זקוקה לעזרתכם..

2יי2י girl

New member
זקוקה לעזרתכם..

אני מקווה שאני בפורום הנכון.. יש לי אחות בת 10, חכמה עם ציונים מדהימים, המורה והמנהלת החליטו כנראה להרוס את אחותי, ובכל הזדמנות הם קוראים לאמא שלי בשביל שתבוא לקחת אותה, על כל שטות ובעיה הכי פשוטה, היא אומנם לא טלית שכולה תכלת, אבל בוא נגיד ששמים לב שהן מתעלקות עליה סתם, מה שגם המנהלת השעתה את אחותי לפני שבוע לערך, ואמרה לה לחזור לכיתה רק כשיש בידה מכתב שמתאר את ההתנהגות שלה, בזמן שאחותי היתה מושעית היא אמרה לכיתה שכל מה שאחותי עושה אפילו אם זה סתם פיפס, לבוא ולהגיד לה ורצוי בכתב, עכשיו אחרי שאחותי עשתה מה שאמרו לה וכתבה את המכתב המורה הושיבה אותה בקידמת הכיתה צמודה לקיר הלוח, כשהיא מרוחקת מכל הכיתה, אחותי ממש מושפלת, והיא ממש מדרדרת בלימודים, היא אומנם קצת פעלתנית אבל מפה ועד הפרעה משמעותית לכיתה אין בה שום הבדל בין שאר הכיתה. מה עושים? האחות המיואשות!
 

mickya

New member
לאחיות המיואשות

לפי התיאור שתארת את התנהגותה של אחותך ואת תגובת המורה אין להבין את חומרת המקרה ואת חומרת התגובה.את יכולה לשלוח לי מסר אישי מדוייק יותר או לכתוב בפורום מדוע בדיוק הושעתה אחותך לשבוע. דבר חמור ביותר. בעקרון מצב כזה לא בריא ועלול ליצור מצבים קיצוניים יותר ויש לפתור בעיה זו ואכן ניתן. בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 

NEW AD

New member
מה אומרת המורה?

צרם לי לקרוא את הביטוי מתעלקת ציבור המורים הוא ציבור בד"כ איכותי שקורע את עצמו עבור משכורות ללא שום פרופורציה למאמץ. אף מורה לא ימשיך ללמד אם לא שחש תחושת שליחות אידאולוגית. לכן מוזר שהמורה סתם נטפלת לשיה תמימה והמנהלת נותנת לה גיבוי. מנסיון, היה לי תלמיד חסר משמעת שכל הדרכים שניסיתי לא השפיעו מאומה. ההורים לא הבינו מה אני רוצה מבנם אחרי שיחה עם המנהל והיועץ התברר לי שבכל שנה חוזר הסיפור על עצמו, ההורים "תמימים" הילד בעייתי ולא פעם הופנה לאיבחון וטיפול אך ההורים עדיין מאשימים את המורה. הילד אגב ילד חכם וכשרוני. אך בעיה מסויימת גורמת לו כנראה לחוסר שליטה. לפני שבאים בהאשמות כדאי לחשוב על הצד השני ולהבין שמורה נורמלי רוצה בהצלחת תלמידו, שמגלמת את הצלחתו הוא ולא בא "לחפש" או "להתעלק" על התלמיד.
 
מצטערת לומר לך

שמורים הם רק בני אדם וחלקם מתעלק על תלמיד כשהוא לא הולך בתלם ויס מאן. בני שנה שעברה חווה מורה כזו שלא הרפתה ממנו עד סוף השנה.למזלי עבר לחטיבת ביניים ויבוא שקט על מחוזותנו.בני לומד וראו זה פלא אין תלונות או בעיות משמעת
 

2יי2י girl

New member
אוקיי...

א. אחותי לא מתכחשת למעשים שלה! היא אומרת בגלוי "היום הלכתי אחרי המורה", לדוגמא, מעשייה של אחותי אינם מעשים של פרוענות אלא של תסכול. ב. אותה מורה מעולם לא המליצה להורי לשלוח אותה לטיפול או פנתה למנהלת על מנת להזמין את הורי לשיחת "יחסנו לאן", ומכן לא ברור לי האם יש מקום להעיף ילד מבלי להמליץ על טיפול יעיל. ג. מלבד זאת, בפעם האחרונה שבדקתי אחותי היא ילדה בת 10! ואילו המורה עתורת הניסיון היא זו שאמורה להתמיע בה את דרך הארץ הלימודית ולא למנוע ממנה לימודים, אילו הייתה הילדה ה"מופרעת" היחידה בכיתתה, לא הייתי פונה כלל, יש פה לחלוטין ענין של "למען יראו ויראו"
 

