים נוטים, בעצת בעלי מקצוע, לתת תרופות אנטי פסיכוטיות, וזה מעציב ומדאיג אותי. אני שמחה שיש אלטרנטיבה לטיפול בבעיות התנהגות, שהינה לא פחות מהירה ויעילה.
 

AnatShemer

New member
כוונתי הייתה להתייחס

לא לתוכן של תשובתך, אלא לניסוח: את הצגת דיעה ועמדה שלך שגיבשת בעקבות חשיבה ולמידה. חשוב שתציגי אותה כדיעה,מחשבה\מסקנה\ניסיון שלך (או כל הגדרה אחרת שמתאימה) , ולא בניסוח שמשתמע ממנו שזו עובדה אובייקטיבית.
במילים אחרות:
יש הבדל בין לכתוב "בלוח השנה הלועזי יש 365 ימים" (כאן לא צריך לסייג "לדעתי") לבין לכתוב "הדרך המהירה והנכונה להשפיע על X היא Y". כאן בהחלט חשוב לסייג.
 

yuliyuli1

New member
מסכימה עם ענת

אני דווקא בעד ABA, אבל לילד שלי למשל, כמו שאת כבר יודעת, הריטלין הוא מצוין.
אז נכון שלבן שלך הוא לא מתאים - אבל אי אפשר להסיק מכך שהוא רע לכולם.
 

TikvaBonneh

New member
נכון, יש הרבה ילדים שריטלין טוב להם

אבל כשמתארים בעיות התנהגות מהסוג שפותחת השירשור תארה, הריטאלין מסומן אצלי בתור חשוד עיקרי. אצל הילד שלך אין את הקשיים הללו.
 

salmonit1

New member
עצתי היא קצת מסובכת...

שלום לך,

קחי צעד אחד אחורה, ונסי לשחזר מה קורה בעיתות הקשים. נסי אף לצלם התרחשות כזאת ולהסתכל עליה אחרי שהיא נפתרת. או אף לתת למישהו אחר להסתכל על זה.
אני חושבת שאם תסתכלי על הדברים אחרי תגלי גורמים אחרים שלא חשבת עליהם בזמן אמת.

דבר נוסף שבעיניי חשוב הוא שבעת התנהגות כזו או אחרת תהיי רגועה, את מנסה לעשות המון כדי לעזור לבנך וגם התנהגויות אלו ייפתרו באופן זה. כל ניצוץ אצלנו גורם להם להמשיך, אפילו אם הניצוץ הזה הוא רק אחת לעשר פעמים, הם לא יוותרו על הסיכוי לקבל מה שהם רוצים.

בהצלחה!
 

yonitbrk

New member
לא פשוט אבל...

מנסיוני, אין מנוס אלא מלשלב הכל ביחד - טיפול התנהגותי, רגשי ותרופתי. אתחיל מהתרופתי - לגבי הרספרידל - לנסות להעלות את המינון והכי חשוב להבין שלתרופה לוקח זמן להשפיע. למעשה מתחילים לראות השפעה רק לאחר שהתרופה מגיעה לרמה מתאימה בדם. רק לאחר שמגיעים למינון המתאים, ולאחר תקופה, תתחילו לראות את ההשפעה. אסור להתייאש.
לגבי הילד - א. חשוב לבדוק את הנסיבות להתפרצויות. האם הוא ברמת תקשורת אשר תאפשר לו להוציא את הדברים ולשתף במה מפריע לו ? יתכן ובבית הוא פשוט בודק גבולות, וכך גם בבית הספר, ובנוסף מצא דרך למשוך תשומת לב אישית. ברגע שהוא מתפרץ כולם שמים הכל בצד ורצים אליו. ב. לשתף את המטפל הרגשי בנושא ההתפרצויות, כדי שינסה לבדוק בכלים שלו אולי יוכל לעזור. ג. טיפול התנהגותי טוב, של מנתח התנהגות בעל נסיון רב בתחום. שיבוא הן לראות את הילד בביה"ס והן בבית, ויוכל לתת כלים להתמודדות .
 

yonitbrk

New member
תכנית התנהגות כפי שהציעו לך - זה מצויין

מנסיון, אצל מרבית הילדים שלנו ,חייבים לשלב תכנית התנהגות (לא חייב ABA) וטיפול רגשי עם התרופות. רק תרופות זה לא מספיק.

שנית , לגבי התרופות - אכן מדובר בתרופות שלאחר תקופה נראה שהן לא משפיעות, הן מושפעות מעליה במשקל וגיל הילד, ולכן צריך לבדוק אופציה של העלאת מינון. מה גם שלגבי הרספרידל , לוקח זמן עד שמגיעים לרמה המתאימה. בד"כ מתחילים ממינון מאוד נמוך ומעלים לאט לאט עד שמגיעים למינון המתאים. וכמובן סבלנות, עד שרואים את ההשפעה.

לגבי הילד - לא לשכוח שהוא שינה מסגרת, ושינויים הם דבר מאוד קשה עבור הילדים שלנו. האם המשיכו איתו ילדים שהוא מכיר? אם לא, קחי בחשבון מסגרת חדשה, בה הכל ממש חדש עבורו, הילדים, הצוות, המבנה, מסגרת גדולה המכילה מאות ילדים, שאותם הוא פוגש בהפסקות ויתכן ומרגיש מאויים. הדרישות שונות, פתאום כבר לא מתייחסים אליו כפי שמתייחסים לילד בגן, החוקים שונים, הדרישות יותר גדולות ומורכבות. ממליצה לבדוק האם לא "בורך" גם בלקויות למידה וקשב וריכוז, משום שאם כן, יוכל לקבל הקלות גם בכיתה הקטנה . יתכן ויש לו רגישות יתר לרעש, והרעש שמסביב , בהפסקות ובכלל, גורם לו להצפה.
 

anat443

New member
תודה לכולכן ועדכון חשוב !!!

רגשות של אמא לא מטעים אותנו . אמהות יקרות תקשיבו לילדים ולעצמכן !!!
מסתבר שהבן שלי עבר התעללות נפשית והתשה .
התריסו אותו עד לכדי אלימות מצדו על מנת לצבור דיווחים ולהוציא אותו , צעקו וצרחו עליו , נעלו אותו בחדר והוא היה בחרדה מתמדת ותגובתו היתה אלימות .
הוצאתי אותו משם וכעת הוא במסגרת אחרת . הפלא ופלא ללא התפרצויות וללא אלימות . רק עדיין בחרדות מסגירת דלתות ומטפלים בזה .
 
למעלה