mickya

New member
כדאי ליזום שיחה

לאור הבעיות שאת מעלה אני מציעה ליזום שיחה עם המורה, ועם הילדה לנסות לשקף את ההתנהגות של הילדה ואת תגובת המורה. יתכן שיש הסברים שכדאי לשמוע אותם, ולהתייחס אליהם. יש בבית הספר גם יועצת, מתווכי התנהגות במתיאות שניתן להפעיל במידת הצורך. יתכן והבעיות הן הרבה מעבר למה שנראה לך כפשוטו. קשה ליעץ ללא בדיקה מדוקדקת. יש להתייחס לנושא כדי למנוע תסכולים של שני הצדדים. כי בסך הכל המטרה של בית הספר מעבר להקניית ידע גם חינוך לערכים ואם אחותך מתנהגת כמו שאת מתארת אז המורה מבוזה ואינה יכולה לבצע את תפקידה. ומי שיפסיד בסופו של דבר גם אחותך וגם הכיתה. אין לשכוח שגם למורה יש רגשות וגם היא נעלבת וחייבת לשמור על כבודה. אני מקוה שלאחר החופשה תקיימו שיחה מלב אל לב עם המורה ותגיעו להבנות. בברכה ד"ר מיקי אברמוביץ
 
מנסיוני המר

כולן מכסות על כולם והילד נופל בין הכיסאות.הם עושים יד אחת נגד ההורים ומכנים אותם הורים מטרידים וכו. הכוח של הביחד של ההורים עם תוספת היועצת שעומדת לצידן וכו מחלישות בהחלט את ההורים ואת הילד בעיקר החשוף להתעללות הדמויות המחנכות
 
או שתעירי למנהלת או שתתבעי לבג"צ

אסור להרשות לאף אדם :מורה או הורה: להשפיל ולהעליב ילדים,בשום מקום-משום סיבה.
 

ס מ ד ר 1

New member
עיצה טובה

שלום לך, אני מצטערת שאחותך בגיל כה צעיר צריכה לחוות חוויות מתסכלות במסגרת החינוכית אפשר להבין על פי תיאורך שהבעייה יותר מורכבת מיחסי אחותך והמורה ואפשר שלאחותך יש קשיים לימודיים או רגשיים או חברתיים המשפיעים על התנהגותה בביס' וכתוצאה מכך על יחסיה עם הצוות החינוכי. לידיעתך בכל רשות מקומית עיריה, מועצה, במחלקת החינוך יושב גורם מקצועי המייצג את משרד החינוך והרשות מול ביס' ונקרא קבס' קצין ביקור סדיר ומתפקידו למנוע נשירה לסוגיה מביס' תפקודה של אחותך ולא חשוב כרגע מהן הסיבות מוגדר כנשירה סמויה התלמיד נוכח בביס' אך לא מתפקד כתלמיד מסיבות שונות. מתפקידו של הקבס' לשמור על זכויות התלמיד והילד מול המערכת ולעיתים מול משפחתו. גשי לקבס' בעיריה ביישובך שתפי אותו בבעיה ודרשי ממנו לארגן בביס' ישיבה בין מקצועית בה נוכחים המורה המנהלת הפסיכולוגית של ביס' וההורים לדיון בקשיים של אחותך ובאפשרות לבנות לה תוכנית יחידנית בביס' תגבור תרפיה וכו' בהצלחה.
 

2יי2י girl

New member
אני אנסה זאת..

בכל מקרה אני ממתינה בכל מאודי יחד עם הורי לתשובתה של מנהלת בית הספר איך עבר יומה הראשון של אחותי לאחר החופשה... ברגע שאני אראה כי הרוחות לא נרגעו- אפעל
 

זהבה נ

New member
2יי2י girlשלום לך ברוכה הבאה לפורום

אני לא בקיאה בכל מה שקורה לכם עם אחותך, אבל משוכנעת שאולי יש סיבות לכל מה שקורה בבית הספר. אם מתוכנן מפגש עם הצוות בבית הספר וההורים מרשים לך להצטרף למפגש חשוב שתהיי גם את שם ותוכלי לשאול את המורה והצוות על הנעשה עם אחותך בבית הספר. קבלת תשובות חשובות מבני הבית כאן ואני לא מוצאת שיש לי הרבה מה להוסיף, אני רק מאמינה שאו שלא קבלת את כל התמונה או שאינך מצויה במה שקורה עם האחות שלך ועם הקשיים שלה, לא ציינת האם אחותך קבלה טיפול כל שהוא או שהיא אובחנה כסובלת מקושי כל שהוא??? למען הסר ספק חשוב לי לציין שאני לא מצדיקה שום התעללות מכל סוג של מורה בתלמיד. בהצלחה ומקווה שתשובי לעדכן לאחר המפגש.
 
למעלה